| Notaka

09:05 Σε πολιορκία από καρτέλ ναρκωτικών η πετρελαϊκή βιομηχανία του Μεξικό – Απώλειες δισ. δολαρίων”.

Σε πολιορκία από καρτέλ ναρκωτικών η πετρελαϊκή βιομηχανία του Μεξικό - Απώλειες δισ. δολαρίων

 

Σε πολιορκία από τα καρτέλ ναρκωτικών η πετρελαϊκή βιομιχανία του Μεξικό – Απώλειες δισ. δολαρίων, τριγμοί στην κυβέρνηση
Τα καρτέλ των ναρκωτικών στο Μεξικό διαφοροποιούν ολοένα και περισσότερο το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων τους και όπως αναφέρει εκτενής ανάλυση του Reuters, πλέον έχουν εισέλθει στις επιχειρήσεις πετρελαίου.
Τα καρτέλ έχουν περάσει στο παιχνίδι κλοπής καυσίμων, κλέβοντας πετρέλαιο αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων από αγωγούς που ελέγχονται από την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία Pemex.
Όπως τονίζει το Reuters εάν οι κλοπές συνεχίσουν με αυτό το ρυθμό αυτό θα μπορούσε να παραλύσει τα κορυφαία διυλιστήρια του Μεξικού.
Οι συμμορίες οργανωμένου εγκλήματος επωφελούνται από την επιδείνωση της πετρελαϊκής υποδομής του Μεξικού, η οποία πάσχει από χρόνια υποεπενδύσεων και φθίνουσα παραγωγή, με τη διάνοιξη αγωγών, κλέβοντας τεράστιες ποσότητες ακατέργαστων προϊόντων πετρελαίου. 
Αν αποτύχει η κλοπή, τότε τα μέλη των καρτέλ καταφεύγουν στη δωροδοκία ή και στις απειλές κατά των υπαλλήλων της Pemex για κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρήσεις του κρατικού ομίλου. 
Μερικοί υπάλληλοι της Pemex εγκατέλειψαν τη χώρα μετά από αφόρητες πιέσεις και απειλές κατά της ζωής τους, ενώ άλλοι βρέθηκαν ακρωτηριασμένοι επειδή δεν συμμορφώθηκαν με τις επιταγές των καρτέλ.
Ενώ ο μεξικανός πρόεδρος Enrique Peña Nieto δεν μπόρεσε να κυβερνήσει τη χώρα εν μέσω της βίας που ξέσπασε από τα αντίπαλα καρτέλ ναρκωτικών, η κλοπή καυσίμων μετατρέπεται σε απειλή για την εθνική ασφάλεια, καθώς η κυβέρνηση χάνει έσοδα δισεκατομμυρίων. 
Το Reuters αναφέρει στην ανάλυση του ότι οι κλοπές καυσίμων έχουν περικόψει πάνω από 1 δισ. δολάρια ετησίως έσοδα από τα κρατικά έσοδα, δημιουργώντας παράλληλα ένα εχθρικό περιβάλλον που αποτρέπει τις ξένες επενδύσεις για την ανακαίνιση των απαρχαιωμένων διυλιστηρίων. 
Το 20% των εσόδων της ομοσπονδιακής κυβέρνησης προέρχεται από την Pemex. 
Τα μειούμενα έσοδα από το πετρέλαιο θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα στη χρηματοδότηση της μεξικανικής κυβέρνησης, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο και τη λειτουργία της αλλά και της καταπολέμησης των καρτέλ.
Η Ομοσπονδιακή Αστυνομία, υπό την αιγίδα του υπουργείου Εσωτερικών, ξεκίνησε πρόσφατα επιδρομές σε ολόκληρη τη χώρα, οι οποίες κατέστρεψαν καρτέλ ναρκωτικών, μετατρέποντας το 16% των ομοσπονδιακών περιφερειών σε κατάσταση συναγερμού επιπέδου 4, πράγμα που σημαίνει ότι ή κατάσταση των περιοχών αυτών ισοδυναμεί με πολεμική ζώνη στη Μέση Ανατολή. 
Τα καρτέλ έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές, ωστόσο εξακολουθούν να διαθέτουν τεράστια ταμειακά διαθέσιμα.
Η απόφασή τους να εισέλθουν στην επιχείρηση πετρελαίου συνεπάγεται μικρότερο κίνδυνο από τη διακίνηση ναρκωτικών.
“Η επιχείρηση κλοπής πετρελαίου είναι πιο επικερδής από τη διακίνηση ναρκωτικών, διότι συνεπάγεται μικρότερο κίνδυνο”, δήλωσε η Georgina Trujillo, βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, η οποία είναι επικεφαλής της επιτροπής Ενέργειας.
“Δεν χρειάζεται να διακινδυνεύσουν (τα καρτέλ) διασχίζοντας τα σύνορα για να αναζητήσουν αγοραστές”, πρόσθεσε. 
“Όλοι καταναλώνουμε βενζίνη. 
Δεν καταναλώνουμε όλοι τα ναρκωτικά”.
Η Pemex δεν απάντησε σε λεπτομερείς ερωτήσεις που τέθηκαν από το Reuters σχετικά με τα καρτέλ ναρκωτικών και την κλοπή καυσίμων. 
Το Reuters ρώτησε για τον αντίκτυπο των κλοπών των καρτέλ στα διυλιστήρια, για τα μέτρα ασφαλείας της Pemex και για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία αντιδρά σε εκβιασμούς και βιαιοπραγίες εναντίον των εργαζομένων της. 
Ένας ανώτερος εκτελεστικός διευθυντής της Pemex, ο οποίος ζήτησε να μείνει ανώνυμος, δήλωσε πως “ανησυχούμε για την επιρροή του οργανωμένου εγκλήματος”, αλλά δεν συζήτησε περαιτέρω το ζήτημα.
Η κλοπή καυσίμων δεν είναι κάτι νέο ή μοναδικό για το Μεξικό. 
Ωστόσο, οι κλοπές καυσίμων των καρτέλ οδηγούν σε καταστροφικές διαστάσεις την κυβέρνηση της χώρας.
“Η κλοπή καυσίμων κάνει τα καρτέλ ναρκωτικών πιο ισχυρά», σύμφωνα με έναν ανώτερο αξιωματούχο της DEA (η Αμερικανική Υπηρεσία κατά των ναρκωτικών), ο οποίος ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.
Στοχεύοντας σε διυλιστήρια, που ήδη υποφέρουν από έλλειψη επενδύσεων, τα καρτέλ ναρκωτικών του Μεξικού αποκτούν πρόσβαση σε νευραλγικά κέντρα παραγωγής καυσίμων της χώρας. 
Αυτό απειλεί τη βιομηχανία πετρελαίου που αντιπροσωπεύει περίπου το 8% της οικονομίας του Μεξικού και δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα για μια χώρα που ήδη αντιμετωπίζει προβλήματα, καθώς οι ΗΠΑ θέλουν τη διάλυση της Βορειοαμερικανικής Συμφωνίας Ελευθέρων Συναλλαγών (NAFTA).
“Βλάπτει τα εθνικά ταμεία, αποδυναμώνει την εθνική ασφάλεια και εμποδίζει τις μεταρρυθμίσεις και την ανάπτυξη της ενεργειακής βιομηχανίας αγοράς του Μεξικού”, δήλωσε ο Gustavo Mohar, πρώην αξιωματούχος του Μεξικού στο υπουργείο Ενέργειας.
Μεταξύ 2011 και 2016, ο αριθμός των παραβιάσεων σε αγωγούς μεταφοράς πετρελαίου σχεδόν πενταπλασιάστηκε, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του υπουργείου Ενέργειας. 
Το κόστος επισκευής των αγωγών δεκαπλασιάστηκε στα 95 εκατ. δολάρια.
Μετά από δεκαετίες κακής συντήρησης, τα μεξικανικά διυλιστήρια χάνουν χρήματα καθώς και καύσιμα. 
Εκτός από τις απρογραμμάτιστες διακοπές, οι οποίες προκαλούν μεγάλες λειτουργικές απώλειες, τα προβλήματα συντήρησης έχουν οδηγήσει σε θανατηφόρα ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών και εκρήξεων.
Τα μεξικανικά διυλιστήρια έχουν συσσωρεύσει ετήσιες λειτουργικές ζημίες περίπου 5 δισ. δολαρίων τα τελευταία χρόνια. 
Η παραγωγή ραφιναρισμένων προϊόντων πετρελαίου, εν τω μεταξύ, έπεσε σε μόλις 700.000 βαρέλια  ημερησίως το 2017. 
Αυτό είναι περίπου το ήμισυ των επιπέδων παραγωγής από την κορυφή της παραγωγής το 1994.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία του Reuters, τα καρτέλ ναρκωτικών του Μεξικού έχουν εισέλθει στην κλοπή καυσίμων, δελεασμένα από τις υψηλές τιμές και το δέλεαρ των εύκολων χρημάτων.
Στην προσπάθεια τους τα καρτέλ ναρκωτικών έχουν αφήσει πίσω τους εκατοντάδες νεκρούς σε πόλεις όπως η Salamanca στην πολιτεία Guanajuato. 
Επιπλέον, τα απαρχαιωμένα διυλιστήρια του Μεξικού υποφέρουν από χρόνια χαμηλών ή και καθόλου επενδύσεων και φθίνουσα παραγωγή και έχουν γίνει στόχοι για συμμορίες που τρομοκρατούν τους εργάτες της Pemex με προσφορές “plata ή plomo” (ασήμι-χρήματα ή μολύβι-σφαίρα).

https://www.zerohedge.com/sites/default/files/inline-images/20180124_mexico2.jpg

Στις 11 Αυγούστου 2014, ο μεξικανός Πρόεδρος Peña Nieto ενέκρινε την πρωτοβουλία για την ενεργειακή μεταρρύθμιση. 
Ολοκληρώθηκε το επί δεκαετίες ο μονοπωλιακός ελεγχόμενος πετρελαϊκός τομέας. 
Σύμφωνα με το Reuters, σταδιακά εγκαταλείφθηκαν οι επιδοτήσεις που βοηθούσαν στο να κρατηθεί η λιανική τιμή πώλησης των σε χαμηλά επίπεδα, εκτοξεύοντας κατά 25% τις τιμές των καυσίμων, παρά την πτώση της τιμής του πετρελαίου. 
Με τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου, τα καρτέλ ναρκωτικών αποφάσισαν να εισέλθουν και στην πετρελαϊκή βιομηχανία, όπως έχουν κάνει και σε άλλους τομείς συμπεριλαμβανομένων της γεωργίας, των μεταφορών και των μεταλλείων.

https://www.zerohedge.com/sites/default/files/inline-images/20180124_mexico3_0.jpg

Χρησιμοποιώντας τη συνήθη προσφορά ναρκωτικών “plat ή plomo” ή “αργύρου ή μολύβδου”, οι συμμορίες εξαναγκάζουν τους εργάτες του διυλιστηρίου να παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες. Η τακτική τους, σε συνδυασμό με μάχες μεταξύ των ομάδων που αγωνίζονται για την πρόσβαση στη ρακέτα, οδήγησαν σε επιδείνωση της βίας σε πόλεις όπως η Σαλαμάνκα, που φιλοξενεί το ένα τρίτο των βρύων που ανακαλύφθηκαν στο Μεξικό το 2016.
Στην περιφέρεια Guanajuato, καταγραφήκαν το 2017 1.096 περιπτώσεις δολοφονίας, 14% περισσότερο από το 2016. 
Πρόκειται για αύξηση κατά 71% σε σχέση με το 2013, το πρώτο έτος διακυβέρνησης του Peña Nieto.
Οι προσπάθειες προσέλκυσης ιδιωτικλων επενδύσεων στον ενεργειακό κλάδο του Μεξικό, είχαν περιορισμένο αποτέλεσμα, εξαιτίας των κλοπών πετρελαίου και της βίας που βρίσκεται εκτός ελέγχου.


www.bankingnews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!