Accessibility Tools

Skip to main content

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα για το επίδομα των 800 ευρώ

Σε λειτουργία είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα supportemployees.yeka.gr για τους εργαζόμενους, η οποία βρίσκεται στον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Εργασίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Σε αυτήν την πλατφόρμα, πρέπει να συμπληρωθούν τα έντυπα από τους εργαζόμενους που δικαιούνται την αποζημίωση ειδικού σκοπού, ύψους 800 ευρώ, αλλά και τη μείωση κατά 40% του μισθώματος της πρώτης κατοικίας τους, που αφορά εργαζόμενους σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητά τους έχει ανασταλεί, με εντολή δημόσιας αρχής.

Οι αιτήσεις ξεκινούν από την 1η Απριλίου για όσους εργαζόμενους το ΑΦΜ τους τελειώνει σε 1.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνεχίζεται η υποχώρηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου λόγω της πανδημίας

Κορωνοϊός: Συνεχίζεται η υποχώρηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου 23/3/2020 Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν τη Δευτέρα, καθώς οι κυβερνήσεις διεθνώς εντείνουν τα μέτρα απομόνωσης των πληθυσμών τους για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορoνοϊού, κάτι που εκτιμάται πως θα μειώσει τη διεθνή ζήτηση πετρελαίου.
Η τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ μειώθηκε κατά 1,09 δολάρια ή 4%, στα 25,89 δολάρια το βαρέλι, ενώ η τιμή του αμερικανικού αργού πετρελαίου μειώθηκε κατά 15 σεντς ή 0,7%, στα 22,48 δολάρια το βαρέλι.
Οι τιμές του πετρελαίου σημειώνουν πτώση για τέσσερις συνεχόμενες εβδομάδες και υποχωρούν περίπου κατά 60% από την αρχή του έτους. Μέσα σε αυτό το κλίμα πολλές πετρελαϊκές εταιρείες έσπευσαν να μειώσουν τις δαπάνες τους και ορισμένοι παραγωγοί έχουν ήδη αρχίσει ήδη να θέτουν τους εργαζόμενους τους σε «αδράνεια». Η διεθνής αγορά πετρελαίου αντιμετώπισε τις «δίδυμες» κρίσεις της καταστροφής της ζήτησης που προκάλεσε η πανδημία του κορoνοϊού και ο απροσδόκητος πόλεμος τιμών που ξέσπασε μεταξύ της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας νωρίτερα αυτό το μήνα. πηγή: cnn.gr

Δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο απέκτησε ο δήμος Ηρακλείου

Στο αμαξοστάσιο του δήμου Ηρακλείου βρίσκεται από σήμερα  (Τετάρτη 11 Μαρτίου) και το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που απέκτησε ο δήμος της πόλης. Ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη είχε την δυνατότητα να το δει από κοντά και να ενημερωθεί για το πότε ακριβώς θα τεθούν τα δυο οχήματα σε κυκλοφορία. 
Υπενθυμίζεται ότι η προμήθεια των δυο λεωφορείων είναι ενταγμένη στην πράξη «Κοινές Δράσεις για τη Δημιουργία Πράσινων – Περιβαλλοντικά Φιλικών Διαδρομών μέσα σε Τουριστικές Περιοχές», με ακρωνύμιο «ECOROUTs», του Προγράμματος Συνεργασίας «INTERREG V-Α Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020».
Η πράξη «ECOROUTs» χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από Εθνικούς Πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου. Τα συνολικό κόστος της απόκτησης των λεωφορείων είναι 748.960,00 ευρώ  και ένα μέρος του καλύπτεται από πόρους του Δήμου Ηρακλείου.
«Σύντομα, μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, τα δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα τεθούν σε κυκλοφορία, αρχικά σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ, προκειμένου να αντλήσουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την λειτουργία τους. Με αυτόν τον τρόπο θα προσφέρουμε στους δημότες έναν καινούργιο, περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο μετακίνησης, τον οποίο ευελπιστούμε να αγκαλιάσουν» τόνισε ο δήμαρχος Ηρακλείου μετά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο.  ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λιβύη: Ανεστάλη η λειτουργία διυλιστηρίου ελλείψει εφοδιασμού με αργό

 

