Accessibility Tools

Skip to main content
ipop ymath skg

Συνάντηση εκπροσώπων της ΠΟΠΕΚ και της ΕΝ.ΒΕΘ. στο Πρωθυπουργικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη

Μετά από αρκετά αιτήματα, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης 20/5/2025 συνάντηση με τον επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Μιχάλη Μπακίρη και τον οικονομολόγο Ιωάννη Παπαγεωργίου, ο οποίος «τρέχει» τα διαδικαστικά του γραφείου. Παρέστησαν ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Θέμης Κιουρτζής, ο αντιπρόεδρος της ΠΟΠΕΚ και πρόεδρος της ΕΝ.ΒΕΘ., Χρήστος Σταυράκης και το μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΠΕΚ και αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕΘ., Αλέξανδρος Μελίδης.

Η συζήτηση ήταν εποικοδομητική, αναφέρθηκαν σε ζητήματα τα οποία ταλανίζουν χρόνια τον συνάδελφο πρατηριούχο και ευελπιστούμε σε θετική έκβαση αυτών.

2025 05 shell go+

Σε mini market επενδύει για τα πρατήριά της η Shell

Με στόχο τα πρατήρια να είναι προορισμός, η θυγατρική του Ομίλου Motor Oil επενδύει στα πρατήρια καυσίμων με επέκταση των υπηρεσιών στους καταναλωτές. Παράλληλα προσθέτει στο Shell Go+ πολλές παροχές ενώ αναμένεται μια καινούρια συνεργασία, που θα ξεκινήσει αρχές Ιουνίου, με την SKY express. Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της CORAL AE – Shell Licensee παρουσιάστηκε με μότο «κάθε διαδρομή αξίζει περισσότερο». 

Αξιοσημείωτο ότι θα επεκταθεί αρκετά το λιανικό αποτύπωμα της Shell με τα μίνι μάρκετ που θα αποτελούν αναφορά στην πλειοψηφία των πρατηρίων. Όπως είπε ο Κώστας Καραγιάννης, Διευθυντής Marketing «ο χώρος των πρατηρίων μεταλλάσσεται και εξελίσσεται, καθώς ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι ο πελάτης να θέλει να καθίσει περισσότερο, είτε για να αγοράσει κάτι από το μίνι μάρκετ, είτε για να πιει έναν καφέ. Ήδη στην Κροατία σε συνεργασία με έναν σεφ προσφέρονται burger και οι πελάτες πηγαίνουν ακόμη και για να φάνε». 

Η στρατηγική για το μέλλον

Γενικότερα, η στρατηγική για το μέλλον αφορά σε καταστήματα που θα έχουν σημεία ηλεκτρικής φόρτισης, καταστήματα μικρής λιανικής, καφέ, καθώς και άλλες υπηρεσίες από εταιρείες του Ομίλου Motor Oil, όπως είναι το «Πράσινο Λάδι», η πράσινη εταιρεία του Ομίλου, όπου μπορεί κάποιος να αφήσει το λάδι που χρησιμοποίησε στην μαγειρική και αυτό να μεταφερθεί για ανακύκλωση. 

Η Διευθύντρια Πωλήσεων Πρατηρίων της Coral, Κίρκη Καλαντζή αναφέρθηκε στους πυλώνες της στρατηγικής της Motor Oil: «Το διυλιστήριο και εταιρείες εμπορίας όπως η Coral και η Avin εξακολουθούν να παραμένουν ένας βασικός πυλώνας στρατηγικής για το καύσιμο. Ο δεύτερος βασικός πυλώνας έχει να κάνει με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ο Όμιλος της Motor Oil διαθέτει την δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα, ενώ με την More και με τις άλλες εταιρείες του Ομίλου όπως το πράσινο λάδι και τον Θαλή επενδύουμε στην βιωσιμότητα. Όλοι αυτοί οι πυλώνες δείχνουν και τον μετασχηματισμό και την εξέλιξη της Motor Oil πάντα λαμβάνοντας υπόψη και τις ανάγκες των πολιτών. Για να γυρίσω στην Coral να πω ότι μια εταιρεία επιλέγει την στρατηγική της και με βάση πως αντιλαμβάνονται οι πελάτες τις ανάγκες που προκύπτουν. Γι’ αυτό βλέπετε και στα πρατήρια να βάζουμε φορτιστές και να κάνουμε τα smart shops». 

Ο Λευτέρης Ιατρόπουλος, Διευθυντής Πωλήσεων του Δικτύου Λιανικής τόνισε ότι η Shell είναι το κορυφαίο brand στον χώρο της ενέργειας και επεσήμανε ότι το δίκτυο συνεχώς ανανεώνεται με την λογική του «θέλουμε να χτίσουμε μια όμορφη εμπειρία για τους πελάτες μας» και πρόσθεσε «Το επίκεντρο όσων κάνουμε είναι αυτοί και γι’ αυτό φροντίζουμε να επεκτείνουμε συνεχώς τις υποδομές και τις παροχές μας. Για παράδειγμα πλέον μπορείτε να βρείτε τα Lockers της ACS για την εξυπηρέτηση σας και στον τομέα των ταχυμεταφορών». 

Τέλος, ο κ. Ιατρόπουλος επεσήμανε για τα καύσιμα: «Έχουμε την δύναμη της Motor Oil  και με κορωνίδα το καύσιμο V-Power, που καθαρίζει τα ζωτικά μέρη του κινητήρα, φέρνουμε ουσιαστικά την τεχνολογία αιχμής της Formula στην καθημερινότητα μας.  

Ο εμπλουτισμός στο πρόγραμμα πιστότητας Shell Go +

Επιβραβεύουμε τους καταναλωτές μας σε κάθε συναλλαγή με ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα επιβράβευσης της αγοράς. Ο κ. Καραγιάννης μίλησε για τους νέους τρόπους επιβράβευσης, όπως το Spin to Win. Πιο συγκεκριμένα, από 1η Απριλίου εως 30 Ιουνίου 2025 οι πελάτες που επιλέγουν τα καύσιμα Shell V-Power, κερδίζουν άμεσα spins, με χρήση του Shell GO+, για να γυρίσουν τον τροχό του Spin to Win. Οι τυχεροί θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν 10 ταξίδια στη Monza για να παρακολουθήσουν από κοντά το Ιταλικό GP και να δουν από κοντά τη Scuderia Ferrari, 100 καπέλα Ferrari, Motorsport αυτοκινητάκια, Ferrari backpacks και πόντους Shell Go+, ενώ ένας υπερτυχερός θα βρεθεί κοντά στην ομάδα της Ferrari στο Maranello. Επίσης, 3 τυχεροί μπορεί να κερδίσουν μια VIP διπλή πρόσκληση για να είναι κοντά με την ομάδα της Hyundai στο Ράλλυ Ακρόπολης. Σύντομα θα ξεκινήσει και η νέα προωθητική ενέργεια σε συνεργασία με την SKY express.

Τροποποίηση της παρ. 9 άρθρου 147 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα για μη καταχώριση ή εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώρηση συναλλαγών διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης

Μετά από πολύχρονες προσπάθειες της ΠΟΠΕΚ, τροποποιήθηκε ο Τελωνειακός Κώδικας ως προς τα πρόστιμα για τη μη καταχώριση ή εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση των συναλλαγών διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης. Το πρόστιμο των 100 ευρώ ανά συναλλαγή πλέον δεν επιβάλλεται, εάν καταχωρηθεί ή διορθωθεί η συναλλαγη εντός 15 ημερών από τη λήξη της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Στην παρ. 9 του άρθρου 147 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α’ 265), περί προστίμου σε μεταφορέα, προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο και η παρ. 9 διαμορφώνεται ως εξής:

«9. Στις περιπτώσεις μη καταχώρισης ή εκπρόθεσμης καταχώρισης ή ανακριβούς καταχώρισης των συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης εντός της προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερών του άρθρου 73 παρ. 2 περ. α’ του παρόντος νόμου, επιβάλλεται ανά φορολογικό στοιχείο πρόστιμο εκατό (100) ευρώ, επιφυλασσομένων των περί λαθρεμπορίας διατάξεων.

Το πρόστιμο του προηγούμενου εδαφίου δεν επιβάλλεται, εφόσον:
α) η μη καταχωρισμένη συναλλαγή καταχωρίσθηκε ή η εκπρόθεσμη καταχώριση έγινε εντός δεκαπέντε (15) ημερών από το πέρας της προθεσμίας της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 73 ή β) η ανακριβής καταχώριση διορθώθηκε εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την επίδοση στο μέλος ΔΙ.Π.Ε.ΘΕ. της κλήσης σε απολογία της παρ. 3 του άρθρου 152.

