| I |

08:38 “Ένα ελληνικό μυαλό επικεφαλής πρωτοποριακής έρευνας – Καύσιμο υδρογόνου από την υγρασία στον αέρα”.

 

H ιδέα είναι επαναστατική: μια ειδική συσκευή έρχεται σε επαφή με τον αέρα, εκτίθεται στο φως του ήλιου και αρχίζει να παράγει καύσιμα δωρεάν!Μια ιδέα που έχει βαλθεί να μετουσιώσει στην πράξη σε συνεργασία με την Toyota Motor Europe το Ολλανδικό Ινστιτούτο για την βασική έρευνα στην Ενέργεια (DIFFER) με επικεφαλής της αρμόδιας ομάδας έναν συμπατριώτη μας, τον χημικό μηχανικό Μιχάλη Τσαμπά.

Η συνεργασία στοχεύει στην ανάπτυξη μιας καινοτόμου συσκευής που απορροφά τους υδρατμούς από τον ατμοσφαιρικό αέρα και χρησιμοποιώντας την ενέργεια του ήλιου τους διασπά απευθείας σε οξυγόνο και υδρογόνο. Τα οφέλη από την παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων είναι προφανή: από τη μια θα μειωθεί η εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα και αφετέρου θα μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ένα από αυτά τα εναλλακτικά βιώσιμα καύσιμα είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Το υδρογόνο μπορεί εν συνεχεία να τροφοδοτηθεί μαζί με οξυγόνο σε μια κυψέλη καυσίμου, παράγoντας ηλεκτρική ενέργεια και εκπέμποντας μόνο καθαρό νερό.

Κατά την αναζήτηση λύσεων, το Τμήμα Έρευνας της Toyota Motors Europe συναντήθηκε με την ομάδα καταλυτικών και ηλεκτροχημικών διεργασιών για ενεργειακές εφαρμογές του DIFFER, επικεφαλής της οποίας είναι ο Μιχάλης Τσαμπάς. Η εν λόγω ομάδα εργαζόταν ήδη στην ανάπτυξη νέων μεθόδων για τη διάσπαση του νερού που υπάρχει στην ατμόσφαιρα (αντί για τη διάσπαση υγρού νερού που είναι η κλασική προσέγγιση).

« Χρησιμοποιώντας το νερό σε αέρια αντί σε υγρή μορφή έχει αρκετά πλεονεκτήματα. Τα υγρά παρουσιάζουν ορισμένα τεχνικά προβλήματα, όπως για παράδειγμα τον ανεπιθύμητο σχηματισμό φυσαλίδων. Επιπλέον, με τη χρήση νερού στην αέρια φάση αντί της υγρής φάσης, δεν χρειαζόμαστε δαπανηρές εγκαταστάσεις για τον καθαρισμό του νερού. Και τέλος, δεδομένου ότι χρησιμοποιούμε μόνο το νερό που υπάρχει στον περιβάλλοντα αέρα, η τεχνολογία μας είναι επίσης εφαρμόσιμη σε απομακρυσμένους χώρους όπου δεν υπάρχει νερό», εξήγησε ο Έλληνας επιστήμονας.

O δρ Μιχάλης Τσαμπάς (δεξιά) και συνεργάτες του στο ολλανδικό ινστιτούτο DIFFER (Φωτογραφία: .differ.nl)

Την τελευταία χρονιά το DIFFER και η TME συνεργάστηκαν για να αποδείξουν πως η ιδέα λειτουργεί στην πράξη. Οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα νέο φωτοηλεκτροχημικό αντιδραστήρα στερεάς κατάστασης ο οποίος εκτέθηκε σε ηλιακό φως και κατάφερε να απορροφήσει νερό (υγρασία) από τον τον ατμοσφαιρικό αέρα και στη συνέχεια να παράγει υδρογόνο. Αυτός ο πρωτότυπος αντιδραστήρας πέτυχε εντυπωσιακή απόδοση, που έφτασε στο 70% της απόδοσης που επιτυγχάνεται όταν μια ισοδύναμη συσκευή τροφοδοτείται με υγρό νερό. Το σύστημα αποτελείται από ηλεκτρολύτες πολυμερικής μεμβράνης, πορώδη φωτοηλεκτρόδια και απορροφητικά υλικά, σε συνδυασμό με έναν ειδικά σχεδιασμένο αντιδραστήρα.

«Η Toyota έχει ήδη πρωτοπορήσει παράγοντας μαζικά το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο. Επίσης η Toyota συμβάλλει ενεργά στην ανεύρεση τρόπων παραγωγής υδρογόνου χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων», λέει ο Ιζότα Τσέρι, Γενικός Διευθυντής του τομέα Έρευνας Προηγμένων Υλικών της Toyota Motor Europe.

«Η εταιρεία έχει θέσει την περιβαλλοντική πρόκληση Toyota Environmental Challenge 2050, στοχεύοντας σε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των οχημάτων (παραγωγή, λειτουργία κλπ). Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για παραγωγή υδρογόνου μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Υποστηρίζοντας τη βασική (θεμελιώδη έρευνα) όπως στην προκειμένη συνεργασία, εργαζόμαστε προς την ανάπτυξη μιας κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο, αναπτύσσοντας προσιτές και εύχρηστες εφαρμογές του υδρογόνου τόσο για τις εργοστασιακές διεργασίες μας όσο και για τους πελάτες», συμπληρώνει.

Στο επόμενο στάδιο του project, οι εταίροι σκοπεύουν να βελτιώσουν σημαντικά το πρωτότυπο. Κι όταν έχει ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η έρευνα θα στραφεί στην αναβάθμιση της τεχνολογίας από εργαστηριακή σε βιομηχανική κλίμακα. «Δεν είμαστε ακόμα εκεί», εξηγεί ο δρ Τσαμπάς. «Αλλά ελπίζουμε ότι μια μέρα, αυτές οι διατάξεις θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ιδιώτες, είτε σε σπίτια για να τροφοδοτήσουν οικιακές συσκευές είτε για την καθημερινή μετακίνηση παράγoντας καύσιμο για αυτοκίνητα υδρογόνου».

dete.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!