Διυλιστήριο στο δυτικό τμήμα της Λιβύης ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία του ελλείψει εφοδιασμού του με αργό και αποθεμάτων, όπως ανακοίνωσε η λιβυκή δημόσια Εθνική Επιχείρηση Πετρελαίου (ΕΕΠ) τη Δευτέρα, σημειώνονταςωότι η ζημία εξαιτίας του αποκλεισμού των κυριότερων εγκαταστάσεων της πετρελαϊκής βιομηχανίας και των λιμένων της χώρας ξεπερνά πλέον το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Το διυλιστήριο στη Ζαουίγια ανέστειλε τη λειτουργία του το Σάββατο, μετά το κλείσιμο βαλβίδας στον αγωγό που συνδέει το διυλιστήριο με την πετρελαιοπηγή Σαράρα, στη νοτιοδυτική έρημο της Λιβύης.

Η αναστολή της λειτουργίας του «θα επιτείνει το πρόβλημα» σε ό,τι αφορά τη «διαχείριση, την εισαγωγή και τη διανομή καυσίμων» και θα έχει «πολύ μεγάλα κόστη για το υπουργείο Οικονομικών», καθώς θα χρειαστεί να γίνει «επιπλέον εισαγωγή καυσίμων για να αντικατασταθεί η απολεσθείσα παραγωγή», εξήγησε η ΕΕΠ.

Διαδηλωτές που ορκίζονται πίστη στον στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ, τον επικεφαλής του αυτοαποκαλούμενου Λιβυκού Εθνικού Στρατού (ΛΕΣ), απέκλεισαν αγωγούς και λιμενικές εγκαταστάσεις μέσω των οποίων εξάγεται πετρέλαιο τον Ιανουάριο, προκαλώντας τη διακοπή της παραγωγής και των εξαγωγών.

Η παραγωγή πετρελαίου στη Λιβύη μειώθηκε σε 181.576 βαρέλια την ημέρα την 6η Φεβρουαρίου, κατά τα στοιχεία της ΕΕΠ, από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πριν από τη 18η Ιανουαρίου, την ημέρα που άρχισε ο αποκλεισμός. Οι εξαγωγές υδρογονανθράκων είναι η κύρια πηγή εσόδων της Λιβύης. Ο αποκλεισμός των εγκαταστάσεων και των λιμανιών έχει κόστος 1 δισ. δολαρίων και πλέον μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τη δημόσια επιχείρηση πετρελαίου.

Η διοίκηση της ΕΕΠ τονίζει πως είναι αντιμέτωπη με μια «πρόκληση χωρίς προηγούμενο» καθώς καλείται να συνεχίσει την προσφορά καυσίμων στους πολίτες αλλά και σε καίριας σημασίας εγκαταστάσεις όπως είναι οι ηλεκτροπαραγωγικοί σταθμοί της χώρας.

Τα στρατεύματα του ΛΕΣ, που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, την Αίγυπτο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προσπαθούν από τον Απρίλιο του 2019 να κυριεύσουν την Τρίπολη, έδρα της διεθνώς αναγνωρισμένης Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας (ΚΕΣ) του πρωθυπουργού Φάγεζ ας Σάρατζ, που υποστηρίζεται κυρίως από την Τουρκία και το Κατάρ. Τα δύο μέρη συμφώνησαν να κηρύξουν μια εύθραυστη κατάπαυση του πυρός, που γενικά αντέχει ως τώρα, ωστόσο τα μέρη αλληλοκατηγορούνται για παραβιάσεις της.

Πηγές: ΑΜΠΕ, DPA

newsauto.gr: Mε νοθευμένα καύσιμα 20 πρατήρια στην Αττική

δημοσίευμα στο newsauto.gr, από τον Γιώργο Κ. Ανδρή

Μεγάλη εγκληματική οργάνωση εξάρθρωσε το συντονιστικό επιχειρησιακό κέντρο των διωκτικών αρχών (ΑΑΔΕ, Οικονομική Αστυνομία, ΣΔΟΕ κ.ά.) με εγκέφαλο αλλοδαπό κυπριακής υπηκοότητας, που μετέφερε χημικούς διαλύτες από την Βουλγαρία. Το κύκλωμα διένειμε τους διαλύτες σε τουλάχιστον 20 πρατήρια της Αττικής που πουλούσαν καύσιμα σε χαμηλές τιμές, με στόχο τη νοθεία τους, το λαθρεμπόριο και το παράνομο κέρδος.

