Skip to main content
| I | ,

Διαμαρτυρία των πρατηριούχων καυσίμων για την επέκταση επιβολής πλαφόν

ΠΟΠΕΚ: Η διαμόρφωση των τιμών καυσίμων στην Ελλάδα και οι υψηλές τιμές τους δεν οφείλονται στους πρατηριούχους

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων διαμαρτύρεται με επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο, εξηγώντας ότι είναι αδύνατη η επιβίωση των πρατηρίων με την χρονική επέκταση του πλαφόν στα καύσιμα, καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε οικονομική ασφυξία, σηκώνοντας επί σειρά ετών το βάρος όλων των αυξήσεων της αγοράς και της εφαρμογής νέων νομοθετικών υποχρεώσεων.

Στη σχετική επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Παναγιώτη Θεοδωρικάκο, η ΠΟΠΕΚ τονίζει ότι δόθηκε παράταση, ως χαριστική βολή, σε μια απόφαση, που εξαρχής ήταν άδικη και εξοντωτική για τον κλάδο, διαιωνίζοντας την τακτική να επωμίζονται οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι τα βάρη για τα υπερκέρδη που αποκομίζουν τα διυλιστήρια.

Οι τιμές των καυσίμων είναι ανεξέλεγκτα αυξημένες, από τη χονδρική τιμή, αφού δεν τις καθορίζουν οι πρατηριούχοι, ούτε η λιανική.

«Έχουμε επιβαρυνθεί νομοθετικές υποχρεώσεις» τονίζουν οι πρατηριούχοι, οι οποίες επιφέρουν αβάστακτα κόστη στα υπό πλαφόν πρατήρια, τα οποία ουδέποτε επιδοτήθηκαν, όπως οι λοιπές επιχειρήσεις λιανικής (Μέτρα Δέουσας Επιμέλειας, διασύνδεση ταμειακών με POS, αλλαγή φορολογικού μηχανισμού (ΦΗΜΑΣ), Παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές με το Δημόσιο, τακτικές ογκομετρήσεις χωρίς να υπάρχει απόκλιση, Ψηφιακή κάρτα εργασίας, σύμβαση υποστήριξης με εγκαταστάτες εισροών εκροών κλπ.

Θέτουμε το εξής ερώτημα, το οποίο παρακαλούμε να απαντήσετε: Πώς μπορεί μια επιχείρηση να επιβιώσει με το ίδιο περιθώριο κέρδους, σε συνθήκες αβάστακτου πληθωρισμού, ενώ έχουν υπερδιπλασιαστεί όλα τα αγαθά και οι υπηρεσίες; τα κόστη ηλεκτρικού ρεύματος (υποχρεούμαστε σε έντονο φωτισμό στην ταμπέλα τιμών πέριξ του πρατηρίου), οι τραπεζικές προμήθειες των αυξημένων ηλεκτρονικών συναλλαγών (POS), τα έξοδα τήρησης για κάθε τραπεζικό λογαριασμό, η ύδρευση, τα δημοτικά τέλη, ο όγκος γραφικής ύλης, η αύξηση κόστους δυσεύρετων εργαζομένων, η φορολογία εισοδήματος των επιχειρήσεων.

Είμαστε ο μοναδικός κλάδος που απαγορεύσατε (πλαφόν με μοναδιαίο υπολογισμό) να προσαρμόσει το κόστος των λειτουργικών εξόδων του.

Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πώς εξακολουθείτε, με αυτήν την τακτική, να απαγορεύετε την αύξηση περιθωρίου κέρδους κάποιων λεπτών του ευρώ σε μία ζημιογόνα επιχείρηση, ώστε εν τέλει να σταματήσει να καταγράφει ζημίες για να μην χρεοκοπήσει;

Γνωρίζετε ότι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) επέβαλλε πρόστιμα ύψους 5.000 ευρώ για αυξημένο συνολικό ημερήσιο κέρδος των δύο ή τριών ευρώ σε τζίρο 10.000 ευρώ;

