Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, σύμφωνα με τους Ν. 3556/2007 και 3606/2007, ανακοινώνει ότι η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. την ενημέρωσε ότι πραγματοποίησε τις εξής συναλλαγές:
Ημερομηνία
Συναλλαγή
Ποσότητα
Χρηματοπιστωτικό Μέσο
Αξία (σε ΕΥΡΩ)
01/09/2020
Πώληση
3.894
Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ)
46.212,94
01/09/2020
Αγορά
1.269
Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ)
15.061,33
01/09/2020
Αγορά
29
ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020
34.401,00
01/09/2020
Πώληση
1
ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020
1.185,00
Η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. πραγματοποίησε τις ανωτέρω συναλλαγές λόγω της Ειδικής Διαπραγμάτευσης που έχει αναλάβει στην αγορά παραγώγων σε Συμβόλαια Μελλοντικής Εκπλήρωσης (ΣΜΕ) με υποκείμενο τίτλο την μετοχή της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.
Η γνωστοποίηση εκ μέρους της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E. προς την Εταιρία και ακολούθως η ανακοίνωση της Εταιρίας προς τις αρχές της Κεφαλαιαγοράς, γίνεται επειδή ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E., ενώ κατέχει τη θέση του εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.
Ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι πρόσωπο υπόχρεο να γνωστοποιεί τις χρηματιστηριακές συναλλαγές του με αντικείμενο μετοχές εκδόσεως ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. (άρθρο 19 του Κανονισμού ΕΕ 596/2014).
Η Holthausen και η Resato International συνεργάζονται για να ανοίξουν δύο νέους σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου στο Γκρόνινγκεν και το Άμστερνταμ.
Οι εταιρείες Βόρειας Ολλανδίας Holthausen και Resato International έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για την περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας υδρογόνου στις Κάτω Χώρες με το άνοιγμα δύο νέων σταθμών πλήρωσης υδρογόνου στις βόρειες περιοχές. Ελαφριά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα υδρογόνου θα μπορούν να ανεφοδιάζουν σε καύσιμα στους δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού που βρίσκονται στο Γκρόνινγκεν στα μέσα του 2021 και στο Άμστερνταμ στα τέλη του 2021.
Με την υλοποίηση αυτών των δύο πρατηρίων καυσίμων στις Κάτω Χώρες, οι εταιρείες σκοπεύουν να δημιουργήσουν το έδαφος για την ανάπτυξη ενός ολλανδικού εθνικού δικτύου σταθμών πλήρωσης υδρογόνου.
«Ξεκινήσαμε στο Βορρά και αναζητούμε συνεργασίες σε όλη την Ολλανδία. Η Resato ήταν συνεργάτης από την αρχή και εκφράζουμε την εκτίμησή μας για αυτήν τη βόρεια συνεργασία, έχοντας επίσης αυτούς τους σταθμούς ανεφοδιασμού που έχουν κατασκευαστεί από αυτούς προκειμένου να συμβάλουν στην πλήρωση υδρογόνου. Ολλανδία, “λέει ο Max Holthausen, COO της Holthausen Clean Technology.
“Εκτός από τη συνεργασία και τη θετική συμβολή για την BV Nederland, θέτουμε επίσης” μελλοντικά αποδεικτικά στοιχεία “σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου υψηλής χωρητικότητας όπου απαιτούνται οι πλέον αναδυόμενες (βαρύτερες μεταφορές) αγορές. Με τους δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού στο Βέλγιο και τη Γερμανία να είναι ήδη σε σύμβαση, Αυτό είναι μια επιπλέον ώθηση για εμάς “, σχολιάζει ο Gerard Schuiringa, Διευθυντής Πωλήσεων Περιοχής Hydrogen στο Resato.
Ο ηγέτης της αγοράς Resato λειτουργεί ένα δίκτυο εννέα σταθμών πλήρωσης υδρογόνου στις Κάτω Χώρες.
ΠΟΠΕΚ / Popek.gr
Πτωτικά έκλεισε την Παρασκευή το πετρέλαιο, καταγράφοντας ωστόσο κέρδη σε διάστημα εβδομάδας, μία ημέρα αφότου ο τυφώνας Λάουρα χτύπησε τον Κόλπο του Μεξικού, ως καταιγίδα κατηγορίας 4, χωρίς ωστόσο να προκαλέσει εκτεταμένες ζημιές στην “καρδιά” της βιομηχανίας διύλισης των ΗΠΑ.
Σημειώνεται ότι τα πέντε διυλιστήρια πετρελαίου του Τέξας που έκλεισαν πριν την έλευση του τυφώνα, σχεδιάζουν να επαναλειτουργήσουν σύντομα, ωστόσο δύο μεγάλα διυλιστήρια κοντά στη Λίμνη Τσαρλς μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο έως ότου ξεκινήσουν εκ νέου εξαιτίας των διακοπών ρεύματος και ενδεχόμενων σημαντικών ζημιών από την καταιγίδα, σύμφωνα με άρθρο της S&P Global Platts
“Η έλλειψη αναφορών για σημαντικές ζημιές σε διυλιστήρια θα επιτρέψει στη βιομηχανία πετρελαίου να ανακάμψει σύντομα”, ανέφερε ο Phil Flynn, ανώτερος αναλυτής της αγοράς αργού της The Price Futures Group, σε έκθεσή του την Παρασκευή.
Πρόσθεσε δε ότι “παρότι τα διυλιστήρια ενδέχεται να παραμείνουν κλειστά για εβδομάδες, θα αξιοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία για εργασίες συντήρησης, και έτσι μετά μια εποχιακή αδυναμία των τιμών, το πετρέλαιο θα πρέπει να συνεχίσει τη μακροπρόθεσμη ανοδική του τάση”.
Έτσι, την Παρασκευή το αργό τύπου West Texas Intermediate “έχασε” 7 σεντς ή 0,2% και έκλεισε στα 42,97 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, σε εβδομαδιαία βάση το αμερικανικό αργό κατέγραψε κέρδη 1,5%, σημειώνοντας την τέταρτη διαδοχική εβδομάδα ανόδου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dow Jones Market Data.
Πτωτικά κινήθηκε και το πετρέλαιο τύπου brent, που αποτελεί και παγκόσμιο σημείο αναφοράς, με το συμβόλαιο Οκτωβρίου να υποχωρεί κατά 4 σεντς ή 0,09% και να κλείνει στα 45,05 δολάρια το βαρέλι, εν όψει τη λήξης του συμβολαίου την προσεχή Δευτέρα. Σε διάστημα εβδομάδας το brent επίσης σημείωσε κέρδη, της τάξης του 1,6%.
Με σημαντικές απώλειες έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του έτους για τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων, καταδεικνύοντας ότι οι σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας στη διεθνή βιομηχανία πετρελαίου είχαν αντίστοιχη επίδραση και στην εγχώρια αγορά, με βασικά χαρακτηριστικά την πτώση της ζήτησης και ιστορικά χαμηλά επίπεδα στα περιθώρια διύλισης.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν τα ΕΛΠΕ για το πρώτο εξάμηνο/δεύτερο τρίμηνο 2020, τα συγκρίσιμα κέρδη ΕΒΙΤDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) μειώθηκαν κατά 52% το β΄τρίμηνο, έναντι του αντίστοιχου περσινού, και κατά 24% σε επίπεδο α΄ εξαμήνου (2020 έναντι 2019). Αντίστοιχα μεγάλη πτώση εμφανίζεται και στα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη, της τάξεως του 70% το α΄εξάμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο 2019, ενώ αρνητικά διαμορφώθηκε το σχετικό μέγεθος το β΄τρίμηνο (-22 εκατ) έναντι 33 εκατ το β΄ τρίμηνο 2019. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 93% το β΄τρίμηνο, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου εμφανίζονται ζημιές (-336 εκατ) έναντι κερδών (121 εκατ) το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Επιπλέον ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε το α΄ εξάμηνο του έτους κατά 25%.