Οι χημικοί διαλύτες που θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνοι για τους κινητήρες των αυτοκινήτων, αναμειγνύονταν με βενζίνη, με στόχο την τεχνητή διόγκωση των πωλούμενων ποσοτήτων, με αποτέλεσμα την κλοπή των καταναλωτών και την αποφυγή καταβολής φόρων και δασμών η αξία των οποίων, στην περίπτωση αυτή, εκτιμάται σε 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Κατά την παρουσίαση της υπόθεσης, ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, ανακοίνωσε ότι συνελήφθησαν συνολικά 20 άτομα, ενώ έχει σχηματισθεί δικογραφία με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν έως τώρα, για 72 άτομα που θεωρείται ότι συμμετείχαν στο κύκλωμα.

Εκτιμάται ότι από το 2018 που εντοπίζονται τα ίχνη του κυκλώματος, έως σήμερα, διακινήθηκαν συνολικά στην Ελλάδα 2.000 τόνοι χημικών διαλυτών. Με την ποσότητα αυτή φέρεται να έγινε νοθεία σε περίπου 40.000 τόνους βενζίνης που διακινήθηκαν στο διάστημα αυτό, στην εγχώρια αγορά. Το συντονιστικό επιχειρησιακό κέντρο προχώρησε σε ελέγχους σε 20 πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων στην Αττική και σε αποθηκευτικούς χώρους, καθώς και σε σπίτια. Εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 24 τόνοι χημικών διαλυτών, ενώ κατασχέθηκαν, φορτηγά και βυτιοφόρα.

Παράλληλα, από έρευνα που έγινε σε σπίτι εμπλεκόμενου στην υπόθεση, κατασχέθηκαν 16.600 ευρώ και υπολογιστές. Σημειώνεται ότι σφραγίστηκαν οι δεξαμενές που εντοπίστηκαν κατά τον έλεγχο, και δεσμεύτηκαν οι ποσότητες που βρέθηκαν σ’ αυτές. Ο εγκέφαλος της υπόθεσης που καταζητείται, διώκεται και για κακουργήματα στο εξωτερικό. Στους 20 συλληφθέντες περιλαμβάνονται διαχειριστές ή νόμιμοι εκπρόσωποι των πρατηρίων υγρών καυσίμων. Ωστόσο, διαφεύγουν και αναζητούνται οδηγοί και άλλα άτομα που συμμετείχαν στην εγκληματική οργάνωση.

Η διακίνηση των χημικών διαλυτών ξεκινούσε από δύο εικονικές εταιρίες στη Βουλγαρία. Οι δύο αυτές εταιρίες εμφανίζονταν είτε ως μεταφορείς των χημικών διαλυτών είτε έπαιζαν τον ρόλο του αποστολέα σε ελληνικές εικονικές εταιρίες, οι οποίες στη συνέχεια μετέφεραν το χημικό προϊόν στα πρατήρια καυσίμων. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της μεταφοράς των χημικών στην Ελλάδα από τα φορτηγά ή τα βυτιοφόρα, υπήρχαν αυτοκίνητα – προπομποί αυτών, προκειμένου να ειδοποιούνται εκ των προτέρων για την περίπτωση ελέγχων και να τους αποφεύγουν.

Οι συλληφθέντες έχουν οδηγηθεί στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, ενώ αναζητούνται οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση.

Η πορεία τη νόθευσης

Οι διαλύτες από την Βουλγαρία, κατέληγαν σε δύο μεγάλες αποθήκες στον Ασπρόπυργο και στο Μενίδι Αττικής, που ήταν σε δυσπρόσιτες περιοχές, ενώ διέθεταν συστήματα παρακολούθησης με κάμερες για να είναι δύσκολο να τις πλησιάσει κανείς. Στη συνέχεια μεταφέρονταν στα 21 πρατήρια και αναμιγνύονταν με τα καθαρά καύσιμα τα οποία αγόραζαν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές. Σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την Αστυνομία, μεταφέρονταν κατευθείαν στα πρατήρια. Με την ανάμειξη αυξανόταν ο όγκος των καυσίμων κινητήρων με φτηνές ουσίες, παρέχοντας έτσι μεγάλα κέρδη στα μέλη του κυκλώματος.

