ΠΟΠΕΚ: «Ως 30% τα λαθραία και νοθευμένα καύσιμα» (VIDEO) • Προτάσεις για αδιάβλητο σύστημα εισροών – εκροών, ελέγχους και δημοσίευση ονομάτων των παραβατών

Δείτε σε video τη συνέντευξη τύπου

ρεπορτάζ από το grtimes.gr

Ως και το 30% των καυσίμων που διακινούνται στην αγορά είναι παραβατικό -λαθραίο ή νοθευμένο- τεράστια ποσότητα που περνάει από τις αντλίες του 6%-7% των πρατηρίων της χώρας, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει έσοδα που φτάνουν ως και το 1 δισ. ευρώ το χρόνο. Στη Θεσσαλονίκη, εκτιμάται ότι τα “παραβατικά πρατήρια” είναι λίγα, περί τα 20, στα περίπου 400 που υπάρχουν στο νομό, αλλά διακινούν τεράστιες ποσότητες, ακριβώς επειδή πουλάνε καύσιμα, σε τιμές χαμηλότερες της πηγής , δηλαδή των διυλιστηρίων.

Τα παραπάνω τονίστηκαν στη συνέντευξη που έδωσαν στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονικης, οι επικεφαλής του κλάδου, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κ. Θέμης Κιουρτζής, ο γενικός γραμματέας κ. Γιάννης Μαυράκης και το μέλος Δ.Σ. της Ομοσπονδίας κ. Χρήστος Σταυράκης. Η Ενωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης ( ΕΝΒΕΘ) , επίσης εκπροσωπήθηκε από τους κ.κ. Κιουρτζή και Σταυράκη.

Το φαινόμενο της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων γιγαντώθηκε την τελευταία τριετία και αφού γέμισε η Αθήνα με λαθραία καύσιμα, τώρα το κακό επεκτείνεται στη Θεσσαλονίκη και στα υπόλοιπα αστικά κέντρα επειδή “έλεγχοι δεν γίνονται”, όπως τονίσθηκε και επειδή το σύστημα εισροών – εκροών που έχει εφαρμοστεί στα πρατήρια και μόνο στα πρατήρια, έχει καταδολιευτεί, ενώ δεν εφαρμόζεται σε όλους τους κρίκους διακίνησης καυσίμων.

Σύστημα εισροών – εκροών α λα… mydata

Άν θέλουν να ελέγξουν την παραβατικότητα, τονίσθηκε, θα πρέπει, όπως πρότεινε η ΠΟΠΕΚ, να χτυπήσουν στην καρδιά του προβλήματος, να αναλάβει το κράτος να γίνει ένα ηλεκτρονικό σύστημα, αδιάβλητο, όπως είναι π.χ. το mydata, ένα σύστημα τύπου κλειστής αποθήκης, όπου θα ελέγχεται πραγματικά τι εισέρχεται και τι βγαίνει από τις αντλίες των πρατηρίων. Σήμερα, στην αγορά υπάρχουν 30-35 συστήματα διαφορετικών εταιρειών και τα στοιχεία που στέλνονται στη Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων είναι πλασματικά. Αν υπήρχε ένα αδιάβλητο σύστημα, δεν θα μπορούσαν να νοθεύονται τα καύσιμα με διαλύτες.

“Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, από τις αρχές του 2021 ως τον Ιούνιο του 2022, η τιμή του αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 100% και των προϊόντων διύλισης αυξήθηκε κατά 200%. Εταιρείες διύλισης και κράτος τριπλασίασαν κέρδη και έσοδα, ενώ οι πρατηριούχοι κρατάμε άμυνα για να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας”, τόνισε ο κ. Κιουρτζής ο οποίος μίλησε για οικονομική εξόντωση των πρατηρίων που είναι οικογενειακές επιχειρήσεις και προσπαθούν να επιβιώσουν με περιθώρια κέρδους της τάξης του 3%-4%.

