Accessibility Tools

Skip to main content

Επίσκεψη Πάιατ στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη

Τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη δυτική Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, συνοδευόμενος από τη νέα γενική πρόξενο των Ηνωμένων Πολιτειών, Ελίζαμπεθ Λι. “Απόλαυσα την πρώτη μου επίσκεψη στο διυλιστήριο του ομίλου ΕΛΠΕ, όπου έμαθα περισσότερα για τα σχέδια των Ελληνικών Πετρελαίων για βιώσιμη ανάπτυξη και τον αγωγό Θεσσαλονίκης- Σκοπίων. Ενθουσιασμένος για τη συνέχιση μιας μακράς ιστορίας παραγωγικής συνεργασίας με αμερικανικές επιχειρήσεις όπως η ExxonMobil”, αναφέρει ο Αμερικανός πρέσβης σε tweet του για την επίσκεψη. ΠΗΓΗ:  zougla.gr

Motor Oil: Στις 2 Σεπτεμβρίου τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου

Η ΜΟΤΟΡ ΟIΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. ενημερώνει ότι θα ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του 1ου εξαμήνου 2020 μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τετάρτης 2 Σεπτεμβρίου 2020 ενώ έχει προγραμματιστεί τηλεδιάσκεψη για την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020 στις 17:30 τοπική ώρα. Η Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση θα είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Εταιρείας www.moh.gr (Ενημέρωση Επενδυτών / Χρηματοοικονομική Πληροφόρηση / Εξαμηνιαίες Οικονομικές Εκθέσεις) καθώς και στην ιστοσελίδα της ΕΧΑΕ www.athexgroup.gr μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τετάρτης 2 Σεπτεμβρίου 2020.

Motor Oil: Ένταξη του FSRU «Διώρυγα GAS» στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ

Το FSRU στην Κόρινθο θα έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά αερίου, επισημαίνει η Motor Oil στη διαβούλευση του Προγράμματος 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ. Να συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030 το έργο «ΑΣΦΑ Διώρυγα GAS», ζητά η Motor Oil κατά την τοποθέτησή της στη δημόσια διαβούλευση του Προγράμματος από τον ΔΕΣΦΑ. Όπως συμπληρώνει, το έργο θα έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδος και γενικά της Ν.Α. Ευρώπης. Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 14 Ιουλίου, με τον ΔΕΣΦΑ να δημοσιεύει μετά τη λήξη της τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων.  Όπως είναι γνωστό, το σχέδιο της Motor Oil αφορά την εγκατάσταση ενός πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην περιοχή του διυλιστηρίου της, στον κόλπο των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο. Το FSRU προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -170.000 κυβ.μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h. Έτσι μέσω του σταθμού θα διακινούνται σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου. Θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά από το διυλιστήριο και θα συνδεθεί με το ΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού. Στην ίδια κατεύθυνση με τη Motor Oil κινείται και η τοποθέτηση στη δημόσια διαβούλευση της Διώρυγα GAS, 100% θυγατρικής του Ομίλου. Σύμφωνα με την εταιρεία, μετά την αδειοδότηση της υποδομής από τη ΡΑΕ, έχει υποβληθεί αίτηση δέσμευσης μελλοντικής δυναμικότητας σε νέο σημείο εισόδου του ΕΣΦΑ, αναμένοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από την οριστικοποίηση του προγράμματος ανάπτυξης.
Ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού
Όπως συμπληρώνει η Διώρυγα GAS, το FSRU θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου LNG, και μάλιστα με δυνατότητα αποθήκευσης, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου. «Η σημασία αυτή της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS τονίσθηκε με αφορμή την πρόσφατη κρίση στο ΕΣΜΦΑ λόγω βλάβης του ανάντη συστήματος μεταφοράς στην Βουλγαρία που είχε αποτέλεσμα την διακοπή του φυσικού αερίου από το Σιδηρόκαστρο, ευτυχώς μόνο για 2 ημέρες. Η ΔΙΩΡΥΓΑ GAS θα συνδράμει σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση, αφού θα ενισχύσει το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου με περίπου 85% επιπρόσθετη δυνατότητα αποθήκευσης ΥΦΑ» συμπληρώνει.
Παράλληλα, σύμφωνα με την εταιρεία, ο πλωτός σταθμός θα δώσει την δυνατότητα για εισαγωγές LNG σε ακόμα περισσότερους χρήστες, καθιστώντας την τιμή του φυσικού αερίου ανταγωνιστικότερη με όφελος προς τον Έλληνα καταναλωτή. «Η στρατηγική σημασία της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS είναι σημαντική αφού θα ενισχύσει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας με την μορφή ΥΦΑ, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και γεωπολιτικούς περιορισμούς, αφού μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου», προσθέτει. Παράλληλα, θα αποσυμφορίσει την Ρεβυθούσα και θα βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή που ευνοεί την ομαλή κατανομή φορτίου του συστήματος ΕΣΦΑ, κοντά στους μεγαλύτερους Έλληνες καταναλωτές φυσικού αερίου που βρίσκονται στο νότιο άκρο του ΕΣΦΑ. Κώστας Δεληγιάννης deligkos@worldenergynews.gr

Motor Oil: Συναλλαγές της Optima bank

Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, σύμφωνα με τους Ν. 3556/2007 και 3606/2007, ανακοινώνει ότι η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. την ενημέρωσε ότι πραγματοποίησε τις εξής συναλλαγές:

Ημερομηνία
Συναλλαγή Ποσότητα Χρηματοπιστωτικό Μέσο Αξία (σε ΕΥΡΩ)
13/08/2020 Αγορά 673 Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ) 7.541,60
13/08/2020 Πώληση 773 Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ) 8.740,58
13/08/2020 Αγορά 1 ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020 1.122,00
13/08/2020 Πώληση 1 ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020 1.124,00

Η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. πραγματοποίησε τις ανωτέρω συναλλαγές λόγω της Ειδικής Διαπραγμάτευσης που έχει αναλάβει στην αγορά παραγώγων σε Συμβόλαια Μελλοντικής Εκπλήρωσης (ΣΜΕ) με υποκείμενο τίτλο την μετοχή της  ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.

Η γνωστοποίηση εκ μέρους της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E. προς την Εταιρία και ακολούθως η ανακοίνωση της Εταιρίας προς τις αρχές της Κεφαλαιαγοράς, γίνεται επειδή ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης  είναι μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E., ενώ κατέχει τη θέση του εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.      

Ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι πρόσωπο υπόχρεο να γνωστοποιεί τις χρηματιστηριακές συναλλαγές του με αντικείμενο μετοχές εκδόσεως ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. (άρθρο 19 του Κανονισμού ΕΕ 596/2014).

Μαρούσι, 14 Αυγούστου 2020

Το Διοικητικό Συμβούλιο

“Προχωρά το σχέδιο για σύνδεση του διϋλιστηρίου της Μότορ Όιλ με το σιδηροδρομικό δίκτυο”.

 Του  Χάρη Αποσπόρη,

Τη σύνδεση του διϋλιστηρίου της Μότορ Όιλ στους Αγ. Θεοδώρους με το σιδηροδρομικό δίκτυο προβλέπει απόφαση του υπουργείου μεταφορών που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε ΦΕΚ.

Αναλυτικότερα, η κίνηση γίνεται βάσει μνημονίου συνεργασίας που είχε υπογράψει η εταιρεία με τον ΟΣΕ το 2018 και αφορά την μίσθωση τοπικού ακινήτου προς τη Μότορ Όιλ για διάστημα 30 ετών, καθώς και την εκτέλεση έργου κατασκευής γραμμής 9-10χμ για την εξυπηρέτηση της μονάδας της.

Σημειώνεται ότι το κόστος των σχετικών μελετών θα αναλάβει η Μότορ Όιλ και το κόστος του όλο σχεδίου ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, το ΦΕΚ περιλαμβάνει τις εξής αποφάσεις:

Αποφασίζουμε:

1.Την έγκριση εκτέλεσης έργου επί της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής από την εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. και ειδικότερα επί της σιδηροδρομικής υποδομής του Σ.Σ. Καλαμακίου, ο οποίος βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας, κείμενος επί του μετρικού εύρους Δικτύου Πελοποννήσου, τμήμα γραμμής Ελευσίνα – Κόρινθος (Παλαιός Σταθμός), και συγκεκριμένα στο τμήμα μεταξύ των χιλιομετρικών δεικτών 89+739 (37.921393, 23.023949) και 90+100 (37.926062, 23.021764), όπως περιγράφεται στο Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών της ΓΑΙΑΟΣΕ ως ΓΑΙΟΤΕΜΑΧΙΟ ΟΣΕ 010305, έκτασης 14.288,84 τ.μ., συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων εννέα (9) κτιρίων, συνολικού εμβαδού 213 τ.μ. και της γραμμολογίας (εκτός κύριας γραμμής που θα κανονικοποιηθεί στο πλαίσιο του από 31.05.2018 μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕ Α.Ε. και ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.].

