| Notaka

“Τέλη 2019 η έναρξη επαναλειτουργίας του αγωγού των ΕΛΠΕ προς τα Σκόπια, ενίσχυση της θέσης τους στη λιανική της γείτονος, με νέα πρατήρια”.

 

Του  Γιώργου  Φιντικάκη,

Στα τέλη του χρόνου τοποθετείται η έναρξη επαναλειτουργίας του πετρελαιαγωγού, μήκους 213 χιλιομέτρων που συνδέει τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη με το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στα Σκόπια.

Το θέμα θα συζητηθεί μεταξύ άλλων κατά τις σημερινές συναντήσεις των δύο αντιπροσωπειών στη γείτονα, με πολυπληθή παρουσία από πλευράς ΕΛΠΕ, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να έχει ολοκληρωθεί το πλαίσιο για τις τελωνειακές αποθήκες και η εναρμόνισή του με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, καθώς και η έκδοση των σχετικών αδειών.

Στόχος είναι  με την επαναλειτουργία του ο αγωγός, να φτάσει να μεταφέρει στη γείτονα, ποσότητες, κυρίως diesel κίνησης, της τάξης του 1 εκατομμυρίου μετρικών τόνων, δηλαδή πολύ μεγαλύτερες από αυτές της τοπικής κατανάλωσης, οι οποίες και θα εξάγονται στις γύρω χώρες, προς Βουλγαρία, Σερβία, Κόσοβο.

Το προϊόν θα διοχετεύεται από τον αγωγό στις δεξαμενές των ΕΛΠΕ, χωρητικότητας 350.000 μετρικών τόνων στα Σκόπια που βρίσκονται 25 χλμ. από την πρωτεύουσα της χώρας, όπως ακριβώς συνέβαινε μέχρι και το 2013, οπότε και λειτούργησε για τελευταία φορά το διυλιστήριο.

Η μετοχική σύνθεση στην ΟΚΤΑ θα παραμείνει ως έχει, δηλαδή το 80% θα ανήκει στα ΕΛΠΕ, και το 20% στους Σκοπιανούς, ωστόσο η παρουσία της στη λιανική πρόκειται να ενισχυθεί. Σήμερα λειτουργεί 27 πρατήρια καυσίμων στη τοπική αγορά, ενώ μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας της με τη Makpetrol, που διατηρεί 121 πρατήρια, τα συνολικά καύσιμα που πωλούνται στο δίκτυο λιανικής προέρχονται σε ποσοστό 65% από την ΟΚΤΑ. Στο σύντομο μέλλον, στόχος της ΟΚΤΑ είναι να διευρύνει την παρουσία της στη περιοχή.

Το πόσο γρήγορα θα γίνουν όλα τα παραπάνω, θα εξαρτηθεί από την έγκαιρη ολοκλήρωση μιας σειράς πρακτικών ζητημάτων. Την περίοδο αυτή ολοκληρώνεται η δημιουργία κανονιστικού πλαισίου για τις τελωνειακές αποθήκες, καθώς και η έκδοση αδειών, προκειμένου το συντομότερο δυνατό οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ να λειτουργούν πλέον με τα αυστηρά πρότυπα της ΕΕ. Αποτελεί άλλωστε κοινό μυστικό ότι από τότε που έκλεισε το διυλιστήριο, και η FYROM εξαρτάται από τις εισαγωγές καυσίμων μέσω βυτίων, το λαθρεμπόριο βρίσκεται σε έξαρση.

Τελευταία φορά που λειτούργησε το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ ήταν τον Ιανουάριο του 2013, έκτοτε και έβαλε λουκέτο, καθώς τα ΕΛΠΕ έκριναν ότι η συνέχιση της παραγωγής ήταν ασύμφορη. Ηταν το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας και από τότε η γείτονα, είναι άμεσα εξαρτημένη από τις εισαγωγές. Από τότε που διεκόπη η παραγωγή στο διυλιστήριο – βρίσκεται σε διαδικασία shut down – σταμάτησε και η χρήση του αγωγού.

Στο θέμα αναφέρθηκε χθες και ο υπ. Ενέργειας Γ.Σταθάκης, λέγοντας ότι “η επανενεργοποίηση της υφιστάμενης υποδομής θα αποτελέσει ένα καλό παράδειγμα για το πώς η άριστη συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές μπορεί να αποφέρει αμοιβαία επωφελή οικονομικά αποτελέσματα”.

Σημειωτέον ότι οι συζητήσεις Ελλάδος-Σκοπίων για επαναλειτουργία του αγωγού είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από τη Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά σίγουρα αυτή επέσπευσε τις διαδικασίες.

energypress.gr

Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!