Accessibility Tools

Skip to main content
| Notaka

“Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ξεκινούν σε χώρες με χαμηλό εισόδημα στην ΕΕ, σύμφωνα με νέα στοιχεία”.

 

Βαρκελώνη, 9 Μαΐου 2019 – Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε νέα στοιχεία που υπογραμμίζουν τη σχέση μεταξύ της προσιτής τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της πρόσληψής τους στην αγορά. Αυτή η ανάλυση της ACEA συγκρίνει τα εθνικά δεδομένα σχετικά με τις πωλήσεις οχημάτων ηλεκτρικού φορτίου (ECV) με κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ στα κράτη μέλη της ΕΕ για ολόκληρο το έτος 2018.

Τα νέα στοιχεία του ACEA  δείχνουν ότι όλες οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV μικρότερο του 1% – δηλαδή το ήμισυ όλων των κρατών μελών της ΕΕ – έχουν κατά κεφαλήν ΑΕΠ χαμηλότερο των 29.000 ευρώ. Αυτό συμβαίνει σε πολλές νότιες χώρες – όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα – καθώς και στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Λιθουανία, η Βουλγαρία και η Σλοβακία.

Στη Λετονία, για παράδειγμα, πωλήθηκαν μόνο 93 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι. Η Πολωνία έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς ECV μόλις 0,2%. Αντίθετα, ένα μερίδιο ECV πάνω από 3,5% εμφανίζεται μόνο σε χώρες με ΑΕΠ μεγαλύτερο από 42.000 ευρώ, όπως η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Σουηδία.

Τα θεσμικά όργανα της ΕΕ ενέκριναν πρόσφατα τον νέο κανονισμό για τα CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα, θέτοντας στόχους μείωσης κατά -15% και -37,5% για τα έτη 2025 και 2030 αντίστοιχα. Αυτοί οι στόχοι θα ακολουθήσουν από το στόχο των 95g CO2 / km για το έτος 2021, το οποίο καθορίστηκε το 2013.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν έντονα, εάν επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι για το CO2. Δυστυχώς, όμως, το 2018 μόνο το 2% όλων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ ήταν ηλεκτρικά απαιτητοί.

“Εκτός από την επένδυση στην χρέωση των υποδομών, οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ πρέπει να εφαρμόσουν ουσιαστικά και βιώσιμα κίνητρα για να ενθαρρύνουν περισσότερους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια”, εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert, σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη.

“Οι άνθρωποι σε ολόκληρη την ΕΕ θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα – ανεξάρτητα από το ποια χώρα ζουν – βόρεια ή νότια, ανατολικά ή δυτικά. Η οικονομική προσιτότητα των τελευταίων τεχνολογιών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις κυβερνήσεις ως ζήτημα προτεραιότητας “.

Παρόλο που υπάρχουν φορολογικά μέτρα για την τόνωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες σχεδόν τις χώρες της ΕΕ, η φύση και η χρηματική αξία αυτών των παροχών ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Πράγματι, ενώ οι περισσότερες χώρες χορηγούν απλές φορολογικές ελαφρύνσεις ή απαλλαγές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόνο 12 κράτη μέλη της ΕΕ προσφέρουν ασφάλιστρα ή επιδόματα στους αγοραστές αυτών των οχημάτων.