ΠΟΠΕΚ: Η παράταση του αριθμητικού πλαφόν στη λιανική των καυσίμων οδηγεί σε κλείσιμο τα πρατήρια
Επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης έστειλε το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με την οποία τονίζει τον κίνδυνο να οδηγηθούν σε κλείσιμο τα πρατήρια καυσίμων που ελέγχονται από ιδιώτες, εάν το υπουργείο Ανάπτυξης υλοποιήσει τις εξαγγελίες του και διατηρήσει και το 2024 στα καύσιμα το νόμο για την αθέμιτη κερδοφορία.
Με την επιστολή της η ΠΟΠΕΚ τονίζει ότι ο κλάδος δεν υπάγεται σε αυτές τις περιπτώσεις και δεν θα επιτρέψει να διαβάλλεται και να στιγματίζεται με τέτοιου είδους ανυπόστατες εκφράσεις, αφού αθέμιτη κερδοφορία εντοπίζεται σε όλους όσους παρουσιάζουν υπερκέρδη εις βάρος των πολιτών, ιδίως κατά την περίοδο αλλεπάλληλων κρίσεων και δη της ενεργειακής.
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας τονίζει ότι ο κλάδος υποχρεώθηκε να λειτουργεί τις επιχειρήσεις του, υπό το βάρος αλλεπάλληλων σημαντικών αυξήσεων σε όλη την αγορά, εκτοξεύοντας το κόστος λειτουργίας των πρατηρίων. Διπλασιάστηκαν τα λειτουργικά έξοδα (ρεύμα, προμήθεια τραπεζικών καρτών, χαρτικά, συμβάσεις υποστήριξης συστημάτων εισροών εκροών, εμπορικού, λογιστικού προγράμματος και κάθε άλλη υποχρέωση που απαιτείται να προσαρμοστεί το πρατήριο, ενώ όλη η αγορά αναπροσάρμοζε το αυξημένο κόστος λειτουργίας της μετακυλύοντας το κόστος στον επόμενο κρίκο.
Σημειώνει δε ότι προστέθηκαν ψηφιακές υποχρεώσεις αναβάθμισης και διασύνδεσης, όπως σε όλες τις επιχειρήσεις, με την ουσιαστική διαφορά, ότι και πάλι όι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης καυσίμων δεν εντάχτηκαν στην επιδότηση των υποχρεώσεων εκείνων που το ίδιο το κράτος επέβαλλε.
Από την μία ανακοινώνεται το τέλος της εποχής των κρατικών επιδοτήσεων, παρότι το κράτος ωφελείται οικονομικά από τα έσοδα λόγω των αυξήσεων στην αγορά και από την άλλη με πρακτικές επιχειρηματικού περιορισμού, οδηγούνται οι επιχειρήσεις πρατηρίων σε αφανισμό.
Η κατάσταση αυτή έχει φέρει σε ασφυξία τους οικογενειάρχες πρατηριούχους. Ακόμη και αν μία επιχείρηση κατέγραφε ή καταγράφει ζημίες, λόγω της αύξησης των πάγιων και έκτακτων εξόδων, δεν μπορεί να αυξήσει το ούτως ή άλλως μικρό περιθώριο κέρδους της. Όταν ένα πρατήριο είναι ζημιογόνο ή χωρίς κερδοφορία πώς θα συνεχίσει να λειτουργεί;
Οι εκπρόσωποι της ΠΟΠΕΚ σημειώνουν ότι τo πλαφόν στην λιανική πώληση καυσίμων είναι ένα μέτρο, που όχι μόνο δεν ωφελεί, αλλά αντιθέτως ωθεί την επιχειρηματικότητα σε παραβατικότητα και περιορίζει την ελεύθερη αγορά. Αν λοιπόν πράγματι θέλει η Πολιτεία να προστετεύσει την υγιή, νόμιμη λειτουργία της αγοράς, πρέπει να επενδύσει στην νομιμότητα.
Η παρατηρούμενη αύξηση τζίρου σε καμία περίπτωση δεν είναι δείγμα επιπλέον κερδοφορίας, αλλά αποτέλεσμα των αυξημένων διεθνών τιμών ή των αντίστοιχων αυξημένων τιμών χονδρικής των διυλιστηρίων και οδηγούν σε ζημίες.