Skip to main content
| Notaka

“Γερμανική ηλεκτροκίνηση: Εκατομμύρια για κυψέλες καυσίμου από το Ulm”.

 Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών προωθεί την ανάπτυξη της κυψέλης καυσίμου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 70 εκατομμύρια ευρώ. Όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη, οι ερευνητές του Ulm ZSW θα διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο.

Το Κέντρο για την ηλιακή ενέργεια και την έρευνα υδρογόνου (ZSW) στο Ulm θέλει να κάνει την κυψέλη καυσίμου έτοιμη για μαζική παραγωγή με ένα ερευνητικό εργοστάσιο. Το σχέδιο των 70 εκατομμυρίων ευρώ προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024 και θα χρηματοδοτηθεί από το ομοσπονδιακό κράτος και τη βιομηχανία. Αυτό ανακοινώθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ZSW Ludwig Jörissen στο Ulm.

Η πολιτική προωθεί την έρευνα

Την Πέμπτη, ο Κοινοβουλευτικός Υφυπουργός Εξωτερικών Steffen Bilger από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών επισκέφθηκε το Κέντρο για την Ηλιακή Ενέργεια και την Έρευνα για το Υδρογόνο. Σύμφωνα με τον Bilger, θέλουν να είναι στην πρώτη γραμμή όλων των εναλλακτικών τεχνολογιών πρόωσης, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Από τη χρηματοδότηση 41 εκατ. Ευρώ για το Baden-Württemberg ρέουν επίσης πολλά χρήματα στο Ουλμ.

Το δίκτυο πρατηρίων καυσίμων σε εθνικό επίπεδο έρχεται

Στη Γερμανία υπάρχουν μέχρι τώρα 60 σταθμοί πλήρωσης υδρογόνου, μεταξύ των οποίων και ένας για το βουνό γαϊδουριών Ulmer. Αυτό το έτος θα υπάρχουν 100 και συνολικά 400 πρατήρια βενζίνης. Αυτό θα παρείχε ένα πανελλαδικό δίκτυο. “Τα πράγματα εξελίσσονται πολύ”, λέει ο Steffen Bilger.

Η ανάπτυξη υποχώρησε

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η ανάπτυξη των κυψελών καυσίμου υποχώρησε. Η φιλική προς το περιβάλλον κίνηση, όπου το υδρογόνο τροφοδοτείται και μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, δεν πήρε σχεδόν καμία δυναμική. Συχνά υπάρχει ένα ξηρό ξόρκι, εάν οι εξελίξεις διαρκούν περισσότερο από το αναμενόμενο, έτσι Ludwig Jörissen από την ZSW.

Ο ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτείται με μπαταρίες είναι προς το παρόν πλεονεκτικό, πράγμα που, σύμφωνα με τον Jörissen, βρίσκεται κυρίως στην ασιατική αγορά. Ο πολιτικός του CDU, Steffen Bilger, τόνισε και πάλι την Πέμπτη ότι η έρευνα για τις μπαταρίες δεν θα προτιμηθεί εδώ. Το Ερευνητικό Εργοστάσιο της Ulm θα μπορούσε να βοηθήσει να καλύψει τη διαφορά.

Έργο φάρος ισχύος στο φυσικό αέριο στο Grenzach-Wyhlen επιλέχθηκε

Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Τεχνολογίας προωθεί την περαιτέρω ανάπτυξη των τεχνολογιών υδρογόνου υπό πραγματικές συνθήκες και σε βιομηχανική κλίμακα στον “ανταγωνισμό ιδεών Πραγματικά εργαστήρια της ενεργειακής μετάβασης”.

Στις 18 Ιουλίου 2019, ο υπουργός Peter Altmaier ανακοίνωσε τους νικητές του πρώτου γύρου των προσφορών: Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης το Κέντρο για την ηλιακή ενέργεια και την έρευνα υδρογόνου Baden-Württemberg (ZSW).

Με τους βιομηχανικούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένου του συντονιστή έργου Energiedienst AG, το ινστιτούτο θέλει να βελτιστοποιήσει την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου και την επακόλουθη διατομεακή χρήση σε υπάρχουσα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Grenzach-Wyhlen στο νότιο Baden.

Στο επόμενο βήμα, οι εταίροι μπορούν τώρα να υποβάλουν αίτηση για χρηματοδότηση της έρευνας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