Η σταδιακή ανάκαμψη των τιμών αργού και προϊόντων από τα χαμηλά επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί στις αρχές του β΄τριμήνου, οδήγησε σε κέρδη από αποτίμηση αποθεμάτων ύψους 26 εκατ ευρώ, μειώνοντας μερικώς τη σημαντική απώλεια που κατέγραψε το α΄τρίμηνο και συγκρατώντας τα κέρδη EBITDA του β΄τριμήνου στα 76 εκατ, έναντι 187 εκατ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο (-60%).
Κατάρρευση τιμών και ζήτησης λόγω πανδημίας
Χαρακτηριστική της εικόνας που διαμορφώθηκε είναι η μεγάλη μείωση τόσο των πωλήσεων (-57 στο β΄τρίμηνο, -33 στο α΄εξάμηνο 2020) όσο και των όγκων πωλήσεων διύλισης (-12% και -2%, σε επίπεδο β΄τριμήνου και α΄εξαμήνου, αντίστοιχα).
Όπως είναι γνωστό οι διεθνείς τιμές του αργού κατέρρευσαν το προηγούμενο διάστημα φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2003, με το πετρέλαιο brent να βρίσκεται κατά μέσο όρο στα 30 δολάρια/βαρέλι, ενώ τον περασμένο Απρίλιο υποχώρησε και κάτω από τα 20 δολάρια/βαρέλι, έχοντας σημειώσει πτώση 45 δολαριών από τις αρχές του έτους. Πάντως, από τον Μάιο παρατηρείται σταδιακή ανάκαμψη των διεθνών τιμών, σε συνέχεια της συμφωνίας των κύριων χωρών παραγωγών πετρελαίου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τα ΕΛΠΕ, τα περιθώρια του ντίζελ και της βενζίνης, που αποτελούν τα βασικά προϊόντα των διυλιστηρίων του ομίλου, υποχώρησαν σε πολυετή χαμηλά, λόγω κατάρρευσης της ζήτησης ιδιαίτερα στο πρώτο μισό του β΄ τριμήνου, αλλά και των υψηλών αποθεμάτων παγκοσμίως. Τα ενδεικτικά περιθώρια διύλισης οδηγήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα ιστορικά, φτάνοντας στα 0,5 δολάρια/βαρέλι (περιθώρια για διυλιστήρια τύπου FCC) και στα 0,1 δολάρια/βαρέλι (περιθώρια Hydrocracking).
Παράλληλα, η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, στους 1,6 εκατ. ΜΤ, καθώς ο πενταπλασιασμός των συνολικών όγκων πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης, λόγω περιορισμών στις μετακινήσεις και χαμηλών τιμών, αντιστάθμισε τη μεγάλη μείωση ύψους 24% της κατανάλωσης καυσίμων κίνησης. Η κρίση επηρέασε ιδιαίτερα το κλάδο αερομεταφορών, με τη μείωση της αεροπορικής δραστηριότητας στο β΄τρίμηνο να φτάνει το 81%, ενώ στην Ελλάδα, οι τουριστικές αφίξεις για το α΄εξάμηνο ήταν μειωμένες κατά 77%. Η αδασμολόγητη αγορά κατέγραψε ακόμη μεγαλύτερη μείωση (-58%), λόγω κατάρρευσης της ζήτησης αεροπορικών καυσίμων (-94%) και μείωσης στα ναυτιλιακά καύσιμα άνω του 40%.
Κατά τα ΕΛΠΕ, παρά τις δυσμενείς συνθήκες ο όμιλος διατήρησε υψηλά επίπεδα λειτουργίας, με την παραγωγή των διυλιστηρίων να ανέρχεται σε 3,7 εκατ. τόνους (αντίστοιχα με το 2019), αξιοποιώντας τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στα διυλιστήρια του, ενώ ταυτόχρονα, προβαίνοντας σε εμπορικές συναλλαγές και χρηματοοικονομικά παράγωγα, απέφυγε υπερβολική έκθεση σε κίνδυνο απώλειας λόγω τιμών και αξιοποίησε τη δομή της αγοράς (contango market structure) για να διασφαλίσει βελτίωση των αποτελεσμάτων από διεθνείς συναλλαγές.
