Accessibility Tools

Skip to main content
ipop e deltio apostolis aade

Παράταση για το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Με σκοπό τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις της ψηφιακής έκδοσης παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων (δελτία αποστολής), με κοινή απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, μετατίθενται οι προθεσμίες έναρξης της ψηφιακής παρακολούθησης.

Για την Α’ Φάση (Βασικές Λειτουργίες έκδοσης και διαβίβασης δελτίων αποστολής στο myDATA)

Επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου, προαιρετικά μέχρι 1/6/2025, υποχρεωτικά από 2/6/2025:

  • Έως και την 1/6/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για την Α’ Φάση, για τις υπόχρεες επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου (τζίρος πάνω από 200.000 ευρώ, εξαιρουμένων των οντοτήτων που το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων τους υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ, είναι θυγατρικές αλλοδαπής εταιρείας και κάνουν χρήση του εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (ERP) της μητρικής αλλοδαπής εταιρείας, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα, οικοδομικά και συναφή υλικά ανεξαρτήτως τζίρου).
  • Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α’ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 2/6/2025 (αφορά και τα πρατήρια καυσίμων).

Επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου: Προαιρετικά μέχρι 30/11/2025, υποχρεωτικά από 1/12/2025:

  • Έως και τις 30/11/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για την Α’ φάση, για τις υπόχρεες επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου (λοιπές επιχειρήσεις, που δεν εντάσσονται στην πρώτη περίοδο εφαρμογής).
  • Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α’ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 1/12/2025.

Β’ Φάση (Ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών)

Για το σύνολο των επιχειρήσεων, προαιρετικά από 1/8/2025 έως 30/11/2025, υποχρεωτικά από 1/12/2025:

  • Από 1/8/2025 έως και 30/11/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για τη Β’ φάση, για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.
  • Από 1/12/2025 και εφεξής διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.

dreamstime xxl 222210020

Βρείτε πληροφορίες οχημάτων στο GOV.GR

Αναζητήστε πληροφορίες για οχήματα για τα οποία καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέσα από το GOV.GR. H εφαρμογή Open Car τέθηκε σε εφαρμογή στις 15 Φεβρουαρίου του 2022 από τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Εδώ και τρία χρόνια δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να μάθει πληροφορίες για οχήματα που διαθέτουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται είναι:

  • αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
  • αν είναι ασφαλισμένο / ανασφάλιστο, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης ασφάλισης
  • τον τύπο του οχήματος

Θα χρειαστείτε μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Δεν παρουσιάζονται τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων ούτε στοιχεία οφειλών από τέλη κυκλοφορίας. Από τα οχήματα για τα οποία μπορείτε να δείτε πληροφορίες εξαιτούνται τα μοτοποδήλατα.

20250312 daoe aade 01

Παράνομο λογισμικό σε 224 πρατήρια

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Δ.Α.Ο.Ε., εξαρθρώθηκαν δύο εγκληματικές οργανώσεις, τα μέλη των οποίων παρέμβαιναν στις αντλίες καυσίμων και στο σύστημα παρακολούθησης εισροών – εκροών πρατηρίων υγρών καυσίμων, με σκοπό την εξαπάτηση των καταναλωτών. Το παράνομο λογισμικό είχαν προμηθευτεί τουλάχιστον 224 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα. Διενεργήθηκαν 44 έρευνες σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε περιοχές της Αττικής, Θεσσαλονίκης, Εύβοιας, Κορινθίας, Λάρισας, Ημαθίας και Έβρου και πραγματοποιήθηκαν 61 συλλήψεις μελών, ανάμεσα τους και τα αρχηγικά.

Η οικονομική ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

Από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκαν 2 ομοειδείς εγκληματικές οργανώσεις, τα μέλη των οποίων εκμεταλλεύονταν την τεχνολογία για την αλλοίωση των μετρήσεων αντλιών καυσίμων και του συστήματος παρακολούθησης εισροών – εκροών των πρατηρίων υγρών καυσίμων, εξαπατώντας τους καταναλωτές και διακινώντας λαθραία ή νοθευμένα καύσιμα, με σκοπό το παράνομο οικονομικό όφελος.

Για τον τερματισμό της δράσης τους, πρωινές ώρες της Τρίτης, 11 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονη αστυνομική επιχείρηση, κατά την οποία διενεργήθηκαν έρευνες σε 2 γραφεία επιχειρήσεων καθώς και σε 44 εμπλεκόμενα πρατήρια υγρών καυσίμων και 7 οικίες.

Συνολικά, κατά την επιχείρηση, εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν 61 άτομα, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται και τα αρχηγικά μέλη των δύο εγκληματικών οργανώσεων, ενώ στη δικογραφία που σχηματίσθηκε περιλαμβάνονται ακόμη 35 άτομα.

Οι ανωτέρω κατηγορούνται για -κατά περίπτωση- συγκρότηση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, απάτη, παράβαση νόμων και Αποφάσεων που αφορούν την αλλοίωση μετρητών καυσίμων και λογισμικού, την έκδοση αποδείξεων, τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τη φορολογία, τη νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και τη νομοθεσία περί όπλων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων, υπό το συντονισμό του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου καταπολέμησης του λαθρεμπορίου, σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς και με τη συνδρομή του Σ.Δ.Ο.Ε. και της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της πολύμηνης και εμπεριστατωμένης έρευνας, προέκυψε ότι δύο εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην τεχνική υποστήριξη πρατηρίων υγρών καυσίμων, διέθεταν σε αυτά παράνομο λογισμικό, με το οποίο μειώνονταν οι ποσότητες καυσίμων που παραδίνονταν στους καταναλωτές, οι οποίοι όμως χρεώνονταν κανονικά την πλήρη ποσότητα.

Πιο αναλυτικά, η δράση της πρώτης εγκληματικής οργάνωσης, που απαριθμεί 57 μέλη από τα οποία τα 37 συνελήφθησαν, καταδείχθηκε μετά από αξιοποίηση στοιχείων που προέκυψαν στο πλαίσιο εφαρμογής εξειδικευμένων τεχνικών, ειδικών ανακριτικών μεθόδων και ανάλυσης δεδομένων που αντλήθηκαν με τη συνδρομή της Α.Α.Δ.Ε.

Όπως προέκυψε, τουλάχιστον από τον Σεπτέμβριο του 2020, μέλη εταιρείας, που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνικής υποστήριξης πρατηρίων υγρών καυσίμων, συγκρότησαν εγκληματική οργάνωση, εντάσσοντας σταδιακά σε αυτή τα υπόλοιπα μέλη – πρατηριούχους και προχωρούσαν στην αλλοίωση των συστημάτων μέτρησης καυσίμων (αντλιών) και του λογισμικού του συστήματος εισροών – εκροών.