Για τη διακίνηση των χημικών διαλυτών, χρησιμοποιούσαν «εικονικά» παραστατικά, με αποδέκτες τις εταιρείες «φαντάσματα» που δήθεν δραστηριοποιούνταν στην εμπορία τέτοιων προϊόντων, αλλά δεν είχαν καμία δραστηριότητα. Κατά τη διάρκεια των αστυνομικών επιχειρήσεων, που έγιναν χτες και προχθές, πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε 20 πρατήρια υγρών καυσίμων, σε 6 αποθηκευτικούς χώρους και σε οικία, όπου συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

– 24 τόνοι χημικών διαλυτών, σε ισάριθμες υπέργειες δεξαμενές,

– 21 υπέργειες δεξαμενές χωρητικότητας 1.000 λίτρων κενές περιεχόμενου,

– 8 δεξαμενές κενές περιεχομένου,

– φορτηγό Δ.Χ. με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας,

– βυτιοφόρο όχημα και Δ.Χ. φορτηγό,

– δύο επικαθήμενα και δύο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,

– κινητά τηλεφωνά και κάρτες sim,

– το χρηματικό ποσό των 16.600 ευρώ,

– κεντρική μονάδα ηλεκτρονικού υπολογιστή και φορητός υπολογιστής

Επιπρόσθετα, ελήφθησαν δείγματα από τις δεξαμενές, προκειμένου να αποσταλούν στο Χημείο του Κράτους, για να διερευνηθεί αν κάνουν ζημιά στους κινητήρες των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα συλλέχθηκε πλήθος στοιχείων για περαιτέρω επεξεργασία και έλεγχο.

ΕΛΠΕ: Τροποποιούνται οι περιβαλλοντικοί όροι του διυλιστηρίου στον Ασπρόπυργο

ΥΠΕΝ: Ποια έργα στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ περιλαμβάνει η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων

 

Με απόφαση του αρμόδιου Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανανεώνεται/τροποποιείται η υπ’ αρ. πρωτ. 101138/1.10.2009, Δ/νση Ε.Α.Ρ.Θ. /ΥΠΕΧΩΔΕ, Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), για τη λειτουργία του διυλιστηρίου Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Ασπροπύργου (ΒΕΑ) της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε. (ΕΛΠΕ), που λειτουργεί στο 17ο χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου, στον Ασπρόπυργο του Ν. Αττικής.

Η τροποποίηση αφορά:

1. Στην εφαρμογή των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών για τις εγκαταστάσεις διύλισης.

2. Στην εγκατάσταση και λειτουργία μίας Μονάδας Ανάκτησης Ατμών (VRU) στις λιμενικές εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου.

3. Στην κατασκευή νέας μεταλλικής (χαλύβδινης) σωληνογέφυρας, ύψους 16m για τη διέλευση δύο γραμμών της νέας Μονάδας Ανάκτησης Ατμών, καθώς και γραμμών μεταφοράς προϊόντων και βοηθητικών παροχών, πάνω από την Περιφερειακή Οδό Αιγάλεω.

4. Επεμβάσεις στους αεριοστροβίλους GTS και στο λέβητα Ε για τη μείωση των εκπομπών NOx με εγκατάσταση εξοπλισμού και αλλαγή χρήσης μίγματος καυσίμου.

5. Στην εγκατάσταση ηλεκτροστατικού φίλτρου (ESP) στη Μονάδα Καταλυτικής Πυρόλυσης FCC.

6. Στην αναβάθμιση της υφιστάμενης Μονάδας Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων με εγκατάσταση εξοπλισμού.

7. Στην επέκταση/αναβάθμιση της υφιστάμενης λιμενικής εγκατάστασης του Παλαιού Προβλήτα. Κατασκευή νέας κεντρικής νησίδας, κατασκευή δύο νέων σταθερών ναυδέτων πρόσδεσης (mooring dolphins) για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο δεξαμενόπλοιων, κατασκευή ενός ακόμη κεντρικού βάθρου για την σύνδεση της παλαιάς και νέας εγκατάστασης όσο και την σύνδεση της τελευταίας με τις χερσαίες εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, κατασκευή νέου υπέργειου σωληνοδιαδρόμου (pipe rack) όδευσης των σωλήνων τροφοδοσίας των δύο νέων θέσεων φόρτωσης που θα διαμορφωθούν επί του παλαιού προβλήτα και τις δύο θέσεις της επέκτασης.

