| Notaka

“Είναι τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα το Μέλλον;”.

 

Ας χαρούμε τη βενζίνη όσο προλαβαίνουμε…

 

Η ιδέα της αυτοκίνησης, να μπορείς ανά πάσα στιγμή να φύγεις από την περιοχή σου, να γνωρίσεις νέους τόπους και να απολαύσεις τη χαρά της οδήγησης είναι ίσως το σπουδαιότερο αίσθημα για εμάς.

Οι μυρωδιές του αυτοκινήτου, ο γουργουριστός ήχος του κινητήρα, η μουσική που ακούς στο δρόμο, η παρέα και τα γέλια της βόλτας είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της όλης οδηγικής απόλαυσης.

Είτε ο κινητήρας μας καίει βενζίνη είτε είναι απόγονος του Rudolf Diesel το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, ευτυχία και γαλήνη όταν βρισκόμαστε πίσω από το βολάν.

Η μηχανή εσωτερικής καύσης είναι εδώ και περίπου 140 χρόνια αυτή που κινεί τα μηχανοκίνητα όνειρα μας είτε πρόκειται για τετράχρονα παλινδρομικά πιστόνια και κυλίνδρους είτε για περιστροφικούς ρότορες.

Θα πει κάποιος ότι 140 χρόνια χωρίς κάποια μηχανολογική εξέλιξη είναι πολλά και ότι πρέπει να παρουσιαστεί μια νέα τεχνολογία στα κινητήρια σύνολα των αγαπημένων μας αυτοκινήτων. Όντως είναι πολλά χρόνια ειδικά για τα δεδομένα της κινούμενης με ιλιγγιώδεις ταχύτητες κοινωνίας μας.

Μόνο που ο ηλεκτρισμός στα αυτοκίνητα δεν είναι νέα τεχνολογία καθώς είχε πρωτοπαρουσιαστεί επίσης τον 19ο αιώνα ως εναλλακτική μορφή κίνησης.

Βέβαια εκείνα τα χρόνια – ευτυχώς- ξεπεράστηκε γρήγορα από την άφθονη και οικονομική παραγωγή του diesel και της βενζίνης.

Για αρκετές δεκαετίες οι φίλοι της αυτοκίνησης ήταν ήσυχοι ότι τίποτα δεν θα αλλάξει με τους αγαπημένους τους ΜΕΚ και ότι θα συνέχιζαν να λερώνουν τα χέρια τους με λάδια και γράσα σε κάθε σέρβις. Τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα όμως, όλο και συχνότερα ακούγαμε και διαβάζαμε για τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να στραφούν στους ηλεκτροκινητήρες αλλά δε δίναμε και τόση σημασία. Υποθέταμε ότι όλα αυτά ήταν εργαστηριακά πειράματα των εταιριών και ότι απλώς σκορπούσαν τα χρήματά τους σε αδιέξοδες έρευνες και προσπάθειες εντυπωσιασμού.

Άλλωστε η τεχνολογία των μπαταριών και όλων των συστημάτων που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν ακόμη πανάκριβα, αποτρέποντας έτσι το λανσάρισμα τους στην αγορά σε μαζική κλίμακα.

Ώσπου ήρθε η Tesla και ο «περίεργος» Elon Musk. Διαβάζοντας για τις εταιρίες του, όπως για τη διαστημική SpaceX, σκεφτήκαμε ότι εντάξει, ο τύπος είναι εκκεντρικός αλλά με ενδιαφέρουσες ιδέες. Όταν ίδρυσε όμως την Tesla δηλώνοντας ότι σκοπός του είναι να εξηλεκτρίσει τα αυτοκίνητα, εκεί ομολογώ ότι με έπιασαν τα γέλια. Που να ήξερα…

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε και δυστυχώς ο Musk έχει καταφέρει ένα σοβαρό πλήγμα στην ιδέα της αυτοκίνησης όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ.

