Skip to main content
| I |

“ΕΛΠΕ: 16μερη απεργία για τα… ρυμουλκά απειλεί με πετρελαϊκό μπλακ άουτ τη χώρα”.

Σοβαρή απειλή για την ομαλή τροφοδοσία της χώρας, εν μέσω θέρους και κορύφωσης της τουριστικής σεζόν, συνιστά η απόφαση του πανελλήνιου σωματείου εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια, να προκηρύξει πρωτοφανή 16 ήμερη (!) απεργιακή κινητοποίηση. 

 

Σοβαρή απειλή για την ομαλή τροφοδοσία της χώρας, εν μέσω θέρους και κορύφωσης της τουριστικής σεζόν, συνιστά η απόφαση του πανελλήνιου σωματείου εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια, να προκηρύξει πρωτοφανή 16 ήμερη (!) απεργιακή κινητοποίηση. 

Συγκεκριμένα το ΠΣΕΕΠ προκήρυξε:

-Δύο 24 ωρες απεργίες για αύριο Παρασκευή και τη Δευτέρα 14 Αυγούστου
-Δύο 48 ωρες απεργίες που ξεκινούν την Παρασκευή 18 Αυγούστου και την Κυριακή 20 Αυγούστου 
-Και δύο  5 νθήμερες απεργίες που ξεκινούν από την Τρίτη 22 Αυγούστου και την Κυριακή 27 Αυγούστου 

Οι απεργίες του ΠΣΕΕΠ αφορούν στους εργαζόμενους στους προβλήτες των λιμενικών εγκαταστάσεων Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Πάχης, δηλαδή τις εγκαταστάσεις που τροφοδοτούν με αργό πετρέλαιο τα κομβικά διυλιστήρια του ομίλου. 

Ουσιαστικά δηλαδή οι κινητοποιήσεις στους προβλήτες θα διακόψουν την τροφοδοσία με πετρέλαιο των διυλιστηρίων για διάστημα 16 ημερών προξενώντας τεράστια προβλήματα και απειλώντας την  ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Η απειλή γίνεται ακόμη μεγαλύτερη εάν συνυπολογιστεί και η χρονική συγκυρία της κορύφωσης της τουριστικής σεζόν: η  ζήτηση για καύσιμα κίνησης, ναυτιλίας και αεροπορικά καύσιμα, που είναι απαραίτητα για τις μετακινήσεις των εκατομμυρίων τουριστών στη χώρα, βρίσκεται στα ύψη. 

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι σύμφωνα με νομικές πηγές που έχουν γνώση της υπόθεσης (τα ΕΛΠΕ προσφεύγουν στο μονομελές Πρωτοδικείο αύριο προκειμένου να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική) η οικονομική ζημιά που επικαλούνται τα ΕΛΠΕ θα φτάσει τα 70 εκατ. δολάρια. Μεταξύ άλλων εάν παύσει η λειτουργία των διυλιστηρίων θα χρειαστούν 5 ημέρες για να ξεκινήσουν εκ νέου (37,4 εκ. δολάρια) ενώ θα προκληθούν επιπλέον κόστη στις μονάδες, πρόσθετες ανάγκες για συντήρηση, θα δημιουργηθούν απαιτήσεις προμηθευτών, μεταφορέων και πελατών και θα χαθούν μερίδια αγοράς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ΕΛΠΕ είναι αποκλειστικός προμηθευτής των ενόπλων δυνάμεων, παρέχουν καύσιμα στο αεροδρόμιο Βενιζέλος, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην ακτοπλοΐα κλπ, ενώ εκτός Ελλάδος έχουν σημαντικά μερίδια αγοράς στην Κύπρο, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία, που τροφοδοτούνται από τα ΕΛΠΕ με προϊόντα πετρελαίου.

Το αίτημα

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκαλούν τα αιτήματα, ή καλύτερα το ένα και μοναδικό αίτημα  του ΠΣΕΕΠ, που ήδη έχει πυροδοτήσει  ενδοσυνδικαλιστικό πόλεμο ανακοινώσεων από παρατάξεις που διαφωνούν με τις κινητοποιήσεις και αφήνουν αιχμές για προβληματική “αν όχι ύποπτη” απόφαση.

