Skip to main content
| Notaka

“(Υδρογον-) Άνθρακες τα νέα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου”.

(Υδρογον-) Άνθρακες τα νέα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου

Με καθυστέρηση θυμήθηκαν τα GPS και τους ιχνηθέτες για να κρύψουν την «κηλίδα» των ευθυνών – Ξεθάβουν εισηγήσεις που άφησαν ​3 χρόνια ​στο συρτάρι – Στις «πίσσες» του Σαρωνικού «πνίγηκαν» οι εξαγγελίες για έσοδα 2 δισ. από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.

 Τα μέτρα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου που επί 3 χρόνια κράταγε στο συρτάρι, επιχειρεί τώρα να ανασύρει η κυβέρνηση, μετά το ναυάγιο στα νερά του Σαρωνικού και την υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων από το δεξαμενόπλοιο που έκανε την απάντληση πετρελαίου από το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ.

Παρότι στελέχη των διωκτικών αρχών καταλογίζουν στην κυβέρνηση ότι διέλυσε τον ελεγκτικό μηχανισμό του κράτους ή πως τον έστρεψε στο κυνήγι «λουκέτων» για μη έκδοση αποδείξεων αφήνοντας ανεξέλεγκτους τους λαθρέμπορους σε Αργοσαρωνικό, Μεσσηνιακό και Αμβρακικό, ο  κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος αποκάλυψε την περασμένη Τετάρτη πως πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών – στην οποία μετείχε και ο ίδιος-  με σκοπό την «προετοιμασία πολιτικών καταπολέμησης του λαθρεμπορίου» που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
  

Έμειναν στα λόγια


Ωστόσο η … «προετοιμασία» τέτοιων μέτρων άργησε 3 χρόνια. Και καθώς δεν συνηθίζεται σε τέτοιες συσκέψεις «προετοιμασίας» να μετέχει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αντί άλλοι συναρμόδιοι εμπλεκόμενοι υπουργοί (Ανάπτυξης, Ενέργειας κλπ) είναι προφανές ότι η παρουσία του αποσκοπούσε στην επικοινωνιακή διαχείριση κάποιων εξαγγελιών ή, σε άλλη περίπτωση, να συγκαλύψει πως στην πραγματικότητα είχε άλλο αντικείμενο από αυτό που επισήμως ανακοινώθηκε.

 

 Και μόνον όμως το γεγονός ότι η κυβέρνηση θυμήθηκε την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, καθιστά φανερό πως αναζητά επικοινωνιακό σωσίβιο σε εξαγγελίες του παρελθόντος για έσοδα 2 δισ. από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, με σκοπό να χρηματοδοτηθούν το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης και άλλα μέτρα κοινωνικής πολιτικής.

Η «πρώτη φορά Αριστερά» κυβέρνηση υποσχόταν ως το 2015 ότι θα εξοικονομήσει 2 δισ. από το λαθρεμπόριο καυσίμων με το σχέδιο Μάρδα (όπως και τα άλλα 5 δισ. από τη λίστα Νικολούδη) για να ασκήσει φιλολαϊκή πολιτική και να μειώσει τους φόρους.


Αντί αυτό όμως, μέσα σε 2 χρόνια διακυβέρνησης, η πολιτική που εφαρμόστηκε έφερε ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις ΕΦΚ, πτώση της κατανάλωσης, κατάργηση επιδόματος θέρμανσης, μόλυνση και θανάτους από μαγγάλια –ό,τι δηλαδή ακριβώς καυτηρίαζε ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ…

Στο συρτάρι​…​


Αντιθέτως ούτε το σχέδιο Μάρδα προσπάθησε να εφαρμόσει, ούτε άλλα μέτρα σαν αυτά που της είχαν ήδη προταθεί και εξέταζαν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών-Ενέργειας, Ανάπτυξης, Μεταφορών και  Ναυτιλίας .

Και ενώ ο πρωθυπουργός έλεγε στην ΔΕΘ πως ο ΣΥΡΙΖΑ που κέρδιζε τις εκλογές του 2015 είναι «ένα κόμμα που δεν υπάρχει πια», η κυβέρνηση ξεθάβει τώρα προτάσεις και μέτρα που είχε κυριολεκτικά «θάψει», τόσο  την πρώτη, όσο και την δεύτερη «φορά Αριστερά».

