| Notaka

“Η ακριβή βενζίνη δεν έπιασε ταβάνι”.

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΒΕΝΖΙΝΗ

Της  Πένης  Χαλάτση,

Ακόμη πιο ακριβά μπορεί να πληρώσουν οι Έλληνες τη βενζίνη, όπως αναφέρουν μιλώντας στο insider.gr παράγοντες της αγοράς, με αλυσιδωτές συνέπειες για τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις του κλάδου και την οικονομία.

Ακόμη πιο ακριβά μπορεί να πληρώσουν οι Έλληνες τη βενζίνη όπως αναφέρουν μιλώντας στο insider.gr παράγοντες της αγοράς με αλυσιδωτές συνέπειες για τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις του κλάδου (οι οποίες κλείνουν η μία μετά την άλλη) και την οικονομία (η οποία χάνει τα πολυπόθητα έσοδα από τη φορολογία).

Η ζήτηση καυσίμων έχει σημειώσει κατακόρυφη πτώση με μοναδική «αισιόδοξη νότα» την ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης τον Ιανουάριο, η οποία ωστόσο δεν ήταν αρκετή για να σώσει την παρτίδα. Οι φορείς της αγοράς καταγγέλλουν ότι η φορολογική πολιτική οδηγεί σε κλείσιμο των πρατηρίων αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων προμήθειας και επισημαίνουν ότι αυτή η κατάσταση συντηρείται εδώ και εννέα χρόνια. H τιμή της βενζίνης έχει φθάσει το 1,60 ευρώ ανά λίτρο ακολουθώντας την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Τις τελευταίες ημέρες το αργό κινείται γύρω από τα 65 δολάρια και το brent γύρω από τα 70 δολάρια και το ράλι των διεθνών τιμών (δεδομένων των γεωπολιτικών εντάσεων, των αμερικανικών κυρώσεων κατά του Ιράν, της Βενεζουέλας και ίσως και της Ευρώπης) ίσως να μην σταματήσει εδώ.

 
 

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ και γραμματέας του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης, μιλώντας στο insider.gr σημειώνει ότι: «Η αγορά βρίσκεται σε πτωτική πορεία εδώ και εννέα χρόνια. Οι βασικές αιτίες είναι η υψηλή φορολογία (η οποία συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό στη διαμόρφωση της τελικής τιμής) και η οικονομική κρίση η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε μείωση της ζήτησης. Υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας στην αγορά. Η ανοδική πορεία των τιμών του πετρελαίου σαφώς αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα που επηρεάζει τις τιμές στην Ελλάδα, καθότι βασιζόμαστε κυρίως σε εισαγωγές. Από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι σήμερα, οι τιμές έχουν ανέβει κατά 17% .

Η αγορά περνάει δύσκολα. Η ζήτηση για τα καύσιμα κίνησης έχει σημειώσει μεγάλη πτώση το πρώτο τρίμηνο ενώ σε μια γενική θεώρηση, μόνο το πετρέλαιο θέρμανσης κινήθηκε σε καλά επίπεδα (τον Ιανουάριο) αλλά τώρα η χειμερινή περίοδος τελείωσε και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να βασιστούν σε αυτό. Η ζήτηση κατά το πρώτο τρίμηνο στα καύσιμα κίνησης μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 4% ενώ το πετρέλαιο παρουσιάζει μεγάλη αστάθεια. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η φορολογία. Το κράτος δεν μπορεί να φορολογεί τόσο πολύ γιατί αυτό επιφέρει αντίστροφα αποτελέσματα καθώς στο τέλος δεν εισπράττει από τους φόρους. Υπό αυτές τις συνθήκες η αγορά δεν είναι βιώσιμη». 

Κληθείς να σχολιάσει τα «λουκέτα» που μπαίνουν στις επιχειρήσεις του κλάδου και το θέμα της ιδιόχρησης πρατηρίων, ο κ. Αληγιζάκης επισημαίνει ότι: «Η αγορά καυσίμων βρίσκεται σε μεγάλη κρίση. Τα πρατήρια καυσίμων έχουν πρόβλημα και κλείνουν διότι δεν μπορούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Εξίσου πρόβλημα βιωσιμότητας αντιμετωπίζουν όμως και οι επιχειρήσεις που βρίσκονται πίσω από αυτά. Το κλείσιμο των πρατηρίων δεν οφείλεται σε ιδιόχρηση (αυτό είναι θέμα στρατηγικής της κάθε εταιρείας). Οφείλεται στην πτώση της ζήτησης και όλα αυτά τα προβλήματα που προαναφέραμε». 

insider.gr

Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!