Όχι μόνο τα μοντέλα του πηγαίνουν πολύ καλά σε πωλήσεις συμβάλλοντας στη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γενικότερα, αλλά κυρίως έχει μεταδώσει το «μικρόβιο» και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Βλέπεις εταιρίες κολοσσούς όπως τη Mercedes Benz και την Audi να κυκλοφορούν πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα όπως την EQC και τη σειρά E-tron. Και αν από αυτές ίσως το περίμενες, σίγουρα βλέποντας την Taycan της Porsche, σφίγγεται το στομάχι σου αντιλαμβανόμενος ότι το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά πλέον όλες οι εταιρίες έχουν μπει σε μια μανία ανάπτυξης ηλεκτρικών μοντέλων που έχουν αρχίσει ήδη να βγαίνουν στην αγορά και αναμένεται να την κατακλύσουν τα επόμενα 5-6 χρόνια!

Κύριο πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον όπως λένε οι εταιρίες, είναι η οικονομία και ο περιορισμός της μόλυνσης από τα καυσαέρια της ΜΕΚ. Το ηλεκτρικό ρεύμα που απαιτείται για να φορτίσεις την μπαταρία του αυτοκινήτου σου είναι φθηνότερο κατά 2/3 σε σχέση με το diesel, τουλάχιστον με τις τρέχουσες τιμές. Επίσης καθώς δεν υπάρχουν εκπομπές καυσαερίων έχουμε μηδενική μόλυνση του αέρα.

Ο αντίλογος λέει πως δεν μας εγγυάται κανείς ότι οι τιμές του ρεύματος για φόρτιση αυτοκινήτων θα παραμείνουν ίδιες με τις τιμές του οικιακού ενώ κανείς δεν γνωρίζει ακόμη επίσημα το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όσον αφορά μπαταρία και σέρβις.

Οι εταιρίες αισιοδοξούν ότι με την πάροδο των χρόνων τα ανταλλακτικά θα είναι φθηνότερα. Ποιος όμως θα κάνει τον «γενναίο» αγοράζοντας πρώτος ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς να γνωρίζει τι θα αντιμετωπίσει στο μέλλον;

Στην Ελλάδα σίγουρα όχι πολλοί αφού δεν υπάρχουν προς το παρόν και οι απαραίτητες υποδομές από πλευράς κράτους και προμηθευτών ρεύματος.
Συνεχίζοντας, αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος για φόρτιση αυτοκινήτων οδηγεί και στην αύξηση παραγωγής άρα και της μόλυνσης του περιβάλλοντος αν το ρεύμα δεν παράγεται από ανανεώσιμες πηγές όπως ανεμογεννήτριες και ηλιακά πάνελ. Άρα προς το παρόν το επιχείρημα περί οικολογίας καταρρίπτεται.

Παρ’ όλα αυτά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται ότι επιμένουν στην ηλεκτροκίνηση και ότι δεν πρόκειται για απλώς μόδα που θα περάσει (όπως ελπίζω για τα SUV).

Όταν ακούς εταιρίες όπως τη Citroen να δηλώνει ότι αν δεν γίνουν αλλαγές άμεσα στο ΠΠΡ που να προωθούν τα ηλεκτρικά μοτέρ αυτή θα αποχωρήσει από τους αγώνες, δεν έχεις να ελπίζεις και πολλά. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και στη Formula 1 σε κάποια χρόνια συνεχίζοντας τον κατήφορο που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια με τους κινητήρες τύπου «ηλεκτρικές σκούπες». Ας μη μιλήσω για Formula E…

Το θέμα είναι ότι όλα αυτά δεν πρόκειται να υλοποιηθούν κάποια αόριστη στιγμή στο μέλλον αλλά έχουν αρχίσει ήδη να συμβαίνουν. Για αυτό πάρτε το αυτοκίνητο σας, είτε είναι ένα ταπεινό Citroen C3 είτε μια σούπερ ντούπερ BMW M2, και κάντε μια βόλτα απολαμβάνοντας τον γλυκό ήχο του κινητήρα και της εξάτμισης γιατί φοβάμαι ότι σε λίγα χρόνια θα ξεχάσουμε ακόμη και την μυρωδιά του καταλύτη.

Του Γιώργου Ζιώγα

epitrohon.gr

Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 2035 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Eurostat Exxon-Mobil fit for 55 FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΠΕ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καββαθάς Γ. Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοκαύσιμα βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!