
Αίτημα συνάντησης με την ΑΑΔΕ για το ψηφιακό πελατολόγιο
Εν όψει της εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου στα πλυντήρια οχημάτων, τα οποία λειτουργούν εντός των εγκαταστάσεων πρατήριων καυσίμων-ενέργειας, το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων έστειλε επιστολή στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή, επισημαίνοντας σημαντικά σημεία που χρειάζονται βελτίωση και ζητά συνάντηση για να τοποθετηθεί επί συγκεκριμένων σημαντικών σημείων.
«Σε ότι αφορά το πλαίσιο λειτουργείας στις επιχειρήσεις μας, επισημαίνουμε ότι η ανά τακτά χρονικά διαστήματα συμμόρφωση σε αδιάκοπες , συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, μας έχουν εξαντλήσει οικονομικά, απειλώντας ακόμα την επιβίωση του επαγγέλματός μας από κάθε λογής υποχρεώσεις, όπως συγκεκριμένα την κτήση προγραμμάτων, την υποστήριξης αυτών, το κόστος επιπλέον ήδη δυσεύρετου εργατικού δυναμικού και μάλιστα ικανού να ανταποκριθεί χωρίς λάθη τα οποία βαραίνουν αποκλειστικά εμάς.
»Ακόμη δεν πρέπει να λησμονείτε το γεγονός ότι όλες οι αλλαγές των λογισμικών γίνονται από τις ανάλογες αλλά λιγοστές σε αριθμό εταιρίες, που υποστηρίζουν τα πρατήρια. Για το λόγο αυτό είναι απολύτως αναγκαίο να σας διαβεβαιώνουν εκ των προτέρων εάν και πότε είναι έτοιμες να προσαρμοστούν στις αλλαγές και ευλόγως εντός του χρονοδιαγράμματος που ζητάτε.
»Επίσης πρέπει οπωσδήποτε να καταστήσετε υπεύθυνες τις εταιρείες προσαρμογής σε κάθε υποχρέωση, ώστε οι εφαρμογές τους να παράγουν σύννομα αποτελέσματα. Όχι μόνο δεν δικαιολογείται αλλά δεν υπάρχει άλλο εφάμιλλο παράδειγμα ή τακτική να καταλογίζεται ευθύνη σε βάρος εκείνων που λαμβάνουν υπηρεσίες και όχι εκείνων που προσφέρουν υπηρεσίες. Είναι ανήκουστο να είμαστε εμείς οι υπεύθυνοι και να λογοδοτούμε για εκτέλεση υποχρεώσεων άλλων με κίνδυνο σημαντικών προστίμων.
»Από την άλλη πλευρά, είναι αδύνατον να ασκούμε ελέγχους εάν οι τόσες πολλές εφαρμογές που υποχρεούμαστε να αγοράζουμε, ανταποκρίνονται σωστά, ούτε διαθέτουμε την σχετική αρμοδιότητα. Αρμόδιος και υπεύθυνος είναι καθένας που διαθέτει προς πώληση τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. Επίσης, ας μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι στα βενζινάδικα εργάζονται άνθρωποι μέτριας μόρφωσης.
»Τονίζουμε ότι τα υψηλά κόστη λειτουργίας σε σχέση με τα πενιχρά ποσοστά κέρδους, αποτέλεσμα της έντονης παραβατικότητας και του αθέμιτου ανταγωνισμού, απόρροια της ολιγωρίας της Πολιτείας δεν μας επιτρέπουν να πληρώσουμε υψηλού επιπέδου εργαζόμενους. Άλλωστε ποιος σήμερα ονειρεύεται καριέρα πλύντη ή βενζινοπώλη που να καθαρίζει τζάμια, να ελέγχει λάστιχα και υγρά στους πιτσιλιστήρες;
»Σας καλούμε να αναρωτηθείτε τις αιτίες που σχεδόν σε όλη την Ευρώπη εδώ και 30 χρόνια τα πρατήρια λειτουργούν ως self service σε αντίθεση με τη χώρα μας που ακόμη δεν υπάρχει ούτε ένα.
Είναι δείγμα πολιτισμού ή οπισθοδρόμησης με τεράστιο κόστος λειτουργίας για τους καταναλωτές και επιβάρυνση στον πληθωρισμό η έλλειψη αυτοεξυπηρέτησης; Δεν πρέπει να απασχολήσει την Διοίκηση πώς εκδίδονται τα τιμολόγια κατά τις νυχτερινές ώρες που τα πρατήρια ένεκα φόβου ληστειών λειτουργούν με αυτόματο πωλητή; Πως στις χώρες που λειτουργούν με αυτοεξυπηρέτηση εξυπηρετούνται οι επαγγελματίες με τα τιμολόγια; Δεν πρέπει να δούμε το μέλλον που είναι ο εκσυγχρονισμός και η αυτοματοποίηση που κάποτε θα γίνει;
»Σε ότι αφορά τον ελεγκτικό προσανατολισμό του ψηφιακού πελατολογίου, δεν έχουμε αντίρρηση διότι ο αθέμιτος ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η δική μας διαχρονική θέση είναι ότι οι επαγγελματίες πρέπει να κοστολογούν σωστά τα κόστη λειτουργίας και όχι να πουλάνε φτηνά επειδή δεν πληρώνουν ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος και το εργατικό δυναμικό με όλες τις επιβαρύνσεις τους.