Ο κλάδος μας είναι διατεθειμένος να προβεί σε μαζικές κινητοποιήσεις και ασφαλώς αυτό δεν θα ήταν γόνιμο να συμβεί εν αρχή της υπουργικής θητείας σας.
Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους ζητάμε να προχωρήσετε σε αύξηση στο περιθώριο κέρδους των πρατηρίων τουλάχιστον κατά τρία λεπτά σε όλη την διάρκεια ισχύος του πλαφόν, που ευχόμαστε ότι δεν θα είναι εκτεταμένη, όπως επίσης να επανέλθει η διάταξη για σύσταση στον πρατηριούχο από τους ελεγκτές όταν υπερβαίνει το ημερήσιο κέρδος κατά μερικά ευρώ, δεδομένου ότι οι εναλλαγές των διυλιστηριακών τιμών μπορεί να είναι βίαιες, διότι παρατηρείται το γεγονός τα πρατήρια όταν αγοράσουν εκ νέου καύσιμα αυτά να είναι ακριβότερα από εκείνα που πούλησαν, με ότι αυτό σημαίνει.

Διότι, με όλες αυτές τις τακτικές, ο κλάδος μας θα αφανιστεί. Τα πρατήρια στην επαρχία και στις απομακρυσμένες περιοχές ήδη είτε ξεκίνησαν να βάζουν λουκέτα είτε παραδίδουν τα κλειδιά στους προμηθευτές τους. Δεν θα υπάρχουν πλέον οικογενειακά πρατήρια στα χωριά μας να εξυπηρετήσουν, θα παραμείνουν τα εταιρικά πρατήρια, τα οποία έχουν τα μεγάλα περιθώρια μέσα από την χονδρική να επιβιώσουν, φυσικά μόνο στις δεσπόζουσες θέσεις.

Συν τοις άλλοις, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και να αναμετρηθούμε με την παραβατικότητα, η οποία προκλητικά μεγεθύνεται, παρά τις διαφημιζόμενες αλλά υποτιθέμενες!! αυστηρές νομοθετικές ρυθμίσεις, αφήνοντας έκθετους τους καταναλωτές, οι οποίοι παρασυρόμενοι από τις χαμηλές τιμές πέφτουν θύματα, είτε κλοπής στην αντλία, είτε νοθευμένου καυσίμου. Τις παθογένειες αυτές θα θεραπεύσει η επαναφορά της απαγόρευσης πώλησης σε τιμή κάτω του κόστους στα πρατήρια.

Επίσης, παραμένουν σε εκκρεμότητα σημαντικά δίκαια αιτήματα, τα οποία μεν έγιναν δεκτά από τις προηγούμενες ηγεσίες, αλλά δεν νομοθετήθηκαν:

Ζητάμε την τροποποίηση της συχνότητας ενημέρωσης του παρατηρητηρίου τιμών καυσίμων σε κάθε αλλαγή τιμών στα πρατήρια, και όχι ανά 7ήμερο, το οποίο ισχύει τώρα. Είναι ανώφελο και επιβαρυντικό τόσο στην πλατφόρμα fuelprices.gr όσο και για τους πρατηριούχους να ενημερώνουν διαρκώς ίδιες τιμές και μάλιστα με εξοντωτικά πρόστιμα, σε περίπτωση αμέλειας ή βλάβης του συστήματος από την υπερφόρτωση. Άλλωστε είμαστε ο μοναδικός κλάδος που αναρτάμε τις τιμές μας σε περίοπτη ογκώδη ταμπέλα στην είσοδο του πρατηρίου.

Ζητάμε επί σχεδόν τρία συναπτά έτη, με νομικά τεκμηριωμένο αίτημα, την αναμόρφωση, τον εξορθολογισμό και βελτίωση των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ, με την παραδοχή και σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, καθώς είναι όχι μόνο αναχρονιστικοί, αλλά και λανθασμένοι σε μεγάλο βαθμό. Παρόλα αυτά δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία.

«Κύριε Υπουργέ, φτάνει πιά», τονίζει η Ομοσπονδία. «Ζητάμε άμεσα μία σχετική συνάντηση μαζί σας, προκειμένου δια ζώσης να σας ενημερώσουμε για το μήνυμα που έστειλαν οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι στις Ευρωεκλογές προς την Κυβέρνηση, να σας αναλύσουμε την λειτουργία της αγοράς καυσίμων και το μέγεθος της ζημίας που έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις μας αν βέβαια αυτό σας ενδιαφέρει».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!