Skip to main content
| Notaka

“Β. Μαρινάκης: Σοβαρές αναταράξεις στο παγκόσμιο εμπόριο από τους νέους κανονισμούς για τα καύσιμα ναυσιπλοΐας”.

 

Οι νέοι κανονισμοί για τα καύσιμα ναυσιπλοΐας θα προκαλέσουν σοβαρές αναταράξεις στο παγκόσμιο εμπόριο, εκτιμά ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp., όπως γράφει το Bloomberg.

Ο κ. Μαρινάκης προβλέπει ότι οι νέοι κανονισμοί θα βγάλουν εκτός αγοράς χιλιάδες εμπορικά πλοία την επόμενη διετία. Μάλιστα, όπως αναφέρει το Bloomberg, ο εφοπλιστής είναι τόσο σίγουρος για αυτήν την εξέλιξη, που στοιχηματίζει σ’ αυτήν 1,1 δισ. δολάρια.

Το ποσό αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς πρόκειται για το ποσό που επένδυσε η Capital Maritime & Trading Corp. τους τελευταίους 18 μήνες προκειμένουν να αναβαθμίσει τα 71 πλοία της,

Στο στόλο της Capital Maritime & Trading Corp. περιλαμβάνονται από τάνκερ μέχρι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι κανονισμοί, οι οποίοι στοχεύουν στη μείωση των ρύπων που παράγονται από τα πλοία, θα δώσουν προβάδισμα στα πιο σύγχρονα πλοία και θα οδηγήσουν πολλά παλαιότερα στα διαλυτήρια, δήλωσε ο κ. Μαρινάκης.

«Μέχρι και το 25% του σημερινού στόλου μπορεί να γίνει σκραπ», ανέφερε ο κ. Μαρινάκης σε συνέντευξή του από τα γραφεία της εταιρείας του στο Λονδίνο.

Όπως εξήγησε ο κ. Μαρινάκης, πάνω από το 20% του παγκόσμιου στόλου, ο οποίος αριθμεί σήμερα 95.000 πλοία, είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, δηλαδή πολύ παλιός για πρόσθετες επενδύσεις, κάτι που θα μπορούσε να έχει αρνητική επίπτωση στο παγκόσμιο εμπόριο.

Όπως σχολιάζει το Bloomberg, η πρόβλεψη του κ. Μαρινάκη είναι μάλλον τολμηρή, αλλά, σε κάθε περίπτωση, ένα είναι σίγουρο: οι αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί στον συγκεκριμένο τομέα θα κοστίσουν ακριβά στους πλοιοκτήτες.

Σημειώνεται ότι από την 1η Ιανουαρίου 2020, ολόκληρος ο στόλος, ο οποίος διεκπεραιώνει περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών, θα πρέπει να μειώσει την ποσότητα του θείου που εκλύεται στην ατμόσφαιρα, βάσει των νέων κανονισμών που εγκρίθηκαν πέρυσι από το Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

Η υποχρέωση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία ελάχιστα διυλιστήρια παράγουν τα καθαρότερα καύσιμα που απαιτούνται για να μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση.

ΠΗΓΗ: Energy Press

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!