“Πώς μεταφράζεται η “απόβαση” της Motor Oil Hellas στην Κύπρο”.
Ακριβώς 10 χρόνια πριν το 2006 είχαν φουντώσει οι συζητήσεις στην ενεργειακή αγορά για το περίφημο deal για την είσοδο του ρωσικού πετρελαϊκού γίγαντα Lukoil, που όμως ουδέποτε ολοκληρώθηκε με τις δύο εταιρείες μάλιστα να προχωρούν και σε επίσημες ανακοινώσεις.
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Ακριβώς 10 χρόνια πριν το 2006 είχαν φουντώσει οι συζητήσεις στην ενεργειακή αγορά για το περίφημο deal για την είσοδο του ρωσικού πετρελαϊκού γίγαντα Lukoil, που όμως ουδέποτε ολοκληρώθηκε με τις δύο εταιρείες μάλιστα να προχωρούν και σε επίσημες ανακοινώσεις.
Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα, το ημιτελές deal αφορούσε στην είσοδο της ρωσικής εταιρείας με ποσοστό 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Motor Oil Hellas, από την οποία θυμίζουμε είχε αποχωρήσει η Saudi Aramco to 2005, μετά από 9 χρόνια παρουσίας.
Παρότι χθες είχαμε μια… αντίθετη εξέλιξη, η ανακοίνωση του ομίλου της Motor Oil ότι προχωρά στην εξαγορά της Lukoil στην Κύπρο, ξύπνησε τις προ δεκαετίας μνήμες, έστω και εάν όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του Capital.gr ουδεμία σχέση έχει η ολοκληρωμένη συμφωνία με τις τότε διεργασίες.
Τι ακριβώς συνέβη λοιπόν και ελήφθη η απόφαση για την επιχειρηματική συμφωνία που ανακοινώθηκε επισήμως χθες, ωστόσο για να επικυρωθεί απομένουν οι απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις;
Καταρχάς πρέπει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια μετά την απόκτηση του σήματος Shell στην Ελλάδα από τον όμιλο της Motor Oil, έχει συντελεστεί ένα μικρό οικονομικό θαύμα και μάλιστα σε μια φθίνουσα αγορά σε διαρκή κρίση και συρρίκνωση. Ωστόσο το retail φαίνεται ότι αποδείχθηκε μια απρόσμενα καλή κίνηση για τον διυλιστηριακό όμιλο, οποίος μάλιστα επιχείρησε να καθετοποιήσει την εν Ελλάδι παρουσία του, συγκεντρώνοντας το συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο των εγχώριών πωλήσεών του, στις εταιρείες εμπορίας που ελέγχονται άμεσα από τη ΜΟΗ.
Η θετική λοιπόν εμπειρία της Shell “εξοικείωσε” περισσότερο τον διυλιστηριακό όμιλο με το retail. Έτσι όταν πρόσφατα έγινε γνωστό ότι βγαίνει προς πώληση από τη Lukoil η θυγατρική της στην Κύπρο και μάλιστα σε ικανοποιητικό τίμημα, η απόφαση δεν ήταν δύσκολη για τη ΜΟΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες στις προθέσεις του ομίλου της ΜΟΗ είναι μέσω της Coral και εφόσον εξασφαλιστεί το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι η δραστηριοποίηση στην κυπριακή αγορά να γίνει με το σήμα της Shell.
Να σημειωθεί ότι στην Κύπρο οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο καυσίμων μέσω πρατηρίων είναι μόλις 4 (Petrolina, Exxon Mobil Cyprus, ΕΛΠΕ – ΕΚΟ και Lukoil). Οι συνολικές πωλήσεις του εμπορίου μέσω πρατηρίων είναι λίγο κάτω από το 1 εκατομμύριο ΤΙΠ και η αγορά είναι μικρή, πλην ενδιαφέρουσα, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν είναι άγνωστη στον όμιλο της Motor Oil Hellas και τους βασικούς της μετόχους.
Και μπορεί σε πρώτη φάση η συμφωνία να αφορά αποκλειστικά στη λιανική καυσίμων, όμως σε κάθε περίπτωση ανοίγει τη δυνατότητα και για άλλες πιθανές δραστηριότητες στην εν λόγω αγορά με επίκεντρο τον τομέα της ενέργειας.
ΠΗΓΗ: Capital.gr