11:37 “Η Γερμανία είχε ξανά τη μεγαλύτερη αύξηση των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου παγκοσμίως το 2018”.
Μόναχο – Στη Γερμανία, 17 δημόσιοι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο τέθηκαν σε λειτουργία το 2018. Αυτό καθιστά τη Γερμανία το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο στον κόσμο με 60 δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού. Το ξεπέρασε μόνο η Ιαπωνία με 96 πρατήρια βενζίνης. Τρίτον στις ΗΠΑ με 42 δημόσια βενζινάδικα. Το περασμένο έτος τέθηκαν σε λειτουργία παγκοσμίως 48 σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο παγκοσμίως. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της 11ης ετήσιας αξιολόγησης της H2stations.org, μιας ιστοσελίδας της Ludwig-Bölkow-Systemtechnik (LBST) και της TÜV SÜD.
Στα τέλη του 2018, στη Γερμανία υπήρχαν 60 σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο, οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν όπως συμβατικοί σταθμοί ανεφοδιασμού. Υπάρχουν ήδη σχέδια για 38 επιπλέον πρατήρια καυσίμων σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, εκ των οποίων 34 τοποθεσίες λειτουργούν από τη βιομηχανική πρωτοβουλία H2 Mobility Germany. Έτσι, η Γερμανία παραμένει η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη υποδομή ανεφοδιασμού με υδρογόνο, μπροστά από τις ΗΠΑ, και ξεπερνάει μόνο η Ιαπωνία. Με τέσσερις νεοσύστατες επιχειρήσεις στην ανατολική Γερμανία, ένα άλλο βήμα προς την κατεύθυνση μιας εθνικής υποδομής υδρογόνου και κατά συνέπεια η συμπίεση των υδροδρομικών διαδρόμων από την ανατολή προς τη δύση και από βορρά προς νότο στην Ευρώπη έλαβε χώρα το 2018.
Η διεθνής επέκταση ήταν σε σταθερό επίπεδο στην Ιαπωνία με εννέα και στην Καλιφόρνια με έξι πρατήρια βενζίνης. Τέσσερις σταθμοί φυσικού αερίου έχουν ολοκληρωθεί στις βορειοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες και τώρα αναμένουν το άνοιγμά τους. Σημαντικές αλλαγές έγιναν στα συγκεκριμένα σχέδια επέκτασης για τις Κάτω Χώρες (17 προγραμματισμένες πρατήρια καυσίμων), τη Γαλλία (12), τον Καναδά (7), τη Νότια Κορέα (27) και την Κίνα (18). Οι αναφερόμενοι αριθμοί αναφέρονται μόνο σε βενζινάδικα για τα οποία αναφέρονται τουλάχιστον συγκεκριμένες πόλεις. Στην Κίνα, ο σημερινός προσεγγιστικός σχεδιασμός των επαρχιών οδηγεί σε σημαντικά υψηλότερους αριθμούς. Σε αντίθεση με τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, όπου τα βενζινάδικα χρησιμοποιούνται κυρίως για επιβατικά αυτοκίνητα, η Κίνα αρχικά εργάζεται για την αναβάθμιση των υποδομών για τα λεωφορεία κυψελών καυσίμου και τα μικρά οχήματα διανομής.
Αξιοσημείωτες είναι οι αυξανόμενες δραστηριότητες στη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου για φορτηγά. Εκτός από τις Hyundai και Nikola Motor, η Toyota εργάζεται επίσης για την ανάπτυξη φορτηγών με καύσιμα καυσίμου και την υποδομή ανεφοδιασμού τους. Ένας εξειδικευμένος σταθμός εξυπηρέτησης έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία στη νότια Καλιφόρνια. Στην Ευρώπη, ένα φορτηγό καυσίμου λειτουργεί στην Ελβετία από το 2016.
Η σημασία του υδρογόνου στην ενεργειακή μετάβαση υλοποιείται σε όλο και περισσότερα έργα. Στο Schleswig-Holstein, τρεις σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο πρέπει να τροφοδοτούνται με υδρογόνο, το οποίο παράγεται σε κοντινά αιολικά πάρκα με ηλεκτρόλυση. Στην Ισλανδία, το υδρογόνο για τους νέους σταθμούς ανεφοδιασμού παράγεται από γεωθερμικό σταθμό παραγωγής ενέργειας. Στις νήσους Orkney της Σκωτίας, το υδρογόνο παράγεται από ηλεκτρισμό από παλιρροϊκό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής και από ανεμογεννήτριες και χρησιμοποιείται για δέκα καύσιμα, μεταξύ άλλων.
Στην γνώση της Ludwig-Bölkow-Systemtechnik, υπάρχουν σήμερα 152 σταθμοί πλήρωσης στην Ευρώπη, 136 στην Ασία και 78 στη Βόρεια Αμερική. Από τα 369 πρατήρια καυσίμων παγκοσμίως, τα 273 είναι δημόσια και επομένως μπορούν να χρησιμοποιηθούν για όλους. Τα υπόλοιπα βενζινάδικα προορίζονται για κλειστές ομάδες χρηστών και παρέχουν, για παράδειγμα, λεωφορεία ή οχήματα στόλου.
fuelcellsworks / popek.gr