Ζορπίδης: Θα παίρνουμε καύσιμα από Ιταλία και Σλοβενία;

Τους εκπροσώπους των ΕΝΒΕΘ και ΠΟΠΕΚ προσφώνησε ο πρόεδρος του ΕΕΘ κ. Μιχάλης Ζορπίδης, ο οποίος ως γνωστόν δραστηριοποιείται επί δεκαετίες, επιχειρηματικά, στον κλάδου του τουρισμού, υπογραμμίζοντας ότι στα επίπεδα που έχουν φτάσει οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, οι επαγγελματίες μεταφορείς αναγκάζονται να προμηθευτούν καύσιμα από το εξωτερικό, όποτε τους δίνεται η ευκαιρία.

“Θα πρέπει να βάζουμε καύσιμα από τη Σλοβενία, από την Ιταλία ή από τη Βουλγαρία;” Στη Βουλγαρία, το πετρέλαιο κίνησης είναι στα 1,40 ευρώ και στην Ελλάδα στα 1,85 – 1,90 και αυτό επειδή η Ελλάδα έχει σε τόσο υψηλά επίπεδα το ΦΠΑ και τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.

Αυτός είναι και ο λόγος, όπως είπε ο κ. Σταυράκης που το 30% των πρατηρίων καυσίμων σε παραμεθόριους νομούς, όπως είναι οι Σέρρες, το Κιλκίς, έκλεισαν . Προτάθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών να ισχύσει το μέτρο που η Ευρωπαϊκή Ένωση προέβλεψε ακριβώς για τις παραμεθόριες περιοχές μεταξύ δύο κρατών – μελών που έχουν διαφορετικούς ΦΠΑ, δηλαδή να υϊοθετηθεί η Κάρτα Πολίτη για τη μείωση του ΕΦΚ, αλλά μήνες πέρασαν από τότε που τέθηκε το θέμα στον υφυπουργό κ. Βεσυρόπουλο και ούτε καν που προχώρησε το μέτρο πιλοτικά.

Τα τρία “πόδια” της παραβατικότητας

Ο κ. Κιουρτζής τόνισε πως η παραβατικότητα στα καύσιμα δεν αφορά μόνο το λαθρεμπόριο. Αφορά και τη νόθευση με διαλύτες και την καταδολίευση των ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών – εκροών.

“Οι παραβατικοί έχουν εισχωρήσει στη λιανική καυσίμων. Εάν ήθελαν πραγματικά να τους πιάσουν, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και το e-καταναλωτής, για να δούνε από εκεί ποια πρατήρια πουλάνε σε τιμές χαμηλότερες και από αυτές των διυλιστηρίων. Διεκδικούμε τη νομιμότητα. Η παραβατικότητα “οδήγησε” 3.000 πρατήρια – οικογενειακές επιχειρήσεις, είτε σε κλείσιμο, είτε σε θυγατρικές των διυλιστηρίων, είτε στους παραβατικούς. Η Πολιτεία δεν μπορεί να προστατεύει τους λαθρεμπόρους, μη δίνοντας τα στοιχεία τους στη δημοσιότητα επειδή δήθεν πρέπει να προστατευθούν τα προσωπικά τους δεδομένα και, από την άλλη, να δίνονται στοιχεία πολιτών για παραβάσεις των 500 ευρώ”, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Κιουρτζής.

Σε ό,τι αφορά στο πλαφόν στις τιμές καυσίμων, η πρόταση της ΠΟΠΕΚ ήταν να μπει ποσοστιαίο όριο στο περιθώριο κέρδους και να μη επιβληθεί τιμή μονάδας, όπως τελικά έγινε, καθώς έτσι δεν μπορούν να παρακολουθηθούν οι αλλαγές στην αγορά.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων τόνισαν πως 15-17 Ευρωπαϊκές χώρες, έχουν φθηνότερα καύσιμα από την Ελλάδα, χωρίς τους φόρους.

Αν το κράτος θέλει να προστατεύσει τον καταναλωτή αλλά και τους υγιείς επιχειρηματίες – πρατηριούχους, θα πρέπει να κλείσει την πόρτα στην παραβατικότητα. Έτσι, θα εξασφαλισθούν έσοδα 1 δισ. ευρώ που σήμερα χάνονται και θα καταστεί δυνατή η μείωση του ΕΦΚ.

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!