Στα μέλη ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., που καταλογίζονται κατά τα ανωτέρω πρόστιμα για εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης, επιβάλλεται ανά μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., ανά ημερολογιακό έτος, έναντι όλων των τελωνειακών αρχών, πρόστιμο έως χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, όταν το πλήθος των εκπροθέσμως ή ανακριβώς καταχωρημένων συναλλαγών ανά μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., είναι μέχρι πενήντα (50) φορολογικά στοιχεία, πρόστιμο τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ όταν το πλήθος των εκπροθέσμως ή ανακριβώς καταχωρημένων συναλλαγών, ανά μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. είναι από πενήντα ένα (51) έως εκατό (100) φορολογικά στοιχεία πρόστιμο έξι χιλιάδες (6.000) ευρώ από εκατόν ένα (101) και μέχρι 150 φορολογικά στοιχεία και περαιτέρω πενήντα (50) ευρώ ανά 50 φορολογικά στοιχεία πέραν των 150 εφόσον το μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. υποβάλλει σχετική αίτηση στο αρμόδιο Τελωνείο και καταβάλλει το καταλογιζόμενο πρόστιμο με ταυτόχρονη παραίτηση από τα κατά το άρθρο 152 του ν. 2960/2001 καθοριζόμενα ένδικα μέσα εντός δύο (2) μηνών από την έκδοση των καταλογιστικών Πράξεων.

Σε περίπτωση που μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., έχει προβεί σε μη καταχώριση συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης ανεξαρτήτως αριθμού ή σε εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση άνω των εκατόν πενήντα (150) φορολογικών στοιχείων ανά ημερολογιακό έτος ή σε εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση κάτω των εκατόν πενήντα (150) φορολογικών στοιχείων αλλά διαπιστώνεται από τις αρμόδιες αρχές τέλεση λαθρεμπορίας, επιβάλλεται και ποινή διαγραφής του μέλους από το μητρώο ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ..

Δεν συνιστά παράβαση, κατά τα ανωτέρω, ανακριβής δήλωση η οποία επανεισήχθη διορθωμένη στο ως άνω σύστημα από μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., εντός της προβλεπόμενης από το άρθρο 73 παρ. 2 περ. α’ του παρόντος νόμου προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερών.

Στις περιπτώσεις που η εκπρόθεσμη καταχώριση στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης αφορά ακύρωση εμπρόθεσμης καταχώρισης και εκ νέου καταχώριση της ίδιας συναλλαγής με προσθήκη του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου του αγοραστή πετρελαίου θέρμανσης, κατόπιν αποστολής σχετικού ηλεκτρονικού μηνύματος στα μέλη του Μητρώου ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών και εντός της ορισθείσας σε αυτό προθεσμίας, δεν οφείλονται τα πρόστιμα που προβλέπονται στα προηγούμενα εδάφια της παρούσας παραγράφου.

Καταλογιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί για τις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου ανακαλούνται, μετά από σχετική αίτηση του μέλους Μητρώου ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., από την εκδούσα τελωνειακή αρχή και τυχόν καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται.».


Ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕ τονίζει ότι η παράταση του πλαφόν στα καύσιμα ωφελεί μόνο την παραβατικότητα και το λαθρεμπόριο

Ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος εκφράζει τη βαθύτατη απογοήτευση για τον εμπαιγμό από πλευράς Πολιτείας και ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία του σχετικά με την απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να παρατείνει το μέτρο της επιβολής πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους.

Πρόκειται για μια απόφαση της κυβέρνησης, η οποία στην ουσία δίνει τη «χαριστική βολή» στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου, αναγκάζοντάς τες, είτε να βάλουν λουκέτο, είτε να παραχωρήσουν τα πρατήριά τους στα δίκτυα των παραβατικών. Ο ΣΕΕΠΕ έχει -εδώ και καιρό- κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση, αποδεικνύοντας τεκμηριωμένα και εμπεριστατωμένα πως το πλαφόν λειτουργεί σαν «οξυγόνο» για την παραβατικότητα, δίχως το παραμικρό όφελος για τον καταναλωτή.

Το συγκεκριμένο μέτρο επιβλήθηκε στην ελληνική αγορά καυσίμων, όπως και σε έναν μικρό αριθμό άλλων χωρών της Ε.Ε. πριν από 4 χρόνια, με αφορμή την υγειονομική και στη συνέχεια την ενεργειακή κρίση. Έχοντας διαπιστώσει πως το μέτρο βλάπτει σοβαρά τον ανταγωνισμό και πως δεν προστατεύει τον καταναλωτή, όσα κράτη το είχαν εφαρμόσει, το έχουν πλέον αποσύρει. Η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που εξακολουθεί να εφαρμόζει το μέτρο -και μάλιστα με τρόπο δογματικό, μέσω διαδοχικών παρατάσεων- είναι η Ελλάδα.