Δεν πρέπει να φοβίζει ότι η παροχή υπηρεσίας θα γίνει σίγουρα ακριβότερη, διότι δεν μπορεί να βασίζεται σε αυτά τα εικονικά κοστολόγια που μόνο αθέμιτο ανταγωνισμό προσφέρουν. Δεν πρέπει κανείς να αναρωτιέται για πιο λόγο ο πληθωρισμός παροχής υπηρεσιών συνεχώς θα αυξάνεται. Ακριβά κοστολόγια λειτουργίας με φτηνές τιμές δεν είναι δυνατόν να συνυπάρχουν.
»Σε εκείνο όμως που έχουμε ένσταση είναι η λειτουργικότητα του συστήματος, διότι η γραφειοκρατία πλέον στα πρατήρια περισσεύει, όταν μάλιστα οι επιχειρήσεις μας έχουν διευρυμένο ωράριο και το εργατικό δυναμικό δεν υπάρχει. Οι εργασίες πλύσης δεν είναι δυνατόν να έχουν περιοδικότητα και σταθερότητα, διότι εξαρτώνται απόλυτα από τις καιρικές συνθήκες, με συνέπεια το προσωπικό άλλες φορές να κάθεται και άλλες φορές να χρειάζεται να επιταχύνει με το ερώτημα όμως πόσο αντέχει να το κάνει;
»Προτείνουμε, όταν ο οδηγός προ πληρώσει την κλασική υπηρεσία που θα λάβει και εκδοθεί άμεσα η απόδειξη (προφανής ο ελεγκτικός στόχος), τότε να μην χρειάζεται να γίνει καμία εγγραφή. Δηλαδή η απόδειξη να ολοκληρώνει την υποχρέωση.
Αν παραμένει εντός του χώρου, χωρίς πληρωμή τότε να χρήζει εγγραφής.
»Ο οδηγός είναι πιθανό να αφήσει το όχημα για ώρες εντός του πρατηρίου και επιστρέφοντας ακόμη και όταν είναι κλειστό το πλυντήριο να το πάρει αυτός ή κάποιος απεσταλμένος του. Μπορεί να τελειώσει την εργασία του και πίνοντας τον καφέ του ή το γεύμα του να φύγει στο χρόνο που θέλει και δεν είναι λογικό να τον ψάχνουμε πότε θα φύγει, ώστε να μετατρέψουμε το όχημα σε εξερχόμενο.
»Δεν έχει καμία ελεγκτική αξία από τη στιγμή που εκδοθεί το ανάλογο παραστατικό. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το μορφωτικό επίπεδο αυτών που εργάζονται στα πλυντήρια, είτε είναι χαμηλό είτε δεν γνωρίζουν τη γλώσσα και δεν είναι δυνατόν στο διευρυμένο ωράριο λειτουργίας του πρατηρίου να υπάρχει ο ενδεδειγμένος χειρισμός. Η επιχείρηση πρατηρίου προκειμένου να διευκολυνθεί θα ζητήσει την προπληρωμή και στην περίπτωση που δεν θα εκτελεστεί η υπηρεσία τότε θα εκδοθεί το ανάλογο παραστατικό.
»Προτείνουμε όταν γίνονται εργασίες πλύσης από το προσωπικό της επιχείρησης και εκδίδεται αυτόματα απόδειξη από καρτοδέκτη ή κερματοδέκτη ή μέσω pos, να μην χρειάζεται η συμπλήρωση ψηφιακού πελατολογίου.
»Η αδυναμία του κράτους να ελέγξει τη παραβατικότητα δεν είναι δυνατόν συνεχώς να επιβαρύνει τις επιχειρήσεις μας, οι οποίες κινδυνεύουν από πρόστιμα για ευθύνες άλλων. Τα ωράρια είναι διευρυμένα για κάποιες εργασίες, αλλά δεν έχει οικονομική λογική ότι πρέπει να υπάρχει και ένας επί πλέον ταμίας.
»Να μην συνδέουμε τη λειτουργία των συνεργείων που έχουν ίδια είσοδο και έξοδο με συγκεκριμένο ενιαίο χώρο με αυτές των πλυντηρίων που λειτουργούν εντός των συγκροτημάτων των πρατηρίων τα οποία έχουν μεγάλη έκταση, πολλές δραστηριότητες (καύσιμα, καφέ, φαγητό, φαρμακεία, φορτιστές και άλλες δραστηριότητες) και τα οχήματα πολλές φορές παραμένουν σε διάφορους χώρους εντός του συγκροτήματος.
»Διαμαρτυρόμαστε έντονα και εκφράζουμε την δυσαρέσκεια μας, διότι συνεχώς λαμβάνονται νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν τις λειτουργίες του πρατηρίου, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν, διότι δεν υπάρχουν εύκολες διαδικασίες και δεν θα έχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Κρίνουμε ότι θα πέσουμε θύματα μίας βιομηχανίας προστίμων.»