Με αυτό τον τρόπο εξαπατούσαν τους καταναλωτές με ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων και αποκόμιζαν τεράστια οικονομικά οφέλη από την περαιτέρω πώληση των καυσίμων που εξοικονομούνταν.

Για να πετύχουν τον σκοπό τους, το ηγετικό μέλος μαζί με άλλα μέλη της οργάνωσης, διέθετε έναντι αμοιβής στα πρατήρια καυσίμων ένα παράνομο εξειδικευμένο πρόγραμμα, το οποίο επικοινωνούσε με τις αντλίες των πρατηρίων και παρέκαμπτε το νόμιμο σύστημα εισροών – εκροών, ενώ παράλληλα επέτρεπε τη διενέργεια παραδόσεων καυσίμων χωρίς την έκδοση φορολογικών δελτίων εσόδων.

Το εν λόγω «έξυπνο πρόγραμμα» αφενός ήταν εγκατεστημένο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των πρατηρίων με ειδικές δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην εντοπίζεται από τις ελεγκτικές Αρχές, αφετέρου έδινε τη δυνατότητα στους πρατηριούχους να ορίζουν το ποσοστό καυσίμου που θα παρακρατούσε η κάθε αντλία (συνήθως από 10 έως 30%).

Περαιτέρω, το πρόγραμμα έδινε τη δυνατότητα εξαγωγής του παράνομου πλεονάσματος χωρίς να εκδίδεται απόδειξη και χωρίς να καταγράφονται στο σύστημα εισροών – εκροών, ενώ ένα διαφορετικό πρόγραμμα αποθήκευε τα στοιχεία των αποδείξεων που δεν εκδίδονταν, ώστε ο πρατηριούχος, σε περίπτωση που χρειαζόταν, να έχει τη δυνατότητα εκ των υστέρων εκτύπωσης.

Η τεχνική υποστήριξη του προγράμματος πραγματοποιούνταν από 8 συλληφθέντα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, οι οποίοι ήταν υπάλληλοι και τεχνικοί της εταιρείας, ενώ μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και προγραμματιστής – ιδιοκτήτης εταιρείας, που είχε δημιουργήσει το πρόγραμμα εισροών – εκροών και το «έξυπνο πρόγραμμα» παραβίασης του φορολογικού μηχανισμού, ώστε να μην εκδίδονται αποδείξεις.

Από την οικονομική έρευνα που διενεργήθηκε προέκυψε ότι η νομιμοποίηση των εσόδων τους πραγματοποιούνταν μέσω μέλους της οργάνωσης, το οποίο είχαν καταστήσει ως «μπροστινό» σε πρατήριο υγρών καυσίμων, ιδιοκτησίας τους.

Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι είναι είτε πρατηριούχοι που είχαν εγκαταστήσει το παράνομο πρόγραμμα είτε προσωρινά υπεύθυνοι που κατελήφθησαν να εργάζονται ενώ το πρόγραμμα δούλευε.

Αναφορικά με τη δράση της δεύτερης εγκληματικής οργάνωσης, προέκυψε ότι το συλληφθέν αρχηγικό μέλος της, μέσω εταιρείας, που ομοίως δραστηριοποιείται στην τεχνική υποστήριξη πρατηρίων υγρών καυσίμων, είχε προβεί στη δημιουργία εξειδικευμένου λογισμικού το οποίο εγκαθιστούσε μέσω USB Stick, ώστε οι πρατηριούχοι να παρεμβαίνουν στις αντλίες και να ορίζουν το ποσοστό αλλοίωσης της ποσότητας καυσίμων που παρέδιδε κάθε αντλία.

Η εν λόγω εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας ανέρχονται σε 39 από τα οποία τα 24 συνελήφθησαν, φέρεται να δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό τουλάχιστον από το 2022.

Το αρχηγικό μέλος αναλάμβανε προσωπικά την εγκατάσταση και την υποστήριξη του παράνομου λογισμικού στους πελάτες, ενώ παράλληλα προσέφερε τη δυνατότητα να το απενεργοποιούν από απόσταση επαναφέροντας την ομαλή λειτουργία των αντλιών, δυσχεραίνοντας έτσι το ελεγκτικό έργο των Αρχών.

Έξι μέλη διαδραμάτιζαν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία της οργάνωσης, καθώς διέθεταν εξειδικευμένες γνώσεις για τη βελτίωση του προγράμματος και την επίλυση προβλημάτων που ανέκυπταν, ενώ μέλος – συνεργάτης του ηγετικού, αποτελούσε τον εισπράκτορα από -105- πρατηριούχους, με πληρωμές σε μετρητά.

Επισημαίνεται ότι και στις δύο περιπτώσεις των εγκληματικών οργανώσεων, η χρήση του επίμαχου λογισμικού που επεμβαίνει στις αντλίες, παρέχει τη δυνατότητα διακίνησης λαθραίων ή ακόμα και νοθευμένων καυσίμων, τα οποία μπορούν να αποθηκευτούν σε κρυφές δεξαμενές των πρατηρίων.

Η πληρωμή του εγκαταστάτη του προγράμματος γινόταν κάθε μήνα σε μετρητά, τα οποία αποτελούσαν ποσοστό από το ποσοστό που έκλεβε το πρατήριο από τους καταναλωτές. Μάλιστα, σε περίπτωση μη πληρωμής, ο εγκαταστάτης είχε τη δυνατότητα να διακόψει τη λειτουργία του παράνομου λογισμικού μέχρι να πληρωθεί.

Συνολικά από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

100 κεντρικές μονάδες Η/Υ,
8 πολυτελή αυτοκίνητα και 1 βαν,
πλήθος σημειώσεων, κινητών τηλεφώνων και usb stick, καθώς και 520.000 ευρώ.

Περαιτέρω, από τα ανωτέρω πρατήρια στα 34 εντοπίστηκε το παράνομο πρόγραμμα να λειτουργεί και σε -10- εξ’ αυτών, μέχρι στιγμής, έχει αφαιρεθεί η αδεία λειτουργίας τους για -2- έτη από αρμόδια κλιμάκια της Α.Α.Δ.Ε. και του Σ.Δ.Ο.Ε..

Εκτιμάται ότι, η συνολική οικονομική ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές από τη δράση των ανωτέρω εγκληματικών οργανώσεων, ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κατασχεθέντα χρήματα κατατέθηκαν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ενώ τα κατασχεθέντα ψηφιακά πειστήρια απεστάλησαν για περαιτέρω ανάλυση στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, η συμβολή της οποίας στη διερεύνηση και εξιχνίαση της υπόθεσης ήταν καταλυτική.

