08:30 “Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστηρίζει περικοπές εκπομπών CO2 για φορτηγά”.

14/11/2018, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε σχέδια για τα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές CO2 μέχρι το 2030.
Οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν υψηλότερο στόχο (35%) από ό, τι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%) για τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ μέχρι το 2030, με ενδιάμεσο στόχο 20% μέχρι το 2025.
Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (που εκπέμπουν τουλάχιστον 50% λιγότερες εκπομπές) αντιπροσωπεύουν μερίδιο αγοράς 20% των πωλήσεων νέων μέχρι το 2030 και 5% μέχρι το 2025.
Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να καταρτίσει σχέδια για δοκιμή πραγματικών εκπομπών CO2 για τις οδικές εκπομπές.
Κοινωνικός αντίκτυπος της αποκεντροποίησης
Οι ευρωβουλευτές αναγνωρίζουν ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και ισορροπημένη μετάβαση στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, η ΕΕ πρέπει να βοηθήσει τους εργαζομένους στον τομέα να μάθουν νέες δεξιότητες και να ανακατανείμουν, ιδίως στις περιφέρειες και τις κοινότητες που πλήττονται περισσότερο από τη μετάβαση.
Εκπομπές κύκλου ζωής
Στην έκθεσή της για το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει την εκτίμηση των εκπομπών CO2 που παράγονται από βαρέα οχήματα κατά τη διάρκεια του πλήρους κύκλου ζωής τους και να προτείνει, εάν είναι αναγκαίο, υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων για τους κατασκευαστές.
Παραθέτω, αναφορά
Ο εισηγητής Bas Eickhout (Greens / EFA, NL) δήλωσε: “Ρυθμίζουμε τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή ιστορία. Ο τομέας αναπτύσσεται ταχύτατα και οι εκπομπές του. Συμφωνήσαμε να αυξήσουμε τη φιλοδοξία σε σύγκριση με την πρόταση της Επιτροπής, η οποία είναι δυνατή με τις υπάρχουσες τεχνολογίες. Πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε για νέες και γι ‘αυτό προτείνουμε αυτή την εντολή μηδενικής και χαμηλής εκπομπής να ωθήσει την αγορά σε νέες τεχνολογίες ».
Επόμενα βήματα
Το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του με 373 ψήφους υπέρ, 285 και 16 αποχές. Οι ευρωβουλευτές θα αρχίσουν τώρα διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο Υπουργών.
Ιστορικό
Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα ευθύνονται για περίπου το ένα τέταρτο των εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές στην ΕΕ. Χωρίς περαιτέρω δράση, οι εκπομπές τους αναμένεται να αυξηθούν λόγω της αύξησης του όγκου των οδικών μεταφορών.
Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα ευθύνονται για το 27% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις οδικές μεταφορές και για το 5% περίπου των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ (δεδομένα 2016). Από το 1990, οι εκπομπές βαρέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 25% – κυρίως λόγω της αύξησης της οδικής εμπορευματικής κίνησης – και, ελλείψει νέων πολιτικών, αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω.
popek.gr / europarl.europa.eu
