| Notaka

10:05 Π. Σκουλικίδης, ΠΣΧΕΜ: Αναγκαία η λήψη μέτρων στήριξης των μεταφορικών εταιρειών”.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

 

Η ελληνική εμπορευματική μεταφορά συμμετέχει στο 5% του ΑΕΠ, ωστόσο για να κρατηθεί όρθια χρειάζεται τη στήριξη της Πολιτείας.

Αυτό μπορεί να γίνει με την υιοθέτηση μέτρων, όπως ανανέωσης του στόλου οχημάτων και ενθάρρυνσης για τη δημιουργία μεγαλύτερων εταιρικών σχημάτων.

Τα ανωτέρω αναφέρει, σε συνέντευξή του στη «Ναυτεμπορική», ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Πέτρος Σκουλικίδης, καυτηριάζοντας την ανυπαρξία ελέγχων στα αλλοδαπά οχήματα και την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου.

Πώς κινείται ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα; 

-Είναι δυσεξήγητο πως δεν αντιλαμβάνονται οι κυβερνήσεις τη σημασία που έχει, για την ανάπτυξη της οικονομίας, μια ανταγωνιστική και βιώσιμη Μεταφορά.

Αυτό που αντιλαμβάνονται τόσες χώρες, και μάλιστα γειτονικές, ενισχύοντας τη μεταφορά με διαφόρους τρόπους, με μειωμένη φορολογία, με χαμηλό κόστος καυσίμων, με κρατική υποστήριξη και ενθάρρυνση μεγάλων σχημάτων.

Η Μεταφορά στραγγαλίζεται καθημερινά. Οι Έλληνες μεταφορείς καταρρέουν και αντικαθίστανται από μεταφορικές άλλων χωρών που έχουν φτάσει να έχουν δεκάδες φορές μεγαλύτερους στόλους.

Επί χρόνια, κρούουμε τον κώδωνα αλλά εις μάτην! Δοκιμάσαμε και τον δρόμο των απεργιών, δοκιμάσαμε και την οδό των διαβουλεύσεων, αλλά τα πράγματα καθημερινά χειροτερεύουν. Δεν καταλαβαίνουμε πού αποσκοπεί αυτό το σχέδιο στραγγαλισμού.

Η ελληνική εμπορευματική μεταφορά συμμετέχει στο 5% του Εθνικού Προϊόντος και επηρεάζει με το κόστος, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών της όλους τους κλάδους της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής και τις εξαγωγές.

Πώς θα έχουμε δυναμική οικονομία, όταν αναγκάζουμε τους διακινητές της παράγωγης να παραπαίουν και να συρρικνώνονται;

Δεν χρειάζεται μεγάλη σοφία για να ληφθούν κάποια μέτρα για να κρατήσουν τη μεταφορά όρθια, αλλά και να της δώσουν προοπτική να αναπτυχθεί. Τα προβάλλουμε σε κάθε ευκαιρία σε όλους τους συνομιλητές στην κυβέρνηση και σε φορείς:

Α. Ενθάρρυνση και κινητοποίηση για δημιουργία μεγάλων σχημάτων μεταφορικών επιχειρήσεων
Όλο και περισσότεροι μεταφορείς πείθονται ότι η αξία τους έχει μετατοπιστεί πλέον από την κατοχή άδειας στην επιχειρηματική τους υπόσταση και ικανότητα.

Επειδή δεν είναι γεννημένοι επιχειρηματίες χρειάζονται την ενθάρρυνση, καθοδήγηση και υποστήριξη της πολιτείας για να προχωρήσουν.  Η υποστήριξη μπορεί να δοθεί με διάφορους τρόπους, όπως νομοθετικές παρεμβάσεις, απλοποιήσεις διαδικασιών, φοροαπαλλαγές, κ.λπ.

Β. Ένταξη στα ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτήσεων της αντικατάστασης του τροχαίου υλικού, με έγκριση εξαίρεσης από την ευρωπαϊκή πολιτική.

Ο κλάδος μας είναι από τους λίγους που δεν έχουν ενταθεί στα προγράμματα ΕΣΠΑ, με κύριο λόγο ότι η ευρωπαϊκή στρατηγική δεν υποστηρίζει την οδική μεταφορά, αλλά την σιδηροδρομική ή με πλωτά μέσα.


Επειδή η Ελλάδα, για γεωγραφικούς λόγους, δεν μπορεί να αναπτύξει ούτε τη σιδηροδρομική ούτε την πλωτή μεταφορά, θα πρέπει να ζητήσει εξαίρεση από την ευρωπαϊκή πολιτική, ώστε να υποστηριχθεί η οδική μεταφορά.

Ο ελληνικός στόλος είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη με 19 χρόνια μέση ηλικία, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 11,7. Είναι βέβαιο ότι, αν δεν οργανωθεί μια εθνική στρατηγική, σε λίγα χρόνια η Ελλάδα δεν θα έχει στόλο.

Ποιες είναι οι επιμέρους προτάσεις σας; 

-Η έξαρση φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού διαλύει την οδική μεταφορά. Το κράτος μένει απαθές σε αυτά τα φαινόμενα.

Καμιά αστυνόμευση και έλεγχος στην καταπάτηση της νομοθεσίας του cabotage, υπερφορολόγηση Ελλήνων μεταφορέων σε σχέση με μεταφορείς γειτονικών χωρών, ανοχή σε παραβατικές συμπεριφορές, ανοχή σε κόμιστρα που δεν καλύπτουν ούτε το λειτουργικό κόστος των οχημάτων.

Θα πρέπει να διευκολυνθούν τα σχήματα απασχόλησης και τα ωράρια των οδηγών, ώστε να συμβαδίζουν με τα ωράρια της μεταφοράς και να μη δημιουργούν αντιπαραγωγικό κόστος και περιττή γραφειοκρατία.

Το πετρέλαιο, που συμμετέχει 20%-30% στο κόστος μεταφοράς, πρέπει κρατηθεί σε επίπεδα που διατίθεται και σε άλλες χώρες. Οι εισφορές και η φορολογία των μεταφορέων δεν πρέπει να απέχουν από τα ισχύοντα στις γειτονικές χώρες.

Τα πρόστιμα πρέπει να ρεαλιστικοποιηθούν. Δεν είναι δυνατόν το πρόστιμο για κυκλοφορία, από το δευτερεύον δίκτυο, να είναι όσο η αμοιβή του οδηγού ή του μεταφορέα για δύο μήνες δουλειάς.

Τα διόδια δεν μπορούν να συνεχίσουν να είναι πολλαπλάσια από άλλες χώρες. Γιατί για να επιβιώσουν οι παραχωρησιούχοι πρέπει να στραγγαλίζονται οι μεταφορείς;

Η ελληνική μεταφορά στέλνει με αγωνία το μήνυμα: Αν πράγματι θέλουμε να αναπτυχθεί η ελληνική οικονομία πρέπει να κρατήσουμε ζωντανή τη Μεταφορά για να τη στηρίξει.

 

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!