8. Στην εγκατάσταση και λειτουργία τριών νέων επιχωματωμένων οριζόντιων κυλινδρικών δεξαμενών αποθήκευσης υγραερίων και του απαιτούμενου εξοπλισμού διασύνδεσης.

9. Στην εγκατάσταση ενός νέου μεταλλικού, υπέργειου αγωγού μεταφοράς diesel, σύνδεσης του διυλιστηρίου με την εγκατάσταση «ΕΚΟ ΑΒΕΕ” Ασπροπύργου (Ελληνικά Καύσιμα Ορυκτέλαια (ΕΚΟ) ΑΒΕΕ, πρώην BP Hellas Α.Ε. – MOBIL OIL HELLAS Α.Ε., στα Νεόκτιστα Ασπροπύργου Αττικής, μέσω υφιστάμενου καναλιού αγωγών.

Στην παρούσα απόφαση περιλαμβάνεται και η αναδιατύπωση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου αυτοί να ενσωματωθούν στην ΑΕΠΟ και να αποτελέσουν ενιαίο κείμενο, το περιεχόμενο του οποίου να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της Κ.Υ.Α. 48963/12 (ΦΕΚ 2703 Β) και το εν λόγω διυλιστήριο να λειτουργεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

mononews.gr

ΕΛΠΕ: Προτάσεις 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου στη Θεσσαλονίκη

ΕΛΠΕ : Προτάσεις 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου στη Θεσσαλονίκη | tanea.gr

Το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια σε συνέντευξη τύπου παρουσίασε προτάσεις για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη.

 

Προτάσεις ύψους κοντά στο 1 δισ. ευρώ, για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την ανάπτυξη και τον μετασχηματισμό της ενέργειας του μέλλοντος και την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και την εξέλιξη του σε πρότυπη μονάδα για τον όμιλο, κατέθεσε το διοικητικό συμβούλιο του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ), στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου.

“Του φρονίμου τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”, είπε ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ, Παναγιώτης Οφθαλμίδης, σημειώνοντας ότι η τελευταία σοβαρή επένδυση αναβάθμισης στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1966 και όπου εργάζονται 600-650 άτομα, έγινε το 2011.

Οι προτάσεις

Τις προτάσεις τους για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) στη Θεσσαλονίκη κατέθεσαν ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΟ, Παναγιώτης Οφθαλμίδης, ο αντιπρόεδρος, Θεόδωρος Κεμανετζής και ο γενικός γραμματέας Κώστας Παπαγιαννόπουλος. “Προτείνουμε διϋλιστική αναβάθμιση του εργοστασίου Θεσσαλονίκης, κατασκευή μονάδας προπυλενίου, μονάδα βιοντίζελ, μονάδες ΑΠΕ, επαναλειτουργία του αγωγού μεταφοράς καυσίμων Θεσσαλονίκη- Σκόπια, με τον καθαρισμό του αγωγού, δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, αύξηση παραγωγικότητας του εργοστασίου πολυπροπυλενίου και αύξηση της δυναμικότητας της μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων” εξήγησε ο κ.Οφθαλμίδης.

Ειδικότερα για την επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων, ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ, επισήμανε: “πρέπει να γίνει διακρατική συμφωνία με τη κυβέρνηση της γειτονικής χώρας. Με τις δεξαμενές που διαθέτει η ΟΚΤΑ στα Σκόπια, τα ΕΛΠΕ θα μπορούν να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε άλλες βαλκανικές αγορές”.

Οι προαναφερόμενοι, όπως και ο μηχανικός και στέλεχος των ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μέλος στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, επισήμαναν ότι αρχές του 2020, δίπλα στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, θα γίνει επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 826 ΜW. Η επένδυση αυτή είναι της ELPEDISON και όχι ευθέως των ΕΛΠΕ, όπως υπενθύμισαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, με τον κ. Παπακωνσταντίνου να επισημαίνει δε ότι στο νέο 5ετές επενδυτικό σχέδιο του ομίλου, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, “η Θεσσαλονίκη είναι σχεδόν ανύπαρκτη”.