Ειδικότερα, πραγματογνώμονες – εξεταστές ψηφιακών πειστηρίων του Τμήματος Εξέτασης Ψηφιακών Πειστηρίων, συμμετείχαν στις επιτόπιες έρευνες, τόσο στις εταιρίες, όσο και σε πρατήρια υγρών καυσίμων, παρέχοντας κρίσιμα στοιχεία στο πλαίσιο των ερευνών.

Στις εν λόγω έρευνες, εντοπίστηκαν λογισμικά, όπου μεταξύ άλλων, είχαν τη δυνατότητα παραμετροποίησης των διασυνδεδεμένων αντλιών, παγώνοντας της μετρήσεις, προκειμένου να μην καταγράφονται στο σύστημα εισροών – εκροών. Τα εν λόγω λογισμικά καθώς και πλήθος ψηφιακών δεδομένων που κατασχέθηκαν θα αναλυθούν περαιτέρω κατά την εργαστηριακή τους εξέταση.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

[375964] ΕΜΠΡΗΣΜΟΣ ΣΕ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/eurokinissi)

Εμπρησμός σε πρατήριο καυσίμων στην Αργυρούπολη

Στόχος εμπρηστών έγινε τα ξημερώματα πρατήριο υγρών καυσίμων στην Αργυρούπολη. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές στις 4 τα ξημερώματα της Κυριακής 23 Φεβρουαρίου, τέσσερις άγνωστοι που επέβαιναν σε δύο μηχανές με απειλή όπλου ακινητοποίησαν υπάλληλο του βενζινάδικου και στην συνέχεια χρησιμοποιώντας μπιτόνι με εύφλεκτο υγρό έβαλαν φωτιά.

Εκτός από την αστυνομία στην περιοχή έσπευσε και η πυροσβεστική με 12 πυροσβέστες και 4 οχήματα. Στη συνέχεια από τους ορόφους του κτιρίου πάνω από το πρατήριο απομακρύνθηκαν με ασφάλεια ένοικοι.

Στο βενζινάδικο έχουν προκληθεί πολύ μεγάλες ζημιές.

ipop tempi fuel smugling

Διαλύτες και νοθεία καυσίμων: Από τα εικονικά φορτία μέχρι τις εταιρείες-φαντάσματα

Του Θανάση Μυλωνά | voria.gr

Το κουβάρι της λαθρεμπορίας καυσίμων στη χώρα μας: κοινό μυστικό η μεταφορά διαλυτών, τρύπα στους ελέγχους – Μετακινούν τα παράνομα φορτία με κάθε μέσο, ακόμα και μέσα σε φορτηγά-ψυγεία

Μορφή ντόμινο τείνουν να πάρουν οι αποκαλύψεις που έρχονται τις τελευταίες ημέρες στο φως της δημοσιότητας για το περιεχόμενο του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά στην κοιλάδα των Τεμπών με την επιβατική αμαξοστοιχία IC62 με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 57 άνθρωποι. 

Η πυρόσφαιρα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο τρένων και οι τεράστιες θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν από την πρώτη στιγμή γέννησαν υποψίες στους συγγενείς των θυμάτων και σε όλη την κοινωνία, οι οποίες από τα μέχρι τώρα πορίσματα Ελλήνων και ξένων εμπειρογνώμων τείνουν να γίνουν βεβαιότητα πως στη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία είχαν φορτωθεί παράνομα δεξαμενές με διαλύτες (ξυλόλιο και τολουόλιο) που χρησιμοποιούνται για τη νόθευση βενζίνης

Στο συμπέρασμα αυτό φαίνεται πως κατέληξαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης, δηλαδή ότι το τρένο μετέφερε τουλάχιστον 3,5 τόνους εύφλεκτων υγρών.  

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τους, πρόκειται για πτητικούς υδρογονάνθρακες, πιθανότατα ξυλόλιο και τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και στη νοθεία καυσίμων.

Άλλωστε όσοι γνωρίζουν από καύσιμα δηλώνουν κατηγορηματικά πως πρόκειται για ουσίες που έχουν εκρηκτική ισχύ παρόμοια ή και μεγαλύτερη της βενζίνης, για αυτό άλλωστε χρησιμοποιούνται για τη νοθεία της. 

Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά και εξόχως κρίσιμα: Από πού έρχονται αυτοί οι διαλύτες, με ποιους τρόπους μεταφέρονται, πού καταλήγουν και πώς χρησιμοποιούνται; Άραγε αυτή ήταν η πρώτη φορά που τρένο φορτώθηκε με παράνομα προϊόντα που προορίζονται για τη νοθεία και στη συνέχεια για λαθρεμπορία καυσίμων; Τα βυτία με εξαγωγή καυσίμου φτάνουν στον προορισμό τους ή στην πορεία χάνονται στον δρόμο;

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Θέμης Κιουρτζής απαντά δια της ατόπου στη Voria.gr: «Ποιος άραγε θα μπορούσε να πει ότι ήταν η πρώτη και μοναδική φορά που ένα τρένο φορτώθηκε με τέτοια προϊόντα δημιουργώντας αυτό το καθεστώς της παραβατικότητας;».

Ο κ. Κιουρτζής, που στο παρελθόν έχει γίνει στόχος επιθέσεων για τη δράση του κατά της λαθρεμπορίας, αναφέρει: «Όπως προκύπτει από τα βυτία που έχουν πιαστεί κατά το παρελθόν, η χώρα προέλευσής τους κατά βάση είναι η Βουλγαρία. Μάλιστα επειδή τα βυτία γίνονται στόχοι πιο συχνών ελέγχων χρησιμοποιούνται άλλου τύπου φορτηγά, όπως για παράδειγμα ψυγεία ή καρότσες, τα οποία δηλώνουν ότι μεταφέρουν για παράδειγμα έπιπλα αλλά είναι φορτωμένα με δεξαμενές σε παλέτες, όπως ενδεχομένως αυτές του τρένου».

Στο σημείο αυτό ο ίδιος επισημαίνει ότι η προσέγγιση από πλευράς του κράτους είναι επιφανειακή καθώς ναι μεν εντοπίζεται ένα φορτίο με διαλύτες είτε έρχεται από τη Βουλγαρία είτε με πλοίο και αποβιβάζεται στην Ηγουμενίτσα αλλά δεν γίνεται, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, ενδελεχής έλεγχος έτσι ώστε να εντοπιστεί ο παραλήπτης του παράνομου φορτίου και να ξετυλιχθεί το κουβάρι της λαθρεμπορίας.

Η όλη διαδικασία είναι μελετημένη από την αρχή μέχρι το τέλος της και κρίσιμο ρόλο στην αλυσίδα αποτελούν οι λεγόμενες εταιρείες «φαντάσματα», δηλαδή αυτές που έχουν δηλωθεί ως παραλήπτριες των φορτίων. 