2.Την παραχώρηση στην εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. κατά προτεραιότητα χρήσης (κύρια χρήση) επί του άνω ακινήτου, με την επικείμενη γραμμολογία και τις λοιπές υποδομές, για τριάντα (30) χρόνια, με δυνατότητα ανανέωσης, και με ετήσιο μίσθωμα που θα καθορισθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

3.Την έγκριση εκτέλεσης έργου επί της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής από την εταιρεία MOTOR ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. και ειδικότερα για την κατασκευή δευτερεύουσας γραμμής μεταξύ των Χ.θ.0+850 έως Χ.θ.3+300 (Χ.θ.84+650 έως Χ.Θ.87+100 με χιλιομέτρηση παλαιάς μετρικής γραμμής Π ΑΠ) για την εξυπηρέτηση των αναγκών του διυλιστηρίου ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. στους Αγ. Θεοδώρους.

Η αναγκαία προς τούτο εδαφική ζώνη είναι επιφάνειας 3.910,30μ2 και βρίσκεται στη θέση «Σουσάκι» Αγίων Θεοδώρων Ν. Κορινθίας, με τα όρια της έκτασης να αποτυπώνονται με τα στοιχεία ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΑ και με συντεταγμένες στο σύστημα ΕΓΣΑ 87 στο από Ιουνίου 2018 τοπογραφικό διάγραμμα Τ1.

4.Την παραχώρηση στην εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. κατά προτεραιότητα χρήσης (κύρια χρήση) επί του άνω ακινήτου, με τη νέα γραμμολογία και τις συνδέσεις με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή, για τριάντα (30) χρόνια, με δυνατότητα ανανέωσης, και με ετήσιο μίσθωμα που θα καθορισθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

5.Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. θα αναλάβει, με δαπάνες της, χωρίς δυνατότητα αναζήτησης οιασδήποτε δαπάνης σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου εξ οιοδήποτε λόγου ή αιτίας, οιοδήποτε ποσού ή δαπάνης:

Α) Την εκπόνηση των σχετικών μελετών και: α) Την κατασκευή των αναγκαίων έργων αναβάθμισης, βελτίωσης και επισκευής των υφιστάμενων εγκαταλελειμμένων εγκαταστάσεων του παλαιού σταθμού Καλαμακίου, καθώς επίσης και κάθε αναγκαίο έργο σύνδεσης με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή και

β) Την κατασκευή της δευτερεύουσας γραμμής μεταξύ των Χ.θ.0+850 έως Χ.θ.3+300 και των αναγκαίων συνδέσεων με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή.

Β) Την κατασκευή και συντήρηση των απαραίτητων για λόγους ασφαλείας, περιφράξεων στα δύο ακίνητα καθώς και τη λήψη και τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων ασφαλείας, για περίοδο τριάντα (30) ετών.

Γ) Οι μελέτες που θα εκπονηθούν και τα έργα που θα γίνουν, θα εκτελεσθούν βάσει των κατάλληλων τεχνικών προδιαγραφών του ΟΣΕ, σύμφωνα προς την προβλεπόμενη χρήση του έργου, με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές ασφαλείας και διαλειτουργικότητας για σιδηροδρομικά και συνοδευτικά έργα και υπό την επίβλεψη των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΣΕ.

ΠΗΓΗ: energypress.gr

“Δωρεά 50 αναπνευστήρων για χρήση στις ΜΕΘ από τα ΕΛΠΕ”.

Προσφορά 50 αναπνευστήρων προηγμένης τεχνολογίας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας για τον εξοπλισμό των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας ανακοίνωσε σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια.

