Skip to main content
| Notaka

“Κύπρος: Φόβοι για αυξήσεις στα καύσιμα”.

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για αντλιεσ καυσιμων

Πιο ακριβά καύσιμα θα φέρει η μετακίνηση των εταιρειών πετρελαιοειδών από τη Λάρνακα στο Βασιλικό, αλλά θα δημιουργείται και θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού, λόγω των χρεώσεων εξυπηρέτησης των τάνκερ που θα τα φέρνουν. 
Κι αυτό λόγω του ότι το Κράτος, διά της Αρχής Λιμένων, του υπουργείου Μεταφορών και της Βουλής, καθορίζουν επ’ ακριβώς τα διάφορα τέλη εξυπηρέτησης των πλοίων, με τις λιμενικές εγκαταστάσεις που θα εξυπηρετούνται οι πλείστες εταιρείες, να είναι σε ορισμένες περιπτώσεις υπερδιπλάσια αυτών που θα χρεώνονται τάνκερ, που θα εξυπηρετούν μία από τις εταιρείες εντός του λιμανιού του Βασιλικού.

 Οι επισημάνσεις των εμπλεκόμενων εταιρειών πετρελαιοειδών, της εταιρείας VTS που εξυπηρετεί τα τάνκερ στην προβλήτα όπως και της VTTV που διαθέτει τις δεξαμενές αποθήκευσης, που θα φυλάσσουν τα καύσιμα των εταιρειών πετρελαιοειδών, με διάφορες συναντήσεις με το υπουργείο Μεταφορών και κυβερνητικά τμήματα, εδώ και δύο χρόνια, δεν έχουν αποδώσει αποτέλεσμα.

Το πρόβλημα προέρχεται από το γεγονός ότι με τις καθιερωμένες χρεώσεις που ισχύουν για τις εκφορτώσεις πετρελαιοειδών τώρα στις εγκαταστάσεις της Λάρνακας, όπως και αυτές στο λιμάνι Βασιλικού, απ’ όπου θα εξυπηρετείται μία εκ των εταιρειών πετρελαιοειδών, ισχύουν ευέλικτες χρεώσεις, που βασίζονται κυρίως στο μέγεθος των πλοίων, δηλαδή ένα πλοίο 10.000 τόνων χρεώνεται με πολύ λιγότερα απ’ ό,τι για παράδειγμα ένα των 80.000 τόνων για τις λιμενικές υπηρεσίες που προσφέρονται.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο με βάση τις επίσημες ταρίφες της Αρχής Λιμένων σε σχέση με τις εγκαταστάσεις της VTTV και τις χρεώσεις για λιμενικές υπηρεσίες που προσφέρει εκεί η VTS. Συγκεκριμένα, όλες οι ταρίφες που ισχύουν είναι βασισμένες στα μεγαλύτερα τάνκερ, δηλαδή στη βάση των 80.000 τόνων. Οπότε, οι εταιρείες πετρελαιοειδών όταν αρχίσουν να λειτουργούν από εκεί θα χρεώνονται με δυσανάλογα τέλη, αφού τα πλείστα πλοία που θα τους φέρνουν καύσιμα θα είναι της τάξης των 10.000 τόνων, οπότε το κόστος θα φουσκώνει την τιμή των καυσίμων. Αντίθετα, ανταγωνιστές τους των οποίων τα τάνκερ, επίσης του ίδιου μεγέθους, θα πιάνουν στο λιμάνι Βασιλικό θα χρεώνονται πολύ λιγότερα.

Η Αρχή Λιμένων, που λαμβάνει ποσοστό επί των χρεώσεων της τάξης του 15%, έχει ήδη αντιληφθεί το πρόβλημα και έχει αποδεχθεί τροποποίηση των χρεώσεων, ώστε να υπάρχει ευελιξία ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων και ισότιμη διαχείριση με τα λιμάνια Λάρνακας και Βασιλικού.
Το υπουργείο Μεταφορών, ωστόσο, δεν έχει δώσει μέχρι τώρα αποτέλεσμα, με επίκληση του ότι αναμένει –για περισσότερο από ένα χρόνο– γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας που καθυστερεί. Ωστόσο, όσο προχωρά ο χρόνος και οι διαδικασίες μεταφοράς των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών των εταιρειών από τη Λάρνακα στο Βασιλικό, τόσο αυξάνεται και η ανησυχία όλων των εμπλεκομένων.

Όπως έγραψε χθες ο «Φ», οι εργασίες για το τερματικό της εταιρείας «Πετρολίνα» προχωρούν, ενώ θεμελιώθηκαν και οι πρώτες τρεις δεξαμενές και συνεχίζονται οι εργασίες της εταιρείας «Ελληνικά Πετρέλαια», ενώ έχουν υπογραφεί και οι συμφωνίες των ESSO και BP, για εκεί αποθήκευση και διαχείριση των δικών τους καυσίμων.

ΠΗΓΗ: Φιλελεύθερος

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!