Το φορτηγό φαινομενικά όταν ξεκινά από τον προορισμό του είναι καθ’ όλα νόμιμο έχοντας όλα τα απαραίτητα παραστατικά με το προϊόν που μεταφέρει και τον παραλήπτη, ωστόσο καταλήγει να ξεφορτώνει τους διαλύτες σε κάποια παράνομη αποθήκη (εταιρεία φάντασμα) όπου αρχικά γίνεται η νόθευση της βενζίνης και στη συνέχεια με μικρότερα βυτία πραγματοποιείται η διανομή. 

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων επισημαίνει ότι τα διαφυγόντα κέρδη από τη λαθρεμπορία στα καύσιμα ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια. «Σύμφωνα λοιπόν με εκθέσεις του Μετσοβείου Πολυτεχνείου, τα διαφυγόντα κέρδη στην αγορά των καυσίμων για το κράτος ανέρχονται στα 400 εκατ. ευρώ τον χρόνο ενώ καταγράφεται αύξηση στην παραβατικότητα κατά 30%. Το 2023 στην Αττική σύμφωνα με μελέτη του ΕΜΠ το κλεμμένο καύσιμο από τις αντλίες επιβάρυνε τους καταναλωτές κατά 120 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν οι υπόλοιπες μορφές παραβατικότητας όπως η λαθρεμπορία και η νοθεία».

Ο κ. Κιουρτζής εξηγεί πως η μεγαλύτερη νοθεία γίνεται στη βενζίνη καθώς έχει τον μεγαλύτερο ειδικό φόρο κατανάλωσης σε σχέση με το πετρέλαιο (μια διαφορά 360 ευρώ το κυβικό – 0,36 ευρώ το λίτρο) και οι διαλύτες που χρησιμοποιούνται για να τη νοθεύσουν είναι πολλοί φθηνοί με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερο κέρδος από τους λαθρέμπορους.

Ο έμπειρος βενζινοπώλης εξηγεί πως εκτός από τη λαθρεμπορία στη βενζίνη ή στο πετρέλαιο υπάρχει και αυτή του αερίου: «Μια εταιρεία κόβει ένα εικονικό τιμολόγιο παράδοσης σε μια βιομηχανία ή ένα εργοστάσιο αλλά το φορτίο καταλήγει σε ένα πρατήριο. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του υγραερίου θέρμανσης και του βιομηχανικού είναι πολύ χαμηλότερος από το κίνησης και αυτό γίνεται πεδίο εκμετάλλευσης για παράνομο κέρδος».

Κατά τον κ. Κιουρτζή, η πολυνομία, οι συνεχές αλλαγές στη νομοθεσία και οι πολλές εμπλεκόμενες υπηρεσίες είναι παράγοντες που αντί να αποτρέπουν ευνοούν την παραβατικότητα στα καύσιμα, συν το γεγονός ότι ο πειρασμός για τους δημοσίους υπαλλήλους είναι μεγάλος καθώς τα χρήματα που διακινούνται είναι πάρα πολλά. 

«Δυστυχώς, στις αποφάσεις που διαχρονικά λαμβάνονται, οι κυβερνήσεις δεν ρωτούν τη γνώμη μας και μάλιστα όχι μόνο αυτό αλλά μας αντιμετωπίζουν και με αλαζονεία» σημειώνει. 

Για το ποιοι μπορεί να κρύβονται πίσω από το λαθρεμπόριο, σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχϊδης ανέφερε: «Το ζήτημα του λαθρεμπορίου είναι μεγάλο θέμα που απασχολεί δεκαετίες και γίνεται από διάφορους που ασχολούνται με το οργανωμένο έγκλημα».

Αντίθετη η ΠΟΠΕΚ να εκτελεί υπηρεσίες αστυνόμευσης για τη χρήση κράνους από μοτοσικλετιστές

Την αντίθεσή της ΠΟΠΕΚ στην πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης για την απαγόρευση πώλησης βενζίνης σε μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος εκφράζει το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας, τονίζοντας ότι «Με αιφνιδιασμό, χωρίς καν ούτε να λάβει γνώση, ούτε  να ερωτηθεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ)   ενημερωθήκαμε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, περί της επιβολής προστίμων σε όσους πρατηριούχους δεν συμμορφωθούν με την απαγόρευση πώλησης καυσίμων σε δικυκλιστές χωρίς κράνος και μάλιστα ότι θα προβλέπονται υψηλά αυστηρά πρόστιμα προς τα πρατήρια».

 Η Ομοσπονδία μας είναι κάθετα αντίθετη στην επιβολή οποιασδήποτε ποινής όταν ο πρατηριούχος εφοδιάσει με καύσιμα δίκυκλο όχημα χωρίς ο οδηγός να φοράει κράνος.

Ενδεχομένως αν η Πολιτεία θελήσει μπορεί να νομοθετήσει την μη επιβολή προστίμου στη περίπτωση που πρατηριούχος αρνηθεί την πώληση καυσίμου σε οδηγό δικύκλου που δεν φέρει κράνος μαζί του, διότι όπως καλά γνωρίζετε άρνηση πώλησης απαγορεύεται.

Υπενθυμίζουμε ότι για λόγους ασφαλείας κατά τον εφοδιασμό με καύσιμα, ο αναβάτης δεν πρέπει να φορά το κράνος.   

Η χρήση κράνους είναι αποτέλεσμα παιδείας και όχι της σκέψης να φορέσουμε το κράνος μόνο κατά τον εφοδιασμό στο πρατήριο. 

Είμαστε αντίθετοι στην επιβολή  να ασκούμε υπηρεσία αστυνόμευσης.  

Δηλώνουμε ότι  κλάδος μας δεν συγκατατίθεται στην παράλογη αυτή πρακτική. 

Απάντηση ΑΑΔΕ σχετικά με τη διασύνδεση EFT POS σε ΦΗΜ που καθοδηγούνται με σύστημα με σύστημα εισροών – εκροών

Αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι «ο νόμος περί συστημάτων εισροών – εκροών ο οποίος αναγράφει επίσης καθαρά, πως η έκδοση του φορολογικού στοιχείου (ΑΛΠ) από την αντλία οφείλει να είναι αυτοματοποιημένη χωρίς την παρέμβαση του χρήση – και σε περίπτωση σύνδεσης EFTPOS δεν μπορεί να εκδοθεί λοιπόν αυτόματοι το φορολογικό στοιχείο», ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων και Κατασκευαστών Ταμειακών Συστημάτων (ΣΕΚΤ), ρωτά την ΑΑΔΕ σχετικά με τη διασύνδεση EFT POS σε ΦΗΜ που καθοδηγούνται με σύστημα εισροών – εκροών.

