| Notaka

“Αντικρουόμενες οι απόψεις διεθνών αναλυτών για την εξέλιξη των διεθνών τιμών πετρελαίου”.

 Î‘ντικρουόμενες οι απόψεις διεθνών αναλυτών για την εξέλιξη των διεθνών τιμών πετρελαίου

ΕΛΠΕ και Mότορ Οιλ διαβεβαιώνουν ότι εδώ και περίπου έναν χρόνο έχουν σταματήσει τις εισαγωγές αργού από το Ιράν, υποκαθιστώντας την ποσότητα αυτή με φορτία από άλλες χώρες

Αντικρουόμενες είναι οι απόψεις των διεθνών αναλυτών όσον αφορά την εξέλιξη των διεθνών τιμών του πετρελαίου μετά την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης να άρει την εξαίρεση οκτώ χωρών μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, στις κυρώσεις κατά του Ιράν. 
Από τη μια πλευρά η BlackRock και ο διευθύνων σύμβουλος της Larry Fink, που δεν ανησυχούν για τις τιμές του αργού θεωρώντας ότι τα σχετικώς υψηλά αποθέματα πετρελαίου στην παγκόσμια αγορά θα αντισταθμίσουν τις αυξητικές τάσεις και από την άλλη πλευρά οι αναλυτές της Barclays που εκτιμούν ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ανόδου των τιμών εξ αιτίας της κατάργησης των εξαιρέσεων. 
Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα της Barclays, παρότι η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και άλλες χώρες του ΟΠΕΚ φαίνονται ότι μπορούν να καλύψουν το κενό από τη μείωση των ιρανικών εξαγωγών η κάλυψη αυτή έρχεται μαζί με το κόστος της σημαντικής μείωσης του εφεδρικού δυναμικού παραγωγής και παράλληλα αυξάνει τον κίνδυνο ενδεχόμενης κρίσης στη Μέση Ανατολή». 
«Αν όλα τα άλλα παραμείνουν σταθερά και οι ιρανικές εξαγωγές μηδενιστούν, αυτό θα επιφέρει τουλάχιστον μία αύξηση της τάξης των 5 δολ/βαρέλι, στην τρέχουσα πρόβλεψή μας, για τη διαμόρφωση στα 70 δολ/βαρέλι της μέσης τιμής του Brent το 2019», αναφέρει επίσης η έκθεση. 
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι 8 χώρες που είχαν εξαιρεθεί από τα αμερικανικές κυρώσεις απορροφούσαν περισσότερο από το 75% των συνολικών εξαγωγών του Ιράν, καθώς πρόκειται για μεγάλους καταναλωτές όπως η Ινδία, η Κίνα, η Νότιος Κορέα , η Ιαπωνία και η Τουρκία. 
Εξάλλου αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι βραχυπρόθεσμα οι προοπτικές για τις τιμές του πετρελαίου είναι ανοδικές, καθώς τα στοιχεία του ΟΠΕΚ δείχνουν στα τρέχοντα επίπεδα παραγωγής, δηλαδή λίγο πάνω από 30 εκατ. βαρέλια την ημέρα, στο δεύτερο τρίμηνο τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου μπορεί να μειωθούν κατά 760.000 βαρέλια την ημέρα και στο τρίτο τρίμηνο κατά 930.000 βαρέλια την ημέρα. 
Στο αντίποδα o δισεκατομμυριούχος διευθύνων σύμβουλος της BlackRock Larry Fink, σε δηλώσεις του στο CNBC δεν έδειξε καμία ιδιαίτερη ανησυχία για τις τιμές του αργού, παρά την πρόσφατη άνοδο. 
Άλλωστε ήδη τον Μάρτιο οι ιρανικές εξαγωγές είχαν μειωθεί στα 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως από 2,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα, τον Μάιο του 2018, πριν αρχίσουν οι διαδικασίες για την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων. 
Το έλλειμμα που θα προκύψει από την απόσυρση του ιρανικού αργού μπορεί να αντισταθμιστεί από τα αποθέματα των ΗΠΑ, τα οποία αναμένεται να αυξηθούν κατά 1,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2019, σύμφωνα με την Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ):
«Η διαφορά είναι πολύ πιο μικρή σε σχέση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι» δήλωσε ο Larry Flink, σχολιάζοντας τις επιπτώσεις από την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης. 
Πάντως όταν η Ουάσιγκτον ανακοίνωσε τη Δευτέρα την κατάργηση των εξαιρέσεων, το αργό κέρδισε μέσα σε λίγη ώρα 3%. Ανταπαντώντας, Ιρανοί αξιωματούχοι απείλησαν να κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ, το θαλάσσιο πέρασμα απ’ όπου διακινείται περίπου το 20% του παγκόσμιου ναυτιλιακού εμπορίου πετρελαίου. 
Αλλά τόσο ο κ. Fink όσο και ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας Khalid al Falih επισήμαναν την αύξηση των αποθεμάτων πετρελαίου στις χώρες του Αραβικού Κόλπου και στις ΗΠΑ, εκτιμώντας ότι μπορούν να αντισταθμίσουν τα φορτία που θα λείψουν από το Ιράν. Μάλιστα όπως δήλωσε ο Σαουδάραβας αξιωματούχος τα μέλη του ΟΠΕΚ δεν πρόκειται να αφήσουν τους πελάτες τους χωρίς πετρέλαιο. 
Όσο για τις επιπτώσεις στην εγχώρια αγορά από την κατάργηση της εξαίρεσης, που ίσχυε και για την Ελλάδα, οι δύο μεγάλοι διυλιστικοί όμλοι της χώρας, τα ΕΛΠΕ και η Mότορ Οιλ διαβεβαιώνουν ότι εδώ και περίπου έναν χρόνο έχουν σταματήσει τις εισαγωγές αργού από το Ιράν, υποκαθιστώντας την ποσότητα αυτή με φορτία από άλλες χώρες.        

worldenergynews.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!