16:22 “Πολλές χώρες καταλήγουν σε αυξήσεις φόρου καυσίμων”.

Το καύσιμο είναι πλέον πιο ακριβό σε επτά κράτη: Οκλαχόμα, Νότια Καρολίνα, Ιντιάνα, Μέριλαντ, Τενεσί, Βερμόντ και Αϊόβα.
Από την 1η Ιουλίου, αυτά τα κράτη έχουν προσχωρήσει σε άλλους που έχουν αυξήσει τους φόρους για να διοχετεύσουν περισσότερα έσοδα για τη διατήρηση των έργων κατασκευής μεταφορών και χρηματοδότησης.
Η Οκλαχόμα αύξησε το φόρο της σε 19 σεντς για το φυσικό αέριο και το ντίζελ, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που το κράτος αύξησε τον φόρο επί των καυσίμων σε 31 χρόνια. Πολλές αυξήσεις – συμπεριλαμβανομένων αυτών στη Νότια Καρολίνα, την Ιντιάνα και το Τενεσί – είναι αποτέλεσμα πολυφασικών προγραμμάτων που αυξάνουν τον φόρο καυσίμων με την πάροδο του χρόνου.
Ο εκπρόσωπος του DOT της Ιντιάνα, Scott Manning, εξήγησε ότι η αύξηση του 1 σεντς για το ντίζελ της Ινδιάνας αποτελεί μέρος της μακροπρόθεσμης νομοθεσίας για τη χρηματοδότηση της οδικής κυκλοφορίας που εγκρίθηκε από την κρατική Γενική Συνέλευση το περασμένο έτος. Η νομοθεσία προέβλεπε την αναπροσαρμογή του φόρου επί των καυσίμων τα επόμενα επτά χρόνια, με την ετήσια αύξηση να μην υπερβαίνει το 1 σεντ ετησίως.
“Τα πρόσθετα έσοδα από τον φόρο επί των καυσίμων είναι αφιερωμένα στην κρατική και τοπική κατασκευή δρόμων και γεφυρών”, δήλωσε ο Manning. “Η Ιντιάνα έχει αναπτύξει ένα 20ετές οδικό πρόγραμμα με χρηματοδότηση για όλα τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία και να ολοκληρώσει μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.”
Η αύξηση φόρου των 2 εκατοστών της Iowa αφορά τη βενζίνη που δεν αναμειγνύεται με αιθανόλη, η οποία είναι κοινή στην Αϊόβα. Οι κρατικοί αξιωματούχοι έχουν αξιολογήσει τα ποσοστά για αυτόν τον τύπο καυσίμων κάθε χρόνο από το 2002. Ο Stuart Anderson, διευθυντής του Τμήματος Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Μεταφορών της Iowa DOT, εξήγησε ότι μεταξύ του 65% και 70% της βενζίνης που αγοράζεται στην πολιτεία είναι του μείγματος αιθανόλης ποικιλία.
Από την 1η Ιουλίου, ο φορολογικός συντελεστής για τη βενζίνη που δεν αναμειγνύεται με αιθανόλη είναι 30,7 σεντ ανά γαλόνι, ενώ ο φορολογικός συντελεστής για τη βενζίνη με αιθανόλη είναι 29 σεντ ανά γαλόνι.
Ο Άντερσον δήλωσε ότι η 1η Ιουλίου είναι μια δημοφιλής ημερομηνία έναρξης, διότι συμπίπτει με την αρχή των οικονομικών ετών των περισσότερων κρατών.
Σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Φορολογίας και Οικονομικής Πολιτικής, τα επτά κράτη που αύξησαν τους φόρους επί των καυσίμων συνοδεύονταν από ένα κράτος που μείωσε τον φόρο. Η Νεμπράσκα έκοψε τον φόρο αερίου και πετρελαίου ντίζελ κατά 0,4 σεντς στα 28 σεντ ανά γαλόνι.
Ο Daniel Murray, αντιπρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου Έρευνας Μεταφορών, δήλωσε ότι οι κρατικές αυξήσεις φόρου καυσίμων είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος αύξησης των εσόδων ελλείψει ομοσπονδιακής δράσης, όπως η αύξηση του εθνικού φόρου καυσίμων κατά 24,4 σεντ ανά γαλόνι για το ντίζελ και 18,4 σεντ για βενζίνη.
Το σχέδιο χρηματοδότησης υποδομών του Προέδρου Donald Trump, το οποίο παρουσιάστηκε στις 12 Φεβρουαρίου και δεν έχει ακόμη θεσπίσει νομοθεσία, απαιτεί σημαντικά μη ομοσπονδιακά κονδύλια να φθάσουν τα προτεινόμενα 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια για 10 χρόνια. Μόνο 200 δισεκατομμύρια δολάρια θα προέρχονταν από ομοσπονδιακά κεφάλαια.
“Πολλά, πολλά κράτη έχουν αυξήσει τον φόρο επί των καυσίμων πέραν των μόλις επτά που τέθηκαν σε ισχύ” 1 Ιουλίου, είπε ο Murray. “Είναι σωστό να το κάνουμε, ειδικά όταν δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ομοσπονδιακό σχέδιο υποδομής από την Ουάσινγκτον, DC ευθυμίζω τα κράτη για το ρόλο τους”.
Η Καλιφόρνια, η Μοντάνα, το Όρεγκον, η Δυτική Βιρτζίνια, η Γιούτα, το Νιου Τζέρσεϋ, η Γεωργία, το Αϊντάχο, το Μίτσιγκαν, η Νότια Ντακότα και το Κεντάκυ είναι μεταξύ των κρατών που έχουν προηγουμένως αυξήσει τους φόρους καυσίμων.
Ο κ. Murray δήλωσε ότι τα κράτη που ενισχύουν τα «ταμεία δαπανών» τους θα είναι κατάλληλα για να συμμετάσχουν σε ομοσπονδιακά προγράμματα επιχορηγήσεων, πολλά από τα οποία απαιτούν ταμεία αντιστοίχισης.
Το πλαίσιο της ATRI για την χρηματοδότηση των υποδομών, που δημοσιεύθηκε στις 8 Νοεμβρίου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αύξηση του φόρου καυσίμων αποτελεί την καλύτερη επιλογή για την χρηματοδότηση της υποδομής. Η έρευνα διαπίστωσε ότι άλλες μέθοδοι δημιουργίας εσόδων, όπως τα τέλη χρήσης με βάση τα μίλια και τα αυξημένα συστήματα διοδίων, θα υπολείπονται των κεφαλαίων που απαιτούνται για επενδύσεις στις μεταφορές.
“Σε γενικές γραμμές, η ανάλυση χρηματοδότησης από τις εθνικές οδικές αρτηρίες είπε, τόσο σε ομοσπονδιακό όσο και σε κρατικό επίπεδο, να χρησιμοποιήσουμε τον φόρο καυσίμων ως τον αποτελεσματικότερο μηχανισμό σας”, δήλωσε ο Murray. “Είναι βασικά ένα win-win για όλους.”
Popek / ttnews.com
