Skip to main content
| I |

Επιστολή στον πρωθυπουργό για τη χρηματοδότηση του νέου εισροών-εκροών

Επιστολή στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, έστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), για την ανάγκη χρηματοδότησης του νέου συστήματος εισροών–εκροών (ΕΣΕΚ 2), καθώς και των επιπλέον κοστολογίων που απορρέουν από αυτό.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων απευθύνεται στον Πρωθυπουργό με αίσθημα ευθύνης, αλλά και έντονης ανησυχίας για το μέλλον του κλάδου, ο οποίος συρρικνώνεται με ταχύ ρυθμό. Πρατήρια σε όλη τη χώρα κλείνουν ή εγκαταλείπουν τη δραστηριότητα, καθώς οι συνεχείς νομοθετικές παρεμβάσεις έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον οικονομικά δυσβάσταχτο, ιδίως για τους οικογενειάρχες πρατηριούχους και πολύ περισσότερο της επαρχίας και των νησιών.

Κι όπως σημειώνει «Παρά το γεγονός ότι οι ρυθμιστικές παρεμβάσεις αποσκοπούν στον περιορισμό της παραβατικότητας, η εφαρμογή τους αποδεικνύεται εξαιρετικά δαπανηρή. Κάθε νέα ρύθμιση καταδεικνύει την αδυναμία της προηγούμενης και των ελεγκτικών μηχανισμών, με αποτέλεσμα το οικονομικό βάρος να μετακυλίεται για ακόμη μία φορά στους πρατηριούχους – αυτούς που, ενώ δεν ευθύνονται για τις παθογένειες της αγοράς, επωμίζονται δυσανάλογα τις συνέπειες».

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κλάδος, μέσα σε έναν μόλις χρόνο, καλείται να επωμιστεί κόστος που συνολικά υπερβαίνει τα 80.000.000 ευρώ, ποσό το οποίο επιβαρύνει χιλιάδες επαγγελματίες, την ώρα που μόνο ελάχιστες επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τα πρατήρια ωφελούνται από τις νέες υποχρεώσεις.

Ειδικότερα, η εφαρμογή του νέου συστήματος Εισροών – Εκροών (ΕΣΕΚ 2) συνοδεύεται από:
• υψηλό κόστος εγκατάστασης,
• αύξηση κατά περίπου 30% του ετήσιου κόστους τεχνικής υποστήριξης,
• επιπλέον δαπάνες για εκ νέου ογκομέτρηση των δεξαμενών,
• τεχνικές δυσκολίες και ευαλωτότητα σε φυσικά φαινόμενα, που κάνουν την υποστήριξη ιδίως στα απομακρυσμένα πρατήρια εξαιρετικά χρονοβόρα και δαπανηρή.

Στόχος είναι η διασφάλιση ότι το νέο Σύστημα Εισροών Εκροών νο 2 έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να αποτρέπει, με απόλυτη βεβαιότητα, τη συνέχιση παραβατικών πρακτικών. Το προηγούμενο Σύστημα Εισροών–Εκροών (ΣΕΕ 1), το οποίο εγκαταστάθηκε στα πρατήρια, δεν απέδωσε σε βάθος χρόνου τα αναμενόμενα, διότι, μεταξύ άλλων, δεν ελήφθη ποτέ η άποψη μας.

Ως αποτέλεσμα, οι περισσότεροι από αυτούς που επιβαρύνθηκαν ήταν οι συνεπείς και νόμιμοι επαγγελματίες, εξαιτίας τεχνικών αστοχιών και αδυναμιών του συστήματος.

Τα μέτρα αυτά έχουν ήδη προκαλέσει σημαντικά προβλήματα ρευστότητας, ιδιαίτερα για τα μικρά πρατήρια που κρατούν ζωντανή την περιφέρεια, εξυπηρετώντας τις τοπικές κοινωνίες και κυριολεκτικά «φυλάσσοντας Θερμοπύλες».