Οι αναπνευστήρες θα διατεθούν άμεσα από το υπουργείο Υγείας για την κάλυψη των αναγκών στα νοσοκομεία αναφοράς για ασθενείς που νοσούν από τον COVID-19, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης μάχης για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Μετά από συνεργασία  με το υπουργείο Εξωτερικών και με το υπουργείο Υγείας, ο Όμιλος ΕΛΠΕ παρέδωσε στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας 50 αναπνευστικές  συσκευές “Superstar S1100” της εταιρείας “Nanjing Superstar Medical Equipment Co., Ltd”.  Σημειώνεται ότι, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στη διεθνή αγορά ιατρικού εξοπλισμού, για τη συμφωνία αγοράς και εισαγωγής του εν λόγω εξοπλισμού χρειάστηκαν πολύμηνες προσπάθειες και συνεργασία με πολλούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, με καταλυτική συμμετοχή από τη γενική γραμματεία της Βουλής, αλλά και την ομάδα συντονισμού του ΕΟΔΥ.

Σχετικά με την προμηθεύτρια εταιρεία, επισημαίνεται ότι διαθέτει αποκλειστική εξειδίκευση στην ανάπτυξη και την παραγωγή τεχνολογικού εξοπλισμού για χρήση στις ΜΕΘ. Οι συγκεκριμένοι αναπνευστήρες είναι κατάλληλοι για την υποστήριξη περιστατικών οξείας αναπνευστικής ανεπάρκειας που προκαλείται από αίτια, τόσο παθολογικά, όσο και για τις περιπτώσεις μετεγχειρητικής υποστήριξης σε σοβαρά ασθενούντες. Έχουν παραχθεί με βάση διεθνή πρότυπα, ενώ διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα προηγμένων λειτουργιών και χαρακτηριστικών για αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Η νέα προσφορά εξειδικευμένου ιατρικού εξοπλισμού, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μεγάλου προγράμματος στήριξης, ύψους 8 εκατ. ευρώ, από τον Όμιλο ΕΛΠΕ προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας, για την αντιμετώπιση της πανδημίας και των συνεπειών της. Σε πλήρη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και τις διοικήσεις των νοσοκομείων, η προσφορά τoυ Ομίλου αφορά στην αγορά προηγμένου ιατρικού εξοπλισμού, αναγκαίων αναλώσιμων υλικών, καθώς και διάφορες δαπάνες για ειδικές υπηρεσίες που σχετίζονται με την πανδημία και την αντιμετώπισή της. Το έκτακτο πρόγραμμα στήριξης του ΕΣΥ, προστίθεται στο υφιστάμενο πρόγραμμα δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ομίλου το οποίο, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν, συνεχίζει να καλύπτει πληθώρα ενεργειών σε τομείς όπως η νέα γενιά, τοπικές κοινωνίες, πολιτισμός και άλλα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης, δήλωσε σχετικά: “Με συντονισμένες ενέργειες και σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, συνεχίζουμε να συμμετέχουμε στην αντιμετώπιση της κρίσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που μπορούμε, προσφέροντας κυρίως χρηματική ενίσχυση, αλλά και ανθρώπινους πόρους και τεχνογνωσία, όπου είναι δυνατόν. Για εμάς στον Όμιλο ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, η προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο αποτελεί αυτονόητο καθήκον και δέσμευση. Οι ανάγκες είναι ακόμα αυξημένες και οφείλουμε όλοι να είμαστε σε ετοιμότητα, καθώς όλα δείχνουν ότι η πανδημία είναι σε εξέλιξη”.

ΠΗΓΗ: emea.gr

ΕΛΠΕ: Στήριξη και επιβράβευση της Νέας Γενιάς που διακρίνεται

Συνεπής στο όραμά του, για μια Νέα Γενιά που θέλει να προοδεύσει και να διακριθεί, ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «360ο ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ», επιβράβευσε για 12η συνεχή χρονιά, 238 φοιτητές των τοπικών κοινωνιών του Θριασίου και της Δυτικής Θεσσαλονίκης, για την εισαγωγή τους σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, κατά την ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020. Ο συνολικός αριθμός των φοιτητών, που έχουν βραβευτεί για τις υψηλές επιδόσεις τους, από την έναρξη του προγράμματος έως σήμερα, ανέρχεται σε 3.488. Φέτος, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που επέβαλλε η πανδημία της COVID-19, η επιβράβευση των φοιτητών, που αποτελεί, πλέον, θεσμό και σημείο αναφοράς για τους νέους των τοπικών κοινωνιών, πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη, 23 Ιουνίου για το Θριάσιο και το διήμερο 8 και 9 Ιουλίου για τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Στις δύο αυτές ξεχωριστές εκδηλώσεις, πρωταγωνιστές ήταν οι ίδιοι οι φοιτητές, που προσήλθαν και παρέλαβαν τα βραβεία τους, σύμφωνα με όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προστασίας της υγείας των παρευρισκόμενων. Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ συνεχίζει να υλοποιεί σταθερά όλα τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που στόχο έχουν τη στήριξη της Νέας Γενιάς, αξιοποιώντας τα εργαλεία και τις δυνατότητες της ψηφιακής εποχής για την προσαρμογή στις νέες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης. Στο πλάνο υλοποίησης τέτοιων δράσεων περιλαμβάνονται οι Υποτροφίες για Μεταπτυχιακές σπουδές σε φημισμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, καθώς και οι στρατηγικές συνεργασίες με Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα, που στόχο έχουν την ενίσχυση της κυκλικής σχέσης ανάμεσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα και τον επιχειρηματικό κόσμο, καθώς και τη δημιουργία ευκαιριών διεύρυνσης γνώσεων και ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων.

