“Με στόχο την διαφάνεια στην τιμολόγηση των καυσίμων”.
Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση του Κεντρικού Φορέα Διατήρης Αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών προϊόντων έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση επιδιώκοντας τη διαφάνεια στην τιμολόγηση των καυσίμων αλλά και την άρση των εμποδίων στις εισαγωγές.
Του Χρήστου Κολώνα,
Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση του Κεντρικού Φορέα Διατήρης Αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών προϊόντων έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση επιδιώκοντας τη διαφάνεια στην τιμολόγηση των καυσίμων αλλά και την άρση των εμποδίων στις εισαγωγές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του “Business Energy” τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Μεταφορών έχουν ετοιμάσει το σχετικό κείμενο που προβλέπεται στο νόμο 4123/2013 και αποτελεί μία από τις σοβαρές εκκρεμότητες ως προς την ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού στον κλάδο των πετρελαιοειδών και ιδίως στο στάδιο της διύλισης. Υπενθυμίζεται ότι τη σύσταση και λειτουργία της ανώνυμης μη κερδοσκοπικής εταιρίας είχε προτείνει από το 2007 και επανήλθε το 2008 και το 2012 η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο ειδικής έρευνας που είχε κάνει στον κλάδο των πετρελαιοειδών.
Το 2013 η τότε κυβέρνηση ενσωματώνοντας και σχετική κοινοτική οδηγία για τα αποθέματα ασφαλείας καυσίμων προέβλεψε τη δημιουργία του Κεντρικού Φορέα Διατήρησης Αποθεμάτων Α.Ε.. Τέτοιοι οργανισμοί υπάρχουν και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη και είναι αρμόδιοι για την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας καυσίμων για λογαριασμό των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και όσων έχουν τέτοια υποχρεώση. Η τήρηση αποθεμάτων γίνεται έναντι τιμήματος σε πιστοποιημένους αποθηκευτικούς χώρους.
Με τη σύσταση του Φορέα, σύμφωνα και με το σκεπτικό των γνωμοδοτήσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού επιδιώκονται:
Η άρση εμποδίων στις εισαγωγές καυσίμων. Μία εταιρία εμπορίας ή μία κοινοπραξία πρατηρίων δεν είναι εύκολο να φέρει από το εξωτερικό ποσότητες καθώς θα πρέπει να φυλάει αποθέματα ασφαλείας σε ειδικές πιστοποιημένες εγκαταστάσεις. Αυτή την υποχρέωση, σήμερα, αναλαμβάνουν τα διυλιστήρια έναντι τιμήματος και, υποχρεώνουν εμμέσως, τον υπόχρεο σε αγορά καυσίμων που εκείνα παράγουν.
Η τιμολόγηση που κάνουν τα διυλιστήρια, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, δεν είναι διαφανής, ενώ ενδεχομένως οδηγούν και σε καταχρηστική συμπεριφορά.
Ο Κεντρικός Φορέας Τήρησης Αποθεμάτων θα αναλαμβάνει για λογαριασμό των εταιριών εμπορίας να βρει εγκαταστάσεις και με διακριτές χρεώσεις να τηρεί τα σχετικά αποθέματα και να ανοίξει έτσι και το παιχνίδι των εισαγωγών, προκαλώντας ανταγωνισμό στα διυλιστήρια.
ΠΗΓΗ: Business Energy