Skip to main content
| Notaka

ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Λαθρεμπόριο καυσίμων – Φορολογική πολιτική – Θέρμανση λαϊκών νοικοκυριών”. “.

“Λαθρεμπόριο καυσίμων – Φορολογική πολιτική – Θέρμανση λαϊκών νοικοκυριών”.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και μίλησαν εκτός από στελέχη της ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΑ, η εκδήλωση- ημερίδα της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ, με θέμα:

“Λαθρεμπόριο καυσίμων – Φορολογική πολιτική – Θέρμανση λαϊκών νοικοκυριών”.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και μίλησαν εκτός από στελέχη της ΛΑΕ και εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων.

Στο πρώτο μέρος της Ημερίδας, εξετάσθηκαν οι ασκούμενες πολιτικές των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετία στο κύκλωμα καυσίμων. Ειδικότερα:

Ο Θ.Πετράκος (μέλος της ΠΓ της ΛΑ.Ε. και πρώην βουλευτής) αναφέρθηκε στην αύξηση του Ειδικών Φόρων Καυσίμων (ΕΦΚ) επί των ενεργειακών προϊόντων και τις επιπτώσεις που είχαν στα λαϊκά νοικοκυριά, στην οικονομία και στα δημόσια έσοδα.

Ο Ν.Γεωργακάκης (συντονιστής Επιτροπής Ενέργειας της ΛΑ.Ε) αναφέρθηκε στο λαθρεμπόριο, τις αιτίες που το τροφοδοτούν, τις μορφές και συνέπειες της παράνομης διακίνησης και λαθρεμπορίου καυσίμων και κατέληξε ότι το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με διακηρύξεις αλλά προϋποθέτει πολιτική βούληση, σύγκρουσης με τα ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα και σπάσιμο της διαπλοκής με πολιτικά πρόσωπα.

Ο Θοδ.Παπαδόπουλος (ερευνητής, μέλος Γραμματείας Τομέα Οικονομικής Πολιτικής της ΛΑΕ), εστίασε κυρίως στην φορολογική πολιτική, στην αύξηση των φορολογικών συντελεστών στα καύσιμα (είναι από τους υψηλότερους των χωρών της Ε.Ε και Ο.Ο.Σ.Α.),  αποτελώντας εύκολη λύση για μείωση του ελλείμματος στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών, αλλά και πεδίο συγκάλυψης της απουσίας πολιτικής βούλησης καταπολέμησης της φοροδιαφυγήσ.

Στο δεύτερο μέρος της Ημερίδας, έγιναν παρεμβάσεις από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων και συγκεκριμένα από τη Μαρία Ζάγκα (πρόεδρο της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Αττικής) και το Μιχάλη Κιούση (πρόεδρο Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος), οι οποίοι αναφέρθηκαν στα προβλήματα από την παράνομη διακίνηση και λαθρεμπορία στον κλάδο στους επαγγελματίες βενζινοπώλες, οι οποίοι παράλληλα δυσκολεύονται να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους εν ζωή, λόγω των πρόσθετων φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων, στην Αττική και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Από την πλευρά του Δημήτρης Μακρυβέλιος, εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, εστίασε ιδιαίτερα στις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας προς την πολιτική ηγεσία, προκειμένου να εφαρμοστεί στο σύνολο του το σύστημα εισροών-εκροών σε όλο το κύκλωμα πετρελαιοειδών για την αποτελεσματική καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.

Επίσης εκ μέρους των εργαζόμενων του κλάδου, Παναγιώτης Κοντουσιάδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενέργειας, αναφέρθηκε τόσο σε γενικότερα ζητήματα του ενεργειακού τομέα και την έλλειψη αποτελεσματικού μηχανισμού ελέγχου της ποιότητας καυσίμων και συμφώνησε με τους προηγούμενους ομιλητές στην έλλειψη πολιτικής βούλησης καταπολέμησης του λαθρεμπορίου, ενώ επεσήμανε ότι ο ΕΦΚ πρέπει να επανέλθει στον χαμηλό συντελεστή του 2011.