Επί των ερωτημάτων που τέθηκαν προς την ΑΑΔΕ, η Διεύθυνση Διαχείρισης Υποδομών, της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σημειώνει:

1.Σύμφωνα με την ΚΥΑ του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης ΠΟΛ 1203/ 2012 παρ 3.1. «Η απόδειξη εσόδου… εκδίδεται αυτόματα από το σύστημα με την ολοκλήρωση της παράδοσης του καυσίμου από κάθε αντλία μέσω εκτυπωτικού μηχανισμού που βρίσκεται με πρόσφορη και ορατή θέση για άμεση λήψη από τον πελάτη», συνεπώς η έκδοση της απόδειξη εσόδου σε ΦΗΜ που καθοδηγούνται από αντλία καυσίμου ή σύστημα εισροών – εκροών δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από κανένα άλλο σύστημα.

2. Σκοπός έκδοσης του πρωτοκόλλου της Α.1098/2022 είναι η αποφυγή των ανεξάρτητων πληρωμών μέσω EFTPOS χωρίς την έκδοση φορολογικής απόδειξης από ΦΗΜ. Στην περίπτωση των ΦΗΜ που καθοδηγούνται από την αντλία καυσίμων (σύστημα εισροών – εκροών) γίνεται ούτως ή άλλως αυτόματα η έκδοση της φορολογικής απόδειξης πριν την πληρωμή, επομένως ποτέ δεν υπήρχε ούτε υπάρχει περίπτωση να πληρωθεί το καύσιμο με κάρτα στο EFTPOS χωρίς να έχει ήδη εκδοθεί η φορολογική απόδειξη από τον ΦΗΜ.

3. Στα πρατήρια καυσίμων πολλές αντλίες δουλεύουν ταυτόχρονα και καθοδηγούν τον ίδιο ΦΗΜ για την αυτόματη έκδοση αποδείξεων από ένα εκτυπωτή. Αν για οποιοδήποτε λόγο για την έκδοση μιας αποδείξεων εξ αυτών απαιτείται απάντηση από διασυνδεδεμένο EFTPOS, τότε η έκδοση των υπολοίπων αποδείξεων θα μπλοκάρει και θα δημιουργεί ανυπέρβλητο τεχνικό πρόβλημα και ουρές πελατών που θα περιμένουν να λάβουν την απόδειξη. Αυτό όμως έχει ως συνέπεια πολλοί αυτοκινητιστές να φεύγουν χωρίς την απόδειξη, κάτι που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του πρατηρίου να ακυρώσει εκ των υστέρων τις φορολογικές αυτές αποδείξεις ώστε να εκδίδει ισόποσα εικονικά τιμολόγια σε φιλικές προς αυτόν επιχειρήσεις. Πρακτικά, ο μόνος τρόπος για να πραγματοποιηθεί διασύνδεση καθοδηγούμενου από αντλία ΦΗΜ με EFTPOS, είναι κάθε αντλία να έχει αποκλειστικά δικό της ΦΗΜ και αποκλειστικά δικό της EFTPOS κάτι πολύ κοστοβόρο σε προσωπικό και σε εξοπλισμό.

4.Στην απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ Α.1075/2024 για την διασύνδεση των ΦΗΜ που καθοδηγούνται από αντλίες καυσίμων, γίνεται παραπομπή στα οριζόμενα στην απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ Α.1098/2022. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 3 της απόφασης Διοικητή ΑΑΔΕ Α.1098/2022. Επιτρέπεται επίσης η διεκπεραίωση συναλλαγών στο EFTPOS χωρίς σύνδεση ΦΗΜ, σε πρατήρια καυσίμων ή ταξί, όπου ο ΦΗΜ καθοδηγείται από αντλία καυσίμου ή ταξίμετρο αντίστοιχα. Στις περιπτώσεις αυτές, δεν εφαρμόζεται το παρόν πρωτόκολλο.

5. Ωστόσο, για τις πωλήσεις προϊόντων των πρατηρίων καυσίμων όπως είδη mini market, αναλώσιμα οχημάτων κ.λπ., όπου ο ΦΗΜ δεν καθοδηγείται από αντλία καυσίμου, το EFTPOS διασυνδέεται με τον ΦΗΜ σύμφωνα με το πρωτόκολλο που ορίζει η Α.1098/2022, όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις αποφάσεις Διοικητή ΑΑΔΕ Α.1088/2023, Α.1027/2024.

6. Για την περίπτωση χρήσης υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης αντί ΦΗΜ σε πρατήρια καυσίμων, τότε σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ Α.1155/2023, δεν παρέχεται κάποια εξαίρεση για διασύνδεση με το EFTPOS.

Ψηφιακά Εργαλεία MικροΜεσαίων Επιχειρήσεων (Β’ Φάση)

Ξεκινάει σύντομα το πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία MME Β’ Φάση», με δικαιούχους υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

1.    Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.

2.    Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.

3.    Δεν έχουν λάβει ενίσχυση σε προηγούμενο κύκλο του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ».

4.    Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.

5.    Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση ή ασκούν ελευθέριο επάγγελμα και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία. Δεν απαιτείται να απασχολούν προσωπικό.

Οι δικαιούχοι του Προγράμματος εντάσσονται στις κατωτέρω διακριτές κατηγορίες και η ένταση και το ύψος της ενίσχυσης διαμορφώνεται βάσει της κατηγορίας κάθε επιχείρησης, ως ακολούθως:

  • Συμβολαιογράφοι με διαθέσιμο προϋπολογισμό δημοσίας δαπάνης ποσού των 4.459.200 €.Η αξία του VOUCHER είναι 1.600 € * [αρ. μελών ] για μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη 2.000 € * [αρ. μελών], με ποσοστό ενίσχυσης 80%
  • Δικαστικοί Επιμελητές με διαθέσιμο προϋπολογισμό δημοσίας δαπάνης ποσού των 1.920.000 €. Η αξία του VOUCHER είναι 1.200 € * [αρ. μελών ] για μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη 1.500 € * [αρ. μελών], με ποσοστό ενίσχυσης 80%
  • ΜΜΕ και Ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε Πληγείσες Περιοχές με διαθέσιμο προϋπολογισμό δημοσίας δαπάνης ποσού των 6.930.000 €. Η αξία του VOUCHER είναι 990 € για μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη 1.100 € με ποσοστό ενίσχυσης 90%
  • Γενική Κατηγορία ΜΜΕ (ΜΜΕ και Ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας) με διαθέσιμο προϋπολογισμό δημοσίας δαπάνης ποσού των 28.690.800 €.Η αξία του VOUCHER είναι 630 € για μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη 700 € με ποσοστό ενίσχυσης 90 %


Μέσω του Προγράμματος, επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών αποτελούν ψηφιακά προϊόντα:

Ψηφιακές Λύσεις, Υπηρεσίες και Λογισμικό: Τυποποιημένα προϊόντα λογισμικού τα οποία διατίθενται προς πώληση από εγκεκριμένους από το Πρόγραμμα Προμηθευτές και περιλαμβάνονται στο Ενιαίο Μητρώο Εγκεκριμένων Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών.