Συγκεκριμένα η απεργία έχει προκηρυχθεί με αίτημα την άμεση εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα ρυμουλκά που συνοδεύουν τα δεξαμενόπλοια που προσεγγίζουν τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ. Εδώ να σημειωθεί ότι τα ΕΛΠΕ ξεκίνησαν τις διαδικασίες για την αλλαγή των κανονισμών και των προδιαγραφών για τα συγκεκριμένα ειδικού τύπου ρυμουλκά που συνοδεύουν τα μεγάλα τάνκερ  στις λιμενικές εγκαταστάσεις του ομίλου καλύπτοντας τις ανάγκες των διυλιστηρίων. 

Ωστόσο μετά από απόφαση του υπουργείο ναυτιλίας η εφαρμογή του νέου κανονισμού θα επανεξεταστεί από ειδική επιτροπή καθώς η αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος θα είχε καταστροφικές συνέπειες για την συντριπτική πλειοψηφία των ρυμουλκών που σήμερα συνεργάζονται με τα πλοία που τροφοδοτούν τα ΕΛΠΕ. 

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει στο capital.gr ο νομικός σύμβουλος των ιδιοκτητών ρυμουλκών “Άγιος Νικόλαος” κ. Γιάννης Βρέλλος η άμεση εφαρμογή του κανονισμού θέτει εκτός προδιαγραφών 42 από τα 50 ρυμουλκά που σήμερα συνοδεύουν τα πλοία που τροφοδοτούν τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, αφήνοντας στην ανεργία 210 οικογένειες. Ο κ. Βρέλλος σημειώνει μάλιστα ότι υπάρχει μια σειρά από ζητήματα που εγείρονται και τα οποία προκάλεσαν την παρέμβαση του υπουργείου και τη σύσταση επιτροπής.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ρυμούλκυση είναι μια διεξοδικά ρυθμιζόμενη από το νόμο δραστηριότητα, τα ρυμουλκά επιλέγονται και αμείβονται από το πλοίο, ενώ ειδικά για τα  δεξαμενόπλοια ισχύουν ειδικές τεχνικές προδιαγραφές. Καθώς λοιπόν ήταν πρακτικά αδύνατο για τη συντριπτική πλειονότητα των ρυμουλκών να συμμορφωθεί άμεσα με τις αλλαγές που ζητούσαν τα ΕΛΠΕ, ο όμιλος δέχθηκε να αναστείλει την εφαρμογή του και να συμμετάσχει στις επιτροπές του υπουργείου. 

Εδώ λοιπόν έρχονται οι συνδικαλιστές του ΠΣΕΕΠ και ζητούν την άμεση εφαρμογή του νέου κανονισμού, προκηρύσσοντας 16ημερη απεργία στην προβλήτα και απειλώντας με πετρελαϊκό μπλακ άουτ τη χώρα. 

Να σημειωθεί ότι εάν ικανοποιηθεί το αίτημα του ΠΣΕΕΠ και εφαρμοστεί άμεσα ο νέος κανονισμός τότε θα μπορούν να λειτουργήσουν μόνο 8 ρυμουλκά μόνο μίας εταιρείας που πληρούν ήδη τις νέες προδιαγραφές. 

Το θέμα φέρνουν στο φως και συνδικαλιστικές παρατάξεις που διαφωνούν με τις κινητοποιήσεις:

Το αγωνιστικό μέτωπο εργαζομένων στα ΕΛΠΕ αφήνει αιχμές για τη στάση του ΠΣΕΕΠ σε σοβαρά θέματα ασφάλειας που αφορούν στον όμιλο και για προσχηματικό ενδιαφέρον για τα ρυμουλκά. “Χωρίς ενημέρωση, με έκτακτα ΔΣ προσπαθούν να παρθεί απόφαση για κινητοποιήσεις τμήματος των εργαζομένων. Το γεγονός ότι το ζήτημα αντιμετωπίζεται αποσπασμένα από το συνολικό ζήτημα της ασφάλειας των εργαζομένων είναι τουλάχιστον προβληματικό αν όχι ύποπτο” τονίζει το μέτωπο. Αλλά και το σωματείο συνδικαλιστική αναγέννηση σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για απεργίες που “με πολιτικούς όρους δημιουργούν υπόνοιες για γραμμάτια” και για απεργίες που αποφασίζονται “χωρίς εσάς για εσάς”.

Να σημειωθεί πάντως ότι τα ΕΛΠΕ, θα προσφύγουν αύριο στο μονομελές πρωτοδικείο ζητώντας να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική.

(του Χάρη Φλουδόπουλου, capital.gr)

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!