Το DOE προσθέτει ότι το υδρογόνο συνήθως «δεν υπάρχει από μόνο του στη φύση» και πρέπει να παράγεται από τις ενώσεις που το περιέχουν.
Σύμφωνα με το CNBC oρισμένες πηγές – από ορυκτά καύσιμα έως γεωθερμία – μπορούν να παράγουν υδρογόνο χρησιμοποιώντας μια σειρά μεθόδων.
Αυτές περιλαμβάνουν βιολογικές, θερμοχημικές διεργασίες και ηλεκτρολυτικές διεργασίες, λέει η DOE.
Όσον αφορά το υδρογόνο, μια από τις μεγάλες προκλήσεις είναι η παραγωγή του από ανανεώσιμες πηγές. “Αυτή τη στιγμή, το μεγαλύτερο μέρος του υδρογόνου παράγεται από ορυκτά καύσιμα”, δήλωσε στο Bruce Logan, από το κρατικό πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, στο CNBC.
“Αυτό που κάνουμε είναι να παίρνουμε κυρίως φυσικό αέριο, μετατρέποντας το σε υδρογόνο και στη συνέχεια να το χρησιμοποιήσουμε”, πρόσθεσε ο Logan. “Έτσι έχουμε οφέλη από τη χρήση του υδρογόνου, αλλά εξακολουθεί να βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα”.
Ενώ μπορεί να βασίζεται επί του παρόντος σε ορυκτά καύσιμα, το υδρογόνο μπορεί πολλά να κάνει από περιβαλλοντική άποψη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για παράδειγμα, το περιέγραψε ως ενεργειακό φορέα με “μεγάλες δυνατότητες για καθαρή και αποδοτική ενέργεια σε σταθερές, φορητές και μεταφορικές εφαρμογές”.
Ο Bruce Logan του Penn State ήταν εξίσου αισιόδοξος. “Αν ηλεκτρολύσουμε νερό και … χρησιμοποιούμε κάποια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας για να το κάνουμε αυτό, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το υδρογόνο και … να καταλήξουμε με νερό όταν τελειώσουμε”, είπε.
“Είναι ένας κύκλος νερού σε νερό και δεν χρειάζεται να καίμε ένα ορυκτό καύσιμο”, πρόσθεσε.
Η έννοια του “πράσινου υδρογόνου” είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση.
“Είναι υδρογόνο που προέρχεται από πράσινες πηγές”, δήλωσε ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, γενικός γραμματέας της Hydrogen Europe, στο «Βιώσιμη Ενέργεια» νωρίτερα φέτος.
“Έτσι, αν παράγετε ενέργεια από τον άνεμο ή τον ήλιο, μετατρέψτε τον σε ηλεκτρικό ρεύμα και στη συνέχεια το μετατρέψετε σε υδρογόνο, αυτό είναι πράσινο υδρογόνο”, πρόσθεσε.
Οι εφαρμογές του υδρογόνου θα μπορούσαν να είναι μετασχηματιστικές.
Το DOE λέει ότι μια κυψέλη καυσίμου – η οποία μετατρέπει τη χημική ενέργεια σε υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια – σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα είναι “δύο έως τρεις φορές πιο αποδοτική” από μια μηχανή εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με βενζίνη.
Το υδρογόνο χρησιμοποιείται ήδη σε οχήματα σε όλο τον κόσμο.
Ένας στόλος λεωφορείων κυψελών καυσίμου υδρογόνου λειτουργεί επί του παρόντος στο Αμπερντίν της Σκωτίας.
Δέκα λεωφορεία υδρογόνου μεταφέρουν τους κατοίκους καθώς οι αρχές θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές του κέντρου της πόλης και να ενισχύσουν την ποιότητα του αέρα.
“Είναι πολύ καλές για εμάς γιατί έχουμε, όπως και πολλές άλλες πόλεις … θέματα σχετικά με την ποιότητα του αέρα”, δήλωσε ο Barney Crockett, ο Λόρδος Provost of Aberdeen, στο CNBC.
www.worldenergynews.gr