| Notaka

“Ο διευθύνων σύμβουλος της Total αναλύει την κρίση στο Κατάρ και τη συμφωνία με το Ιράν”.

Το Euronews συνομίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Total, Πατρίκ Πουγιανέ, για την διπλωματική κρίση στο Κατάρ, αλλά και την απόφαση της Total να υπογράψει τις επόμενες εβδομάδες μνημόνιο συνεργασίας με την κυβέρνηση του Ιράν.

 

Το Euronews συνομίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Total, Πατρίκ Πουγιανέ, για την διπλωματική κρίση στο Κατάρ, αλλά και την απόφαση της Total να υπογράψει τις επόμενες εβδομάδες μνημόνιο συνεργασίας με την κυβέρνηση του Ιράν.

Γεια σας. Καλεσμένος μας σήμερα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Total, Πατρίκ Πουγιανέ. Καλώς ήρθατε.

«Γεια σας».

Θα ήθελα να συζητήσουμε πρώτα για την κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διέκοψαν τις διπλωματικές σχέσεις τους με το Κατάρ, μια περιοχή στην οποία δραστηριοποιήστε. Αν αυτή η διπλωματική κρίση κλιμακωθεί, μπορεί να επηρεάσει τον οργανισμό σας;

«Η Τotal ιδρύθηκε στη Μέση Ανατολή το 1924 και είναι μια περιοχή που γνωρίζουμε καλά. Τώρα είμαστε πολύ καλά εγκατεστημένοι στο Κατάρ, στο Αμπού Ντάμπι και στη Σαουδική Αραβία και σύντομα στο Ιράν. Αλλά, πάνω απ‘όλα είμαστε μια εμπορική επιχείριση, γι‘αυτό συμπεριφερόμαστε όπως οι πολίτες του Κατάρ στο Κατάρ, οι πολίτες των Εμιράτων στα Εμιράτα και οι Ιρανοί στο Ιράν, δηλαδή εργαζόμαστε σε κάθε χώρα προς το συμφέρον της.

Αυτό που βλέπω με ενδιαφέρον είναι ότι οι μεγάλες δυτικές χώρες προσπαθούν τώρα να κατευνάσουν αυτή την ένταση, η οποία ειλικρινά δεν είναι προς το συμφέρον πολλών ανθρώπων, διότι ο πραγματικός εχθρός σήμερα στην περιοχή αυτή είναι το ΙΚΙΛ…και η τρομοκρατία».

Από επιχειρηματικής άποψης, η Total δραστηριοποιείται ενεργά σε πολλές χώρες στον κόσμο με πραγματικές γεωπολιτικές εντάσεις. Πιστεύετε ότι οι πραγματικοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζει σήμερα η Total είναι περισσότερο γεωπολιτικοί παρά οικονομικοί; Ακόμη και τώρα η Total παραμένει κερδοφόρα, με το πετρέλαιο κάτω από τα 50 δολάρια.

«Η Total δραστηριοποιείται όπου υπάρχει πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Δεν υπαγορεύουμε πού θα το βρούμε. Είμαστε κυρίως μια εμπορική επιχείρηση, δεν έχουμε διπλωματική ισχύ.

Το φυσικό αέριο παράγεται στο Κατάρ που συνδέεται με το Αμπού Ντάμπι με αγωγό. Ο καθένας θα σκεφτόταν ότι σε μια τέτοια κρίση, ο αγωγός θα μπορούσε να σταματήσει, και στις δύο πλευρές, είτε από τον παραγωγό είτε από τον καταναλωτή».

Και δεν έγινε αυτό;

«Όχι, δεν έγινε».

Κύριε Πουγιανέ, τι λέτε στους κυνικούς που ισχυρίζονται ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις εξυπηρετούν τα συμφέροντα πετρελαϊκών εταιριών, όπως η Total, δεδομένου ότι οι εντάσεις αυξάνουν τις τιμές εκ των προτέρων και άρα αυξάνουν τα κέρδη;

«Η δουλειά μας, να σας εξηγήσω…
Είμαστε στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων. Η μεταβλητότητα των τιμών δεν καθορίζεται κατά πρώτο λόγο από τη γεωπολιτική, ακόμη και αν ο καθένας δίνει μια γεωπολιτική ερμηνεία σε ό, τι συμβαίνει, εξαρτάται κυρίως, όπως έδειξαν δυστυχώς οι αγορές τα τελευταία δύο χρόνια, από την προσφορά και τη ζήτηση. Όταν υπάρχει υπερβολική προσφορά και όχι αρκετή ζήτηση, οι τιμές μειώνονται και το αντίστροφο.

Πέρα απ‘αυτό, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο συγκεντρώνονται σε οκτώ έως δέκα χώρες που διαθέτουν το 80% των αποθεμάτων. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι χώρες του Κόλπου, η Ρωσία, το Ιράν, η Σαουδική Αραβία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Αντιμετωπίζεις ορισμένες γεωπολιτικές δυνάμεις και αυτό είναι που το κάνει έναν συνδυασμό μεταξύ γεωπολιτικής και πετρελαίου και φυσικού αερίου».

Μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων, η Total ήταν ο πρώτος από τους μεγάλους πετρελαϊκούς ομίλους της δύσης που υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας για τη λειτουργία του μεγαλύτερου κοιτάσματος φυσικού αερίου στον κόσμο, του «South Pars» στο Ιράν … έτσι τίθεται το ερώτημα πότε θα γίνει η τελική υπογραφή του συμβολαίου; Πότε θα δούμε την πρώτη γεώτρηση της Total στο Ιράν;

«Υπογράψαμε μνημόνιο συμφωνίας τον περσινό Νοέμβριο και ήμασταν οι πρώτοι που το τόλμησαν. Δραστηριοποιούμαστε σε ένα γιγαντιαίο κοίτασμα φυσικού αερίου που μοιράζονται το Κατάρ και το Ιράν. Αυτό λειτουργεί σα μια γέφυρα μεταξύ των δύο χωρών. Θα είναι μια σημαντική εξέλιξη για την εγχώρια ιρανική αγορά και για την ανάπτυξη της ιρανικής οικονομίας. Θα υπογράψουμε το συμβόλαιο τις επόμενες εβδομάδες».

Ένα σύντομο σχόλιο για την εξωτερική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ στην περιοχή…καταλαβαίνετε τη λογική και τη συνέπεια του Αμερικανού Προέδρου που συνεργάζεται με τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ, ενώ επιτρέπει η διπλωματική ένταση να μεγαλώνει με το Κατάρ και παράλληλα διατηρεί στρατιωτική βάση στο Κατάρ;

«Πρέπει να ρωτήσετε τον Πρόεδρο Τραμπ ποια είναι η πολιτική και η στρατηγική του..Νομίζω ότι ο Πρόεδρος Τραμπ έχει σκοντάψει σε κάποια διπλωματικά ζητήματα… Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να μιλήσουμε ακόμη για στρατηγική και πολιτική…σε ό,τι αφορά την αμερικανική διπλωματική πολιτική, θα πάρει λίγο χρόνο, νομίζω, για να εφαρμοστεί.

Θα δείτε ότι το κύριο αίτημα που έχει υποβληθεί στο Κατάρ αυτές τις μέρες είναι να σταματήσει να στηρίζει τη Χαμάς, ένα ζήτημα που δεν βρίσκεται ψηλά στην ημερήσια διάταξη της αμερικανικής κυβέρνησης. Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό θέμα στην ατζέντα του Προέδρου Τραμπ για τη Μέση Ανατολή, είναι η διένεξη μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης. Πάνω σε αυτό θέλει να δει πρόοδο».

Στην ευρωπαϊκή ατζέντα, οι διαπραγματεύσεις για το Brexit αρχίζουν αυτήν την εβδομάδα…Η Τερέζα Μέι απογοητεύτηκε πρόσφατα, χάνοντας την απόλυτη πλειοψηφία στις γενικές εκλογές… Μετά την αποδυνάμωση της Πρωθυπουργού της Βρετανίας, η Ευρώπη δεν μπορεί τώρα να κερδίσει τα πάντα και τελικά να πετύχει μια καλύτερη συμφωνία στις διαπραγματεύσεις;

«Αυτό που συνέβη σχετικά με το Brexit δεν είναι καλό για κανέναν. Ούτε για τη Μεγάλη Βρετανία ούτε για την Ευρώπη. Τώρα το πραγματικό θέμα που αναδεικνύεται από το Brexit για την Ευρώπη, είναι η αναβίωση του ευρωπαϊκού σχεδίου. 
Οι Βρετανοί απομακρύνθηκαν από αυτό το σχέδιο, επειδή δεν ήταν αρκετά ελκυστικό. Αλλά και οι πολίτες των χωρών μας αμφισβητούν εν μέρει το ευρωπαϊκό εγχείρημα.

Έχουμε μια ευρωζώνη με κοινό νόμισμα, πρέπει να εμβαθύνουμε σ‘αυτόν τον τομέα και παράλληλα να ξεκαθαρίσουμε, κάτι που είναι σημαντικό για τους ευρωπαίους πολίτες, ποιες είναι οι ικανότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών.