Οι στρεβλώσεις που έχει επιφέρει το μέτρο στην αγορά είναι πολλές και σοβαρές, απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητα του κλάδου. Είναι ενδεικτικό πως ακόμη και ο τρόπος υπολογισμού του μικτού περιθωρίου κέρδους, εντός του οποίου «πρέπει» να λειτουργεί ο κλάδος, δεν λαμβάνει υπόψιν καμία απολύτως μεταβολή στο κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων από το 2021 έως σήμερα (αύξηση του κατώτατου μισθού, αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους, αύξηση του μεταφορικού κόστους και εν γένει όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών), με αποτέλεσμα, όπως αναγνωρίζει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από τετραετή έρευνα του κλάδου και το ΙΟΒΕ στην ετήσια έκθεσή του, ο κλάδος να λειτουργεί με μηδενικά ή οριακά αρνητικά αποτελέσματα.

Η τεχνητή εξάλειψη του ανταγωνισμού, την οποία επιφέρει το πλαφόν, αποτελεί τον μεγαλύτερο σύμμαχο για τα παραβατικά πρατήρια. Σήμερα, σχεδόν 1 στα 3 πρατήρια στην Αττική και 1 στα 5 στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα και με ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, είναι παραβατικά, κλέβοντας τον καταναλωτή στην αντλία. Σε αυτά τα ανησυχητικά ποσοστά δεν προσμετρώνται άλλες μορφές παραβατικότητας, όπως η νόθευση των καυσίμων.

Η Πολιτεία, αν πράγματι θέλει να προστατεύσει τον καταναλωτή, οφείλει να εφαρμόσει τους νόμους που η ίδια έχει θεσπίσει για την πάταξη της παραβατικότητας και του λαθρεμπορίου και να ακυρώσει άμεσα το πλαφόν, ένα μέτρο το οποίο δεν προσφέρει καμία απολύτως προστασία στον καταναλωτή, αντίθετα τον υποχρεώνει να βρίσκεται αντιμέτωπος καθημερινά με συνθήκες πρωτόγνωρες που δεν συναντάς σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα.

Απόδειξη εσόδου από το σύστημα εισροών-εκροών ως απλοποιημένο τιμολόγιο

Η απόδειξη εσόδου από το σύστημα εισροών-εκροών μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως απλοποιημένο τιμολόγιο, με βάση ιστορικότητα σχετικών διατάξεων και ερμηνευτικών απαντήσεων (ΠΟΛ. 1091/2010, ΠΟΛ. 1203/2012, ΠΟΛ. 1002/2014, ΠΟΛ. 1003/2014, ΠΟΛ. 1078/2014, ΠΟΛ. 1195/2018, ΔΕΛ Ζ 1126959 ΕΞ 2019).          

Αρχικά το όριο ήταν 100 ευρώ με σφραγίδα του πρατηρίου έως 300 απαιτούνταν να είναι τυπωμένος ο αριθμός  αυτοκινήτου από το σύστημα εισροών εκροών και πάνω από 300 ευρώ να ήταν τυπωμένο και το ΑΦΜ του  λήπτη, να συμπεριλαμβανόταν στην Συγκεντρωτική τιμολογίων του λήπτη κλπ

Σταδιακά η αξία μειώθηκε και το παρόν πλαίσιο αναγνώρισης  της απόδειξης εσόδου  ως απλοποιημένο τιμολόγιο από τον λήπτη απαιτεί  όριο αξίας 100 ευρώ συμπεριλαμβανομένου  του ΦΠΑ , ανά συναλλαγή,  αναγραφή του αριθμού αυτοκινήτου.  

Επίσης αυτή η συναλλαγή πρέπει να είναι δαπάνη σχετική με την λειτουργία επιχείρησης που λαμβάνει την απόδειξη εσόδου. Φυσικά η τεκμηρίωση της ισχύς της ως δαπάνης για την οντότητα λήπτη, βαρύνει αυτή και όχι το πρατήριο.

ΑΑΔΕ

Ξεκίνησε πιλοτικά το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων της ΑΑΔΕ – Υποχρεωτική η τήρησή του από την 1η Ιουλίου 2025

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο, το νέο ψηφιακό εργαλείο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, τέθηκε σε λειτουργία από τη Δευτέρα, 14 Απριλίου 2025, ξεκινώντας από τους κλάδους, που σχετίζονται με τα οχήματα. Έως 30/6/2025, η τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου είναι προαιρετική, ενώ από 1/7/2025, γίνεται υποχρεωτική.

Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, ορίζεται η έναρξη ισχύος του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων, ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία υποβολής των πληροφοριών από τους υπόχρεους, η έκταση εφαρμογής και οι εξαιρέσεις (Α.1057/2025).

Σε συνδυασμό με την τήρηση των ηλεκτρονικών βιβλίων (myDATA) και την ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αποθεμάτων (ψηφιακό δελτίο αποστολής), το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο για την προώθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, τη διενέργεια ελεγκτικών επαληθεύσεων, την υποβοήθηση των επιτόπιων ελέγχων και την εξαγωγή δεικτών εύρους συναλλακτικής δραστηριότητας ανά κλάδο και τοποθεσία.

Υπόχρεες για την τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων είναι οι εξής κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
  • φανοποιεία
  • επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα
  • χώροι στάθμευσης
  • πλυντήρια αυτοκινήτων
  • επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.

Εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων:

  • οι επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing)
  • οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης, εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας
  • οι εργασίες που απαιτούνται για την κίνηση και παράδοση των καινούριων αυτοκινήτων στον αγοραστή, οι οποίες πραγματοποιούνται από τα συνεργεία των επιχειρήσεων πώλησης καινούριων αυτοκινήτων (π.χ. αποκήρωση)
  • η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον η εκμίσθωση έχει συγκεκριμένη κάθε φορά χρονική διάρκεια, δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (π.χ. παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο) και ο κάτοχος του οχήματος διαθέτει αυτοτελή δυνατότητα εισόδου και εξόδου
  • η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον αυτά εισάγονται στην εγκατάσταση της επιχείρησης αυτοτελώς, αποσπασμένα από το όχημα που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμεικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος)
  • η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για την φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα
  • η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και η επισκευή οχημάτων στον τόπο που εμφανίστηκε η βλάβη (ή σε άλλο σημείο που υποδείχθηκε).

Έως 30/6/2025, η τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου είναι προαιρετική, ενώ από 1/7/2025, γίνεται υποχρεωτική.

Η νέα ψηφιακή εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή: Εφαρμογές > Επιχειρήσεις > Ψηφιακό Πελατολόγιο.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 – 17:00.

Παράλληλα, στο YouTube κανάλι της ΑΑΔΕ, οι υπόχρεοι έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ειδικά εκπαιδευτικά video για τη σωστή χρήση της εφαρμογής.

Όπως δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, «Σε συνδυασμό με την τήρηση των ηλεκτρονικών βιβλίων (myDATA) και την ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αποθεμάτων (ψηφιακό δελτίο αποστολής), το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο για την προώθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, τη διενέργεια ελεγκτικών επαληθεύσεων, την υποβοήθηση των επιτόπιων ελέγχων και την εξαγωγή δεικτών εύρους συναλλακτικής δραστηριότητας ανά κλάδο και τοποθεσία.

Η ανάπτυξή του αποτέλεσε αντικείμενο μακράς διαβούλευσης και στενής συνεργασίας με την επιχειρηματική κοινότητα. Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι απλή και φιλική προς τον χρήστη, ελαχιστοποιώντας τις λειτουργικές προσαρμογές από τις επιχειρήσεις».

ipop e deltio apostolis aade

Παράταση για το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Με σκοπό τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις της ψηφιακής έκδοσης παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων (δελτία αποστολής), με κοινή απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, μετατίθενται οι προθεσμίες έναρξης της ψηφιακής παρακολούθησης.

Για την Α’ Φάση (Βασικές Λειτουργίες έκδοσης και διαβίβασης δελτίων αποστολής στο myDATA)

Επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου, προαιρετικά μέχρι 1/6/2025, υποχρεωτικά από 2/6/2025:

  • Έως και την 1/6/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για την Α’ Φάση, για τις υπόχρεες επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου (τζίρος πάνω από 200.000 ευρώ, εξαιρουμένων των οντοτήτων που το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων τους υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ, είναι θυγατρικές αλλοδαπής εταιρείας και κάνουν χρήση του εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (ERP) της μητρικής αλλοδαπής εταιρείας, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα, οικοδομικά και συναφή υλικά ανεξαρτήτως τζίρου).
  • Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α’ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 2/6/2025 (αφορά και τα πρατήρια καυσίμων).

Επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου: Προαιρετικά μέχρι 30/11/2025, υποχρεωτικά από 1/12/2025:

  • Έως και τις 30/11/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για την Α’ φάση, για τις υπόχρεες επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου (λοιπές επιχειρήσεις, που δεν εντάσσονται στην πρώτη περίοδο εφαρμογής).
  • Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α’ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 1/12/2025.