«Όχι στην ιδιωτικοποίηση»

Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τέθηκε επί τάπητος και το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του 35,5% που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στα ΕΛΠΕ, με τον πρόεδρο του ΠΣΕΕΠ να επισημαίνει: “το ελληνικό δημόσιο πρέπει να διατηρήσει το ποσοστό του στα ΕΛΠΕ για πολλούς λόγους, αλλά και για την ενεργειακή ασφάλεια” και επανέλαβε ότι “θέση μας είναι να επιστραφεί στο ελληνικό δημόσιο το μετοχικό πακέτο που έχει το ΤΑΙΠΕΔ”. Τόνισε ότι σε συνάντησή τους με τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφο, αυτός “μας δήλωσε ότι οδηγίες σχετικά με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ αναμένεται να δοθούν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Μέχρι τώρα, έχουν εκφραστεί μόνο προθέσεις”. Πάντως, ο κ. Οφθαλμίδης ξεκαθάρισε ότι οι εργαζόμενοι δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια σε περίπτωση νέου διαγωνισμού και πρόσθεσε: “έχουμε κάνει ήδη επαφές με κόμματα και βουλευτές, όπως και με τον πρόεδρο της Βουλής. Θα ήταν πράξη εσχάτης προδοσίας η πώληση μεριδίου των ΕΛΠΕ”.

tanea

Αντιπροσωπεία της ΠΟΠΕΚ στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών

Αντιπροσωπεία της Π.Ο.Π.Ε.Κ. με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Γιώργο  Ασμάτογλου και τους κ.κ. Ηρακλή Ξυδάκη Αντιπρόεδρο και Παναγιώτη Καρανάσιο Τεχνικό Σύμβουλο, είχαν  συνάντηση με το Υφυπουργό κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου για σειρά θεμάτων που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία των Πρατηρίων παροχής Καυσίμων και Ενέργειας. Ο Υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης έδειξε κατανόηση, αναγνώρισε το δίκαιο των αιτημάτων μας, και έδωσε σχετικές οδηγίες για την επίλυση τους.

Δ. Μακρυβέλιος: «Οι παράγοντες διαμόρφωσης των τιμών λιανικής καυσίμων

του Δημήτρη  Μακρυβέλιου,

Κατά καιρούς διάφορες αναλύσεις δήθεν ειδικών αναφέρονται στις αυξομοιώσεις των τιμών στα καύσιμα, οδηγώντας τους αναγνώστες – καταναλωτές σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Από το 1992 (ν.2008) οι τιμές των πετρελαιοειδών προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα σε όλα τα στάδια διακίνησης και εμπορίας ανάλογα με την προσφορά και την ζήτηση, στις δε περιπτώσεις καταγγελιών για αισχροκέρδεια από καταναλωτές αρμόδια για την διερεύνηση τους είναι τα πολιτικά δικαστήρια με το άρθρο 405 του Ποινικού Κώδικα.

Η πορεία της λιανικής τιμής των πετρελαιοειδών προϊόντων (δηλ. της τιμής στην αντλία του πρατηρίου, καθορίζεται από την πορεία της διεθνούς τιμής του αντίστοιχου προϊόντος, το οποίο επηρεάζει σε πρώτο στάδιο τις διυλιστηριακές τιμές στη συνέχεια τις τιμές χονδρικής των εταιρειών εμπορίας, βάσει των οποίων αγοράζουν τα πρατήρια και διαμορφώνουν τις τελικές λιανικές τιμές.

Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου διαμορφώνονται από τρείς παράλληλους μηχανισμούς που αλληλοσυνδέονται αλλά και αλληλοεξουδετερώνονται μερικές φορές:
Α. Προσφορά-Ζήτηση
Β. Πολιτικό ρίσκο
Γ. Ψυχολογία της Αγοράς

Η διεθνής τιμή των πετρελαιοειδών προϊόντων καθορίζεται χρηματιστηριακά κάθε μέρα από τις πράξεις αγοράς και πώλησης προϊόντων και συμβολαίων, όπως γίνεται και για τα υπόλοιπα προϊόντα που αποτελούν είδος χρηματιστηριακής συναλλαγής και συνιστά την τιμή αναφοράς και για τις εκτός χρηματιστηρίου αγοραπωλησίες καυσίμων.

