Skip to main content
| Notaka

“Καιρός να σταματήσουν οι εξαγωγές πετρελαίου στη Βόρεια Κορέα”.

Αν σταματήσει η ροή αργού από Κίνα και Ρωσία προς την Πιονγιάνγκ, ο αντίκτυπος στις στρατιωτικές επιχειρήσεις και στις μεταφορές θα είναι άμεσος και δαπανηρός, τονίζουν οι ειδικοί. Κρεμλίνο και Πεκίνο πρέπει να μπουν σε «καινούρια χωράφια».

Η Κίνα πρέπει να σταματήσει να εξάγει αργό στη Βόρεια Κορέα, αφότου το απομονωμένο κράτος αψήφησε τη διεθνή κοινότητα προχωρώντας σε πυρηνική δοκιμή την Κυριακή, παρά τις πολυάριθμες διεθνείς κυρώσεις στο εμπόριο, υπογραμμίζουν ειδικοί.

«Αν η Κίνα αποφασίσει να κόψει τη ζωτικής σημασίας προσφορά αργού που πηγαίνει στη Βόρεια Κορέα, θα υπάρξει ένας άμεσος και αρκετά δαπανηρός αντίκτυπος στην οικονομία», εξήγησε ο Scott Seaman, διευθυντής στο Eurasia Group για την Ασία.

Η κίνηση αυτή, αν εφαρμοστεί, θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στις στρατιωτικές επιχειρήσεις και τις μεταφορές της χώρας, διευκρίνισε μιλώντας στο CNBC.

Η Βόρεια Κορέα έχει γίνει «εξαιρετικά επιδέξια» στο να κινείται περιφερειακά των κυρώσεων, ακόμη κι αν αυτές αποδειχθούν αποτελεσματικές μακροπρόθεσμα, τόνισε ο Jonathan Pollack, ανώτατο μέλος του Brookings Institution.

«Το πραγματικό θέμα εδώ είναι αν η Κίνα και η Ρωσία θα είναι προετοιμασμένες να μπουν σε χωράφια όπου μέχρι σήμερα δεν ήταν προετοιμασμένες να μπουν, και αυτό αφορά πολύ συγκεκριμένα στο πετρέλαιο», επεσήμανε.

«Αν οι Κινέζοι και οι Ρώσοι ήταν έτοιμοι να περιορίσουν ή να αναστείλουν πλήρως τις αποστολές πετρελαίου στον Βορρά, αυτό θα ήταν πολύ σημαντικό βήμα. Μπορεί να έχει πολύ πιο ισχυρό αποτέλεσμα σε σύγκριση με όλα αυτά τα θέματα που σχετίζονται με τις κυρώσεις», πρόσθεσε ο Pollack.

Οι κινεζικές εξαγωγές βενζίνης προς τη Βόρεια Κορέα υποχώρησαν τον Ιούλιο κατά 97% σε σχέση με πέρυσι, αλλά οι αναλυτές υπογραμμίζουν πως οι εξαγωγές αργού στην Πιονγιάνγκ κρατούν σε κίνηση τα γρανάζια του καθεστώτος.

Η Κίνα δεν καταγράφει εξαγωγές αργού προς τη Βόρεια Κορέα, αλλά πηγές του Reuters από τους κόλπους της βιομηχανίας ανέφεραν τον Απρίλιο πως η χώρα προμηθεύει την Πιονγιάνγκ με περίπου 520.000 τόνους αργού τον χρόνο, μέσω ενός παλιού αγωγού.

Στο μεταξύ, το διμερές εμπόριο Ρωσίας και Βόρειας Κορέας διπλασιάστηκε σε 31,4 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα την προηγούμενη χρονιά, μετέδωσε το Reuters τον Αύγουστο. Οι περισσότερες αποστολές ήταν πετρέλαιο, άνθρακας και προϊόντα πετρελαίου.

Την Κυριακή, ο Κινέζος πρόεδρος Ξι Ζινπίνγκ και ο Ρώσος ομόλογός του Βλαντιμίρ Πούτιν συμφώνησαν στο περιθώριο διάσκεψης, πως θα «αντιμετωπίσουν κατάλληλα» την τελευταία πυρηνική δοκιμή της Βόρειας Κορέας, όπως μετέδωσε το κινεζικό κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua.

Πάντως, έκθεση του Eurasia Group σημειώνει πως, μετά την τελευταία πρόκληση από την πλευρά της Πιονγιάνγκ, το Πεκίνο επιτέλους θα μειώσει σημαντικά τις εξαγωγές αργού στη Βόρεια Κορέα. Ωστόσο, επισημαίνει, αυτό θα ισχύσει «για περιορισμένη περίοδο, για να αποφευχθεί απόλυτη οικονομική κατάρρευση. Η Κίνα θέλει να επιβάλει ουσιαστικό πόνο χωρίς να διαλύσει το σύστημα».

«Η Κίνα προμηθεύει περίπου το 90% της ζήτησης της Πιονγιάνγκ για αργό», υπογραμμίζει, προσθέτοντας πως η τελευταία φορά που η Κίνα σταμάτησε τις αποστολές αργού στη χώρα ήταν την άνοιξη του 2003, όταν έκοψε τη ροή για τρεις ημέρες, έπειτα από δοκιμή πυραύλου.

ΠΗΓΗ: euro2day

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!