Skip to main content
| Notaka

14:58 “Οι μετοχές της Hyundai μετατοπίζονται καθώς οι αμερικανοί εισαγγελείς διερευνούν τις ανακλήσεις αυτοκινήτων της Hyundai”.

 Η Hyundai Motor ( 005380.KS ) και η θυγατρική της Kia Motors ( 000270.KS ) διερευνούνται από Αμερικανούς εισαγγελείς για το κατά πόσον οι ανακλήσεις των οχημάτων διεξήχθησαν σωστά, ανέφερε ένα πρόσωπο και τα έγγραφα που εξετάστηκαν από το Reuters.

Αποτέλεσμα εικόνας για Hyundai

Οι μετοχές των επιχειρήσεων της Νότιας Κορέας υποχώρησαν την Πέμπτη λόγω ανησυχιών ότι η έρευνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμα και περισσότερες ανακλήσεις, ενώ τα στοιχεία της βιομηχανίας που δείχνουν σημαντική πτώση στις λιανικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου προκάλεσαν άγχος στους επενδυτές.

Η Hyundai και η Kia, μαζί με την αυτοκινητοβιομηχανία No.5 στον κόσμο, υπενθύμισαν σχεδόν 1,7 εκατομμύρια οχήματα το 2015 και το 2017 στις Ηνωμένες Πολιτείες σε μία από τις μεγαλύτερες ανακλήσεις τους στη χώρα, αναφέροντας μια βλάβη κινητήρα που αυξάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΗΜΑ  KIA MOTORS

Το Γραφείο Εισαγγελέα των ΗΠΑ για τη Νότια Περιφέρεια της Νέας Υόρκης (SDNY), τμήμα του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης (DoJ), έχει ξεκινήσει μια ποινική έρευνα, το πρόσωπο που έχει άμεση γνώση του θέματος στο Reuters.

Το DoJ συντονίζει με την αμερικανική ρυθμιστική αρχή για τις μεταφορές, Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA), σχετικά με την έρευνα, δήλωσε το πρόσωπο, ζητώντας να μην προσδιοριστεί το θέμα ως εμπιστευτικό.

Η Nicole Navas Oxman, εκπρόσωπος του DoJ, αρνήθηκε να σχολιάσει.

“Το Υπουργείο Δικαιοσύνης γενικά δεν επιβεβαιώνει, δεν αμφισβητεί ούτε σχολιάζει με άλλο τρόπο την ύπαρξη ή μη ύπαρξη έρευνας”, ανέφερε σε μια ηλεκτρονική δήλωση στο Reuters.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προηγουμένως διερευνήσει και επέβαλε αυστηρές κυρώσεις σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota Motor ( 7203.T ) και η Volkswagen AG ( VOWG_p.DE ).

Το 2017, ένας αμερικανός δικαστής απέρριψε μια ποινική κατηγορία εναντίον της Toyota εδώ, αφού ολοκλήρωσε τρία χρόνια παρακολούθησης κάτω από ένα διακανονισμό ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στο οποίο παραδέχτηκε ότι παραπλάνησε το κοινό για ξαφνική ακούσια επιτάχυνση των οχημάτων του.

Ο διακανονισμός περιλάμβανε τη μεγαλύτερη ποινή που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε μια εταιρεία αυτοκινήτων έως ότου η Volkswagen παραδέχτηκε την απάτη εκπομπών ντήζελ και κατέβαλε πρόστιμα ύψους 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

“Οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι έρευνες μπορεί όχι μόνο να οδηγήσουν σε περισσότερα κόστη ανάκλησης και πρόστιμα, αλλά και να βλάψουν την εικόνα και τις πωλήσεις τους”, δήλωσε η αναλυτής της Nomura Angela Hong.

Η Hyundai και η Kia αντιμετωπίζουν ήδη αδύναμες επιχειρήσεις στις βασικές αγορές τους – την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στοιχεία από την Ένωση επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις λιανικών επιβατικών αυτοκινήτων στον κορυφαίο δείκτη αυτοκινήτων στον κόσμο μειώθηκαν 32% στις πρώτες 16 ημέρες του Νοεμβρίου.

Οι μετοχές της Hyundai υποχώρησαν 5% στα χαμηλότερα επίπεδα σε πάνω από 9 χρόνια, ενώ η Kia έχασε 5%, σε μια ευρύτερη αγορά. Το SK11 ήταν 0,3%.

Ο προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Hyundai Mobis ( 012330.KS ) διέκοψεπερίπου το 9%, ενώ η Hanon Systems ( 018880.KS ) έδωσε 5%.

Η Hyundai αρνήθηκε να σχολιάσει τις πωλήσεις της Κίνας και την αμερικανική έρευνα.

Εκτός από τον ανιχνευτή SDNY, η Hyundai και η Kia αποτελούν επίσης αντικείμενο έρευνας από την NHTSA για το αν οι ανακλήσεις τους κάλυψαν αρκετά οχήματα και διεξήχθησαν εγκαίρως.

Η NHTSA έχει πραγματοποιήσει «ενεργές» έρευνες σε θέματα κινητήρων που σχετίζονται με ορισμένα οχήματα Hyundai και Kia, ανέφερε ο ρυθμιστής στο Reuters.

“Οι έρευνες αυτές βρίσκονται σε εξέλιξη – δεν έχουν καταλήξει σε τελικά συμπεράσματα”, πρόσθεσε.

Η Hyundai και η Kia έχουν ήδη παραχωρήσει περίπου 1 τρισεκατομμύριο κέρδη (885 εκατομμύρια δολάρια) το 2017 και το 2018 για να καλύψουν τα έξοδα που προέρχονται κυρίως από ανακλήσεις σε σχέση με προβλήματα κινητήρα.

 

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Hyundai υπενθύμισε 470.000 sedans Sonata το 2015 λόγω της αποτυχίας των κινητήρων “Theta II”. Το 2017, επέκτεινε την αμερικανική ανάκλησή της σε 572.000 οχήματα Sonata και Santa Fe, αναφέροντας το ίδιο θέμα κινητήρα, ανέφερε η NHTSA.

Η Kia υπενθύμισε επίσης 618.160 οχήματα Optima, Sorento και Sportage τα οποία χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ωστόσο, ο Kim Gwang-ho, ένας μηχανικός στη Hyundai και ένας βετεράνος της εταιρείας 26 ετών, δήλωσε στο NHTSA ότι οι εταιρείες θα έπρεπε να έχουν ανακαλέσει περισσότερα οχήματα το 2015, επικαλούμενη μια εσωτερική έκθεση.

popek.gr  /  reuters.com

 
 
Slideshow (2 εικόνες)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