| I |

«Βουτιά 8% φέρνει η ύφεση στην αγορά καυσίμων παρά τις χαμηλές τιμές».

Δυσπραγία, παρατεταμένη ύφεση και μπαράζ φόρων που μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, κερδίζουν τη μάχη απέναντι στις χαμηλές τιμές των καυσίμων.

 

Δυσπραγία, παρατεταμένη ύφεση και μπαράζ φόρων που μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, κερδίζουν τη μάχη απέναντι στις χαμηλές τιμές των καυσίμων.

Δεν εξηγείται αλλιώς πως ενώ η μέση τιμή της βενζίνης είναι κατά μέσον όρο 10% χαμηλότερη από πέρυσι, η κατανάλωση αντί να αυξάνεται, όχι μόνο υποχωρεί, αλλά σημειώνει και καθίζηση.

Ενδεικτικό είναι ότι τα προσωρινά και ανεπίσημα στοιχεία των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών για το μήνα Μάιο δείχνουν ότι ο συνολικός όγκος πωλήσεων στα πρατήρια υποχώρησε 8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Το πιο εντυπωσιακό μάλιστα, όπως λέει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Αλιγιζάκης, είναι ότι η μεγάλη αυτή πτώση δεν αφορά μόνο τη βενζίνη, αλλά και το ντίζελ κίνησης. Επισημαίνει ότι είναι η πρώτη φορά τα δύο τελευταία χρόνια που συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς σημαντική μείωση στη κατανάλωση ντίζελ κίνησης αντανακλά τις λιγότερες παραγγελίες και επιχειρήσεις και βιομηχανίες, λόγω ακριβώς της μειωμένης ζήτησης.

Τα νοικοκυριά αντιμέτωπα εδώ και καιρό με ακραίες επιβαρύνσεις αλλά και με μια αρνητική ψυχολογία ότι τα χειρότερα είναι μπροστά, περιορίζουν τις μετακινήσεις τους, όπως μαρτυρά η μείωση κατά 8% στις πωλήσεις βενζινών. Επιπλέον όμως περικόπτουν και άλλες αγορές ειδών πρώτης ανάγκης, γεγονός που με τη σειρά του αντανακλάται στη μικρότερη παραγωγή στο κλάδο της μεταποίησης, και φυσικά στα λιγότερα δρομολόγια του κλάδου των μεταφορών, ο οποίος καίει ντίζελ κίνησης.

Σε μια συγκυρία μάλιστα όπου αρκετοί αναλυτές προβλέπουν πως τους επόμενους μήνες οι τιμές του αργού θα κινηθούν ανοδικά, οι νέες αυξήσεις φόρων που έρχονται στα καύσιμα από το φθινόπωρο (πετρέλαιο θέρμανσης) και από το 2017 (σε βενζίνες, ντίζελ κίνησης), δεν είναι καλός σύμμαχος για το καταναλωτή, αλλά και για τα δημόσια έσοδα.

Μπορεί, οι πρώτες από τις αλυσιδωτές αυξήσεις στα καύσιμα που ήρθαν λόγω της ανόδου του ΦΠΑ σε 24% (από 23%) να ήταν μικρές, και να κυμάνθηκαν σε περίπου 1 λεπτό το λίτρο, ωστόσο πολλοί τις θεωρούν ως προανάκρουσμα των όσων έρχονται.

Σήμερα, το 69,5% της τιμής της βενζίνης είναι φόροι, από του χρόνου, με την νέα αύξηση του ΕΦΚ, εκτιμάται ότι οι φόροι θα ισοδυναμούν με το 71% της συνολικής τιμής.

Το στίγμα της χρονιάς θα δώσει ο Ιούνιος, εκτιμούν στην αγορά καυσίμων. Αν το κλείσιμο της αξιολόγησης δεν αντιστρέψει τη πτωτική τάση στα καύσιμα, αλλά το τσουνάμι των φόρων επιβαρύνει περαιτέρω τη καταναλωτική ψυχολογία, τότε οι άνθρωποι του χώρου φοβούνται ότι πτωτικά θα κυλήσει και η υπόλοιπη χρονιά. Πόσο μάλλον όταν από τον Οκτώβριο και μετά αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, κίνηση που εκτιμάται ότι θα φέρει τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα:

  • Τον Οκτώβριο τα νοικοκυριά αναμένεται να ξαναζήσουν ημέρες 2013 καθώς αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, ο οποίος αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις 7-8 λεπτά το λίτρο. Δεν έχουν περάσει παρά μερικά μόνο χρόνια από τότε που αρκετοί καταναλωτές αναζήτησαν φθηνότερες λύσεις για τη θέρμανσή τους, με τραγικά μερικές φορές αποτελέσματα.
  • Τον Ιανουάριο του 2017 αυξάνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης. Εκτιμάται ότι η αύξηση, μαζί με εκείνη του ΦΠΑ, μπορεί να φθάσει στα 11-12 λεπτά το λίτρο.
  • Επίσης από τον Ιανουάριο του 2017, αυξάνεται ο ΕΦΚ στη βενζίνη, που μεταφράζεται σε επιβάρυνση 5-6 λεπτών το λίτρο.

Θυμίζουμε ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2016 η μείωση της απόδοσης στον ΦΠΑ και του ΕΦΚ των πετρελαιοειδών, του καπνού, και συνολικά των ενεργειακών προϊόντων, προσέγγισε τα 330 εκατ. ευρώ λόγω της μειωμένης κατανάλωσης και των χαμηλότερων διεθνών τιμών. Εξ ου και οι αποφάσεις από τη κυβέρνηση να αυξηθούν οι Ειδικοί Φόροι στα καύσιμα με στόχο την άντληση επιπρόσθετων εσόδων 530 εκατ. ευρώ.

Ο νέος στόχος θα πέσει έξω, όπως άλλωστε και ο προηγούμενος, πιστεύει με μια φωνή η αγορά.

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!