Skip to main content
| Notaka

07:52 “Τιμές βενζίνης και ντίζελ στο Ηνωμένο Βασίλειο: το κόστος των καυσίμων αυξάνεται κατά επίπεδα ρεκόρ”.

Kia Niro long-term - petrol station

 

Η τιμή ενός λίτρου βενζίνης αυξήθηκε περισσότερο από το Μάιο σε σχέση με οποιοδήποτε σημείο από τη στροφή της χιλιετίας

Οι τιμές των πετρελαιοειδών και του ντίζελ αυξήθηκαν περισσότερο τον Μάιο του 2018 σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σημείο τα τελευταία 18 χρόνια, σύμφωνα με νέα ανάλυση.

Ένα ρεκόρ 6p ανά λίτρο προστέθηκε στην τιμή των καυσίμων τον περασμένο μήνα, με το κόστος πλήρωσης ενός μεγάλου οικογενειακού αυτοκινήτου να αυξάνεται κατά £ 3.29. Το μέσο κόστος ενός λίτρου ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,12p, με αμόλυβδη αύξηση κατά 5,98p.

Το RAC, το οποίο συνέταξε τα στοιχεία, λέει ότι η αύξηση του Μαΐου είναι η μεγαλύτερη που έχει εντοπίσει από τότε που η εταιρεία ξεκίνησε την παρακολούθηση των τιμών των καυσίμων το 2018.

Οι αυξήσεις έχουν κατηγορηθεί για το αυξανόμενο κόστος του πετρελαίου, καθώς και για τις συναλλαγματικές ισοτιμίες της φτωχής λίρας έναντι του δολαρίου που επηρεάζουν αρνητικά το χονδρεμπόριο πετρελαίου με βάση το δολάριο για τους βρετανούς καταναλωτές.

Ο εκπρόσωπος του RAC, Simon Williams, κάλεσε τον Μάιο να είναι ένας “ηλίθιος” μήνας για τους οδηγούς, παρόλο που πρόσθεσε προβλέψεις ότι οι τιμές ενδέχεται να μειωθούν κατά ένα επόμενο δεκαπενθήμερο.

Προηγούμενες έρευνες από τους οδηγούς της ΑΑ που ανακαλύφθηκαν αναγκάστηκαν να μειώσουν τις δαπάνες τους και να οδηγήσουν λιγότερο.

Η δημοσκόπηση των περισσότερων από 17.000 οδηγών που ανακάλυψαν ότι οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων είχαν αναγκάσει το 15% των ανθρώπων να περάσουν λιγότερο χρόνο οδήγησης και εννέα τοις εκατό για να μειώσουν τις δαπάνες σε άλλες περιοχές, ενώ το 14% είχε κάνει και τα δύο. Αυτό σημαίνει ότι το 38% των ερωτηθέντων είχε κάνει κάποια θυσία ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων.

Οι νέοι οδηγοί επηρεάστηκαν χειρότερα από τις αναρριχητικές τιμές, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ το 55% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών δήλωσαν ότι είχαν μειώσει είτε μειώνοντας τις δαπάνες είτε μειώνοντας τις δαπάνες τους σε άλλες περιοχές.

Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα, ο πρόεδρος της ΑΑ, Edmund King, δήλωσε: “Για άλλη μια φορά αρχίζουμε να βλέπουμε το φάσμα ορισμένων οδηγών να πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της περικοπής των δαπανών των νοικοκυριών ή της ικανότητάς τους να οδηγούν στην εργασία. Με το αυξανόμενο κόστος των ενυπόθηκων δανείων και τις υψηλότερες συνταξιοδοτικές εισφορές, όλο και περισσότεροι οδηγοί ωθούνται προς αυτό το γκρεμό “.

Ποια είναι η τιμή του καυσίμου;

Η τιμή του καυσίμου μπορεί να χωριστεί σε τρία τμήματα. τους φόρους που επιβάλλει η κυβέρνηση, το κόστος γεώτρησης, διύλισης και μεταφοράς και τα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες καυσίμων.

Για τη βενζίνη, το ντίζελ και τις βιοαιθανόλες, η κυβέρνηση εισπράττει περίπου το 65% του συνολικού κόστους μέσω του φόρου επί των καυσίμων και του φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ). Ο φόρος επί των καυσίμων αντιπροσωπεύει τη σταθερή τιμή του καυσίμου – παραμένει ο ίδιος ανεξάρτητα από το πόσο οι συνολικές τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται. Επί του παρόντος, το Υπουργείο Οικονομικών προσθέτει 57,95 πένες σε κάθε λίτρο καυσίμου μέσω του φόρου καυσίμων και ένα άλλο 20% μέσω του ΦΠΑ. Πόσο πληρώνετε στον ΦΠΑ εξαρτάται από το ποσό των καυσίμων που αγοράζετε.

Το δεύτερο μεγαλύτερο κομμάτι προέρχεται από το χονδρικό κόστος του ίδιου του καυσίμου. Το κόστος χονδρικής είναι ένας συνδυασμός συναλλαγματικών ισοτιμιών, παγκόσμιων τιμών πετρελαίου και ακόμη και εγχώρια προσφορά και ζήτηση.

Τέλος, το μικρότερο ποσοστό κόστους στήν τιμή  που πληρώνουν οι καταναλωτές για τα καύσιμα προέρχεται από τους ίδιους τα πρατήρια- σταθμούς. Ένας τυπικός σταθμός καυσίμων κερδίζει περίπου 2p-5p ανά λίτρο, αλλά ο σκληρός ανταγωνισμός μπορεί να οδηγήσει αυτό και σε  περαιτέρω μείωση. Τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τις τιμές των καυσίμων ως ηγετική απώλεια για να προσελκύσουν τους πελάτες τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