| Notaka

“Handelsblatt : «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η ενεργειακή πύλη για όλη την Ευρώπη»”.

Στη διεθνή έκδοση της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt δημοσιεύεται άρθρο της Mαργαρίτας Μαθιοπούλου με τίτλο «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η ενεργειακή πύλη για όλη την Ευρώπη» και υπότιτλο «Στον ελληνικό τομέα φυσικού αερίου και πετρελαίου κατευθύνονται οι έξυπνες επενδύσεις, χάρη στα σχέδια για κατασκευή αγωγών και πλατφορμών καθώς και τον εντοπισμό υδρογονανθράκων που είναι κρυμμένοι κάτω από τη Μεσόγειο, γράφει η ειδικός σε θέματα ενέργειας».

Handelsblatt : «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η ενεργειακή πύλη για όλη την Ευρώπη»

 Στη διεθνή έκδοση της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt δημοσιεύεται άρθρο της Mαργαρίτας Μαθιοπούλου με τίτλο «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η ενεργειακή πύλη για όλη την Ευρώπη» και υπότιτλο «Στον ελληνικό τομέα φυσικού αερίου και πετρελαίου κατευθύνονται οι έξυπνες επενδύσεις, χάρη στα σχέδια για κατασκευή αγωγών και πλατφορμών καθώς και τον εντοπισμό υδρογονανθράκων που είναι κρυμμένοι κάτω από τη Μεσόγειο, γράφει η ειδικός σε θέματα ενέργειας».
«Πολλοί λίγοι Γερμανοί επιχειρηματίες βλέπουν την Ελλάδα – και κυρίως τον τομέα της ενέργειας της χώρας- ως επενδυτική ευκαιρία. 
Άλλοι είναι πιο διορατικοί από τους Γερμανούς» σημειώνει η Μαργαριτα Μαθιοπούλου που οπως λέει επισκέφθηκε πρόσφατα την Κίνα στο πλαίσιο του Φόρουμ Εξωτερικής Πολιτικής στο Πεκίνο και αντιλήφθηκε τον κρίσιμο ρόλο της Ελλάδας στην κινεζική στρατηγική και εξωτερική πολιτική: Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο της κινεζικής πρωτοβουλίας «Μία ζώνη-ένας δρόμος», του σχεδίου δηλαδή για ένα σύγχρονο Δρόμο του Μεταξιού, που θα συνδέσει την Ασία με την Ευρώπη. 
Οι Κινέζοι έχουν διαλέξει την Ελλάδα και συγκεκριμένα το Λιμάνι του Πειραιά ως τον κόμβο για τη Δυτική Ευρώπη. Ήδη το 2015, ο Έλληνας Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης που μίλησε για τη σημασία του Δρόμου του Μεταξιού για τον υπόλοιπο κόσμο.
Οι Έλληνες, από την πλευρά τους, δέχονται με ευγνωμοσύνη την κινεζική επένδυση, νιώθοντας περιφρονημένοι από τη Γερμανία κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Η Ελλάδα αντιλαμβάνεται ότι βρίσκεται σε ένα γεωγραφικό και γεωπολιτικό σταυροδρόμι. Τώρα πρέπει να αδράξει την ευκαιρία να γίνει ενεργειακός κόμβος. 
Εάν το πράξει, θα μπορέσει να εξελιχθεί στην πύλη για το φυσικό αέριο σε όλη την Ευρώπη από τρεις πηγές: 
α) την κεντρική Ασία και την Τουρκία 
β) την Αν. Μεσόγειο και
γ) από το δικό της πυθμένα, που κρύβει μεγάλα αποθέματα υδρογονανθράκων. Εάν η Ελλάδα αδράξει αυτή την ευκαιρία, θα μπορέσει να βρει ένα μοντέλο ανάπτυξης της οικονομίας της και ευημερίας για τους πολίτες της.
Οι λόγοι που η Ελλάδα κρατά τόσα πολλά γεωπολιτικά κλειδιά είναι οι ακόλουθοι: 
Οι ΗΠΑ βλέπουν ως ζωτικό το ρόλο της Ελλάδας για την προμήθεια ενέργειας στη Δύση και τον περιορισμό της Ρωσίας στην περιοχή. 
Η Ρωσία δεν έχει αφήσει αμφιβολίες ότι θέλει να έχει ρόλο μεγάλης δύναμης στην περιοχή. 
Έχει αγοράσει μέρος των κοιτασμάτων Zohr κοντά στα παράλια της Αιγύπτου και πετρελαϊκά κοιτάσματα στο Ιρακινό Κουρδιστάν. 
Η Ρωσία επίσης διαθέτει υποβρύχια που περιπολούν στην Αν. Μεσόγειο.
Έχει έρθει μάλιστα σε συμφωνία με την Τουρκία, η οποία επίσης θέλει να κυριαρχήσει στην ροή των υδρογονανθράκων προς την Ευρώπη.
Αλλά εάν η Ελλάδα θέλει να γίνει η πύλη μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ευρώπη, πρέπει να κινηθεί γρήγορα για να ολοκληρώσει το κομμάτι του Νότιου Διαδρόμου, μια πρωτοβουλία της Κομισιόν να φέρει φυσικό αέριο από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από τη Ρωσία. 
Το ελληνικό τμήμα του αγωγού ονομάζεται TAP. Ξεκινά από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα κατά μήκος της βόρειας Ελλάδας, περνά από την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα στην Ιταλία. Η πρόοδος του έργου φαίνεται καλή. Η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί λίγο περισσότερο από το ήμισυ και θα μπορούσε να ξεκινήσει η ροή φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη μέχρι το 2020.


www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!