| Notaka

11:16 “Κύπρος: Απόπειρα πρόκλησης κρίσης από το “Μπαρμπαρός””.

 ÎšÏÏ€ÏÎ¿Ï‚: Απόπειρα πρόκλησης κρίσης από το "Μπαρμπαρός"

Νέα προσπάθεια της Τουρκίας να προκαλέσει κρίση μέσω του “Μπαρμπαρός” έπεσε στο κενό το βράδυ της Πέμπτης, που αποτελούσε προφανώς προσπάθεια “απάντησης” τόσο στα αποτελέσματα της Τριμερούς στο Ισραήλ, όσο και σε συνέχεια της σκληρής στάσης του Υπουργού Eξωτερικών της Τουρκίας με τον Έλληνα υπουργό.

Όπως μεταδίδει η κυπριακή ιστοσελίδα philenews.com, το βράδυ της Πέμπτης, το “Μπαρμπαρός”, αφού πρώτα άλλαξε πορεία και επιτάχυνε –κάτι που δεν συνάδει με την πραγματοποίηση σεισμογραφικών ερευνών– έφτασε σε απόσταση περίπου 14 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Λεμεσού, ζήτησε μέσω ασυρμάτου, από δύο πετρελαιοφόρα που βρίσκονταν στα ανοικτά της Κύπρου, να μετακινηθούν γιατί εμπόδιζαν δήθεν την πορεία του. Να σημειωθεί ότι του “Μπαρμπαρός” προπορευόταν το τουρκικό συνοδευτικό “Tanux-1” και ακολουθούσε δεύτερο συνοδευτικό πλοίο, το “Apollo Moon”.

Η προειδοποίηση για μετακίνηση, έγινε προς δύο πετρελαιοφόρα –ένα μεγάλο και ένα μικρότερο– που πραγματοποιούσαν μεταφόρτωση πετρελαιοειδών από το ένα προς το άλλο πετρελαιοφόρο. Βρίσκονταν σε περιοχή ελάχιστα εκτός των χωρικών υδάτων της Κύπρου, στο ύψος των ακτών Βασιλικού–Ζυγίου. Πρόκειται για θαλάσσια περιοχή όπου, λόγω σχετικά ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, γίνονται πολύ συχνά τέτοιες θαλάσσιες εργασίες, δηλαδή μεγάλα τάνκερ μεταφορτώνουν σε μικρότερα, χωρίς επιπλέον κόστος, τέλη κ.τ.λ. επειδή βρίσκονται εκτός χωρικών υδάτων.

Οι αξιωματικοί του “Μπαρμπαρός” επικαλέστηκαν μάλιστα στο μήνυμά τους, την παράνομη τουρκική Navtex, που “δεσμεύει” τμήμα του τεμαχίου 7, μεγάλο μέρος του τεμαχίου 8 και μικρό του τεμαχίου 1 της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας για την περίοδο 26 Ιανουαρίου–26 Μαΐου.

Οι καπετάνιοι των δύο τάνκερ απάντησαν πως δεν μπορούν να μετακινηθούν, εξηγώντας ότι βρίσκονται σε διαδικασία μεταφοράς υγρών καυσίμων μεταξύ τους. 

Η ανάλυση των δεδομένων του “Μπαρμπαρός” δείχνει σαφώς ότι επρόκειτο για σκόπιμη πρόκληση που απέτυχε, χωρίς να αποκλείονται επαναλήψεις της.

Αυτό γίνεται φανερό, πρώτο από το γεγονός ότι η προσπάθεια παρεμπόδισης της ναυσιπλοΐας, όπως και η πλεύση του “Μπαρμπαρός” για να δείξει ότι κινείται στην περιοχή, έγινε εκτός της παράνομα δεσμευμένης περιοχής που πραγματοποιεί σεισμογραφικά.

Η ταχύτητα που διατηρεί το “Μπαρμπαρός” κατά τη διενέργεια σεισμογραφικών, είναι σταθερή και κυμαίνεται, ανάλογα και με την ταχύτητα και φορά των ανέμων, από 4,5 έως 5 κόμβους.

Αλλά το απόγευμα, την ώρα που εξερχόταν και της περιοχής “δέσμευσης” για σεισμογραφικά, κατευθυνόμενο από βορρά προς νότο, δηλαδή με κατεύθυνση τις νότιες ακτές της Κύπρου, δοκίμασε να αυξήσει ταχύτητα μέχρι και 15 κόμβους, προφανώς για να βρεθεί πιο γρήγορα κοντά στα τάνκερ και να επικαλεστεί παρεμπόδιση. Μετά τη λήψη της απάντησης ότι τεχνικά ήταν αδύνατη η μετακίνηση των δύο τάνκερ λόγω της μεταφοράς πετρελαίου από το ένα στο άλλο, το “Μπαρμπαρός” μείωσε άμεσα και δραστικά την ταχύτητα πλεύσης του, μέχρι που σε κάποια στιγμή το σεισμογραφικό σταμάτησε. Επίσης, ακολούθησαν αυξομειώσεις ταχύτητας πλεύσης που δεν συνάδουν με τα συνήθη δεδομένα στην πραγματοποίηση σεισμογραφικών. 

Πηγή: philenews.com

Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 2035 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Eurostat Exxon-Mobil fit for 55 FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΠΕ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καββαθάς Γ. Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοκαύσιμα βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!