Motor Oil: Ρεκόρ στα περιθώρια διύλισης και στο β’ τρίμηνο του έτους
διαβάσαμε στο businessdaily.gr
Τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί η εξαγορά της Άνεμος από τη Motor Oil με αποτέλεσμα από το 2023 τα κέρδη του τομέα να ενισχύουν τον ενοποιημένο ισολογισμό με κέρδη EBITDA 130 εκατ. σε ετήσια βάση.
Τα περιθώρια διύλισης παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ και το β’ τρίμηνο΄, ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζανετάκης, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου δίνοντας την πιο πρόσφατη εικόνα για τις προοπτικές του ενεργειακού ομίλου. Επισήμανε όμως ότι και το ενεργειακό κόστος διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, αν και η χρήση νάφθας στο διυλιστήριο έχει αντικαταστήσει προς το παρόν το φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον κ. Τζανετάκη, έως το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί το deal για την εξαγορά της Άνεμος από τη Motor Oil. Μετά την εξαγορά, η Motor Oil θα έχει σε λειτουργία 772MW από ΑΠΕ που θα συμβάλουν με 130 εκατ. στα ενοποιημένα EBITDA σε ετήσια βάση. Παράλληλα, τα υπό κατασκευή πάρκα θα δώσουν στον όμιλο μια συνολική ισχύ 2,3GW. Σε ερώτηση αναλυτή για το πότε τα μεγέθη της Ανεμος θα ενοποιούνται στον ισολογισμό της Motor Oil ο κ. Τζανετάκης υποστήριξε πως η ενοποίηση των μεγεθών θα γίνει από το 2023.
Σχετικά με την αύξηση του καθαρού δανεισμού σε 1,75 δισ. ο κ. Τζανετάκης επισήμανε ότι οφείλεται στις αυξημένες ανάγκες για κεφάλαια κίνησης λόγω της αύξησης των αποθεμάτων και τόνισε πως οι ανάγκες για μελλοντικές επενδύσεις του ομίλου θα βαίνουν μειούμενες. Ειδικότερα, για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 877 MW που κατασκευάζεται από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή τόνισε ότι οι δύο εταίροι έχουν ήδη βάλει από 50 εκατ ο καθένας, και τα υπόλοιπα 275 εκατ. της επένδυσης θα καλυφθούν με δανεισμό.
Γενικότερα, πάντως, η αύξηση του δανεισμού της εταιρείας προκάλεσε ένα μούδιασμα στην επενδυτική κοινότητα καθώς η εταιρεία είχε πάντα πολύ χαμηλή μόχλευση. Το μέσο κόστος δανεισμού του ομίλου βρίσκεται στο 4,3%
Στο τέλος του έτους η επενδυτική απόφαση για το FSRU
Για το ενδεχόμενο δημιουργίας τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους από τη Motor Oil, o κ. Τζανετάκης ανέφερε πως η επενδυτική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του έτους. Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μονάδας θα είναι έως 210.000 m3, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 Mwhs/ημέρα. Όπως τόνισε, εαν κατασκευαστεί το FSRU θα γίνει με ένα τρόπο που δεν θα αυξάνει το χρέος,
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία ευνοήθηκε από τα υψηλά περιθώρια διύλισης και την ισχυρή εγχώρια ζήτηση στα καύσιμα. Πέρυσι τέτοια εποχή τα περιθώρια διύλισης ήταν 6 δολάρια ανά μετρικό τόνο και τώρα έφτασαν τα 56 δολάρια ανά μετρικό τόνο.
Kέρδη πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 3,258 δισ ευρώ σημειώνοντας αύξηση 73% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Το 57% του τζίρου προήλθε από το εξωτερικό και το 43% από το εσωτερικό. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 318 εκατ. από 129 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 197 εκατ. από 65 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσα καθαρά κέρδη πραγματοποίησε ο όμιλος το πρώτο τρίμηνο του 2022, τόσα είχε πετύχει για το σύνολο του 2021.
Χωρίς τη λογιστική επίδραση της αύξησης της αξίας των αποθεμάτων τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 97 εκατ, έναντι 28 εκατ πέρσυ και υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για επίτευξη καθαρής κερδοφορίας κοντά στα 65 εκατ ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η εταιρεία θα διανείμει υπόλοιπο μερίσματος 0,70 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2021, ενώ είχε ήδη μοιράσει προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή.