Skip to main content

Αίτημα για τροποποίηση διάρκειας ισχύος ογκομετρικού πίνακα δεξαμενής καυσίμων

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επαναφέρει το φλέγον ζήτημα που σχετίζεται με την επαναογκομέτρηση των δεξαμενών καυσίμων από διαπιστευμένους φορείς, καθώς λήγουν οι σχετικές δεκαετείς προθεσμίες.

Η Ομοσπονδία συμπεριέλαβε το συγκεκριμένο θέμα στις προτάσεις της, που κατατέθηκαν κατά την συνάντηση εκπροσώπων της τόσο με την κυρία υφυπουργό Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, την 1η.8.2023 όσο και παλαιότερα στις συναντήσεις με τον πρώην υφυπουργό κύριο Παπαδόπουλο στις 28.6.2022 και 21.7.2022, κατά τις οποίες αποδέχτηκαν το δίκαιο του αιτήματος, χωρίς όμως ανταπόκριση.

Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει άδικη, κοστοβόρα και άσκοπη την υποχρέωση επαναογκομέτρησης των δεξαμενών καυσίμων ανά δεκαετία, που έχει επιβληθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα πρατήρια καυσίμων, καθώς οι διαστάσεις μιας υπόγειας δεξαμενής, υπό κανονικές συνθήκες, δεν μεταβάλλονται με το πέρασμα του χρόνου, επομένως δεν είναι απαραίτητη η διενέργεια τακτικής ογκομέτρησης.

Η ανάγκη νέας ογκομέτρησης δικαιολογείται μόνο σε ιδιαίτερες περιπτώσεις, κάτι το οποίο ήδη προβλέπεται από την νομοθεσία σύμφωνα με το σημείο ii) της κ.υ.α. Φ.2-1617/2010(Β’ 1980), όπως ισχύει, και παρατίθεται παρακάτω:

[…Στην περίπτωση που υπάρξουν ενδείξεις μεταβολών ή διαπιστωθεί ευθύνη της ογκομέτρησης για απόκλιση του ισοζυγίου πέραν του ορίου που προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 5 της παρούσας, απαιτείται νέα ογκομέτρηση…].

Επισημαίνουμε ότι μια νέα ογκομέτρηση στην κάθε, ήδη ογκομετρημένη με διαπιστευμένη μέθοδο δεξαμενή, δεν θα ωφελήσει σε καμία περίπτωση, παρά μόνο θα προσθέσει ένα ανώφελο και εξοντωτικό κόστος στους οικογενειάρχες πρατηριούχους, που οριακά λειτουργούν υπό καθεστώς πλαφόν εδώ και δύο έτη. Από την άλλη πλευρά θα ευνοήσει για άλλη μία φόρα κάποιες ελάχιστες διαπιστευμένες εταιρίες που θα ωφεληθούν από ανώφελες τεχνικές διαδικασίες με ίδια αποτελέσματα.

Η παράταση της διάρκειας ισχύος του ογκομετρικού πίνακα κάθε δεξαμενής, της οποίας δεν έχουν αλλοιωθεί οι ενδείξεις, όπως εμφανίζονται στο σύστημα εισροών εκροών, αφενός δεν θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας των πρατηρίων και αφετέρου δεν επηρεάζει την αξιοπιστία των μετρήσεων.
Άλλωστε ακόμα και στην έσχατη περίπτωση τυχόν αποκλίσεων σε βάθος χρόνου, αυτές εντοπίζονται από τα παραγόμενα αποτελέσματα της κονσόλας και είναι πλήρως ελεγχόμενα από το σύστημα εισροών εκροών.

Συνεπώς η επαναογκομέτρηση των δεξαμενών καυσίμων πρέπει να διεξάγεται μόνο όταν προκύψει σχετική ανάγκη.

Μία αχρείαστη επαναογκομέτρηση των δεξαμενών σημαίνει κλείσιμο μερικών ημερών του πρατηρίου, είσοδος νερού!!! στις δεξαμενές, κόστος κάποιων χιλιάδων ευρώ και όλα αυτά, για ποιό λόγο; Συν τοις άλλοις πρέπει να προσθέσετε το γεγονός ότι δεν υπάρχουν συνεργεία να ανταποκριθούν σε τόσο μεγάλο έργο, τονίζει στην επιστολή της η Ομοσπονδία, ζητώντας να αρθεί αυτή η αδικία να προστίθενται δαπανηρές υποχρεώσεις μόνο και μόνο εις βάρος μας. Είναι τουλάχιστον μεροληπτικό να εκμεταλλευόμαστε μια αχρείαστη διαδικασία με κόστος υπέρ ολίγων.

Είναι τουλάχιστον άδικο να παρατείνετε την νομοθετική διόρθωση της επαναογκομέτρησης, ενώ γνωρίζετε ότι τώρα λήγουν οι δεκαετείς προθεσμίες όλων των πρατηρίων, και θα μπουν σε διαδικασία να επαναογκομετρήσουν ίδιες δεξαμενές με τα ίδια αποτελέσματα, προκειμένου κάποιοι να ευνοηθούν οικονομικά εις βάρος του κλάδου μας.

Τέλος, επειδή συνήθως τέτοια μέτρα αποσκοπούν στην μείωση της παραβατικότητας, ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ενημερώνει ότι οι κλέφτες, αν μη τι άλλο, φροντίζουν να έχουν τα πάντα τέλεια και η επίμονη διατήρηση μιας άσκοπης διαδικασίας, και διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να προσθέσει απολύτως τίποτα στον έλεγχο της αγοράς.

«Στο Υπουργείο σας (όπως και στα άλλα συναρμόδια Υπουργεία) η Ομοσπονδία μας έχει καταθέσει πολλαπλές προτάσεις, προεξαρχόντων των θεμάτων που αφορούν το Υπουργείο σας, όπως τα Ι.Χ. πρατήρια, την τοποθέτηση σε αυτά σύστημα ελέγχου εισροών εκροών, την απαγόρευση τροφοδοσίας από εκείνα σε δήθεν συνεργαζόμενα οχήματα, όπως και την απαγόρευση διάθεσης καυσίμων στους εργαζόμενους της επιχείρησης. Επίσης, αντίστοιχα και την ηλεκτρονική σφράγιση των βυτιοφόρων.
Μετά βεβαιότητας, αυτές μεταξύ άλλων, πρέπει να είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που οφείλει να λάβει άμεσα το Υπουργείο σας, αν θέλετε πραγματικά να συμβάλλετε στον περιορισμό της παραβατικότητας», καταλήγει η επιστολή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!