Β’ Φάση (Ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών)

Για το σύνολο των επιχειρήσεων, προαιρετικά από 1/8/2025 έως 30/11/2025, υποχρεωτικά από 1/12/2025:

  • Από 1/8/2025 έως και 30/11/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για τη Β’ φάση, για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.
  • Από 1/12/2025 και εφεξής διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.

dreamstime xxl 222210020

Βρείτε πληροφορίες οχημάτων στο GOV.GR

Αναζητήστε πληροφορίες για οχήματα για τα οποία καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέσα από το GOV.GR. H εφαρμογή Open Car τέθηκε σε εφαρμογή στις 15 Φεβρουαρίου του 2022 από τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Εδώ και τρία χρόνια δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να μάθει πληροφορίες για οχήματα που διαθέτουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται είναι:

  • αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
  • αν είναι ασφαλισμένο / ανασφάλιστο, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης ασφάλισης
  • τον τύπο του οχήματος

Θα χρειαστείτε μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Δεν παρουσιάζονται τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων ούτε στοιχεία οφειλών από τέλη κυκλοφορίας. Από τα οχήματα για τα οποία μπορείτε να δείτε πληροφορίες εξαιτούνται τα μοτοποδήλατα.

20250312 daoe aade 01

Παράνομο λογισμικό σε 224 πρατήρια

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Δ.Α.Ο.Ε., εξαρθρώθηκαν δύο εγκληματικές οργανώσεις, τα μέλη των οποίων παρέμβαιναν στις αντλίες καυσίμων και στο σύστημα παρακολούθησης εισροών – εκροών πρατηρίων υγρών καυσίμων, με σκοπό την εξαπάτηση των καταναλωτών. Το παράνομο λογισμικό είχαν προμηθευτεί τουλάχιστον 224 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα. Διενεργήθηκαν 44 έρευνες σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε περιοχές της Αττικής, Θεσσαλονίκης, Εύβοιας, Κορινθίας, Λάρισας, Ημαθίας και Έβρου και πραγματοποιήθηκαν 61 συλλήψεις μελών, ανάμεσα τους και τα αρχηγικά.

Η οικονομική ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

Από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκαν 2 ομοειδείς εγκληματικές οργανώσεις, τα μέλη των οποίων εκμεταλλεύονταν την τεχνολογία για την αλλοίωση των μετρήσεων αντλιών καυσίμων και του συστήματος παρακολούθησης εισροών – εκροών των πρατηρίων υγρών καυσίμων, εξαπατώντας τους καταναλωτές και διακινώντας λαθραία ή νοθευμένα καύσιμα, με σκοπό το παράνομο οικονομικό όφελος.

Για τον τερματισμό της δράσης τους, πρωινές ώρες της Τρίτης, 11 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονη αστυνομική επιχείρηση, κατά την οποία διενεργήθηκαν έρευνες σε 2 γραφεία επιχειρήσεων καθώς και σε 44 εμπλεκόμενα πρατήρια υγρών καυσίμων και 7 οικίες.

Συνολικά, κατά την επιχείρηση, εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν 61 άτομα, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται και τα αρχηγικά μέλη των δύο εγκληματικών οργανώσεων, ενώ στη δικογραφία που σχηματίσθηκε περιλαμβάνονται ακόμη 35 άτομα.

Οι ανωτέρω κατηγορούνται για -κατά περίπτωση- συγκρότηση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, απάτη, παράβαση νόμων και Αποφάσεων που αφορούν την αλλοίωση μετρητών καυσίμων και λογισμικού, την έκδοση αποδείξεων, τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τη φορολογία, τη νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και τη νομοθεσία περί όπλων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων, υπό το συντονισμό του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου καταπολέμησης του λαθρεμπορίου, σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς και με τη συνδρομή του Σ.Δ.Ο.Ε. και της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της πολύμηνης και εμπεριστατωμένης έρευνας, προέκυψε ότι δύο εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην τεχνική υποστήριξη πρατηρίων υγρών καυσίμων, διέθεταν σε αυτά παράνομο λογισμικό, με το οποίο μειώνονταν οι ποσότητες καυσίμων που παραδίνονταν στους καταναλωτές, οι οποίοι όμως χρεώνονταν κανονικά την πλήρη ποσότητα.

Πιο αναλυτικά, η δράση της πρώτης εγκληματικής οργάνωσης, που απαριθμεί 57 μέλη από τα οποία τα 37 συνελήφθησαν, καταδείχθηκε μετά από αξιοποίηση στοιχείων που προέκυψαν στο πλαίσιο εφαρμογής εξειδικευμένων τεχνικών, ειδικών ανακριτικών μεθόδων και ανάλυσης δεδομένων που αντλήθηκαν με τη συνδρομή της Α.Α.Δ.Ε.

