| Notaka

“Οι γίναντες κλονίζονται, ο ΟΠΕΚ καταρρέει … το νέο καθεστώς πετρελαίου ετοιμάζεται”.

Τα παλαιά καρτέλ θα καταρρεύσουν κάτω από το βάρος των δαπανών τους εκτιμούν οι αναλυτές.

 Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αγορά πετρελαίου βρίσκεται σε ένα “δύσκολο” σημείο τώρα. Έχει ξεπεράσει τις σκληρές αγορές με τις «αρκούδες» αλλά όμως είναι πολύ μακριά από μια συντριβή.
Αυτό που θα δούμε, ωστόσο, είναι μια αλλαγή … μια αλλαγή  όπως στις παλίρροιες. 
Τα παλαιά καρτέλ θα καταρρεύσουν κάτω από το βάρος των δαπανών τους σύμφωνα με το Energy and Capital. Ένα νέο καθεστώς πετρελαίου που θα διαμορφωθεί.
Και οι διατρητές των Η.Π.Α. μπορεί να βγουν από αυτή τη μετάβαση σε μια μοναδική θέση.

Η πραγματική τιμή του πετρελαίου

Αυτή την εβδομάδα, οι τιμές του αργού πετρελαίου έφθασαν σε ένα χαμηλό  επτά μηνών, λίγο πάνω από τα 43 δολάρια. Για μήνες, το πετρέλαιο βρίσκεται στα 50 δολάρια το  βαρέλι, προσπαθώντας απεγνωσμένα να βρει κάποια «στήριξη».
Ακόμα και μετά την επέκταση της συμφωνίας παραγωγής από τον ΟΠΕΚ και τη Ρωσία, δεν ήταν αρκετό να συσπειρωθούν οι τιμές.
Κανένας δεν θέλει το πετρέλαιο στα $ 30.
Αυτή η τιμή υπαγορεύει το πού θα είναι κερδοφόροι διάδρομοι, με τα καλύτερα, πιο οικονομικά έργα να οδηγούν το μαύρο χρυσό.
“Ποιος μπορεί να αντέξει να λειτουργεί κάτω από τέτοια χαμηλά περιθώρια;” Σίγουρα δεν είναι ΟΠΕΚ.
Σε σύγκριση με τους αμερικανούς, των οποίων οι τιμές διάλυσης μπορούν να φθάσουν τα $ 30 σε μερικά μέρη της λεκάνης του Williston ή ακόμα και $ 15 στο δυτικό Τέξας, η ψυχρή και πικρή αλήθεια για τον ΟΠΕΚ είναι ότι δεν έχει καμία πιθανότητα.
Μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, το κόστος κατασκευής και λειτουργίας φρεατίων στις καλύτερες κοιλάδες σχιστολιθικών πετρωμάτων των ΗΠΑ μειώθηκε κατά εκατομμύρια δολάρια το καθένα παρόλο που η καταμέτρηση της εξέδρας κυμάνθηκε μεταξύ 2014 και 2016.
Ο ΟΠΕΚ, από την άλλη πλευρά, εξακολουθεί να αγωνίζεται κάτω από τις τρέχουσες τιμές …

Το κόστος του πετρελαίου

Η αλήθεια  είναι ότι η Σαουδική Αραβία έχει μερικά από τα φθηνότερα πετρέλαια. Η Saudi Aramco είναι σε θέση να εξάγει ένα βαρέλι λίγο κάτω από $ 9.
Αυτό ακριβώς είναι και  το ζήτημα όταν πρόκειται για την επερχόμενη κατάρρευση του ΟΠΕΚ.
Η Σαουδική Αραβία δήλωσε ότι θα μπορούσε να έχει κέρδη με το πετρέλαιο γύρω στα $ 60- $ 70. 
Αν και αυτό είναι χαμηλότερο από τα προβλεπόμενα $ 90 / bbl που χρειάστηκαν οι Σαουδάραβες για να  είναι κερδοφόροι το 2015, αντιπροσωπεύει κάτι περισσότερο από απλή άντληση από το έδαφος.
Το Ιράν χρειάζεται πετρέλαιο άνω των 55 δολαρίων για να έχει  κέρδος. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το Ιράν ακολουθείται από το Ιράκ και τα ΗΑΕ, και τα δύο χρειάζονται πετρέλαιο άνω των 60 δολαρίων.
Το ΔΝΤ εκτιμά  ότι μόνο ένα μέλος του ΟΠΕΚ, το Κουβέιτ, έχει τιμή κάτω από τα 50 δολάρια.Τι κάνει το πετρέλαιο από αυτές τις χώρες τόσο ακριβό;  Τα τέλη κόστους.  Όλα τα πλούσια κοινωνικά προγράμματα  για να μην εξαπλωθεί η Αραβική Άνοιξη στο Ριάντ. Και το καρτέλ πετρελαίου …μαθαίνει από τη Βενεζουέλα. 
Δεν έχει σημασία αν έχει το μεγαλύτερο απόθεμα αργού πετρελαίου στον πλανήτη.  Είναι άχρηστο αν παραμένει υπόγεια.
Ακόμα και τότε, υπάρχει το δύσκολο έργο να βρεθεί μια αγορά που να μπορεί να χειριστεί την όλο και λιγότερη ποιότητα αργού.
Πριν από χρόνια, όταν οι Σαουδάραβες διαβεβαίωσαν ότι θα αντικαθιστούσαν την  τυχόν χαμένη προσφορά μετά τον εμφύλιο πόλεμο στη Λιβύη, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια δεν μπόρεσαν να επεξεργαστούν το βαρύτερο ακατέργαστο που αποτελούσε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της Σαουδικής Αραβίας.
Βαρύ πετρέλαιο θεωρείται αυτό που έχει προσμίξεις  με θείο, άζωτο και άλλες ενώσεις που δυσκολεύουν τη χρήση … και παράλληλα πολύ ακριβό για να χρησιμοποιηθεί.
Το ΔΝΤ  χαμηλώνει τις τιμές του ΟΠΕΚ εκτιμά το Energy and Capital.
Οι γίγαντες θα ανατραπούν … και η Βενεζουέλα θα είναι η πρώτη.
Και μόλις αρχίσουν να πέφτουν τα ντόμινο, η διάλυση του ΟΠΕΚ θα είναι αναπόφευκτη.

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!