Η Ομοσπονδία μας δέχεται πλέον έντονες πιέσεις από όλα τα σωματεία της χώρας για δυναμικές κινητοποιήσεις, όπως απεργίες, αποχή από τη διάθεση πετρελαίου θέρμανσης, αποκλεισμούς διυλιστηρίων και εγκαταστάσεων φόρτωσης, ακόμη και πορείες με βυτιοφόρα. Πρόκειται για ενέργειες που θα έχουν σοβαρό κοινωνικό αντίκτυπο, σε μία ήδη επιβαρυμένη περίοδο.

Παρά τις επανειλημμένες επιστολές και παρεμβάσεις μας, το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, δεν έχει μέχρι σήμερα ανταποκριθεί στο αίτημα του κλάδου ούτε έχει επιδείξει διάθεση ούτε έστω προσχηματικού διαλόγου. Έχοντας εξαντλήσει τα περιθώρια υπομονής μας, αναζητούμε τη δική σας υποστήριξη ώστε να ασκηθεί η αναγκαία διέξοδος.

Θεωρούμε ότι ο διάλογος δεν πρέπει να ξεκινήσει όταν εξαναγκαστούμε να βγούμε στους δρόμους και για πρώτη φορά εξ αιτίας των δυσκολιών που υπάρχουν έκαναν αίτημα για από κοινού συνάντηση με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κύριο Γ. Πιτσιλή, οι Πανελλήνιες Ομοσπονδίες που εκπροσωπούν το σύνολο των νόμιμα λειτουργούντων πρατηριούχων της χώρας (ΠΟΠΕΚ και ΟΒΕ ), ο Σύνδεσμος εγκαταστατών συστημάτων εισροών εκροών (ΣΕΥΠΥΚΕ) και ο Σύνδεσμος εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ).

Κλάδοι με πιθανά και υπαρκτά αντίθετα συμφέροντα έχουν την ίδια άποψη ότι το νέο σύστημα εισροών εκροών 2 και άλλες νομοθετικές επιταγές ( π.χ εκ νέου ογκομέτρηση των δεξαμενών) έχουν αχρείαστες κοστοβόρες διατάξεις που πλήττουν την βιωσιμότητα των πρατηριούχων και ζητούν να αναλύσουν τις ενστάσεις του. Δεν έχουμε καμία αντίρρηση να τοποθετηθεί το όποιο σύστημα κρίνει το κράτος (σωστό ή λάθος) αν όμως αυτό δεν επιβαρύνει ξανά τα πρατήρια.

Ζητούμε το αυτονόητο:
Τη χρηματοδότηση του νέου συστήματος εισροών–εκροών (ΕΣΕΚ 2), καθώς και των επιπλέον κοστολογίων που απορρέουν από αυτό, όπως ακριβώς συνέβη και την περίοδο 2013 –2014 κατά την εφαρμογή του πρώτου συστήματος.

Σε περίπτωση που το νέο σύστημα εισροών–εκροών δεν επιδοτηθεί, είναι βέβαιο ότι θα προκύψει κοινωνικό ζήτημα στις πιο απομακρυσμένες περιοχές , όπου μικρά πρατήρια θα κλείσουν και οι πολίτες δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν σωστά.

Επίσης διαμαρτυρόμαστε για τη στάση –απαξία θα λέγαμε – του Υφυπουργού Μεταφορών κυρίου Κυρανάκη ο οποίος αρνείται να συζητήσει εκτενώς τα σημαντικά θέματα που χρονίζουν και μάλιστα είχαν συμφωνηθεί με τον προκάτοχο του ο οποίος τότε επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα αυτονόητα δίκαια αιτήματα μας.

Δεν μπορεί να χαραχθεί μακροχρόνια πολιτική όταν σε έξι χρόνια αλλάζουν πέντε Υφυπουργοί και γενικά πιστεύουμε για κάποιο ανεξήγητο λόγο δεν δίνει η Κυβέρνηση την πρέπουσα σημασία με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε ένα βήμα πριν βγούμε στους δρόμους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