| I |

“Σε αμερικανικά και σκανδιναβικά συνταξιοδοτικά ταμεία το 2,5% της Motor Oil”.

Τα συνταξιοδοτικά ταμεία των Αμερικανών όπως και των Σκανδιναβών, εμπιστεύονται μέρος των χρημάτων τους σε μια ελληνική εταιρεία και συγκεκριμένα στη Motor Oil.

 Του Νίκου Θεοδωρόπουλου,

Τι κάνει τόσο ελκυστική τη μετοχή της Motor Oil στους ξένους επενδυτές;
Τα συνταξιοδοτικά ταμεία των Αμερικανών όπως και των Σκανδιναβών, εμπιστεύονται μέρος των χρημάτων τους σε μια ελληνική εταιρεία και συγκεκριμένα στη Motor Oil. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατέχουν περίπου το 2,5% του μετοχικού κεφαλαίου, όταν τα ελληνικά συνταξιοδοτικά ταμεία απλώνουν χέρι βοηθείας στον κρατικό προϋπολογισμό για να δώσουν συντάξεις καθώς τα αποθεματικά τους εξαϋλώθηκαν εξαιτίας του PSI.
Η εισηγμένη εταιρεία από το 2001 έχει δώσει μερίσματα 10,28 ανά μετοχή τα τελευταία15 χρόνια. 
Μόνο για τη οικονομική χρήση του 2016 έχει ανακοινώσει ότι θα διανείμει μέρισμα 0,90 ευρώ ανά μετοχή.
Η μετοχή της Motor Oil είναι στα επίπεδα των 15.50 ευρώ σημειώνοντας άνοδο 20% από τις αρχές του έτους και στην τριετία καταγράφει κέρδη ύψους 76%, καθώς η τιμή της ήταν στα 8,90 ευρώ. 

Τι κάνει τόσο ελκυστική τη μετοχή της Motor Oil στους ξένους επενδυτές;

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Πέτρος Τζαννετάκης σε παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών έδωσε το στίγμα της εταιρείας για το παρόν, όπως και για το μέλλον της. 
Τα καλά νέα για την ελληνική εταιρεία ήρθαν όταν ολοκληρώθηκε η επένδυση και του δεύτερου διυλιστηρίου συνολικού κόστους 200 εκατ. ευρώ που τις επέτρεψαν να αγοράζει πιο βαρύ πετρέλαιο σε πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με το μπρέντ με αποτέλεσμα να μεγιστοποιεί το οικονομικό όφελος της εταιρείας όταν η διαφορά της τιμής μπορεί να φθάνει μέχρι τα 7 δολάρια το βαρέλι. 
Η δυναμική του διυλιστηρίου να αγοράζει φθηνά και να πουλά στις διεθνείς αγορές σε ανταγωνιστικές τιμές τις έφεραν έσοδα στα ταμεία της τα οποία όπως δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της, αξιοποιήθηκαν με το καλύτερο τρόπο. 
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας φθάνουν τα 689 εκατ. ευρώ, τα οποία φθάνουν με το παραπάνω για την εξόφληση τους καθαρού τραπεζικού δανεισμού που ανέρχεται στα 169 εκατ. ευρώ. 
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ήταν στα 863 εκατ. ευρώ το 2011 και μειώθηκε στα τρέχοντα επίπεδα. 
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Π. Τζαννετάκης εξήγησε ότι η εταιρία δεν σχεδιάζει να αποπληρώσει το σύνολο των δανείων διότι χρειάζεται τα κεφάλαια για επενδύσεις και για την αγορά πρώτης ύλης. 
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι είναι προτιμότερο να πληρώνει η εισηγμένη επιτόκιο στα επίπεδα του 3% παρά να προβεί στην αποπληρωμή των δανείων.  
Πρόκειται για ιστορικό χαμηλό για τον όμιλο αναφορικά με τον καθαρό τραπεζικό δανεισμό. 