Στις σημαντικότερες εξελίξεις για τον όμιλο περιλαμβάνεται η έναρξη στις 28 Αυγούστου του εκτεταμένου προγράμματος συντήρησης στο Διυλιστήριο Ασπροπύργου, με τη σταδιακή προσωρινή παύση λειτουργίας των βασικών μονάδων. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 9 βδομάδες, δυο επιπλέον από το προβλεπόμενο, ώστε να περιλάβει επιπλέον μέτρα ασφάλειας για αποφυγή κρουσμάτων covid-19. Με συνολικό κόστος 130 εκατ. χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο αντίστοιχο έργο στην ιστορία του ομίλου, ενώ εκτός των εργασιών συντήρησης σε όλες τις μονάδες, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 60 εκατ., με έργα που θα ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και αφορούν, κυρίως, στον τομέα ασφάλειας και περιβάλλοντος, με αναμενόμενη περαιτέρω μείωση εκπομπών μικροσωματιδίων (PMs) του διυλιστηρίου κατά 50%.
Α.Ζ.
ΠΗΓΗ: avgi.gr
Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, σύμφωνα με τους Ν. 3556/2007 και 3606/2007, ανακοινώνει ότι η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. την ενημέρωσε ότι πραγματοποίησε τις εξής συναλλαγές:
Ημερομηνία
Συναλλαγή
Ποσότητα
Χρηματοπιστωτικό Μέσο
Αξία (σε ΕΥΡΩ)
26/08/2020
Πώληση
2.314
Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ)
26.733,38
26/08/2020
Αγορά
3.531
Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ)
40.944,96
26/08/2020
Πώληση
5
ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020
5.765,00
Η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. πραγματοποίησε τις ανωτέρω συναλλαγές λόγω της Ειδικής Διαπραγμάτευσης που έχει αναλάβει στην αγορά παραγώγων σε Συμβόλαια Μελλοντικής Εκπλήρωσης (ΣΜΕ) με υποκείμενο τίτλο την μετοχή της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.
Η γνωστοποίηση εκ μέρους της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E. προς την Εταιρία και ακολούθως η ανακοίνωση της Εταιρίας προς τις αρχές της Κεφαλαιαγοράς, γίνεται επειδή ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E., ενώ κατέχει τη θέση του εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.
Ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι πρόσωπο υπόχρεο να γνωστοποιεί τις χρηματιστηριακές συναλλαγές του με αντικείμενο μετοχές εκδόσεως ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. (άρθρο 19 του Κανονισμού ΕΕ 596/2014).
Στη στελέχωση του Service Center της στην Αθήνα προχωράει η Tesla, αναζητώντας μέσω αγγελίας τεχνικό ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής τάσης που θα έχει την επίβλεψη του Service Center της στην Ελλάδα.
Το Service Center της Τesla αναμένεται να λειτουργήσει προτού ξεκινήσουν οι παραδόσεις των οχημάτων που μπορούν να διαμορφώνουν και να παραγγέλνουν οι πελάτες της εταιρείας στην Ελλάδα, μέσα από το διαδικτυακό design studio της Tesla για την Ελλάδα που έχει ξεκινήσει να λειτουργεί εδώ και λίγες εβδομάδες.
Οι παραδόσεις των Model S, Model X και Model 3 αυτών αναμένεται να ξεκινήσουν προς τα τέλη του 2020.
Το αμέσως προσεχές διάστημα, άλλωστε, η Tesla πρόκειται να ανοίξει ένα pop-up κατάστημα στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κατάστημα της Tesla θα λειτουργήσει σε εμπορικό κέντρο των Βορείων Προαστίων και εκεί οι πελάτες θα μπορούν να δουν και θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν δοκιμαστικά τα μοντέλα της Tesla που θα είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά, δηλ. τα Model S, Model X και Model 3.
