| Notaka

“Αυτό είναι το σχέδιο εξυγίανσης της Jetoil”.

Ιδιαίτερο κρίσιμο θα είναι το προσεχές διάστημα για την τύχη της Jetoil, καθώς αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών σχετικά με την αίτηση επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης. 

Του Χάρη Φλουδόπουλου, 

Ιδιαίτερο κρίσιμο θα είναι το προσεχές διάστημα για την τύχη της Jetoil, καθώς αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών σχετικά με την αίτηση επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης. Εάν η δικαιοσύνη ανάψει το πράσινο φως στη συμφωνία αναδιάρθρωσης, η εταιρεία πετρελαιοειδών του ομίλου επιχειρήσεων Μαμιδάκη θα αποκτήσει δεύτερη ευκαιρία, ενώ στο μετοχικό κεφάλαιό της θα εισέλθει η Cetracore. Με στόχο τη διάσωση της εταιρείας η Ειρήνη Μαμιδάκη, κόρη του “πατριάρχη” της γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας Κυριάκου Μαμιδάκη, που αυτοχειριάστηκε τον Ιούλιο του 2016, έχει συμφωνήσει να μεταβιβάσει την προσωπική της περιουσία στις τράπεζες.

To Capital.gr παρουσιάζει το σχέδιο διάσωσης της εταιρείας που απασχολεί σήμερα περίπου 150 εργαζόμενους και μέχρι πριν από μερικά χρόνια κατείχε την τρίτη θέση στην αγορά με δίκτυο 600 πρατηρίων.

Τα χρέη
Όπως αναφέρει η συμφωνία εξυγίανσης, η Jetoil:

-ελέγχει ένα δίκτυο 96 πρατηρίων με σήματα Jetoil στη Βόρειο Ελλάδα, καθώς εξαιρουμένων δύο σταθμών στην Αχαΐα έχει σταματήσει την λειτουργία του δικτύου της στη νότια Ελλάδα

-διαθέτει το μεγαλύτερο ενιαίο αποθηκευτικό χώρο στα Βαλκάνια (πλην διυλιστηρίων) μέσω του οποίου εφοδιάζει το δίκτυό της στη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια

-διαθέτει ιδιωτικό στόλο από 33 βυτιοφόρα οχήματα, ενώ ναυλώνει και χρησιμοποιεί επτά δεξαμενόπλοια για τον εφοδιασμό πλοίων με καύσιμα

Η οικονομική κρίση, που συρρίκνωσε την εγχώρια ζήτηση πετρελαιοειδών κατά 38%, το διάστημα 2009-2015, η υψηλή φορολόγηση στην ενέργεια και τμήμα ανελαστικών λειτουργικών δαπανών οδήγησαν σε κατάρρευση των μεγεθών της Jetoil. Η εταιρεία το 2015 έχασε το 87% του τζίρου του 2012, οπότε είχε διαμορφωθεί σε περίπου 1,4 δισ. ευρώ, με τις ζημιές να εκτοξεύονται, την ίδια χρονιά, σε 34,2 εκατ. ευρώ από 5,2 εκατ. ευρώ.

Η Jetoil διαθέτει υποχρεώσεις ύψους 390 εκατ. ευρώ από τις οποίες το μεγαλύτερο τμήμα (263 εκατ. ευρώ) είναι προς τις τράπεζες, με την Alpha Bank να έχει λαμβάνειν περίπου 99 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν η Eurobank (51,2 εκατ.), η τράπεζα Πειραιώς (41,8 εκατ.), η Εθνική Τράπεζα (65,5 εκατ.) και η τράπεζα Αττικής (5,3 εκατ.). Χρωστά ακόμη στους εργαζομένους 3,2 εκατ. ευρώ, προς εφορία, τελωνεία και ασφαλιστικά ταμεία συνολικά 45,5 εκατ. ευρώ και προς προμηθευτές και λοιπούς πιστωτές 63,8 εκατ. ευρώ.

Πώς θα γλυτώσει τη χρεοκοπία
Η διάσωση της εταιρείας θα οδηγήσει στην αποπληρωμή υποχρεώσεων ύψους 108 εκατ. ευρώ. Για το σκοπό αυτό, το μεγαλύτερο τμήμα των περιουσιακών στοιχείων της Jetoil θα μεταφερθεί σε νέο σχήμα που θα συστήσουν οι εταιρείες Jetoil και Cetracore, ενώ οι τράπεζες θα προχωρήσουν στην παροχή ενδιάμεσης χρηματοδότησης με στόχο την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της εταιρείας.