Μετά από 3 χρόνια εξαγγελιών για μέτρα κατά του λαθρεμπορίου​, τα ερωτηματικά παραμένουν:

1)       Τι έγινε με τα GPS στα βυτιοφόρα Ιδιωτικής και Δημοσίας Χρήσεως, στα σλέπια τροφοδοσίας πλοίων με ναυτιλιακά καύσιμα και στα βυτία μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης; Τα σχέδια που βρήκε έτοιμα και εξέταζε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 προέβλεπαν εγκατάσταση συσκευών ανίχνευσης σε όλο το κύκλωμα διακίνησης, για να κλείσουν οι «τρύπες» που επιτρέπουν τη λαθρεμπορία. «Χρειάζεται χρόνος, δεν μπορούμε να αναγκάσουμε μια εταιρία να πληρώσει 100.000 ευρώ για να βάλει ένα τέτοιο σύστημα σε κάθε δεξαμενόπλοιο» όπως το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ, λένε τώρα αρμόδιοι παράγοντες. Αν λειτουργούσαν όμως, οι Αρχές θα γνώριζαν τα πάντα για το πλοίο, ακόμα και πόσα λίτρα καυσίμων είχε στις δεξαμενές του, πόσα ανακτήθηκαν με την απάντληση και πόσα κατέληξαν στη θάλασσα.

2)        Υπάρχει σύστημα Εισροών-Εκροών  στις εργοταξιακές δεξαμενές, τις δεξαμενές των Ενόπλων Δυνάμεων ή τις δεξαμενές καυσίμων που χρησιμοποιούν μεγάλες ΔΕΚΟ όπως ο ΟΣΥ (Αστικές Συγκοινωνίες); Οι «τρύπες» παραμένουν, παρότι στο παρελθόν έχουν εντοπιστεί κρούσματα λαθρεμπορίας σε αυτούς τους τομείς –ακόμα και στον Στρατό.

3)       Λειτουργούν τα ΚΕΔΑΚ του υπουργείου Ανάπτυξης και τι αποτελέσματα έχουν οι έλεγχοί τους;

Τα συνεργεία ελέγχου καυσίμων εντοπίζουν κρούσματα νοθείας και όχι λαθρεμπορίας, μπορούν όμως να συμβάλουν σε έρευνες αποκάλυψης των κυκλωμάτων. Τα στοιχεία για το 2016 δείχνουν πως οι έλεγχοι μειώθηκαν 53% σε σχέση με το 2014. Το 2014 εκδόθηκαν 40 αποφάσεις με πρόστιμα συνολικού ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι αποφάσεις υποχώρησαν στις 12, με πρόστιμα μόλις 13.921 ευρώ, ενώ το 2016 οι σχετικές αποφάσεις ήταν 10, με πρόστιμα ύψους 178.191 ευρώ. Η μείωση ξεπέρασε το 90%.

 4)       Τι θα γίνει με τους φόρους στο Πετρέλαιο Θέρμανσης και ποια είναι η Κοινωνική Πολιτική ειδικά για περιοχές στα βόρεια και ορεινά της χώρας;

Η κυβέρνηση έχει ήδη ψηφίσει να μειωθεί άμεσα ακόμα περισσότερο το επίδομα θέρμανσης, ώστε τελικώς να το λαμβάνουν ελάχιστοι. Την ίδια ώρα, όλα τα κοινωνικά επιδόματα καταργούνται και συγχωνεύονται στα έως 200 ευρώ το μήνα με το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

5)       Γιατί παραμένουν εκτός εφαρμογής ακόμα και διατάξεις νόμων κατά του λαθρεμπορίου που έχουν ήδη ψηφιστεί; Για παράδειγμα: 

• Για τον ποιοτικό έλεγχο με την ιχνηθέτηση με ραδιοϊσότοπα ή μοριακής τεχνολογίας ιχνηθέτες (Ν.4072/2012)
• Για τη δημιουργία Συστήματος Διαχείρισης Στοιχείων και Πληροφοριών για την αναλυτική παρακολούθηση της παραγωγής, διύλισης, αποθήκευσης, εισαγωγής, εξαγωγής και διακίνησης αργού πετρελαίου, ημικατεργασμένων και πετρελαιοειδών προϊόντων. (Ν.3054/2002).
• Για την εφαρμογή των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών:

α) στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των διυλιστηρίων, 
β) στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και 
γ) στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ.), που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα. (Ν.4177/2013)
• Για τον έλεγχο δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων. (Ν.4254/2014)
• Για τον ανύπαρκτο έλεγχο από τα κλιµάκια ελέγχου διακίνησης και Αποθήκευσης καυσίµων (Κ.Ε.∆.Α.Κ) στα πρατήρια υγρών καυσίµων. (Ν.3335/2005)
• Για τα αποθέματα ασφάλειας πετρελαιοειδών που εκκρεμεί έκδοση προεδρικού διατάγματος από τετραετίας. (Ν.4123/2013).

Παραμένουν εκτός πρόβλεψης ελέγχου και σχετικού χρονοδιαγράμματος τα προς εξαγωγή καύσιμα, οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των Πρατηρίων Αφορολόγητων Καυσίμων.

ΠΗΓΗ: protothema.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!