Όπως προέκυψε, τουλάχιστον από τον Σεπτέμβριο του 2020, μέλη εταιρείας, που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνικής υποστήριξης πρατηρίων υγρών καυσίμων, συγκρότησαν εγκληματική οργάνωση, εντάσσοντας σταδιακά σε αυτή τα υπόλοιπα μέλη – πρατηριούχους και προχωρούσαν στην αλλοίωση των συστημάτων μέτρησης καυσίμων (αντλιών) και του λογισμικού του συστήματος εισροών – εκροών.

Με αυτό τον τρόπο εξαπατούσαν τους καταναλωτές με ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων και αποκόμιζαν τεράστια οικονομικά οφέλη από την περαιτέρω πώληση των καυσίμων που εξοικονομούνταν.

Για να πετύχουν τον σκοπό τους, το ηγετικό μέλος μαζί με άλλα μέλη της οργάνωσης, διέθετε έναντι αμοιβής στα πρατήρια καυσίμων ένα παράνομο εξειδικευμένο πρόγραμμα, το οποίο επικοινωνούσε με τις αντλίες των πρατηρίων και παρέκαμπτε το νόμιμο σύστημα εισροών – εκροών, ενώ παράλληλα επέτρεπε τη διενέργεια παραδόσεων καυσίμων χωρίς την έκδοση φορολογικών δελτίων εσόδων.

Το εν λόγω «έξυπνο πρόγραμμα» αφενός ήταν εγκατεστημένο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των πρατηρίων με ειδικές δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην εντοπίζεται από τις ελεγκτικές Αρχές, αφετέρου έδινε τη δυνατότητα στους πρατηριούχους να ορίζουν το ποσοστό καυσίμου που θα παρακρατούσε η κάθε αντλία (συνήθως από 10 έως 30%).

Περαιτέρω, το πρόγραμμα έδινε τη δυνατότητα εξαγωγής του παράνομου πλεονάσματος χωρίς να εκδίδεται απόδειξη και χωρίς να καταγράφονται στο σύστημα εισροών – εκροών, ενώ ένα διαφορετικό πρόγραμμα αποθήκευε τα στοιχεία των αποδείξεων που δεν εκδίδονταν, ώστε ο πρατηριούχος, σε περίπτωση που χρειαζόταν, να έχει τη δυνατότητα εκ των υστέρων εκτύπωσης.

Η τεχνική υποστήριξη του προγράμματος πραγματοποιούνταν από 8 συλληφθέντα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, οι οποίοι ήταν υπάλληλοι και τεχνικοί της εταιρείας, ενώ μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και προγραμματιστής – ιδιοκτήτης εταιρείας, που είχε δημιουργήσει το πρόγραμμα εισροών – εκροών και το «έξυπνο πρόγραμμα» παραβίασης του φορολογικού μηχανισμού, ώστε να μην εκδίδονται αποδείξεις.

Από την οικονομική έρευνα που διενεργήθηκε προέκυψε ότι η νομιμοποίηση των εσόδων τους πραγματοποιούνταν μέσω μέλους της οργάνωσης, το οποίο είχαν καταστήσει ως «μπροστινό» σε πρατήριο υγρών καυσίμων, ιδιοκτησίας τους.

Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι είναι είτε πρατηριούχοι που είχαν εγκαταστήσει το παράνομο πρόγραμμα είτε προσωρινά υπεύθυνοι που κατελήφθησαν να εργάζονται ενώ το πρόγραμμα δούλευε.

Αναφορικά με τη δράση της δεύτερης εγκληματικής οργάνωσης, προέκυψε ότι το συλληφθέν αρχηγικό μέλος της, μέσω εταιρείας, που ομοίως δραστηριοποιείται στην τεχνική υποστήριξη πρατηρίων υγρών καυσίμων, είχε προβεί στη δημιουργία εξειδικευμένου λογισμικού το οποίο εγκαθιστούσε μέσω USB Stick, ώστε οι πρατηριούχοι να παρεμβαίνουν στις αντλίες και να ορίζουν το ποσοστό αλλοίωσης της ποσότητας καυσίμων που παρέδιδε κάθε αντλία.

Η εν λόγω εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας ανέρχονται σε 39 από τα οποία τα 24 συνελήφθησαν, φέρεται να δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό τουλάχιστον από το 2022.

Το αρχηγικό μέλος αναλάμβανε προσωπικά την εγκατάσταση και την υποστήριξη του παράνομου λογισμικού στους πελάτες, ενώ παράλληλα προσέφερε τη δυνατότητα να το απενεργοποιούν από απόσταση επαναφέροντας την ομαλή λειτουργία των αντλιών, δυσχεραίνοντας έτσι το ελεγκτικό έργο των Αρχών.