Οι υποχρεώσεις από δεδουλευμένες αποδοχές των εργαζομένων προβλέπεται ότι θα αποπληρωθούν σε 20 ημέρες από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή, ενώ τα χρέη προς το Δημόσιο (37,3 εκατ.) και τα ασφαλιστικά ταμεία (7,7 εκατ.) θα μεταφερθούν στη νέα εταιρεία. Η τελευταία θα αναλάβει την αποπληρωμή, σε 240 μηνιαίες δόσεις, του βασικού κεφαλαίου των συγκεκριμένων χρεών, χωρίς τόκους και προσαυξήσεις.

Στην “παλιά” εταιρεία θα παραμείνουν υποχρεώσεις, ύψους 25,3 εκατ. ευρώ, από τις οποίες 1,1 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ και είναι εξασφαλισμένες με προσημειώσεις σε ακίνητα που θα μεταβιβαστούν σε αυτή.

Το νέο business plan της Jetoil προβλέπει ότι από την πρώτη διετία, από την εφαρμογή του, θα καταγραφεί αύξηση των συνολικών εσόδων με μέσο ετήσιο ρυθμό άνω του 3%. Συγκεκριμένα, τα έσοδα τοποθετούνται σε 488 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 60% του κύκλου εργασιών του 2014. Ωστόσο, κατά τον τρίτο χρόνο από την εφαρμογή του νέου επιχειρηματικού σχεδίου, τα έσοδα θα αγγίξουν τα επίπεδα του 2014.

Τοποθετεί ακόμη το καθαρό περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας προ φόρων τόκων και αποσβέσεων σε 1,5%, με το μέγεθος συγκρίσιμων εταιρειών του κλάδου να ανέρχεται σε 1,5% και 1,9% το 2014 και 2015, αντίστοιχα.

Που στηρίζει η εταιρεία τις συγκεκριμένες προβλέψεις; Στην ανάκτηση του χαμένου μεριδίου αγοράς από τον ανταγωνισμό και την επέκταση σε νέες αγορές των Βαλκανίων και της Μεσογείου, αξιοποιώντας τις συνέργειες που θα διαμορφωθούν με την Cetracore της οποίας βασικός μέτοχος είναι ο ρωσικός κολοσσός Roseneft. Προς την κατεύθυνση αυτή σχεδιάζει τον διπλασιασμό των πρατηρίων υγρών καυσίμων που θα λειτουργούν υπό την επωνυμία της Jetoil: ο αριθμός τους σήμερα δεν ξεπερνάει τα 95, όταν ανερχόταν σε 680 στο παρελθόν.

Δίνει τα ακίνητά η Ειρήνη Μαμιδάκη
Με στόχο την επίτευξη συμφωνίας εξυγίανσης, η Ειρήνη Μαμιδάκη, επικεφαλής των ξενοδοχείων Ερμής και Μιράμπελλο στην Κρήτη, παράσχοντας προσωπικές εγγυήσεις στις τράπεζες, έχει συναινέσει στην μεταβίβαση των ακινήτων της.

Οι ιδιοκτησίες που παραχωρεί είναι τρεις μονοκατοικίες 126 τ.μ. στις Σπέτσες, 335 τ.μ. σε οικόπεδο περίπου 2 στρεμμάτων στο Διόνυσο, 550 τ.μ. σε οικόπεδο 450 τ.μ. στο Διόνυσο και αγροτεμάχιο περίπου 6 στρεμμάτων με ελαιόδεντρα στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών με βούλευμά του προχώρησε στην άρση της δέσμευσης των ακινήτων του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Jetoil Νικόλαου Μαμιδάκη και του Γιώργου Στάση ως νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, η οποία είχε επιβληθεί από την Αρχή καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από παράνομες εγκληματικές δραστηριότητες (λόγω μη καταβολής φόρου εισοδήματος το διάστημα 2008-2016).

Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών αναγνώρισε, μεταξύ άλλων, ότι παρά τη διαφαινόμενη οικονομική κατάρρευση της Jetoil, οι κ.κ. Μαμιδάκης και Στάσης δεν μεταβίβασαν σε τρίτους την περιουσία της εταιρείας, αλλά τη διατήρησαν με αποτέλεσμα αυτή να δεσμευθεί εν μέρει από το ελληνικό Δημόσιο και να παραμείνει ως στοιχεία της εταιρείας και βάση της προσπάθειας εξυγίανσής της.

ΠΗΓΗ: capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!