S&P Global Platts και Argus Media λανσάρουν νέο δείκτη τιμών για το αμερικανικό αργό

Οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να ανταγωνιστούν το συμβόλαιο μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού West Texas Intermediate. Δύο κορυφαίες εταιρείες αναφοράς τιμών πετρελαίου ξεκίνησαν λάνσαραν νέο δείκτη για το αμερικανικό αργό πετρέλαιο την Παρασκευή 26/6/2020, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να ανταγωνιστούν το συμβόλαιο μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού West Texas Intermediate. Η κίνηση από την S&P Global Platts και την Argus Media έρχεται καθώς και οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να ξεφύγουν από το παραδοσιακό σύστημα, λίγο περισσότερο από δύο μήνες μετά την πτώση των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ σε αρνητικό έδαφος για πρώτη φορά στην ιστορία. Σύμφωνα με το CNBC η S&P Global Platts ανακοίνωσε ότι το νέο της σημείο αναφοράς για το αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ, που ονομάζεται Platts American GulfCoast Select (AGS), θα αντικατοπτρίζει την αξία του ελαφρού αργού πετρελαίου που προέρχεται από τη λεκάνη Permian στο δυτικό Τέξας και το Νέο Μεξικό σε μεγάλους αγωγούς προς τον Κόλπο. Η νέα καθημερινή εκτίμηση τιμών αργού της Argus, το Argus AGS, έχει επίσης σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη σημασία της Ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ ως σημαντικού κόμβου εξαγωγών και για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων ανησυχιών της αγοράς σχετικά με το σημείο αναφοράς για το αργό πετρέλαιο WTI. Οι δύο εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν διαφορετικές μεθοδολογίες για τις νέες αντίστοιχες εκτιμήσεις τους. Τα διεθνή συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αργού πετρελαίου Brent διαπραγματεύθηκαν στα 41,15 δολάρια το βαρέλι την Παρασκευή το απόγευμα, περίπου 0,3% πάνω, ενώ τα συμβόλαια WTI μειώθηκαν κατά περίπου 0,2% στα 38,63 δολάρια. Και οι δύο συμβάσεις πετρελαίου καταγράφουν εβδομαδιαία πτώση άνω του 1,5%, αφού το ρεκόρ αποθέματος αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ οδήγησε τις τιμές χαμηλότερα. Η τιμή του Brent διαμορφώνεται σε ένα νησί της Βόρειας Θάλασσας απέχει περίπου 500 μέτρα από το νερό, όπου υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης σε δεξαμενόπλοια. Αντίθετα, για το WTI διαμορφώνεται 500 μίλια μακριά από την θάλασσα στο Cushing της Οκλαχόμα. Αυτή η διαφορά θεωρήθηκε ότι ανέδειξε ένα σημαντικό σημείο στα τέλη Απριλίου, καθώς το σοκ του κορωναϊού οδήγησε σε πτώση των τιμών του πετρελαίου στις ΗΠΑ, ανέφεραν τότε οι αναλυτές ενέργειας της Goldman Sachs. Υποστήριξαν ότι το αργό από την θάλασσα, όπως το Brent, ήταν πολύ πιο θωρακισμένο στην πανδημία, επειδή είχαν συγκριτικά εύκολη πρόσβαση στην αποθήκευση των δεξαμενόπλοιων από τις τιμές άλλων – όπως αυτές στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Ρωσία. Ο κόμβος Cushing αποτελείται από ένα δίκτυο σχεδόν δύο δεκάδων αγωγών και 15 τερματικών αποθήκευσης, σύμφωνα με την CME Group. Ο κόμβος έχει 90 εκατομμύρια βαρέλια χωρητικότητας αποθήκευσης και συχνά αναφέρεται ως «παγκόσμιο σταυροδρόμι αγωγών». Η S&P Global Platts σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι είχε αποφασίσει να λανσάρει AGS μετά τα αιτήματα από παραγωγούς, καταναλωτές, εμπόρους και άλλους στην αγορά πετρελαίου των ΗΠΑ, οι οποίοι ζητούσαν ένα νέο σημείο αναφοράς τιμολόγησης αργού που αντικατοπτρίζει άμεσα την αξία του ελαφρού αργού πετρελαίου των ΗΠΑ στην παγκόσμια αγορά. Η Vera Blei, παγκόσμια διευθύντρια πετρελαίου της S&P Global Platts, δήλωσε ότι το AGS θα φέρει στην αμερικανική αγορά «ένα δικό της Brent». “Αυτό το νέο σημείο αναφοράς αντικατοπτρίζει την αξία του θαλάσσίου αργού πετρελαίου των ΗΠΑ, διεθνώς συνδεδεμένο και απαλλαγμένο από τις στρεβλώσεις των εγχώριων οικονομικών υποδομών”, πρόσθεσε. Στις 20 Απριλίου, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης πετρελαίου WTI υποχώρησαν σε αρνητικό έδαφος για πρώτη φορά, σημειώνοντας πτώση στα 40 δολάρια το βαρέλι, καθώς οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας οδήγησαν σε ένα άνευ προηγουμένου σοκ της ζήτησης. Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της IEA Fatih Birol, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέφερε πρόσφατα ότι το 2020 μπορεί να θεωρηθεί ως η χειρότερη χρονιά στην ιστορία των παγκόσμιων αγορών πετρελαίου, με το “Μαύρο Απρίλη” να είναι ο χειρότερος μήνας που έχει βιώσει ποτέ ο κλάδος. «Η αμερικανική αγορά αργού πετρελαίου αναζητεί για μια εναλλακτική λύση για την εφοδιαστική του Cushing της Οκλαχόμα», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Richard Swann, διευθυντής Αμερικής, στο S&P Global Platts. «Το Cushing απέτυχε εδώ και αρκετά χρόνια να εκπροσωπήσει τα οικονομικά του αργού πετρελαίου σε αυτήν την αγορά. Οι συμμετέχοντες στην αγορά ζήτησαν ένα σημείο αναφοράς που να αντικατοπτρίζει σωστά τον πυρήνα της φυσικής αγοράς στην ακτή του Κόλπου, παρά μια κλειδωμένη χρηματοοικονομική αξία », πρόσθεσε. ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr

Από τον Κόλπο του Ομάν πλέον οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν

Με «μπλόκο» στα στενά του Ορμούζ προειδοποιεί το Ιράν – Newsbeast Αλλαγή ναυτιλιακής οδού για την εξασφάλιση της ροής αργού. Το Ιράν σκοπεύει να εξάγει πετρέλαιο από λιμάνι στις ακτές του Κόλπου του Ομάν μέχρι τον Μάρτιο 2021, δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας την Πέμπτη, μια αλλαγή που θα αποφεύγει τη χρήση της ναυτιλιακής οδού από το Στενό του Ορμούζ που αποτελεί επίκεντρο περιφερειακών εντάσεων εδώ και δεκαετίες. Οι εντάσεις έχουν αυξηθεί μεταξύ της Τεχεράνης και της Ουάσινγκτον από το 2018, όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες αποχώρησαν από το πυρηνικό σύμφωνο του 2015 μεταξύ του Ιράν και έξι σημαντικών δυνάμεων και ο Πρόεδρος Donald Trumpε πέβαλε κυρώσεις στο Ιράν, παραβιάζοντας τις ζωτικές εξαγωγές πετρελαίου. Το Ιράν συχνά απειλούσε να μπλοκάρει το Στενό αν οι εξαγωγές αργού πετρελαίου κλείνονταν από τις κυρώσεις των ΗΠΑ, μια κίνηση που η Ουάσινγκτον υποστηρίζει ότι ξεπερνά την «κόκκινη γραμμή» και θα απαιτούσε απάντηση. «Αυτή είναι μια στρατηγική απόφαση και ένα σημαντικό βήμα για το Ιράν που θα εξασφαλίσει τη συνέχιση των εξαγωγών πετρελαίου μας», δήλωσε ο Πρόεδρος Hassan Rouhani σε τηλεοπτική ομιλία. Ο Rouhani είπε ότι το Ιράν στόχευε να εξάγει 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (bpd) πετρελαίου μέχρι τον Μάρτιο από το Bandar-e Jask, ένα λιμάνι στις ακτές του Ιράν στον κόλπο του Ομάν, ακριβώς νότια του Στενού του Ορμούζ. Χτυπημένες από τις κυρώσεις των ΗΠΑ, οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν εκτιμάται σε 100.000 έως 200.000 βαρέλια την ημέρα, πολύ λιγότερο από πάνω από 2,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως που έστειλε το Ιράν τον Απρίλιο του 2018. Η παραγωγή αργού της Ισλαμικής Δημοκρατίας μειώθηκε στο μισό στα περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. «Αυτή η κίνηση θα διαβεβαιώσει τους αγοραστές πετρελαίου μας ότι το Ιράν θα συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο εάν το Στενό είναι κλειστό», επεσήμανε. Το Στενό είναι ένα κανάλι στις εκβολές του Κόλπου μέσω του οποίου περίπου το ένα πέμπτο του παγκόσμιου πετρελαίου περνά από παραγωγούς της Μέσης Ανατολής σε αγορές στην Ασία, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και όχι μόνο. Υπήρξαν περιοδικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των Επαναστατικών Φρουρών του Ιράν και του στρατού των ΗΠΑ στην περιοχή. Πέρυσι, η Ουάσινγκτον και οι σύμμαχοί της κατηγόρησαν το Ιράν για επίθεση σε διεθνή εμπορικά πλοία και την παράνομη όπως ανέφεραν κατάσχεση ενός βρετανικού δεξαμενόπλοιου. Η Τεχεράνη αρνήθηκε τις κατηγορίες. Τα έσοδα από το πετρέλαιο του Ιράν, που έχουν ήδη πληγεί από τις αμερικανικές κυρώσεις, έχουν μειωθεί περαιτέρω καθώς η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου υποχώρησε λόγω της κρίσης του κοροναϊού. Το Ιράν δήλωσε ότι τα έσοδα από το πετρέλαιο μειώθηκαν στα 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια το έτος έως τον Μάρτιο, ανέφεραν τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης, συγκρίνοντάς τα με 119 δισεκατομμύρια δολάρια κέρδη σχεδόν μια δεκαετία νωρίτερα, το 2011. ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr

Παρέμβαση Επιτροπής Ανταγωνισμού-υπουργείου Οικονομικών για ουσιαστική μείωση τιμών καυσίμων στην Κύπρο ζήτησε το ΑΚΚΕΛ

Η ιστορικά πρωτοφανής πτώση της τιμής του πετρελαίου εξέθεσε την κυβερνητική πρακτική της ανελέητης φορολογίας στα καύσιμα που ανεβάζει την τιμή των καυσίμων όσο χαμηλά και αν πέσει η διεθνής τιμή. Επιπρόσθετα με την κερδοσκοπία ανεβάζουν την τιμή των καυσίμων.

Το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας (ΑΚΚΕΛ) ζητά την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Οικονομικών για να μειώσει καταλυτικά τους φόρους στα καύσιμα και να εξυγιανθεί έτσι η αγορά καυσίμων, δεδομένου ότι με τις τιμές βαρελιού των προηγουμένων ημερών ο φόρος πετρελαίου στην Ελλάδα υπερβαίνει το 1100% !!!!! Πρόκειται σαφέστατα για αισχροκέρδεια κυκλωμάτων γύρω από την κυβέρνηση Μητσοτάκη κατά των Ελλήνων καταναλωτών.

Απαιτούμε επίσης να ενεργοποιηθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού και να πατάξει τα επιπλέον φαινόμενα αισχροκέρδειας σε οποιοδήποτε στάδιο γίνονται ώστε να εξαλειφθεί και αυτή η εστία αισχροκέρδειας εις βάρος του ελληνικού λαού. Διαφορετικά, θα αποδειχθεί περίτρανα ότι η Επιτροπή και η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι τμήμα του δικτύου αισχροκέρδειας.

ΠΗΓΗ: iskra.gr