Η εκάστοτε τιμή πώλησης του Διυλιστηρίου προς τις Εταιρείες Εμπορίας, καθορίζεται με βάση τις διεθνείς τιμές και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Οι τιμές στις οποίες πωλούν τα Διυλιστήρια βασίζονται στις τιμές PLATTS τελικού προϊόντος (βενζίνης, πετρελαίου κ.λπ.) Μεσογείου και όχι στις τιμές PLATTS αργού πετρελαίου. Στις ίδιες τιμές (με προσαρμογές μεταφορικού κόστους) συναλλάσσονται όλα τα Διυλιστήρια της ευρύτερης περιοχής Μεσογείου, με τους πελάτες τους Εταιρείες Εμπορίας.

Για την διαμόρφωση της τελικής διυλιστηριακής τιμής χρησιμοποιείται φόρμουλα η οποία λαμβάνει υπόψη τις τελευταίες 4 τιμές PLATTS, διορθώνει για το κόστος αποθήκευσης – διατήρησης αποθεμάτων, μετατρέπει την ποσότητα από μετρικό τόνο σε κυβικό (επί 0,755 για την αμόλυβδη βενζίνη) και μετατρέπει την τιμή από δολάρια σε ευρώ.

Στην τιμή διυλιστηρίου δηλαδή περιλαμβάνεται μία προσαύξηση (premium) που χρεώνουν τα Διυλιστήρια στις Εταιρείες Εμπορίας και στους μεγάλους τελικούς καταναλωτές που αιτιολογείται ως κόστος αποθήκευσης, τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας και χρηματοοικονομικό.

Καθοριστικός παράγοντας για την διαμόρφωση των τιμών στα πετρελαιοειδή προϊόντα είναι η υψηλή φορολόγηση τους (65% περίπου στη τελική τιμή), η οποία παραμένει σταθερή και δεν επηρεάζεται αναλογικά από τις αυξομειώσεις των διεθνών τιμών. Στη τιμή πώλησης των καυσίμων εμπεριέχονται,

Ο Φ.Π.Α. από 01-06-2016 ανέρχεται στο 24% 

Ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης από 15/10/2016 ανέρχεται σε 280 € το χιλιόλιτρο-

Ο ΕΦΚ σε βενζίνες και Πετρέλαια διαμορφώνεται σε 700, 410 €/1000 λιτρ , αντίστοιχα από 01/01/2017 (Ν. 4389/2016, ΦΕΚ Α’ 94) 

Ο ΕΦΚ στο Υγραέριο διαμορφώνεται σε 430 €/1000 κγρ, από 01/01/2017 (Ν. 4389/2016, ΦΕΚ Α’ 94)

  1. Επισημαίνεται τέλος ότι η εικόνα που παρουσιάζεται για την δήθεν ανισσόροπη αναπροσαρμογή των τιμών, δεν οφείλεται στις επιχειρήσεις λιανικής εμπορίας, αλλά σε δομικά προβλήματα λειτουργίας του υγιούς ανταγωνισμού όπως π.χ στην μη λειτουργία του Οργανισμού Τήρησης Αποθεμάτων Ασφαλείας κλ.π και στην ανεξέλεγκτη παραβατικότητα, τα οποία επί σειρά ετών ακόμη εξετάζονται!!!!.

platts / Platts

Ρωσία: Kρατείται πρώην ιδιοκτήτης διυλιστηρίου, ύποπτος για απάτη 29 εκατ. δολαρίων

 Ο Mazurov  ήταν κάτοχος του διυλιστηρίου Antipinsky στην δυτική Σιβηρία.

Δικαστήριο της Μόσχας αποφάσισε τη Δευτέρα 15/7/2019 ότι ο Dmitry Mazurov, πρώην ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εργοστασίου επεξεργασίας πετρελαίου της Ρωσίας, θα παραμείνει υπό κράτηση μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου εν αναμονή της δίκης για υποψία υπεξαίρεσης 1,8 δισεκατομμυρίων ρούβλων (28,75 εκατ. δολάρια).
Ο Mazurov, ο οποίος ήταν κάτοχος του διυλιστηρίου Antipinsky στην δυτική Σιβηρία, συνελήφθη το Σάββατο μετά την πτήση του στο αεροδρόμιο Sheremetyevo της Μόσχας από το εξωτερικό, ανακοίνωσε  η εταιρεία του, η New Stream Group. 

www.worldenergynews.gr