Ψηφιακός Εξοπλισμός: Τυποποιημένα προϊόντα λογισμικού τα οποία διατίθενται προς πώληση από εγκεκριμένους από το Πρόγραμμα Προμηθευτές και περιλαμβάνονται στο Ενιαίο Μητρώο Εγκεκριμένων Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις από την ΑΑΔΕ για το επίδομα θέρμανσης χειμερινής περιόδου 2024-2025

  • Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ για το επίδομα θέρμανσης;

    α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς TAXISnet.
    β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων πέντε (5) ετών. Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.

    • Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ για καταχώριση αποδείξεων αγοράς ειδών καυσίμων;

    Αποκλειστικά και μόνο χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς TAXISnet.

    • Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης για το επίδομα θέρμανσης και ;

      Μέχρι και την 6η Δεκεμβρίου 2024.

      • Ποιες αγορές καυσίμων θέρμανσης θα συμμετέχουν στο επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2024 – 2025;

        Οι αγορές που αφορούν σε πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης, φωτιστικό πετρέλαιο (μπλε κηροζίνη), φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα, βιομάζα (πέλετ), θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης και ηλεκτρική ενέργεια υπό τον όρο ο δικαιούχος να πραγματοποιήσει αγορές των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης οι αγορές που πραγματοποιούνται από την 15η Οκτωβρίου 2024, ημερομηνία από την οποία αρχίζει η διάθεσή του.
        Κατ ’εξαίρεση για τα καυσόξυλα οι αγορές πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025.
        ΠΡΟΣΟΧΗ! Κάθε δικαιούχος δικαιούται επιδότησης ενός μόνο είδους καυσίμου θέρμανσης.

        • Μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ για ποια είδη καυσίμων θέρμανσης πρέπει να καταχωρίσω αποδείξεις;

          Για όλα τα είδη καυσίμων θέρμανσης, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας. Για το πετρέλαιο θέρμανσης, υποχρέωση καταχώρισης των παραστατικών στην Υπηρεσία μας, έχει ο διακινητής πετρελαίου θέρμανσης (ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ.), στο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης θέρμανσης (ΗΦΑΙΣΤΟΣ).
          Η εκπρόθεσμη καταχώριση, μετά το πέρας των 14 ημερών από την ημερομηνία αγοράς, επιφέρει πρόστιμο στο μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ..

          • Μέχρι πότε έχω προθεσμία καταχώρισης αποδείξεων αγοράς λοιπών καυσίμων (εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας);

            Για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2024 έως και 31η Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί μέχρι την 15η Απριλίου 2025, η προθεσμία καταχώρισης είναι έως και την 30η Απριλίου 2025.
            Ειδικά για το φυσικό αέριο και την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, η προθεσμία καταχώρησης είναι έως την 15η Ιουλίου 2025 για παραστατικά με ημερομηνία έκδοσης έως την 30η Ιουνίου 2025.

            • Πότε θα καταβληθεί το ποσό του επιδόματος θέρμανσης στον τραπεζικό λογαριασμό μου;

              Το ποσό του επιδόματος θέρμανσης καταβάλλεται ως προκαταβολή και σε επόμενες δόσεις.
              Για αίτηση που θα υποβληθεί από αιτούντα που ήταν δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης και κατά τη χειμερινή περίοδο 2023-2024, λαμβάνει έως την 23η Δεκεμβρίου 2024 ως προκαταβολή του επιδόματος θέρμανσης το μέγιστο μεταξύ: (αα) του εξήντα τοις εκατό (60%) του συνολικού ποσού του επιδόματος που του έχει καταβληθεί κατά τη χειμερινή περίοδο 2023-2024 δυνάμει της υπό στοιχεία Αριθμ.ΓΔΟΥ 125/27-10-2023 (Β’ 6238) κοινής υπουργικής απόφασης και (αβ) του συνόλου (100%) του επιδόματος που του είχε καταβληθεί δυνάμει της υπό στοιχεία Αριθμ.ΥΠΕΝ/ΓρΥφΠΕΝ/135405/1603/20.12.2023 (Β’ 7253) κοινής υπουργικής απόφασης.
              Για αιτούντα που δεν ήταν δικαιούχος της υπό στοιχεία Αριθμ. ΓΔΟΥ 125/27-10-2023 (Β’ 6238) κοινής υπουργικής απόφασης, ούτε της υπό στοιχεία Αριθμ.ΥΠΕΝ/ΓρΥφΠΕΝ/135405/1603/20.12.2023 (Β’ 7253) κοινής υπουργικής απόφασης, η προκαταβολή ορίζεται σε πενήντα τις εκατό (50%) του ποσού που προκύπτει από το γινόμενο του ποσού αναφοράς της παρ. 2 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/123647/6827/12-11-2024 (ΦΕΚ Β’ 6249/12-11-2024) επί τον κλιματικό συντελεστή (ΣΚ) του οικισμού της κύριας κατοικίας του δικαιούχου και σε κάθε περίπτωση δεν δύναται να υπολείπεται των ογδόντα (80) ευρώ.
              Το ποσό των υπόλοιπων δόσεων καταβάλλεται έως και την 30η Μαΐου 2025 και διαμορφώνεται με βάση τις καιρικές συνθήκες για το διάστημα από την 1η Οκτωβρίου 2024 μέχρι και την 31η Μαρτίου 2025 και υπολογίζεται, όπως εξειδικεύεται στην παρ. 2 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/123647/6827/12-11-2024 (ΦΕΚ Β’ 6249/12-11-2024), αφαιρούμενης της προκαταβολής και λαμβάνοντας υπόψη ότι το συνολικό επίδομα δεν δύναται να υπερβαίνει το ήμισυ (1/2) των τιμολογηθέντων αγορών της αντίστοιχης περιόδου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πληρωμών της παρ. 2 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/123647/6827/12-11-2024 (ΦΕΚ Β’ 6249/12-11-2024) και δεν δύναται να υπολείπεται των εκατό (100) ευρώ. Σε περίπτωση που το ποσό των υπόλοιπων δόσεων μετά την αφαίρεση της προκαταβολής είναι αρνητικό, τότε αυτό θεωρείται μηδενικό και δεν καταβάλλεται επιπλέον ποσό πέραν της προκαταβολής.
              Ειδικά για το φυσικό αέριο, για την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης καθώς και ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποιείται επιπλέον πληρωμή έως την 30η Ιουλίου 2025.

              • Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να διασταυρωθεί η απόδειξη αγοράς πετρελαίου θέρμανσης;

                Θα πρέπει να δώσετε στον προμηθευτή πετρελαίου θέρμανσης τα σωστά στοιχεία, ΑΦΜ και ΑΡΙΘΜΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, για να εκδώσει το παραστατικό αγοράς. Τα σωστά στοιχεία είναι εκείνα με τα οποία υποβάλατε ή θα υποβάλετε αίτηση και αναγράφονται στο αποδεικτικό υποβολής το οποίο εμφανίζεται όταν πατήσετε το μπλε εικονίδιο με την ένδειξη PDF.
                Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί στον ΑΦΜ του αιτούντος, δηλαδή στον ΑΦΜ που αντιστοιχεί στους TAXISnet κωδικούς με τους οποίους υποβλήθηκε ή θα υποβληθεί η ηλεκτρονική αίτηση.
                Στην περίπτωση πολυκατοικίας το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί είτε στον ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου που αντιστοιχεί στους TAXISnet κωδικούς με τους οποίους δημιουργήθηκε ή θα δημιουργηθεί το προφίλ της πολυκατοικίας, είτε στον ΑΦΜ πολυκατοικίας, εφόσον έχει εκδοθεί τέτοιος και έχει καταχωρισθεί από τον διαχειριστή/εκπρόσωπο της πολυκατοικίας στο σχετικό προφίλ (δείτε σχετική ερώτηση 14). Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να αναγράφει τον σωστό αριθμό παροχής ρεύματος της μονοκατοικίας και στην περίπτωση πολυκατοικίας τον σωστό αριθμό παροχής ρεύματος που δηλώθηκε ως κοινόχρηστος στο προφίλ.

                • Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να διασταυρωθεί η απόδειξη αγοράς όταν το είδος του καυσίμου θέρμανσης είναι κάποιο από τα λοιπά καύσιμα, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας;

                  Θα πρέπει απλά να καταχωρίσετε στην εφαρμογή ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ τις αγορές σας.
                  Τα στοιχεία που απαιτούνται είναι:

                  • ο αριθμός της απόδειξης αγοράς ειδών καυσίμων
                  • το ποσό/αξία της συναλλαγής
                  • ο ΑΦΜ της επιχείρησης-πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης
                  • η επωνυμία της επιχείρησης-πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης. Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων, τότε καταχωρούνται, επιπρόσθετα των ανωτέρω και τα εξής:
                  • ο αριθμός της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά ο αριθμός που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης)
                  • ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας
                  • το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.
                    Σε αντίθεση με τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης και κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, στα λοιπά είδη καυσίμων δεν έχει σημασία ο ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής ρεύματος.
                  • Υπέβαλα την αίτηση για το επίδομα θέρμανσης με τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς μου, αλλά τα παραστατικά αγοράς καυσίμων θέρμανσης αναγράφουν τον ΑΦΜ της συζύγου μου (ή το αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

                    Θα υπάρξει πρόβλημα και δεν θα ολοκληρωθεί η διασταύρωση των στοιχείων μόνο αν πρόκειται για παραστατικά που αφορούν αγορά πετρελαίου θέρμανσης, ενώ για τα λοιπά είδη καυσίμων θέρμανσης η διασταύρωση θα ολοκληρωθεί χωρίς πρόβλημα.
                    Στην περίπτωση προβλήματος, για να λυθεί και να ολοκληρωθεί η διασταύρωση των αγορών πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει εγκαίρως να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες:
                    α) πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων (8 Δεκεμβρίου 2023), να κάνετε ανάκληση της αίτησης σας και να υποβάλει εκ νέου αίτηση η/ο σύζυγος σας με τους δικούς της/του TAXISnet κωδικούς.
                    β) αν δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης, μπορείτε να ζητήσετε από τον προμηθευτή σας (πρατηριούχο) να αλλάξει τον ΑΦΜ αγοραστή και να δηλώσει της/του συζύγου σας.

                    • Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω έως την 6η Δεκεμβρίου 2024 για το επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2024 – 2025;

                    Η εφαρμογή δεν έχει κάποιο όριο στο πλήθος των αιτήσεων που θα υποβάλετε, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη. Οι αιτήσεις πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας.

                    • Κατά τη χρονική περίοδο θέρμανσης 2024 – 2025, έχω προμηθευτεί περισσότερα του ενός είδη καυσίμων. Μπορώ να υποβάλλω πολλαπλές αιτήσεις, μία για κάθε είδος καυσίμου;

                    Όχι. Σύμφωνα με την σχετική απόφαση, κάθε δικαιούχος δικαιούται επιδότησης ενός μόνο είδους καυσίμου θέρμανσης και επίσης η κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.

                      • Ως διαχειριστής πολυκατοικίας, απαιτείται να δημιουργήσω προφίλ πολυκατοικίας όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας;

                        Στην περίπτωση αυτή οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων αρκεί να γίνουν ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δε σας εμποδίζει να δημιουργήσετε προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

                        • Ως διαχειριστής πολυκατοικίας στην οποία υπάρχει κοινός καυστήρας, τι πρέπει να κάνω όσον αφορά τα χιλιοστά θέρμανσης, την ενεργοποίηση πληρωμής και τον ΑΦΜ πολυκατοικίας;

                          Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μία κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε και την δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Αν πρόκειται για αλλαγή διαχειριστή ενδιάμεσα της περιόδου του επιδόματος θέρμανσης δείτε σχετική ερώτηση 15. Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί.
                          ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου. Δεν απαιτείται ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας.

                          • Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

                            Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δε πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.
                            ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως και την 31η Μαρτίου 2025 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

                            • Είμαι διαχειριστής πολυκατοικίας, πώς μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων και συγκεκριμένα τα πεδία Επώνυμο και όνομα ενοίκου;

                              Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

                              • Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν υπάρχει αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

                                Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

                                • Στην πολυκατοικία μας το κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε ως πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος/ιδιοκτήτης να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

                                  Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας, ως κάτοικοι μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου θέρμανσης με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

                                  • Είμαστε διπλοκατοικία και διαθέτουμε μία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Μπορούμε να αιτηθούμε και οι δύο το επίδομα θέρμανσης για τον ηλεκτρισμό;

                                    Δεν είναι αποδεκτή η χρήση του ίδιου αριθμού παροχής ηλεκτρικού ρεύματος για περισσότερους από έναν δικαιούχο για το ίδιο χρονικό διάστημα.

                                    • Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;

                                      Όχι.

                                      • Η εταιρία φυσικού αερίου χρειάζεται να προβεί σε κάποια ενέργεια προκειμένου να λάβω το επίδομα θέρμανσης;

                                        Όχι.

                                        • Είμαι δικαιούχος Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ). Δικαιούμαι και επίδομα θέρμανσης στον ηλεκτρισμό;

                                          Εξαιρούνται οι δικαιούχοι του ΚΟΤ κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων των δικαιούχων. Ο ΔΕΔΔΗΕ ελέγχει τα στοιχεία των δικαιούχων και εξαιρεί τους δικαιούχους του ΚΟΤ.

                                          • Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω δήλωσης ανενεργού IBAN. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

                                            Ο νέος αριθμός λογαριασμού IBAN θα δηλωθεί μέσω της πλατφόρμας myAADE. Στο myAADE επιλέγετε «ΜΗΤΡΩΟ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ » και συνδέεστε με τους προσωπικούς κωδικούς TAXISnet. Αφού συνδεθείτε, συμπληρώνετε στο πεδίο «Δήλωση Λογαριασμού IBAN» τον νέο αριθμό λογαριασμού.

                                            Επιτυχία της ΠΟΠΕΚ η κατάργηση προστίμων του «Ήφαιστος» που προβλέπεται στο υπό διαβούλευση φορολογικό σχέδιο νόμου, για λανθασμένη ή καθυστερημένη καταχώριση και εφόσον διορθωθεί εντός 15 ημερών από το πέρας της αρχικής προθεσμίας ή από την επίδοση κλήσης σε απολογία

                                            Σε διαβούλευση μέχρι τις 19 Νοεμβρίου έχει θέσει το υπουργείο Οικονομικών σχέδιο νόμου για φορολογικά ζητήματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται (στο άρθρο 90) η κατάργηση της επιβολής προστίμων στα πρατήρια σε περίπτωση λανθασμένης ή καθυστερημένης καταχώρισης στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης («Ηφαιστος») και εφόσον η καταχώριση αυτή διορθώθηκε εντός 15 ημερών από το πέρας της προθεσμίας ή από την επίδοση κλήσης σε απολογία, τότε δεν προβλέπεται η επιβολή προστίμου στα πρατήρια.

                                            Το άρθρο 90 αναφέρει:

                                            Μη καταχώρηση ή εκπρόθεσμη καταχώρηση ή ανακριβής καταχώρηση των συναλλαγών διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης


                                            Στην παρ. 9 του άρθρου 147 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄265) προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο και η παρ. 9 διαμορφώνεται ως εξής:
                                            «9. Στις περιπτώσεις μη καταχώρισης ή εκπρόθεσμης καταχώρισης ή ανακριβούς καταχώρισης των συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης εντός της προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερών του άρθρου 73 παράγραφος 2 περίπτωση ατου παρόντος νόμου, επιβάλλεται ανά φορολογικό στοιχείο πρόστιμο εκατό (100) ευρώ, επιφυλασσομένων των περί λαθρεμπορίας διατάξεων. Το πρόστιμο του προηγούμενου εδαφίου δεν επιβάλλεται, εφόσον: α) η μη καταχωρημένη συναλλαγή καταχωρήθηκε ή η εκπρόθεσμη καταχώρηση έγινε εντός δεκαπέντε (15) ημερών από το πέρας της προθεσμίας της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 73 ή β) η ανακριβής καταχώρηση διορθώθηκε εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την επίδοση στο μέλος ΔΙ.Π.Ε.ΘΕ. της κλήσης σε απολογία της παρ. 3 του άρθρου 152.

                                            Στα μέλη ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., που καταλογίζονται κατά τα ανωτέρω πρόστιμα για εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης, επιβάλλεται ανά μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., ανά ημερολογιακό έτος, έναντι όλων των τελωνειακών αρχών, πρόστιμο έως χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, όταν το πλήθος των εκπροθέσμως ή ανακριβώς καταχωρημένων συναλλαγών ανά μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., είναι μέχρι πενήντα (50) φορολογικά στοιχεία, πρόστιμο τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ όταν το πλήθος των εκπροθέσμως ή ανακριβώς καταχωρημένων συναλλαγών, ανά μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. είναι από πενήντα ένα (51) έως εκατό (100) φορολογικά στοιχεία πρόστιμο έξι χιλιάδες (6.000) ευρώ από εκατόν ένα (101) και μέχρι 150 φορολογικά στοιχεία και περαιτέρω 50 ευρώ ανά 50 φορολογικά στοιχεία πέραν των 150 εφόσον το μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. υποβάλλει σχετική αίτηση στο αρμόδιο Τελωνείο και καταβάλλει το καταλογιζόμενο πρόστιμο με ταυτόχρονη παραίτηση από τα κατά το άρθρο 152 του ν. 2960/2001 καθοριζόμενα ένδικα μέσα εντός δύο μηνών από την έκδοση των καταλογιστικών Πράξεων.

                                            Σε περίπτωση που μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., έχει προβεί σε μη καταχώριση συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης ανεξαρτήτως αριθμού ή σε εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση άνω των εκατόν πενήντα (150) φορολογικών στοιχείων ανά ημερολογιακό έτος ή σε εκπρόθεσμη ή ανακριβή καταχώριση κάτω των εκατόν πενήντα (150) φορολογικών στοιχείων αλλά διαπιστώνεται από τις αρμόδιες αρχές τέλεση λαθρεμπορίας, επιβάλλεται και ποινή διαγραφής του μέλους από το μητρώο ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ..

                                            Δεν συνιστά παράβαση, κατά τα ανωτέρω, ανακριβής δήλωση η οποία επανεισήχθη διορθωμένη στο ως άνω σύστημα από μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., εντός της προβλεπόμενης από το άρθρο 73 παράγραφος 2 περίπτωση α του παρόντος νόμου προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερών.

                                            Στις περιπτώσεις που η εκπρόθεσμη καταχώριση στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης αφορά ακύρωση εμπρόθεσμης καταχώρισης και εκ νέου καταχώριση της ίδιας συναλλαγής με προσθήκη του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου του αγοραστή πετρελαίου θέρμανσης, κατόπιν αποστολής σχετικού ηλεκτρονικού μηνύματος στα μέλη του Μητρώου ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών και εντός της ορισθείσας σε αυτό προθεσμίας, δεν οφείλονται τα πρόστιμα που προβλέπονται στα προηγούμενα εδάφια της παρούσας παραγράφου.

                                            Καταλογιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί για τις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου ανακαλούνται, μετά από σχετική αίτηση του μέλους Μητρώου ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., από την εκδούσα τελωνειακή αρχή και τυχόν καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται.».