“Δανία: Σχέδιο παραγωγής υδρογόνου σε εμπορική κλίμακα για καύσιμο κίνησης “.
Το όραμα περιλαμβάνει παραγωγή υδρογόνου, χρησιμοποιώντας ηλεκτρόλυση που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τις δυνάμεις τους ενώνει μια ομάδα εταιρειών στη Δανία για την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στον κόσμο που παράγουν συνθετικά καύσιμα, όπως αναμεταδίδει το World Economic Forum. Μοναδικός στόχος είναι η απανθρακοποίηση στον τομέα μεταφορών της χώρας, με μοναδικές εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, όπως η βενζίνη και το ντίζελ.
Όπως αναμεταδίδει το WEF, στις συμμετέχουσες εταιρείες περιλαμβάνονται πολλοί από τους βασικούς φορείς μεταφοράς και logistics της Δανίας: Copenhagen Airports, A.P. Moller – Maersk, DSV Panalpina, DFDS, SAS και Ørsted.
Το όραμα περιλαμβάνει παραγωγή υδρογόνου, εναλλακτικό καύσιμο χωρίς εκπομπές, χρησιμοποιώντας ηλεκτρόλυση που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και συνθετικά καύσιμα για τομείς που επί του παρόντος έχουν περιορισμένες επιλογές καυσίμου χαμηλών εκπομπών άνθρακα (παραγωγή μεθανόλης για τη ναυτιλία ή ηλεκτρονική κηροζίνη για αεροπορικές μεταφορές).
Μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση το 2030, θα παράγει 250.000 τόνων συνθετικών καυσίμων κάθε χρόνο, σε ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά, θαλάσσια πλοία και αεροσκάφη, μειώνοντας τις ετήσιες εκπομπές άνθρακα κατά 850.000 τόνους.
Το συγκεκριμένο έργο θα μπορούσε να δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας και να δημιουργήσει ένα μοντέλο καθαρού καυσίμου μαζικής κλίμακας για να ακολουθήσουν άλλοι.
Παραγωγή υδρογόνου
Στο έργο, το υδρογόνο θα παράγεται χρησιμοποιώντας ηλεκτρόλυση, μια διαδικασία που χωρίζει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο.
Όταν ένας ηλεκτρολύτης τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ο υπεράκτιος άνεμος, το υδρογόνο που παράγεται είναι χωρίς εκπομπές. Σε αντίθεση με τα ορυκτά καύσιμα όπως η βενζίνη ή το ντίζελ, όταν το υδρογόνο καίει, δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Μείωση κόστους
Αυτό το είδος βιομηχανικής κλίμακας είναι το κλειδί για τη μείωση του κόστους των βιώσιμων καυσίμων – και την επίτευξη των κλιματικών στόχων, όπως οι κινήσεις της Δανίας για μείωση των εκπομπών άνθρακα στο 70% των επιπέδων του 1990 έως το τέλος της δεκαετίας.
Οι προκλήσεις
Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν. Η κρίση COVID-19 έχει σταματήσει τις προσπάθειες ορισμένων χωρών προς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η οικονομική επιβράδυνση που προκύπτει θα μπορούσε να δημιουργήσει εμπόδια στους τύπους επενδύσεων που απαιτούνται για να πραγματοποιηθούν αυτές οι αλλαγές. Τέλος, όπως εξηγεί ο ΙΕΑ, θα χρειαστεί ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο τεχνολογιών καθαρής ενέργειας για την πραγματική απανθρακοποίηση.
ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr