Skip to main content
| I |

«Με το Χρυσόμαλλο δέρας μοιάζει το κυνήγι κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων – Το ελληνικό κράτος δεν διαθέτει… Ιάσωνα».

Το ύψος του «μαύρου» χρήματος υπολογίζεται από 800 εκατ. ευρώ και φθάνει έως 1 δισ ευρώ το χρόνο

Όλοι ξέρουν για το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά κανένας αρμόδιος δεν κάνει αυτό που πρέπει.

 

Όλοι ξέρουν για το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά κανένας αρμόδιος δεν κάνει αυτό που πρέπει.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έχει αναφερθεί αρκετές φορές σε ομιλίες του στα έσοδα που χάνονται από τη διακίνηση του παράνομου πετρελαίου.

Το ύψος του «μαύρου» χρήματος υπολογίζεται από 800 εκατ. ευρώ και φθάνει έως 1 δισ ευρώ το χρόνο.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων κ. Γιώργος Ασμάτογλου ανοίγει το φάκελο λαθρεμπόριο καυσίμων στο bankingnews.

Η υπάρχουσα νομοθεσία που σκοπό έχει την πάταξη του λαθρεμπορίου αναδεικνύουν την Ελλάδα που αντιστέκεται και την Ελλάδα που δεν θέλει να αλλάξει.

Το πρώτο γραφειοκρατικό «διαμάντι» ο νόμος 4072 /2012 με το άρθρο 320 και στην παράγραφο 2γ ορίζει ότι τα υγρά καύσιμα που διατίθενται στην κατανάλωση πρέπει να ιχνηθετούνται δηλαδή το καύσιμο να περιέχει barcode.

Στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι σε περίπτωση που τα καύσιμα δεν ιχνηθετούνται η διακίνηση των καυσίμων είναι παράνομη.
Ο νομοθέτης με το …δικό του ελληνικό γραφικό χαρακτήρα ορίζει ότι όλα θα ρυθμιστούν με κοινή υπουργική απόφαση των συναρμοδίων υπουργείων.

Από το 2012 μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια.
Να σημειωθεί ότι είχε γίνει διαγωνισμός από το ΣΔΟΕ για την αναζήτηση των εταιρειών που θα έκαναν υλοποιήσιμη την εφαρμογή.

Αρχικά εμφανίστηκαν μόνο δύο ξένες εταιρείες και στο τέλος έμεινε η μία με συνέπεια την αναβολή του διαγωνισμού που παραμένει σε εκκρεμότητα.
Είναι εμφανές ότι κρατική υπηρεσία που θα ανέθετε σε μία εταιρεία τη δουλειά θα υπήρχαν εισαγγελικά πορίσματα.
Η δεύτερη γραφειοκρατική αταξία.

Ο νόμος 4177/2013 (φεκ Α/173/8.8.2013) άρθρο 31 παράγραφος 10 ορίζει:
Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας επεκτείνεται η εφαρμογή των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών εκροών.
Καθόριζε ακόμη ποιοι πρέπει να έχουν σύστημα εισροών – εκροών.

Όσοι έχουν εγκαταστάσεις πετρελαίου θέρμανσης είχε ως ημερομηνία λήξης τον Οκτώβριο του 2014.
Για τα υπόλοιπα σημεία πώλησης και διακίνησης καυσίμων δεν έχει εκδοθεί ακόμη η κοινή υπουργική απόφαση.
Η ελληνική νομοθεσία που εμπλουτίζεται διαρκώς με σκοπό την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων παίζει τα …ρέστα της.
Με το νόμο 4254/( ΦΕΚ Α/85/2014, προστέθηκε στο νόμο 3887/2010 το άρθρο 4 παράγραφο 3 (ΦΕΚ 174 Α 2010) δίνει το δικαίωμα σε εταιρείες που έχουν στόλο αυτοκινήτων να διαθέτουν αποθήκες καυσίμων χωρίς να τις καθιστά υποχρεωτική την τοποθέτηση του συστήματος εισροών εκροών.

Στις εξαιρέσεις ανήκουν οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων και των Πρατηρίων Αφορολογήτων Ειδών.
Το υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων σε έγγραφό της στις 27 Ιουνίου 2014, αναφέρονταν στη σύσταση και συγκρότηση και στον ορισμό μελών της Επιτροπής για την παρακολούθηση των υποχρεώσεων ολοκλήρωσης της εγκατάστασης των συστημάτων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων.
Η επιτροπή μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει πεπραγμένα και κυρίως έργο.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων κ. Γιώργος Ασμάτογλου αναφερόμενος στο πετρέλαιο θέρμανσης προτείνει στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να μην εφαρμόσει φέτος την πολιτική επιδόματος για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης.
Να προχωρήσει στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης από τα 230 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 130 ευρώ.
Η πολιτική μείωσης του ειδικού φόρου θα δώσει πρόσβαση στους καταναλωτές που έχουν οικονομικά προβλήματα.
Ο κ. Ασμάτογλου ανάφερε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει ως κατώτερη τιμή τα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο αυτό είναι το κατώφλι που δεν μπορεί να παραβιαστεί.

Επίσης έδωσε απαντήσεις αναφορικά στο ενδεχόμενο αρκετοί χρήστες να επιλέξουν το πετρέλαιο θέρμανσης αντί του πετρελαίου κίνησης.

Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ απάντησε ότι δεν συμφέρει η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης διότι η εταιρεία ή το φυσικό πρόσωπο θα χάσει την επιστροφή του ΦΠΑ.
Επίσης δεν θα είναι σε θέση να περάσει το κόστος αγοράς ως έξοδο στα λογιστικά βιβλία καθώς δεν θα λάβει τιμολόγιο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!