Skip to main content
| Notaka

07:50 “Η ταραγμένη ρουπία της Ινδίας πιέζει τις τιμές του φυσικού αερίου σε υψηλό ρεκόρ”.

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΙΝΔΙΑ Βενζιναδικο

 

Του   και 

 

Οι παράγοντες ανάπτυξης της Ινδίας – η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη οικονομία στον κόσμο και ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πετρελαϊκός χρήστης – θα μπορούσαν να αποτελέσουν καλούς τίτλους, αλλά όταν αντιπαραβάλλονται με την λιγότερο κολακευτική περιγραφή του νομίσματός της, θέτουν ένα πρόβλημα για τον Πρωθυπουργό Narendra Modi.

 Η ρουπία, ο χειρότερος καλλιτέχνης της Ασίας μέχρι στιγμής φέτος, τροφοδότησε τις τιμές βενζίνης και πετρελαίου ντίζελ σε ρεκόρ υψηλό και φανερό δημόσιο δυσαρέσκεια με γενικές εκλογές σε λιγότερο από οκτώ μήνες. Ενθάρρυνε το κυβερνών κόμμα Bharatiya Janata του Modi να αναφέρει το Σάββατο ότι η κυβέρνηση σύντομα θα καταλήξει σε ένα σχέδιο δράσης για τον περιορισμό των τιμών των καυσίμων.
 
 Η κυβέρνηση έχει μέχρι στιγμής αντισταθεί στη λαϊκιστική τάση της μείωσης των τιμών των καυσίμων, προκειμένου να αποφευχθούν τα φορολογικά έσοδα και οι ελλείποντα δημοσιονομικοί στόχοι. Η καταγραφή του κόστους λιανικής των καυσίμων προσθέτει στην πρόκληση της Modi να αντιμετωπίσει έναν ταχύ ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης που ενισχύει την ιδιοκτησία των οχημάτων και τη ζήτηση πετρελαίου σε μια εποχή που οι επικείμενες αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν πρόκειται να επιδεινώσουν τις προοπτικές για τιμές αργού πετρελαίου.
 
 Το πετρέλαιο ντίζελ κοστίζει 78,48 ρουπίες ένα κιλό στη Βομβάη, όπως την Τρίτη και βενζίνη 89,60 ρουπίες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της κρατικής εταιρείας Bharat Petroleum Corp. Και οι δύο τιμές είναι οι υψηλότερες στο αρχείο.
 

Η τιμή του αργού Brent, τιμή αναφοράς για το ήμισυ του παγκόσμιου πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, σημείωσε άνοδο έως 1,7% στα 79,37 δολάρια, αφού η Σαουδική Αραβία θεωρήθηκε άνετη με τις τιμές του Brent να υπερβαίνουν βραχυπρόθεσμα τα 80 δολάρια το βαρέλι. Η ρουπία υποχώρησε έως και 0,4%, φθάνοντας στα 72,8112 ευρώ ανά δολάριο την Τρίτη, πλησιάζοντας το ρεκόρ των 72,9138 που άγγιξε την περασμένη εβδομάδα.

Κίνδυνος πληθωρισμού

Το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων μπορεί να ανεβάσει τις τιμές καταναλωτή και πιθανώς να αναγκάσει την κεντρική τράπεζα στόχευσης του πληθωρισμού να προσθέσει στα δύο επιτόκια αύξησή της φέτος – μια απόφαση που μπορεί να είναι τόσο δημοφιλής όσο και να επηρεάσει την ανάπτυξη. Δεδομένου ότι η κυβέρνηση δεν μειώνει τους φόρους επί της βενζίνης και του ντίζελ, ο πληθωρισμός του λιανικού εμπορίου μπορεί να επιταχυνθεί στο 4,6%, σύμφωνα με την Ινδία Ratings and Research Pvt.

“Παραμένει να δούμε πόσο καιρό η κυβέρνηση μπορεί να αντέξει οικονομικά να μην κάνει τίποτα δίνοντας δύο βασικά συγκρουόμενα γεγονότα γύρω από τη γωνία”, δήλωσε ο Sri Paravaikkarasu, αναλυτής στη βιομηχανία σύμβουλος FGE στη Σιγκαπούρη, αναφερόμενος στις κυρώσεις του Ιράν και στις γενικές εκλογές. “Η Ινδία είναι σαφώς περπατώντας σε ένα σφιχτό σχοινί τώρα με το διπλό ξεσπάσματα των υψηλότερων τιμών του πετρελαίου και της πτώσης της ρουπίας”.

Εάν η τιμή του πετρελαίου είναι κατά μέσο όρο 75 δολάρια το βαρέλι το έτος έως τον Μάρτιο, ο λογαριασμός εισαγωγής πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 30 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον Devendra Kumar Pant, επικεφαλής οικονομολόγος της Indices Ratings, της τοπικής μονάδας της Fitch Ratings Ltd. αυξήθηκαν σχεδόν τα δύο τρίτα στα 39 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του οικονομικού έτους που ξεκίνησε την 1η Απριλίου, γεγονός που ώθησε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών στο μεγαλύτερο σε πέντε χρόνια.

Ανεπαρκής Μέτρα

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την Παρασκευή βήματα για την τόνωση των εισροών κεφαλαίων και τον περιορισμό του χάσματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, μεταξύ άλλων μέσω σχεδίων για τον περιορισμό μη ουσιαστικών εισαγωγών, αλλά αυτό δεν αρκούσε για να σταματήσει η ρουπία να συνεχίσει τη διαφάνεια τη Δευτέρα, τα μέτρα ως ανεπαρκή.

Ενώ οι ινδικοί βιομηχανίες ραφιναρίσματος πληρώνουν για το αργό πετρέλαιο σε δολάρια, οι τιμές των σταθμών καυσίμων είναι επίσης συγκριτικά με το δολάριο – εκθέτοντάς τους στους κινδύνους των συναλλαγματικών διακυμάνσεων. Η ρουπία έχει χάσει περισσότερο από 12 τοις εκατό φέτος.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια εποχή κατά την οποία η Modi προετοιμάζεται να επιδιώξει την επανεκλογή και οι εξελίξεις δυσχεραίνουν την εξισορρόπηση των πολιτικών και οικονομικών ανησυχιών. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης παρακολούθησαν μια παύση σε εθνικό επίπεδο νωρίτερα αυτό το μήνα, λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων και της μείωσης του νομίσματος.

popek.gr  /  bloomberg.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