| I | ,

Αντιδράσεις από τα διυλιστήρια στη σύσταση της Ε.Ε. για φορολόγηση των υπερεσόδων

διαβάσαμε στο radar.gr (βλ. εφημερίδα ΑΞΙΑ)

Αντιπροτείνουν μια έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια που να καλύπτει την επιδότηση του πετρελαίου στην αντλία

Την έντονη αντίδραση του κλάδου διύλισης στην πρόταση της Κομισιόν για φορολόγηση των αυξημένων, σε σχέση με την προηγούμενη τριετία, κερδών του 2022 διατύπωσαν ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ Αν. Σιάμισιης και ο γενικός διευθυντής του ευρωπαϊκού Συνδέσμου Εταιρειών Διύλισης Τζ. Κούπερ, στο περιθώριο της εκδήλωσης για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας των ΕΛΠΕ και τη μετονομασία τους σε HELLENIQ ENERGY.

Ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι η σύγκριση με την προηγούμενη τριετία δεν είναι δίκαιη – λόγω πανδημίας τα κέρδη ήταν χαμηλά–, αντιπροτείνοντας ως βάση σύγκρισης την πενταετία. «Κανείς δεν μας ρώτησε την εποχή της πανδημίας, όταν οι τιμές του πετρελαίου κατέρρευσαν, αν έχουμε να αποπληρώσουμε τα δάνειά μας», τόνισε, ενώ συμμερίστηκε την ανάγκη στήριξης των καταναλωτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα, που όμως «δεν οφείλονται στο πετρέλαιο». Ο κ. Κούπερ αναρωτήθηκε εάν ο κλάδος θα παραμείνει στην Ευρώπη με τόσο υψηλή φορολογία.

Σύσσωμη είναι η αντίδραση του ευρωπαϊκού κλάδου διύλισης στην πρόταση της Κομισιόν για φορολόγηση των αυξημένων σε σχέση με την προηγούμενη τριετία κερδών του 2022. Την κάθετη αντίδραση του κλάδου αλλά και τις προσπάθειες να μπλοκαριστεί το μέτρο μέσω ενός κύκλου επαφών που έχει ξεκινήσει τόσο σε επίπεδο Κομισιόν όσο και εθνικών κυβερνήσεων, εξέφρασαν χθες με δηλώσεις τους ο γενικός διευθυντής του ευρωπαϊκού συνδέσμου εταιρειών διύλισης (Fuelseurope) Τζον Κούπερ και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης, στο περιθώριο της ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας και του λογότυπου της HELLENIQ ENERGY.

Ο εκπρόσωπος μάλιστα του Fuelseurope μετέφερε και τον προβληματισμό των εταιρειών του κλάδου σχετικά με την παραμονή τους στην Ευρώπη στην περίπτωση που, όπως είπε, διαπιστώσουν ότι κάθε φορά που βγάζουν κέρδη θα πρέπει κάποιος να τους τα παίρνει. Εμφαση έδωσε στη διαφωνία του κλάδου με την πρόταση της Κομισιόν σύγκρισης των προς φορολόγηση κερδών του 2022 με την προηγούμενη τριετία, όπου λόγω πανδημίας η κερδοφορία κινήθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, αντιπροτείνοντας ως βάση σύγκρισης την πενταετία.

«Κατασκεύασμα που δεν έχει κάποιο ηθικό ή νομικό έρεισμα» χαρακτήρισε το μέτρο ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης, τονίζοντας με έμφαση μάλιστα ότι ο κλάδος θα το πολεμήσει πανευρωπαϊκά. Τα δύο ελληνικά διυλιστήρια, σύμφωνα με τον ίδιο, των HELLENIQ ENERGY –μετά και την έγκριση της νέας εταιρικής ταυτότητας χθες από την έκτακτη γενική συνέλευση των ΕΛΠΕ– και Motor Oil έχουν εκφράσει τους προβληματισμούς τους στην ελληνική κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να στηριχθούν και σε μια λογική αγοράς. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα ήταν από τις χώρες που τάχθηκαν υπέρ της πρότασης της Επιτροπής για φορολόγηση μίνιμουμ 33% των (λειτουργικών) κερδών των διυλιστηρίων.

Ο κ. Σιάμισιης συμμερίστηκε την ανάγκη στήριξης της κοινωνίας και των καταναλωτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία όμως, όπως είπε σκωπτικά, «δεν οφείλονται στο πετρέλαιο». «Ένα μέρος των αυξημένων κερδών που προέρχονται από την Ελλάδα θα το δίναμε και εμείς», είπε και ανέφερε για παράδειγμα ότι θα μπορούσε να επιβληθεί μια έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια που να καλύπτει την επιδότηση του πετρελαίου στην αντλία που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

«Δεν μπορείς, όμως, από τη μια να με υποχρεώνεις να διατηρώ αποθέματα ασφαλείας και από την άλλη να έρθεις να μου φορολογήσεις συγκυριακά κέρδη 300 εκατ. ευρώ που είναι η καταγεγραμμένη λογιστική αποτίμηση», είπε. Αντιστοίχως για τις εξαγωγές αναφέρθηκε στην προστιθέμενη αξία που αφήνουν στη χώρα τα δισεκατομμύρια επενδύσεων των δύο διυλιστηρίων σε αγορές του εξωτερικού. Η συνολική φορολογία για τα διυλιστήρια αν προστεθεί και η εθνική θα φτάσει στο 55%, τόνισε ο κ. Σιάμισιης, ενώ εξέφρασε τη διαφωνία του και με το ύψος της έκτακτης εισφοράς (90%) στις εταιρείες παραγωγής ενέργειας.

«Κανείς δεν μας ρώτησε την εποχή της πανδημίας όταν οι τιμές του πετρελαίου κατέρρευσαν και γράφαμε ζημιές αν έχουμε να αποπληρώσουμε τα δάνειά μας», τόνισε σε άλλο σημείο, ενώ έθεσε και ερωτήματα του τύπου «κέρδη έκαναν και τα ξενοδοχεία», σημειώνοντας πάντως ότι δεν προτείνει τη φορολόγηση των ξενοδοχείων.

Μιλώντας για επενδύσεις και τη στροφή του ομίλου στην πράσινη μετάβαση και τις ΑΠΕ, ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ προανήγγειλε δύο νέες συμφωνίες για έργα ΑΠΕ σε αγορές του εξωτερικού που θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!