Έξι μέλη διαδραμάτιζαν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία της οργάνωσης, καθώς διέθεταν εξειδικευμένες γνώσεις για τη βελτίωση του προγράμματος και την επίλυση προβλημάτων που ανέκυπταν, ενώ μέλος – συνεργάτης του ηγετικού, αποτελούσε τον εισπράκτορα από -105- πρατηριούχους, με πληρωμές σε μετρητά.

Επισημαίνεται ότι και στις δύο περιπτώσεις των εγκληματικών οργανώσεων, η χρήση του επίμαχου λογισμικού που επεμβαίνει στις αντλίες, παρέχει τη δυνατότητα διακίνησης λαθραίων ή ακόμα και νοθευμένων καυσίμων, τα οποία μπορούν να αποθηκευτούν σε κρυφές δεξαμενές των πρατηρίων.

Η πληρωμή του εγκαταστάτη του προγράμματος γινόταν κάθε μήνα σε μετρητά, τα οποία αποτελούσαν ποσοστό από το ποσοστό που έκλεβε το πρατήριο από τους καταναλωτές. Μάλιστα, σε περίπτωση μη πληρωμής, ο εγκαταστάτης είχε τη δυνατότητα να διακόψει τη λειτουργία του παράνομου λογισμικού μέχρι να πληρωθεί.

Συνολικά από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

100 κεντρικές μονάδες Η/Υ,
8 πολυτελή αυτοκίνητα και 1 βαν,
πλήθος σημειώσεων, κινητών τηλεφώνων και usb stick, καθώς και 520.000 ευρώ.

Περαιτέρω, από τα ανωτέρω πρατήρια στα 34 εντοπίστηκε το παράνομο πρόγραμμα να λειτουργεί και σε -10- εξ’ αυτών, μέχρι στιγμής, έχει αφαιρεθεί η αδεία λειτουργίας τους για -2- έτη από αρμόδια κλιμάκια της Α.Α.Δ.Ε. και του Σ.Δ.Ο.Ε..

Εκτιμάται ότι, η συνολική οικονομική ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές από τη δράση των ανωτέρω εγκληματικών οργανώσεων, ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κατασχεθέντα χρήματα κατατέθηκαν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ενώ τα κατασχεθέντα ψηφιακά πειστήρια απεστάλησαν για περαιτέρω ανάλυση στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, η συμβολή της οποίας στη διερεύνηση και εξιχνίαση της υπόθεσης ήταν καταλυτική.

Ειδικότερα, πραγματογνώμονες – εξεταστές ψηφιακών πειστηρίων του Τμήματος Εξέτασης Ψηφιακών Πειστηρίων, συμμετείχαν στις επιτόπιες έρευνες, τόσο στις εταιρίες, όσο και σε πρατήρια υγρών καυσίμων, παρέχοντας κρίσιμα στοιχεία στο πλαίσιο των ερευνών.

Στις εν λόγω έρευνες, εντοπίστηκαν λογισμικά, όπου μεταξύ άλλων, είχαν τη δυνατότητα παραμετροποίησης των διασυνδεδεμένων αντλιών, παγώνοντας της μετρήσεις, προκειμένου να μην καταγράφονται στο σύστημα εισροών – εκροών. Τα εν λόγω λογισμικά καθώς και πλήθος ψηφιακών δεδομένων που κατασχέθηκαν θα αναλυθούν περαιτέρω κατά την εργαστηριακή τους εξέταση.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

ΕΜΠΡΗΣΜΟΣ ΣΕ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ

Εμπρησμός σε πρατήριο καυσίμων στην Αργυρούπολη

Στόχος εμπρηστών έγινε τα ξημερώματα πρατήριο υγρών καυσίμων στην Αργυρούπολη. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές στις 4 τα ξημερώματα της Κυριακής 23 Φεβρουαρίου, τέσσερις άγνωστοι που επέβαιναν σε δύο μηχανές με απειλή όπλου ακινητοποίησαν υπάλληλο του βενζινάδικου και στην συνέχεια χρησιμοποιώντας μπιτόνι με εύφλεκτο υγρό έβαλαν φωτιά.

Εκτός από την αστυνομία στην περιοχή έσπευσε και η πυροσβεστική με 12 πυροσβέστες και 4 οχήματα. Στη συνέχεια από τους ορόφους του κτιρίου πάνω από το πρατήριο απομακρύνθηκαν με ασφάλεια ένοικοι.

Στο βενζινάδικο έχουν προκληθεί πολύ μεγάλες ζημιές.