| Notaka

“Επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου η ΔΕΠΑ – Στον σχεδιασμό η κάλυψη των εθνικών οδών”.

Με 4 ευρώ μπορεί ένας οδηγός ΙΧ που διαθέτει όχημα με χρήση φυσικού αερίου να διανύσει 100 χιλιόμετρα, όταν ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη χρειάζεται κατά μέσο όρο 10 ευρώ για την ίδια απόσταση.

 Του Νίκου Θεοδωρόπουλου,

Η εταιρία προτίθεται να δημιουργήσει 13 σημεία τροφοδοσίας στις βασικές εθνικές οδούς της χώρας που αποτελούν τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων
Με 4 ευρώ μπορεί ένας οδηγός ΙΧ που διαθέτει όχημα με χρήση φυσικού αερίου να διανύσει 100 χιλιόμετρα, όταν ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη χρειάζεται κατά μέσο όρο 10 ευρώ για την ίδια απόσταση.
Η χρήση του φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που απαιτούν λιγότερο κόστος για τη μεταφορά και έκλυση χαμηλότερων ρύπων. 
Σημειώνεται πως το κόστος για τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκίνητου που κάνει χρήση φυσικού αερίου ανέρχεται στα 0,869 ευρώ το κιλο στα πρατήρια που έχουν παρέχουν φυσικό αέριο. 
Η ΔΕΠΑ ως βασικός παίχτης της αγοράς διευρύνει το δίκτυο πρατηρίων, καθώς πρόκειται για σημαντική επένδυση που μπορεί να φθάνει έως 500.000 ευρώ.  
Πιο συγκεκριμένα η ΔΕΠΑ πυκνώνει το δίκτυο της με τέσσερα νέα πρατήρια CNG σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα, ενώ υπάρχουν σχέδια για επιπλέον 13 σημεία τροφοδοσίας στο εθνικό δίκτυο, με συμμετοχή ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Πιο αναλυτικά, περισσότερες επιλογές για ανεφοδιασμό έχει στα «σκαριά» η ΔΕΠΑ για τους οδηγούς οχημάτων φυσικού  αερίου στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται το πρώτο σημείο τροφοδοσίας με φυσικό αέριο κίνησης στη Χαλκίδα. 

Φυσικό αέριο κίνησης κατά μήκος των εθνικών οδών 

Την ίδια στιγμή, η ένταξη στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF) της πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τρεις ακόμη εταιρείες, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία 13 σημείων τροφοδοσίας στις βασικές εθνικές οδούς της χώρας, που αποτελούν τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η μεγαλύτερη διείσδυση της αεριοκίνησης στη χώρα μας «περνά» από τη δημιουργία ακόμη περισσότερων σημείων ανεφοδιασμού. 
Το σχέδιο της ΔΕΠΑ είναι να «πυκνώσει» άμεσα το δίκτυό της με το σήμα «Fisikon» στο λεκανοπέδιο, όπου ήδη κατασκευάζει δύο νέα πρατήρια (στην Ηλιούπολη και τον Ασπρόπυργο). 
Επιπλέον, στην Αττική η εταιρεία προγραμματίζει να προσθέσει 5 – 6 καινούρια σημεία ανεφοδιασμού σε ορίζοντα τριετίας. 
Μάλιστα, για να μπορέσει να αξιοποιήσει γι’ αυτό τον σκοπό και μικρότερα υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, πρόκειται να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για εξοπλισμό που θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο. 
Σε φάση αδειοδότησης βρίσκεται ένα καινούριο πρατήριο «Fisikon» στη Θεσσαλονίκη, το τρίτο κατά σειρά που δημιουργείται στη συμπρωτεύουσα. 
Σύμφωνα με πληροφορίες στα επόμενα 2,5 χρόνια αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα 13 σημεία ανεφοδιασμού στο κεντρικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων. 
Τα συγκεκριμένα σημεία βρίσκονται στο ύψος της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών, ενώ θα δημιουργηθούν σε 10 υπάρχοντα πρατήρια υγρών καυσίμων, με επέκταση της ισχύουσας άδειας λειτουργίας. 
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 9 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 50% θα προέλθει από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και το υπόλοιπο 50% από ίδιους πόρους.

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!