Περίπου το 80% των προϊόντων της πάνε στο εξωτερικό

Η παραγωγή του διυλιστηρίου ανήλθε στους 11,5 εκατ. μετρικούς τόνους το 2016 και ταυτόχρονα σημείωσε αύξηση του όγκου των συνολικών πωλήσεων για όγδοη συνεχή χρονιά, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό. 
Συγκεκριμένα ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού διαμορφώθηκε στο 77,85% έναντι 76,07% το 2015.
Εν τω μεταξύ νέο ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι πωλήσεις της εταιρείας που ανήλθαν σε 13,04 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 12,85 εκατ. μετρικούς τόνους το 2015. 
Τα καθαρά κέρδη της αποτελούν ιστορικό ρεκόρ καθώς διαμορφώθηκαν σε 392,8 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 291,8 εκατ. ευρώ το 2015.

Οι στόχοι για το 2017 

Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός θα μειωθεί περαιτέρω φέτος παρότι η διοίκηση της Motor Oil θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ και παρά τη διανομή υψηλού μερίσματος. 
Επίσης σχεδιάζει να αυξήσει τα ιδιόκτητα πρατήρια στην εσωτερική αγορά. 
Το ιδιόκτητο δίκτυο της Shell αριθμεί σήμερα 280 και αναμένεται να φθάσει τα 300. 
Το συνολικό δίκτυο της Shell ανέρχεται σε 720. 
Το ιδιόκτητο δίκτυο της Avin θα ανέλθει σε 130 πρατήρια όταν το συνολικό της δίκτυο ανέρχεται σε 500 πρατήρια, η Cyclon έχει 200 πρατήρια. 
Για τα ιδιόκτητα πρατήρια δεν υπάρχει ο κίνδυνος τους αντισυμβαλλόμενου και το ρίσκο να μη πληρωθεί ο προμηθευτής.
Επίσης υπάρχει η προσδοκία να αυξηθούν τα έσοδα των πρατηρίων για τον όμιλο από την πώληση προϊόντων εκτός των καυσίμων. 
Να σημειωθεί ότι τα σχέδια του Ομίλου για επέκταση στα Βαλκάνια επιζητούν ένα project που θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία με την Shell και θα προϋπέθετε τη δημιουργία απαραίτητων τοπικών υποδομών. 
Σχετικά με το project των υλοποιούμενων ερευνών για την εξόρυξη υδρογονανθράκων στις ΗΠΑ, περισσότερα νέα θα υπάρξουν από το 2018. 
Γενικότερα, η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα αφορά επενδυτικά ποσά που ο Όμιλος θα μπορεί να αντέξει με ευκολία, ενώ τα οφέλη αναμένεται να είναι πολύ μεγάλα. 

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ADR BP Brent covid-19 interlock MOTOR OIL myData OPEC Saudi Arabian Oil Company self-test SHELL TEXACO ΑΑΔΕ Αναφορά Ασμάτογλου Γιώργος Βελετάκης Ν. Βουλή ΓΣΕΒΕΕ Γενική Συνέλευση Γεωργιάδης Άδωνις Διοικητικό Συμβούλιο Δρακακάκης Γιάννης ΕΚΟ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπή Ανταγωνισμού ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΙΟΒΕ Κατρίνης Μανώλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κρήτη Κώτσος Ευάγγελος ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μεταφορικό Ισοδύναμο Ξυδάκης Ηρακλής ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδοπούλου Έλλη Παπαζήσης Γιάννης Ρωσία ΣΑΠΕΚ ΣΕΕΠΕ Σταυράκης Χρήστος Σύστημα Εισροών - Εκροών Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία ΦΠΑ αδειοδότηση ανασφάλιστα αντλίες απεργία αργό πετρέλαιο βενζίνη βυτιοφόρα δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος επιδοτήσεις επικουρικό ηλεκτροκίνηση καύσιμα κλιματική αλλαγή λαθρεμπόριο μελέτες μητρώα περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πλυντήρια πρατήρια πρόστιμα πρόσωπα συναντήσεις τέλη ταξινομήσεις τελωνείο υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!