| Notaka

“Τέλη 2019 η έναρξη επαναλειτουργίας του αγωγού των ΕΛΠΕ προς τα Σκόπια, ενίσχυση της θέσης τους στη λιανική της γείτονος, με νέα πρατήρια”.

 

Του  Γιώργου  Φιντικάκη,

Στα τέλη του χρόνου τοποθετείται η έναρξη επαναλειτουργίας του πετρελαιαγωγού, μήκους 213 χιλιομέτρων που συνδέει τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη με το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στα Σκόπια.

Το θέμα θα συζητηθεί μεταξύ άλλων κατά τις σημερινές συναντήσεις των δύο αντιπροσωπειών στη γείτονα, με πολυπληθή παρουσία από πλευράς ΕΛΠΕ, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να έχει ολοκληρωθεί το πλαίσιο για τις τελωνειακές αποθήκες και η εναρμόνισή του με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, καθώς και η έκδοση των σχετικών αδειών.

Στόχος είναι  με την επαναλειτουργία του ο αγωγός, να φτάσει να μεταφέρει στη γείτονα, ποσότητες, κυρίως diesel κίνησης, της τάξης του 1 εκατομμυρίου μετρικών τόνων, δηλαδή πολύ μεγαλύτερες από αυτές της τοπικής κατανάλωσης, οι οποίες και θα εξάγονται στις γύρω χώρες, προς Βουλγαρία, Σερβία, Κόσοβο.

Το προϊόν θα διοχετεύεται από τον αγωγό στις δεξαμενές των ΕΛΠΕ, χωρητικότητας 350.000 μετρικών τόνων στα Σκόπια που βρίσκονται 25 χλμ. από την πρωτεύουσα της χώρας, όπως ακριβώς συνέβαινε μέχρι και το 2013, οπότε και λειτούργησε για τελευταία φορά το διυλιστήριο.

Η μετοχική σύνθεση στην ΟΚΤΑ θα παραμείνει ως έχει, δηλαδή το 80% θα ανήκει στα ΕΛΠΕ, και το 20% στους Σκοπιανούς, ωστόσο η παρουσία της στη λιανική πρόκειται να ενισχυθεί. Σήμερα λειτουργεί 27 πρατήρια καυσίμων στη τοπική αγορά, ενώ μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας της με τη Makpetrol, που διατηρεί 121 πρατήρια, τα συνολικά καύσιμα που πωλούνται στο δίκτυο λιανικής προέρχονται σε ποσοστό 65% από την ΟΚΤΑ. Στο σύντομο μέλλον, στόχος της ΟΚΤΑ είναι να διευρύνει την παρουσία της στη περιοχή.

Το πόσο γρήγορα θα γίνουν όλα τα παραπάνω, θα εξαρτηθεί από την έγκαιρη ολοκλήρωση μιας σειράς πρακτικών ζητημάτων. Την περίοδο αυτή ολοκληρώνεται η δημιουργία κανονιστικού πλαισίου για τις τελωνειακές αποθήκες, καθώς και η έκδοση αδειών, προκειμένου το συντομότερο δυνατό οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ να λειτουργούν πλέον με τα αυστηρά πρότυπα της ΕΕ. Αποτελεί άλλωστε κοινό μυστικό ότι από τότε που έκλεισε το διυλιστήριο, και η FYROM εξαρτάται από τις εισαγωγές καυσίμων μέσω βυτίων, το λαθρεμπόριο βρίσκεται σε έξαρση.

Τελευταία φορά που λειτούργησε το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ ήταν τον Ιανουάριο του 2013, έκτοτε και έβαλε λουκέτο, καθώς τα ΕΛΠΕ έκριναν ότι η συνέχιση της παραγωγής ήταν ασύμφορη. Ηταν το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας και από τότε η γείτονα, είναι άμεσα εξαρτημένη από τις εισαγωγές. Από τότε που διεκόπη η παραγωγή στο διυλιστήριο – βρίσκεται σε διαδικασία shut down – σταμάτησε και η χρήση του αγωγού.

Στο θέμα αναφέρθηκε χθες και ο υπ. Ενέργειας Γ.Σταθάκης, λέγοντας ότι “η επανενεργοποίηση της υφιστάμενης υποδομής θα αποτελέσει ένα καλό παράδειγμα για το πώς η άριστη συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές μπορεί να αποφέρει αμοιβαία επωφελή οικονομικά αποτελέσματα”.

Σημειωτέον ότι οι συζητήσεις Ελλάδος-Σκοπίων για επαναλειτουργία του αγωγού είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από τη Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά σίγουρα αυτή επέσπευσε τις διαδικασίες.

energypress.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!