Μέσω αγγελίας, εξάλλου, η Tesla αναζητούσε επίσης “Sales and Delivery Manager” και “Tesla Advisors” για το “sales and customer service”, που θα υποστηρίζει την ανάπτυξη και δικτύου εμπορίας των ηλεκτροκίνητων μοντέλων του τεχνολογικού κολοσσού στη χώρα μας.
Εξάλλου, όπως έχει επισήμως ανακοινωθεί από την εταιρεία, εδώ και λίγο διάστημα έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί το διαδικτυακό design studio της Tesla για την Ελλάδα, μέσω του οποίου οι ενδιαφερόμενο μπορούν να διαμορφώσουν και να τα παραγγείλουν. Τέλος, μέσα στο τρέχον έτος αναμένεται να λειτουργήσει και ο πρώτος σταθμός ταχυφορτιστών (superchargers) ισχύος 150kW, ενώ το 2021 το δίκτυο των σταθμών ταχυφορτιστών της Tesla θα επεκταθεί, καλύπτοντας τελικά τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ιωάννινα – Λαμία – Σπάρτη.
Τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη δυτική Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, συνοδευόμενος από τη νέα γενική πρόξενο των Ηνωμένων Πολιτειών, Ελίζαμπεθ Λι.
“Απόλαυσα την πρώτη μου επίσκεψη στο διυλιστήριο του ομίλου ΕΛΠΕ, όπου έμαθα περισσότερα για τα σχέδια των Ελληνικών Πετρελαίων για βιώσιμη ανάπτυξη και τον αγωγό Θεσσαλονίκης- Σκοπίων. Ενθουσιασμένος για τη συνέχιση μιας μακράς ιστορίας παραγωγικής συνεργασίας με αμερικανικές επιχειρήσεις όπως η ExxonMobil”, αναφέρει ο Αμερικανός πρέσβης σε tweet του για την επίσκεψη.
ΠΗΓΗ: zougla.gr
Η ΜΟΤΟΡ ΟIΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. ενημερώνει ότι θα ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του 1ου εξαμήνου 2020 μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τετάρτης 2 Σεπτεμβρίου 2020 ενώ έχει προγραμματιστεί τηλεδιάσκεψη για την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020 στις 17:30 τοπική ώρα.
Η Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση θα είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Εταιρείας www.moh.gr (Ενημέρωση Επενδυτών / Χρηματοοικονομική Πληροφόρηση / Εξαμηνιαίες Οικονομικές Εκθέσεις) καθώς και στην ιστοσελίδα της ΕΧΑΕ www.athexgroup.gr μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τετάρτης 2 Σεπτεμβρίου 2020.
Το FSRU στην Κόρινθο θα έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά αερίου, επισημαίνει η Motor Oil στη διαβούλευση του Προγράμματος 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ.
Να συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030 το έργο «ΑΣΦΑ Διώρυγα GAS», ζητά η Motor Oil κατά την τοποθέτησή της στη δημόσια διαβούλευση του Προγράμματος από τον ΔΕΣΦΑ. Όπως συμπληρώνει, το έργο θα έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδος και γενικά της Ν.Α. Ευρώπης.
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 14 Ιουλίου, με τον ΔΕΣΦΑ να δημοσιεύει μετά τη λήξη της τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων. Όπως είναι γνωστό, το σχέδιο της Motor Oil αφορά την εγκατάσταση ενός πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην περιοχή του διυλιστηρίου της, στον κόλπο των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο.
Το FSRU προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -170.000 κυβ.μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h. Έτσι μέσω του σταθμού θα διακινούνται σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου. Θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά από το διυλιστήριο και θα συνδεθεί με το ΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού.
