Skip to main content
| Notaka

“Χρ. Κολώνας: Γιατί πληρώνουμε ακριβά καύσιμα”.

Φόροι, ρυθμιζόμενες χρεώσεις και τέλη, αλλά και κρατικές επιχειρήσεις με δεσπόζουσα θέση στην αγορά σηκώνουν το κόστος ενέργειας για τα ελληνικά νοικοκυριά και τις εγχώριες επιχειρήσεις.

 

Φόροι, ρυθμιζόμενες χρεώσεις και τέλη, αλλά και κρατικές επιχειρήσεις με δεσπόζουσα θέση στην αγορά σηκώνουν το κόστος ενέργειας για τα ελληνικά νοικοκυριά και τις εγχώριες επιχειρήσεις.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τα «ψιλά γράμματα» της έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για τις ενεργειακές πολιτικές της Ελλάδας, που δεν παρουσιάστηκαν χθες στην συνέντευξη τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά βρίσκονται στις 143 σελίδες της έρευνας των τεχνοκρατών.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το ύψος των τιμών (σε δολάρια) της ενέργειας:

Τα 2/3 της τιμής της βενζίνης σε φόρους

Στην αμόλυβδη βενζίνη η Ελλάδα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 έχει την τέταρτη υψηλότερη τιμή ανάμεσα σε 28 χώρες. Το ΙΕΑ σημειώνει ότι στο πρώτο τρίμηνο ήταν στα 1,62 δολ. ανά λίτρο και πριν από τη χώρα μας είναι κατά σειρά οι Νορβηγία, Ολλανδία και Ιταλία. Το μερίδιο των φόρων στην τελική αξία αντιστοιχεί στο 65% και η χώρα μας έχει τη δεύτερη συνολική υψηλή φορολογία, μετά τη Νορβηγία 67%.

Στο ντίζελ κίνησης τα μισά χρήματα (51%) που δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές και επιχειρηματίες για τα οχήματά τους πάνε σε φόρους. Το ΙΕΑ υπολόγισε την τιμή σε 1,36 δολάρια.

ΠΗΓΗ: euro2day

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!