
Πρόσθετα ερωτήματα για το νέο σύστημα εισροών-εκροών
Επιστολή προς την ΑΑΔΕ και τον Διοικητή της Γεώργιο Πιτσιλή, έστειλε η ΠΟΠΕΚ, με ερωτήματα σχετικά με την απόφαση Α’1176 (ΦΕΚ Β-6827/12.12.2024) με τις νέες επιπρόσθετες υποχρεώσεις που προκύπτουν από το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισροών εκροών στα πρατήρια καυσίμων, για την υποχρεωτική προσαρμογή έως τις 12 Ιουνίου 2025.
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία στην επιστολή της, η συμμόρφωση περιλαμβάνει νέες Τεχνικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις με τον τίτλο ότι «ενισχύεται η μάχη κατά του λαθρεμπορίου και επιτυγχάνεται η πλήρης διαφάνεια στην διακίνηση καυσίμων παρακολούθηση και αξιολόγησης της λειτουργίας των πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα».
Θέλουμε να σας ρωτήσουμε, και παρακαλούμε όπως μας απαντήσετε:
– Γνωρίζετε αν οι εγκαταστάτες του συστήματος, από τους οποίους θα το αγοράσουν οι πρατηριούχοι, έχουν έτοιμη την εφαρμογή προς υλοποίηση;
Διότι σε εμάς επικαλούνται κενά νόμου και αδυναμία εφαρμογής του. Ρωτάμε λοιπόν αν σας διαβεβαίωσαν ότι μπορούν να καλύψουν την αγορά στην ημερομηνία που ορίζει ο νόμος και ποιες οι ευθύνες τους εάν δεν εξυπηρετήσουνε τους πρατηριούχους;;
Σας υπενθυμίζουμε ότι και η νέα νομοθεσία επίσης θα επιβαρύνει οικονομικά εκ νέου τα πρατήρια και μάλιστα χωρίς να ρωτήσετε αν υπάρχουν τα αναγκαία κεφάλαια. Εκφράζουμε την ανησυχία μας αν πράγματι το ΕΣΕΚ 2 θα εισφέρει στο περιορισμό της παραβατικότητας ή θα γίνει ένα εργαλείο επιβολής προστίμων για αστοχίες που οφείλονται σε φυσικά φαινόμενα, που επηρεάζουν τα καύσιμα, ή αστοχίες των δεκάδων μηχανημάτων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους ή από ασήμαντες ανθρώπινες αστοχίες.
Επειδή συμπληρωματικά των προηγούμενων απαιτήσεων τα κόστη εφαρμογής των συνεχών νομοθετικών ρυθμίσεων είναι πλέον δυσβάσταχτα, θεωρούμε επιτακτική ανάγκη τα πρατήρια να επιδοτηθούν δεδομένου μάλιστα ότι όλα αυτά τα έξοδα καλούνται να τα πληρώσουν οι πρατηριούχοι από ιδίοις ανύπαρκτα κεφάλαια, προκειμένου να καλύψουν τις ελεγκτικές αδυναμίες του κράτους, παρότι η παραβατικότητα είναι προκλητικά εμφανέστατη.
Το διαρκές ερώτημα όλων των Πρατηριούχων είναι, πού ακριβώς βοήθησαν τόσες υποχρεώσεις, οι οποίες εξανέμισαν τα κεφάλαια μας, όπως το send, οι ΦΗΜ με την κωδικοποίηση, οι τακτικές ογκομετρήσεις στα 10 ή 15 έτη, ο τεχνικός ασφαλείας, ο έλεγχος στο stage2, τα ταμπελάκια στις δεξαμενές αλλά και πληθώρα υποχρεώσεων που μόνο κόστη πρόσθεσαν;
Συνοψίζοντας, παρακαλούμε όπως απαντήσετε στα ερωτήματά μας, με πρώτιστο, εάν έχετε λάβει τη διαβεβαίωση ότι οι διαπιστευμένοι εγκαταστάτες θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους; Επίσης, γενικότερα σας ζητούμε να ορίζετε χρονοδιαγράμματα εφαρμογής νομοθεσιών, τα οποία μπορεί να παρακολουθήσει η αγορά. Εν κατακλείδι, υπενθυμίζουμε ότι η άποψη της Ομοσπονδίας μας είναι η αλλαγή του επιχειρησιακού μοντέλου.
Η ερώτηση που μας θέτουν χιλιάδες καταναλωτές είναι , αν όλα τα 220 και πλέον πρατήρια που ανακοινώθηκε πράγματι παρανομούσαν και εφόσον ναι, τότε γιατί δεν έκλεισαν; Πόσα και ποια σφραγίστηκαν;
Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε: Ποιοι οι προσδοκώμενοί στόχοι από το νέο δεύτερο σύστημα ελέγχου εισροών εκροών;