Στην ίδια κατεύθυνση με τη Motor Oil κινείται και η τοποθέτηση στη δημόσια διαβούλευση της Διώρυγα GAS, 100% θυγατρικής του Ομίλου. Σύμφωνα με την εταιρεία, μετά την αδειοδότηση της υποδομής από τη ΡΑΕ, έχει υποβληθεί αίτηση δέσμευσης μελλοντικής δυναμικότητας σε νέο σημείο εισόδου του ΕΣΦΑ, αναμένοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από την οριστικοποίηση του προγράμματος ανάπτυξης.
Ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού
Όπως συμπληρώνει η Διώρυγα GAS, το FSRU θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου LNG, και μάλιστα με δυνατότητα αποθήκευσης, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου. «Η σημασία αυτή της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS τονίσθηκε με αφορμή την πρόσφατη κρίση στο ΕΣΜΦΑ λόγω βλάβης του ανάντη συστήματος μεταφοράς στην Βουλγαρία που είχε αποτέλεσμα την διακοπή του φυσικού αερίου από το Σιδηρόκαστρο, ευτυχώς μόνο για 2 ημέρες. Η ΔΙΩΡΥΓΑ GAS θα συνδράμει σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση, αφού θα ενισχύσει το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου με περίπου 85% επιπρόσθετη δυνατότητα αποθήκευσης ΥΦΑ» συμπληρώνει.
Παράλληλα, σύμφωνα με την εταιρεία, ο πλωτός σταθμός θα δώσει την δυνατότητα για εισαγωγές LNG σε ακόμα περισσότερους χρήστες, καθιστώντας την τιμή του φυσικού αερίου ανταγωνιστικότερη με όφελος προς τον Έλληνα καταναλωτή. «Η στρατηγική σημασία της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS είναι σημαντική αφού θα ενισχύσει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας με την μορφή ΥΦΑ, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και γεωπολιτικούς περιορισμούς, αφού μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου», προσθέτει.
Παράλληλα, θα αποσυμφορίσει την Ρεβυθούσα και θα βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή που ευνοεί την ομαλή κατανομή φορτίου του συστήματος ΕΣΦΑ, κοντά στους μεγαλύτερους Έλληνες καταναλωτές φυσικού αερίου που βρίσκονται στο νότιο άκρο του ΕΣΦΑ.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, σύμφωνα με τους Ν. 3556/2007 και 3606/2007, ανακοινώνει ότι η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. την ενημέρωσε ότι πραγματοποίησε τις εξής συναλλαγές:
Ημερομηνία
Συναλλαγή
Ποσότητα
Χρηματοπιστωτικό Μέσο
Αξία (σε ΕΥΡΩ)
13/08/2020
Αγορά
673
Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ)
7.541,60
13/08/2020
Πώληση
773
Μετοχές ΜΟΗ (ΚΟ)
8.740,58
13/08/2020
Αγορά
1
ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020
1.122,00
13/08/2020
Πώληση
1
ΣΜΕ ΜΟΗ ΣΕΠ 2020
1.124,00
Η Τράπεζα OPTIMA BANK A.E. πραγματοποίησε τις ανωτέρω συναλλαγές λόγω της Ειδικής Διαπραγμάτευσης που έχει αναλάβει στην αγορά παραγώγων σε Συμβόλαια Μελλοντικής Εκπλήρωσης (ΣΜΕ) με υποκείμενο τίτλο την μετοχή της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.
Η γνωστοποίηση εκ μέρους της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E. προς την Εταιρία και ακολούθως η ανακοίνωση της Εταιρίας προς τις αρχές της Κεφαλαιαγοράς, γίνεται επειδή ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Τράπεζας OPTIMA BANK A.E., ενώ κατέχει τη θέση του εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.
Ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης είναι πρόσωπο υπόχρεο να γνωστοποιεί τις χρηματιστηριακές συναλλαγές του με αντικείμενο μετοχές εκδόσεως ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. (άρθρο 19 του Κανονισμού ΕΕ 596/2014).