Τέλος ο Η.Κοκουγιάννης, από την καταναλωτική οργάνωση «ΕΚΠΟΙΖΩ» και εκπρόσωπος της ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», ζήτησε εκ μέρους των καταναλωτών, συνεργασία με τους εκπροσώπους των άλλων φορέων, κοινές δράσεις για μείωση της υπερ-φορολόγησης και καταπολέμησης της κλοπής καυσίμων από πειραγμένες αντλίες σε βάρος των καταναλωτών. Να σημειωθεί ότι όλοι οι ομιλητές, συμφώνησαν ότι η πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου είναι κυρίως θέμα πολιτικής βούλησης.

Την εκδήλωση έκλεισε ο Γιάννης Τόλιος, μέλος της Π.Γ. της ΛΑΕ, και υπεύθυνος Οικονομικής Πολιτικής, ο οποίος τόνισε ότι η αλλαγή πολιτικής στο κύκλωμα καυσίμων και η καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης και του λαθρεμπορίου, αποτελεί σημαντικό κρίκο της πολιτικής φιλολαϊκής εξόδου από την κρίσει που προτείνει η ΛΑΕ: Ειδικότερα στο τομέα των καυσίμων χρειάζεται όπως τόνισε:

Α) Μείωση φορολογίας στα καύσιμα με επιστροφή των τιμών πετρελαίου θέρμανσης στα προ κρίσης επίπεδα για καταπολέμηση της «ενεργειακής φτώχειας».

Β) Πάταξη της παράνομης διακίνησης και λαθρεμπορίου καυσίμων και της συνεπαγόμενης φοροδιαφυγής.

Γ) Πλήρης λειτουργία του συστήματος «εισροών – εκροών» καυσίμων, σε όλο το κύκλωμα (παραγωγή, χονδρεμπόριο και λιανικό εμπόριο).

Δ) Συστηματική εποπτεία και αύξηση των έλεγχων στην αγορά και καταπολέμηση της δεσπόζουσας θέσης των μεγάλων εταιριών εμπορίας σε βάρος των ελεύθερων πρατηριούχων.

Ε) Ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου με εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνικά μέσα.

ΣΤ) Αξιοποίηση εξειδικευμένων προτάσεων υπηρεσιακών, ερευνητικών και κοινωνικών φορέων για καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής.

Ζ) Κοινωνικός έλεγχος στην εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων, από πλευράς καταναλωτικών οργανώσεων και φορέων του κλάδου.

Η) Δημόσιος έλεγχος των κυκλώματος προμήθειας και διύλισης αργού πετρελαίου, με εθνικοποίηση των διυλιστηρίων και πρώτα απ’ όλα των ΕΛΠΕ και ΕΚΟ Εμπορίας.

Θ) Προώθηση της διεθνούς συνεργασίας για προμήθεια καυσίμων με ευνοϊκούς όρους και διάθεσης εγχώριων προϊόντων.

Ι) Τέλος η εναλλακτική πολιτική της ΛΑΕ στο κύκλωμα καυσίμων, αποτελεί μέρος της γενικότερης αντιμνημονιακής πολιτικής φιλολαϊκής εξόδου από την κρίση, που αφορά τόσο τα θέματα φορολογίας, ενεργειακής πολιτικής, ανάπτυξης, στήριξης αγοραστικής δύναμης των λαϊκών εισοδημάτων, κά, όσο και γενικότερα θέματα του μεταβατικού προγράμματος, όπως της βαθιάς διαγραφής του χρέους, υπέρβασης των δεσμεύσεων της ευρωζώνης και μετάβασης στο εθνικό νόμισμα, ανατροπής των μνημομιακών πολιτικών και ουσιαστικής ανάκτησης της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας, σε όφελος του λαού και της χώρας.

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