Έχουμε μια ήπειρο με 500 εκατομμύρια ανθρώπους που είναι μια μεγάλη αγορά. Η ελεύθερη αγορά δεν έχει ολοκληρωθεί σε πολλούς τομείς, όπως στην ενέργεια που επενδύει το ίδιο στην ηλιακή ενέργεια στη βόρεια Γερμανία όσο και στη νότια Ισπανία. Δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε στον ψηφιακό τομέα. Γιατί όλοι οι μεγάλοι παίκτες στον ψηφιακό κόσμο είναι Αμερικανοί, χωρίς να υπάρχουν Ευρωπαίοι παίκτες; Δεν χρειάζεται επιστημονική απάντηση. Γίνεται επειδή η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, μια αγορά 350 ή 400 εκατομμυρίων, είναι ενοποιημένη. Όταν αναπτύσσεται κανείς και επενδύει, έχει άμεση πρόσβαση σε αυτήν την αγορά. Στην Ευρώπη, οι αγορές είναι ακόμα κατακερματισμένες. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση που αντιμετωπίζει η Ευρώπη».

Ταξιδεύετε πολύ συχνά. Πιστεύετε ότι η εκλογή του Προέδρου Μακρόν έχει αλλάξει την άποψη των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων και των ξένων επενδυτών στη Γαλλία, ως δυνητικού στόχου επενδύσεων;

«Ναι, αυτό ισχύει. Οι εκλογές αυτές ήταν ένα άλμα στη νεωτερικότητα. Η χώρα μας βρίσκεται ακριβώς στην αιχμή, λόγω της ηλικίας του νέου μας προέδρου και της ανοιχτής ρητορικής που χρησιμοποιεί. Η πολιτική ρήξη που προτείνει ο Εμμανουήλ Μακρόν διαφέρει από τον παλαιό διαχωρισμό μεταξύ φιλελευθερισμού και σοσιαλισμού … αντίθετα, αυτό που ζητάει είναι: θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στις νέες τεχνολογίες, να ανοίξουμε τις πόρτες μας στην Ευρώπη, να κάνουμε άνοιγμα στον επιχειρηματικό κόσμο, αντί να κοιτάμε προς τα μέσα; Μην συγχέετε το γεγονός ότι σ‘αυτές τις εκλογές οι μισοί ψήφισαν εναντίον του πολιτικού συστήματος…Νομίζω ότι από αυτήν την άποψη, η χώρα μας, η τοποθεσία μας, γίνεται πάρα πολύ ελκυστική, σε όρους ανταγωνισμού, και η εκλογή αυτή ήταν ένα σημαντικό γεγονός».

Αυτό δείχνει μια Γαλλία που θέλει να εκσυγχρονιστεί…Δεν είναι πολύ νωρίς να πούμε κάτι τέτοιο; Δεν προτιμάτε να είστε πιο προσεκτικός ίσως;

«Αυτό που με ενέπνευσε σε αυτές τις εκλογές, όπως και σε άλλες πολιτικές στιγμές…ήταν αυτή η συζήτηση για την παγκοσμιοποίηση, αυτή η άρνηση… σχεδόν το 50% των πολιτών ψήφισε εναντίον της οικονομίας της αγοράς. Για έναν παγκόσμιο όμιλο όπως ο δικός μας που κατάφερε να εκμεταλλευτεί αυτήν την οικονομία της αγοράς, είμαστε από τους νικητές της παγκοσμιοποίησης. Πρέπει να βρούμε τρόπους και να δώσουμε απαντήσεις στους ανθρώπους που είναι εναντίον της».

Ποια είναι η πιο επείγουσα μεταρρύθμιση που πρέπει να εφαρμόσει ο Πρόεδρος Mακρόν για να κάνει τη Γαλλία πιο ελκυστική χώρα;

«Η χώρα πλήττεται από την ανεργία των νέων. Πρέπει να βρεθούν θέσεις για τους νέους. Υπάρχουν διάφοροι μηχανισμοί και ένας από αυτούς, χωρίς αμφιβολία, είναι το δικαίωμα στην εργασία, το οποίο γνωρίζουμε ότι είναι πολύ περίπλοκο και καταπνίγει την επιχειρηματικότητα. Φυσικά πρέπει να υπάρχουν καλά συστήματα προστασίας, αλλά πρέπει και οι άνθρωποι να έχουν κίνητρα για να εργαστούν και όχι να μένουν στο σπίτι… δεν είναι κριτική, δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχει αυτή την επιλογή, αλλά νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζεται η αξία της εργασίας σε αυτή τη χώρα».

Πατρίκ Πουγιανέ, σας ευχαριστώ πολύ που ήσασταν μαζί μας.

Σας ευχαριστώ κι εγώ.

*Ο Πατρίκ Πουγιανέ είναι διευθύνων σύμβουλος της Total από τον Δεκέμβριο του 2015. *Ο όμιλος Total έχει παρουσία σε 130 χώρες. *Είναι η πέμπτη στην κατάταξη επιχείρηση στην Ευρώπη (σε κύκλο εργασιών) και η 24η στον κόσμο. Ενώ αποτελεί και τη μια από τις έξι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρίες στην παγκόσμια κλίμακα, μαζί με τις: ExxonMobil, Shell, Chevron, BP και ConocoPhillips.

ΠΗΓΗ: euronews.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!