| Notaka

“Σε bear market για τρίτη φορά από το 2017 το πετρέλαιο- αλλά κάποιοι προειδοποιούν για άλμα”.

 

Της Νατάσας Στασινού
//nstas@naftemporiki.gr%20/” 

Με τους μεγάλους εισαγωγείς πετρελαίου του πλανήτη, όπως είναι οι ευρωπαϊκές οικονομίες, η Κίνα και η Ινδία, να κατεβάζουν συνεχώς ταχύτητα, τις εμπορικές εντάσεις να απειλούν το παγκόσμιο ΑΕΠ με ύφεση και τους ανεξάρτητους Αμερικανούς παραγωγούς σχιστολιθικού πετρελαίου να ρίχνουν ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες στην αγορά, η πτώση ήταν θέμα χρόνου. Κανείς, όμως, δεν είχε μάλλον υπολογίσει την ταχύτητά της, αφού την ίδια ο ΟΠΕΚ συνέχιζε να μειώνει την δική του προσφορά. Κόντρα στις προσπάθειες του καρτέλ, η τιμή του αμερικανικού αργού απέχει σήμερα περισσότερο από 20% από τα υψηλά του Απριλίου, κάτι που σημαίνει ότι ο μαύρος χρυσός βρίσκεται και επισήμως πια σε bear market. Κάποιοι πιστεύουν παρόλα αυτά ότι η εικόνα και πάλι θα ανατραπεί, με τις τιμές να επιδίδονται εκ νέου σε ράλι. 

Η τιμή του αμεριικανικού αργού κατέγραψε πτώση 3,4% στα 51,68 δολάρια το βαρέλι αργά το βράδυ της Τετάρτης, υποχωρώντας χαμηλότερα ακόμη και από το όριο των 53,04 δολαρίων, που σηματοδοτούσε την bear market. H βουτιά ήταν αποτέλεσμα των στοιχείων, που έδειξαν αιφνίδια και δη μεγάλη αύξηση των αμερικανικών αποθεμάτων αργού- σε μία ένδειξη ότι η παραγωγή στην κορυφαία οικονομία του πλανήτη αυξάνεται πολύ ταχύτερα από την ζήτηση. 
 
Μόλις στις 23 Απριλίου η τιμή του αμερικανικού αργού είχε σπάσει το φράγμα των 66 δολαρίων, παρά το γεγονός ότι ήταν από τότε ορατή η σημαντική επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας. Η αποφασιστικότητα του ΟΠΕΚ, η συνεργασία με τη Ρωσία, αλλά και ο προσδοκίες για μία εμπορική συμφωνία ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα, που θα έδινε νέα πνοή στην παγκόσμια ανάπτυξη, οδηγούσαν το ράλι. 

Δυόμιση μήνες μετά οι σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας είναι χειρότερες από ποτέ και οι τιμές έχουν τεθεί σε τροχιά πτώσης και μάλιστα με ορμή. Αν υπάρχει μία χώρα, που αισθάνεται τις συνέπειες εμπορικών εντάσεων και χαμηλών τιμών του πετρελαίου, αυτή είναι το Μεξικό. Ο οίκος Fitch υποβάθμισε το αξιόχρεό της και ο Moody’s τις προοπτικές, με τους δύο οίκους να επικαλούνται την επιδείνωση των προοπτικών της ήδη υπερχρεωμένης κρατικής πετρελαϊκής Pemex και τις απειλές του Τραμπ να στρέψει το όπλο των δασμών εναντίον της. 

Ωστόσο και για την αμερικανική οικονομία η μεγάλη πτώση είναι πρόβλημα. Ο Ντόναλντ Τραμπ θέλει μεν φθηνή βενζίνη όσο πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές του 2020, αλλά και γνωρίζει ότι από ένα επίπεδο και κάτω οι τιμές θα εντείνουν τις πιέσεις στους παραγωγούς πετρελαίου της χώρας, που τα τελευταία χρόνια επέκτειναν τις δραστηριότητές τους και τις θέσεις εργασίας. Επιπλέον αρκετοί αναλυτές ανησυχούν ότι αμερικανικές επιχειρήσεις και καταναλωτές, βλέποντας την επιδείνωση των διεθνών συνθηκών και την βουτιά του πετρελαίου, θα καταστούν πιο επιφυλακτικοί. Ήδη οι δαπάνες και των δύο επιβραδύνθηκαν σημαντικά το πρώτο τρίμηνο. 

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για την τρίτη φορά, που το πετρέλαιο εισέρχεται σε bear market από τις αρχές του 2017, έχοντας εκτιναχθεί αρχικά στα ύψη και βυθιζόμενο στη συνέχεια κατά 20% σε σχέση με τα υψηλά επίπεδα. Η μεταβλητότητα είναι η μόνη σταθερή σε μία αγορά, στην οποία αποτυπώνονται τα «πάνω και τα κάτω» της παγκόσμιας οικονομίας και η επίμονη γεωπολιτική αβεβαιότητα. Το brent είναι επίσης για τρίτη φορά στο όριο του bear market. Με πτώση 2,2% χθες, διαμορφώνεται στα 60,63 δολάρια και απέχει 19% από τα υψηλά του 2019. Θα είναι επισήμως σε πτωτική αγορά, εάν φτάσει στα 59,65 δολάρια. 

Οι εξελίξεις δεν πτοούν όλους τους αναλυτές. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Citigroup, η οποία πρόσφατα προειδοποίησε ότι η τιμή του μπρεντ θα σκαρφαλώσει και πάλι στα 78 δολάρια το βαρέλι μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Σε πρόσφατο σημείωμά της στους επενδυτές σχολίαζε μάλιστα ότι η απαισιοδοξία για την παγκόσμια οικονομία «κρύβει τα αισιόδοξα θεμελιώδη της αγοράς πετρελαίου».

naftemporiki.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!