| Notaka

“Υψηλό το ‘Κοινωνικό’ Κόστος της Φόρτισης των Ηλεκτρικών Οχημάτων”.

 Του Αλέξανδρου Περέλλη,

Η SP Energy Networks, μεγάλη εταιρία διανομής ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, προειδοποιεί ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα επέλθει πολύ πιο γρήγορα από τους στόχους της Βρετανικής κυβέρνησης για απαγόρευση των μη υβριδικών βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων το 2040. Επιπλέον, υπάρχουν προβλέψεις για δραματική μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο) έως και σε τιμές χαμηλότερες αυτών των νέων οχημάτων συμβατικών καυσίμων μέχρι το μισό της επόμενης δεκαετίας. Παράλληλα, σύμφωνα με προβλέψεις της UBSAutomotive, θα επιτευχθεί εξίσωση του κόστους ιδιοκτησίας τους με αυτό των πετρελαιοκίνητων εντός του 2018.

Το σενάριο αναφοράς του ΙΕΑ ( International Energy Agency) για την διείσδυση των Η/Ο στην αγορά είναι πολύ συντηρητικό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα σενάρια αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής, αλλά ακόμη και σε ένα τέτοιο σενάριο, τα νέα φορτία που θα προστεθούν στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας είναι ικανά να προξενήσουν αστάθεια στο δίκτυο. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, εξαιτίας της Κλιματικής Αλλαγής, η διείσδυση των Η/Ο και των τεχνολογιών υποστήριξης τους ενδέχεται να υπερβεί κατά πολύ τα μεγέθη που προβλέπει το σενάριο αναφοράς, οπότε και τα προβλήματα του δικτύου, που συνδέονται με τη φόρτισή τους, αναμένεται να είναι πιο πολλά και πλέον συχνά.

Εξέλιξη Παγκοσμίου Στόλου Η/Ο μέχρι το 2030 (πηγή IEA)

Η Green Alliance, ένα μη κερδοσκοπικό και ανεξάρτητο think-tank, σε μελέτη του βρήκε ότι η ταυτόχρονη φόρτιση τουλάχιστον 6 οχημάτων στον ίδιο δρόμο σε ώρα αιχμής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να προκαλέσει ανεπάρκεια ισχύος. Για να αποφθεχτεί κάτι τέτοιο χρειάζεται να γίνουν απαραίτητες δαπανηρές αναβαθμίσεις στις εγκαταστάσεις των τοπικών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας.

Μελέτη που έγινε στο Λονδίνο εκτίμησε το κόστος ενίσχυσης των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας της πόλης με σκοπό την αντιμετώπιση της επιπλέον ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας λόγω χρήσης Η/Ο μεταξύ 6 και 16 δις μέχρι το 2050.

Η όλη συζήτηση για το πώς θα επιτευχθεί η μετάβαση στα Η/Ο αναμένεται να ενταθεί τον επόμενο χρόνο. Ο Ofgem, ο ρυθμιστής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, εξέδωσε πρόσφατα μια έκθεση όπου εξετάζει το πώς τα κόστη για τις οικιακές εγκαταστάσεις φόρτισης θα κατανεμηθούν με δίκαιο τρόπο στους καταναλωτές.

Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι ιδιοκτήτες που θέλουν να εγκαταστήσουν οικιακούς ταχυφορτιστές και να φορτίζουν τις ώρες υψηλής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σίγουρα θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος της εγκατάστασης τους. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες που θα εγκαταστήσουν έξυπνους φορτιστές οι όποιοι θα δουλεύουν μόνο όταν μπορεί να εξασφαλιστεί η ευστάθεια δικτύου θα ήταν συνετό να απαλλαγούν από το κόστος εγκατάστασης. Επομένως, προτάσσεται ως αντικίνητρο η επιπλέον επιβάρυνση της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων τις ώρες αιχμής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, το κόστος λειτουργίας και αναβάθμισης του ηλεκτρικού δικτύου τελικά θα μετακυλίεται στον καταναλωτή δια μέσου των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Παρόλη την δημιουργία κινήτρων, υπάρχει πάντα η πιθανότητα ακούσιας τεχνολογικής περιθωριοποίησης και αδυναμίας υιοθέτησης των Η/Ο από τις χαμηλοεισοδηματικές τάξεις, όπως έγινε και στην περίπτωση των φωτοβολταϊκών, παρόλη τη σχετική μείωση του κόστους απόκτησής τους.

Τέλος, μπορούμε να πούμε ότι, σύμφωνα με τις τάσεις της αγοράς, η Φόρτιση ως υπηρεσία αποκτά πλέον δύο υποστάσεις, είτε βρίσκεται στην προαίρεση του καταναλωτή είτε πρόκειται για υπηρεσία, διαχειρίσιμη με τέτοιον τρόπο, ώστε να εξισορροπεί το «κοινωνικό ενεργειακό κόστος».

* O Αλέξανδρος Περέλλης είναι Βοηθός Ερευνητή στο Ινστιτούτο Ενεργείας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ).

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!