| I |

“Σε αμερικανικά και σκανδιναβικά συνταξιοδοτικά ταμεία το 2,5% της Motor Oil”.

Τα συνταξιοδοτικά ταμεία των Αμερικανών όπως και των Σκανδιναβών, εμπιστεύονται μέρος των χρημάτων τους σε μια ελληνική εταιρεία και συγκεκριμένα στη Motor Oil.

 Του Νίκου Θεοδωρόπουλου,

Τι κάνει τόσο ελκυστική τη μετοχή της Motor Oil στους ξένους επενδυτές;
Τα συνταξιοδοτικά ταμεία των Αμερικανών όπως και των Σκανδιναβών, εμπιστεύονται μέρος των χρημάτων τους σε μια ελληνική εταιρεία και συγκεκριμένα στη Motor Oil. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατέχουν περίπου το 2,5% του μετοχικού κεφαλαίου, όταν τα ελληνικά συνταξιοδοτικά ταμεία απλώνουν χέρι βοηθείας στον κρατικό προϋπολογισμό για να δώσουν συντάξεις καθώς τα αποθεματικά τους εξαϋλώθηκαν εξαιτίας του PSI.
Η εισηγμένη εταιρεία από το 2001 έχει δώσει μερίσματα 10,28 ανά μετοχή τα τελευταία15 χρόνια. 
Μόνο για τη οικονομική χρήση του 2016 έχει ανακοινώσει ότι θα διανείμει μέρισμα 0,90 ευρώ ανά μετοχή.
Η μετοχή της Motor Oil είναι στα επίπεδα των 15.50 ευρώ σημειώνοντας άνοδο 20% από τις αρχές του έτους και στην τριετία καταγράφει κέρδη ύψους 76%, καθώς η τιμή της ήταν στα 8,90 ευρώ. 

Τι κάνει τόσο ελκυστική τη μετοχή της Motor Oil στους ξένους επενδυτές;

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Πέτρος Τζαννετάκης σε παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών έδωσε το στίγμα της εταιρείας για το παρόν, όπως και για το μέλλον της. 
Τα καλά νέα για την ελληνική εταιρεία ήρθαν όταν ολοκληρώθηκε η επένδυση και του δεύτερου διυλιστηρίου συνολικού κόστους 200 εκατ. ευρώ που τις επέτρεψαν να αγοράζει πιο βαρύ πετρέλαιο σε πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με το μπρέντ με αποτέλεσμα να μεγιστοποιεί το οικονομικό όφελος της εταιρείας όταν η διαφορά της τιμής μπορεί να φθάνει μέχρι τα 7 δολάρια το βαρέλι. 
Η δυναμική του διυλιστηρίου να αγοράζει φθηνά και να πουλά στις διεθνείς αγορές σε ανταγωνιστικές τιμές τις έφεραν έσοδα στα ταμεία της τα οποία όπως δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της, αξιοποιήθηκαν με το καλύτερο τρόπο. 
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας φθάνουν τα 689 εκατ. ευρώ, τα οποία φθάνουν με το παραπάνω για την εξόφληση τους καθαρού τραπεζικού δανεισμού που ανέρχεται στα 169 εκατ. ευρώ. 
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ήταν στα 863 εκατ. ευρώ το 2011 και μειώθηκε στα τρέχοντα επίπεδα. 
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Π. Τζαννετάκης εξήγησε ότι η εταιρία δεν σχεδιάζει να αποπληρώσει το σύνολο των δανείων διότι χρειάζεται τα κεφάλαια για επενδύσεις και για την αγορά πρώτης ύλης. 
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι είναι προτιμότερο να πληρώνει η εισηγμένη επιτόκιο στα επίπεδα του 3% παρά να προβεί στην αποπληρωμή των δανείων.  
Πρόκειται για ιστορικό χαμηλό για τον όμιλο αναφορικά με τον καθαρό τραπεζικό δανεισμό. 

Περίπου το 80% των προϊόντων της πάνε στο εξωτερικό

Η παραγωγή του διυλιστηρίου ανήλθε στους 11,5 εκατ. μετρικούς τόνους το 2016 και ταυτόχρονα σημείωσε αύξηση του όγκου των συνολικών πωλήσεων για όγδοη συνεχή χρονιά, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό. 
Συγκεκριμένα ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού διαμορφώθηκε στο 77,85% έναντι 76,07% το 2015.
Εν τω μεταξύ νέο ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι πωλήσεις της εταιρείας που ανήλθαν σε 13,04 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 12,85 εκατ. μετρικούς τόνους το 2015. 
Τα καθαρά κέρδη της αποτελούν ιστορικό ρεκόρ καθώς διαμορφώθηκαν σε 392,8 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 291,8 εκατ. ευρώ το 2015.

Οι στόχοι για το 2017 

Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός θα μειωθεί περαιτέρω φέτος παρότι η διοίκηση της Motor Oil θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ και παρά τη διανομή υψηλού μερίσματος. 
Επίσης σχεδιάζει να αυξήσει τα ιδιόκτητα πρατήρια στην εσωτερική αγορά. 
Το ιδιόκτητο δίκτυο της Shell αριθμεί σήμερα 280 και αναμένεται να φθάσει τα 300. 
Το συνολικό δίκτυο της Shell ανέρχεται σε 720. 
Το ιδιόκτητο δίκτυο της Avin θα ανέλθει σε 130 πρατήρια όταν το συνολικό της δίκτυο ανέρχεται σε 500 πρατήρια, η Cyclon έχει 200 πρατήρια. 
Για τα ιδιόκτητα πρατήρια δεν υπάρχει ο κίνδυνος τους αντισυμβαλλόμενου και το ρίσκο να μη πληρωθεί ο προμηθευτής.
Επίσης υπάρχει η προσδοκία να αυξηθούν τα έσοδα των πρατηρίων για τον όμιλο από την πώληση προϊόντων εκτός των καυσίμων. 
Να σημειωθεί ότι τα σχέδια του Ομίλου για επέκταση στα Βαλκάνια επιζητούν ένα project που θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία με την Shell και θα προϋπέθετε τη δημιουργία απαραίτητων τοπικών υποδομών. 
Σχετικά με το project των υλοποιούμενων ερευνών για την εξόρυξη υδρογονανθράκων στις ΗΠΑ, περισσότερα νέα θα υπάρξουν από το 2018. 
Γενικότερα, η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα αφορά επενδυτικά ποσά που ο Όμιλος θα μπορεί να αντέξει με ευκολία, ενώ τα οφέλη αναμένεται να είναι πολύ μεγάλα. 

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!