Skip to main content
| Notaka

13:15 “Diesel: νέα στοιχεία αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα ντίζελ εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές ρύπων στο δρόμο”.

 

Βρυξέλλες, 5 Νοεμβρίου 2018 –

Τα νέα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν σήμερα από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποδεικνύουν ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές ρύπων στο δρόμο. Τα δεδομένα αυτά μετρήθηκαν σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης από τους οδηγούς των διαφόρων εθνικών αρχών έγκρισης τύπου.

Περίπου 270 νέοι τύποι πετρελαιοκίνητων οχημάτων που εγκρίθηκαν βάσει του τελευταίου προτύπου Euro 6d-TEMP εισήχθησαν στην ευρωπαϊκή αγορά κατά το παρελθόν έτος. Η νέα στοιχεία δείχνουν ότι όλα αυτά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα καλές επιδόσεις κάτω από το όριο NOx της δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE), το οποίο ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από τον Σεπτέμβριο του 2017. Επιπλέον, ήδη σήμερα τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα δείχνουν τα αποτελέσματα που είναι κάτω από το αυστηρότερο όριο NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.

Το RDE μετρά τους βασικούς ρύπους, όπως τα NOx και τα σωματίδια, που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα όταν οδηγούνται σε δημόσιους δρόμους σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επομένως, η RDE εξασφαλίζει ότι τα επίπεδα εκπομπών ρύπων που μετρούνται κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής δοκιμής (WLTP) επιβεβαιώνονται στο δρόμο και ότι δεν σημειώνεται υπέρβαση των νόμιμων ορίων κατά την καθημερινή οδήγηση.

Κάθε ένας από αυτούς τους τύπους οχημάτων ντίζελ που είναι συμβατοί με RDE 270 αντιπροσωπεύει μια ολόκληρη «οικογένεια» παρόμοιων αυτοκινήτων διαφορετικών παραλλαγών, οπότε στην αγορά διατίθενται πολλά αυτοκίνητα ντίζελ με χαμηλή εκπομπή ρύπων. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ADAC, εκτιμά ότι υπάρχουν περισσότερα από 1.200 διαφορετικά αυτοκίνητα συμβατά με RDE διαθέσιμα σήμερα 1 . Επιπλέον, η διαθεσιμότητά τους αυξάνεται ραγδαία.

Ο κ. Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA, δήλωσε: «Αυτά τα νέα ευρήματα αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα, υποστηριζόμενα από πολιτικές ανανέωσης του στόλου και συνδυασμένα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης, θα διαδραματίσουν ισχυρό ρόλο στην προσπάθεια των πόλεων να ακολουθήσουν τους στόχους ποιότητας του αέρα. Παράλληλα, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα θα συνεχίσουν να παραμένουν σημαντικά για τη μείωση των εκπομπών CO2 βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, παρόλο που όλοι οι κατασκευαστές επεκτείνουν την προσφορά τους για ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα.

Jonnaert: “Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για να επιτύχουν γρήγορα αυτές τις τεράστιες μειώσεις των εκπομπών NOx. Είναι σημαντικό να σταματήσουμε να δαιμονοποιούμε την τεχνολογία ντίζελ στο σύνολό της. Αντ ‘αυτού, πρέπει να διαφοροποιήσουμε μεταξύ του παλαιού στόλου πετρελαιοκινητήρων και της τελευταίας γενιάς οχημάτων. “

Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζονται από τρίτους. Η ADAC διενήργησε πρόσφατα ανεξάρτητη δοκιμή οδικής μεταφοράς οχημάτων ντίζελ συμβατών με RDE και διαπίστωσε ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν κατά 85% λιγότερα NOx από τα αυτοκίνητα Euro 5, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι τελευταίοι πετρελαιοκινητήρες είναι “πολύ καθαροί” 2 . Οι πρόσθετες δοκιμές τους κατέδειξαν ότι οι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές RDE εκπέμπουν μέχρι και 95-99% λιγότερα NOx από τα οχήματα Euro 5.

POPEK.GR  /  ACEA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